Najnovije vesti iz auto industrije
ERC, Rally Poland – Lista prijava i najava
Objavljeno: 31.05.2008.
Samo dve nedelje nakon Delta Rally-a u Hrvatskoj, Šampionat Evrope se nastavlja makadamskim klasikom u Poljskoj. U petak, 6. juna startovaće 65-to jubilarno izdanje drugog najstarijeg reli takmičenja na Svetu. Listu prijava sa 57 posada možete pronaći klikom na LINK.
Broj jedan će nositi pobednik hrvatske runde ERC-a, Corrado Fontana, koji je nameru da ove godine stigne do trona Evrope učinio aktuelnijom promenom Abarth Grande Punta S2000 Mitsubishi Lancerom Evo IX kome bi makadamske staze Poljske trebalo više da odgovaraju. To je broj S2000 bolida svelo na šest od čega boje Fiata brani jedino Volkan Isik. Najveći favoriti za pobedu će sigurno biti domaćini, Solowow koji nakon najboljeg ERC rezultata karijere u Hrvatskoj želi samo pobedu, Holowczyc i Kozciusko kao i Patrik Flodin i pre svih lider Šampionata Poljske, Francuz Bouffier.
Zanimljivo da na listi nema čuvenog Kuzaja dok se Bugarin Donchev još uvek nije “izjasnio” sa kojim će automobilom startovati. Prema nezvaničnim informacijama biće to Mitsubishi Lancer Evo IX iznajmljen baš u Poljskoj što baš neće ići na čast tjunerskoj kući Makinen koja je priprema Subaru Imprezu N14 od koje je Bugarin očekivao više. Poland Rally se sastoji od ukupno 14 brzinskih ispita dužine 275.10 kilometara (ukupna dužina relija je 411.21) koji se voze u terminu 6-8 jun 2008-me godine.
Petar Janković - Automagazin
Još jednom Automagazin Vam u “setu” prenosi najnovije informacije koje dolaze iz Intercontinental Rally Challengea, serije koja svakim danom ima sve više zagriženih fanova. Ovoga puta pričamo o Ypres Rally-u, Volkswagenu u IRC-u , BF Goodrich Drivers Teamu kao i čuvenom San Remo Rally-u.
Jasen Popov je pobedom na prvom superspecijalu u istoriji Hebros Rally-a započeo svoj angažman za novi M-tel Rally Team. On je u svom Mitsubishi Lanceru Evo IX za 0.7 sekundi bio brži od Kruma Doncheva u Subaru Imprezi koji će, nadamo se, ove godine konačno stići dalje od SS1 u Šampionatu Bugarske.
Prva polovina dana obećavala je fantastičan rezultat Andreja Jereba koji je dokazao da se može nositi sa najljućom konkurencijom Production klase Šampionata Sveta. Na žalost, iako je prva polovina SS4 prošla odlično, greška koja je rezultovala okretanjem i zaglavljivanjem Impreze na mestu bez publike, donela je nenadoknadljiv zaostatak.
Nešto više od četiri kilometra superspecijala, koji je vožen kao poslednji brzinski ispit dana, uništilo je sav trud Fordovih vozača prvog dana relija Acropolis u Grčkoj. Izgubivši oko 60 sekundi zbog slomljrnog vešanja Latvala i Hirvonen su pali su pozicije zbog kojih će sutra morati istinski da “zapnu” ako žele da se domognu bar jednog mesta na podijumu.
Slovenačka posada Andrej Jereb i Miran Kacin startovala je više nego odlično na Acropolis Rally-u u Grčkoj. Nakon tri završena brzinska ispita Slovenci se nalaze na petoj poziciji generelnog plasmana PWRC kategorije i dvatesetom mestu ukupno.
Ono što je obeležilo današnji dan i shakedown u Grčkoj je najbolje vreme Danija Sordoa u Citroenu i izletanje Jari-Matti Latvale u Fordu. Mladi Finac je kako sam ističe precenio jednu krivinu i otklizao sa staze. Nakon provere sigurnosne opreme i zamene oštećenih zadnjih vrata Latvala je spreman za početak pravog takmičenja.
Sa brojem trinaest na vratima, vozač Target Motorsporta, Alex Humar će sa svojim novim Citroenom C2R2 Max na predstojećem reliju Velenje u Sloveniji pokušati prvenstveno da pobedi u klasi a zatim i da pomrsi račune jačim mašinama.
Narednog vikenda u Sloveniji se održava treći reli domaćeg Šampionata, Rally Velenje. Glavni favorit je poznat. Posada Kaučič – Zorenč zadala je domaći zadatak ostatku „reli Slovenije“ koji za sada još uvek niko nije uspeo da reši.
Uz već mnogobrojne Fordove i rastući broj Citroena u WRC-u, Subaru WRT nakon predstavljanja novog modela Impreze S14 planira da naredne sezone u šampionat uvede i svoj B tim, bar po rečima Davida Richardsa koje prenosi britanski Autosport.