Najnovije vesti iz auto industrije
IRC-ERC, Ypres Rally – Loix pobednik po peti put
Objavljeno: 29.06.2008.
Ako juče, drugog dana relija Ypres, nismo uživali u borbi za prva dva mesta utehu nam je pružio „fajt“ za pozicije iza. Ali prvo reč o pobedniku. Freddy Loix od samog početka nije pružio nikome priliku da se suviše približi i reli je završio kao prvoplasirani, rekordni peti put.
Drugoplasirani Nicolas Vouilloz možda može da žali za propuštenom prilikom usled sopstvene greške, ali novi bodovi i 1-2 za tim Peugeot Belgique Luxembourg odličan su rezultat na kraju ovako teškog takmičenja. Treći je na mišiće lider Šampionata Luca Rossetti. Italijan je nakon gumidefekta morao dobro da „zapne“, probijao se ka vrhu da bi sve kulminiralo pobedom na 42km dugom poslednjem brzinskom ispitu što je rezultovalo „preskakanjem“ odličnog Casiera sa VW Polom, veterana Snijersa u BF Goodrich sponzorisanom Peugeotu 207 S2000 i najbolje plasiranog Abarth vozača Giandomenica Bassa. Iako je Basso na poslednjem brzincu imao pucanje pneumatika, performans Grande Punta S2000 u odnosu na konkurenciju nikako nije zadovoljavajući.
Poslednjeg dana odustali su i Brice Tirabassi, Travaglia, dok je desetkovana i konkurencija u 2WD Cupu. Alessandro Bettega je prevrnuo Hondu Civic Type-R R3 da bi zatim na poslednjem brzinskom ispitu otpao i Cavigioli sa Puntom R3D. Pobeda u kupu 2WD odlazi Dieteru Verbekeu u Peugeotu 106. U konkurenciji za Šampionat Evrope još jedna pobeda Luce Rossetija ispred Giadomenica Bassa i Antona Alena. Na kraju još jedno podsećanje na GALERIJU fotografija sa ovog fantastičnog relija.
Rezultati Ypres Rally-a:
1. Loix/Buysmans Peugeot 207 S2000 2h44m40.3s
2. Vouilloz/Klinger Peugeot 207 S2000 +58.7s
3. Rossetti/Chiarcossi Peugeot 207 S2000 +1m28.6s
4. Casier/Miclotte Volkswagen Polo S2000 +1m34.5s
5. Snijers/Soenens Peugeot 207 S2000 +1m44.0s
6. Basso/Dotta Abarth Grande Punto +3m22.9s
7. Van den Heuvel/Kolman Mitsubishi Lancer (N) +4m43.7s
8. Lietaer/Dejonghe Mitsubishi Lancer (N) +6m20.6s
9 . Auquier/Pirotte Volkswagen Polo S2000 +7m42.1s
10. Debackere/Geerlandt Mitsubishi Lancer (N) +1m48.4s
Petar Janković - Automagazin
Vrlo dobrim vožnjama u oba dana trke Ivan Goran Čibej sa suvozačem Nenadom Puzićem nadmoćno je došao do druge pobjede u ORC sezoni. Posada Čibej-Puzić bila je najbrža na pet od deset brzinskih ispita i na kraju slavila sa 1.26 minuta prednosti ispred posade Lončarić-Beraković.
Nakon pojave špekulacija da Suzuki WRT planira jednogodišnju pauzu u WRC-u u cilju pripremanja bolida za nova pravila koja stupaju na snagu 2009-te godine, japanski proizvođač je uputio javni demanti. Iz tabora Suzukija poručuju da i Nobuhiro Monster Tajima ostaje na čelu tima do daljnjeg.
U sklopu priprema za predstojeći Dakar Rally, VW je nastupio u Bazilu na Rally dos
Sertoes i zabeležio više nego ubedljivu pobedu. Najbrži je bio Giniel de Villiers ispred Marka Millera, oba naravno sa Volkswagen Race Touaregom 2, daleko ispred Reinalda Varela, domaćina sa Mitsubishijem L200.
Svečanim startom 27.06. u 18 sati započela je druga trka ORC sezone i 1. Karlovački ORC rally 2008. Nakon dva odvožena superspecial ispita ulicama grada Karlovca očekivano je u vođstvu posada Čibej – Puzić.
Belgijanac „Fast“ Freddy Loix, očito željan trijumfa nakon pehova na predhodna dva relija, od samog starta Ypres-a je pokazao inicijativu koja je rezultovala sa pet pobeda na šest juče održanih brzinskij ispita. Iako se glavna dešavanja očekuju danas kada se vozi glavnina takmičenja, i prvi dan je doneo velike drame u Belgiji.
Nakon odličnog prvog dela sezone i zapaženih rezultata među koje spada i pet najboljih vremena na brzinskim ispitima, Citroen je odlučio da nagradi Estonca Urma Aavu. Na deset prvobitnih relija sada je pridodat i Rally of New Zeland kao i specijalna test sesija pred Rally Finland.
77th Rallye Automobile Monte-Carlo biće prvi reli Intercontinental Rally Chalengea u sezoni 2009. Biće to potpuno novo, sveže izdanje ovog reli klasika koji će se održati od utorka 20. januara do subote 24. januara 2009-te godine.
Prema pisanju Motorsport News-a, francuski Reanault planira uključivanje u reli Šampionat Sveta od 2010-te godine. Automobil koji bi bio razvijen na osnovu novog modela Megane sa troja vrata prvo bi startovao 2009-te u IRC-u kao S2000 bolid da bi godinu dana kasnije prema novim pravilima evoluirao u S2000+ verziju za WRC.
Nakon fantastičnog uspeha Andreasa Aignera u Turskoj i treće uzastopne pobede u PWRC-u, što je do sada pošlo za rukom samo Toshiu Araiu 2003-će godine, konkurencija je počela da “šuška” da Mitsubishi Lancer Evo IX mladog Austrijanca i nije baš po propisima. FIA je iznenada posetila BRR i Red Bul Racing Team i nije otkrila nikakve nepravilnosti.