Najnovije vesti iz auto industrije
Hrvatska, Rally Opatija - Posada Jemrić - Draženović ponovo slavi
Objavljeno: 28.10.2008.
Četvrti reli ove sezone koji se boduje za prvenstvo Hrvatske, 19. Rally Istra Riviera Opatija, posadi (članovima AK Astra) Jemrić-Draženović doneo je i četvrto postolje za redom, osvojivši drugo mesto u grupi A i u klasi A7.

- Imamo razloga za slavlje! To je ono što nam u ovom trenutku treba, jer još dva su relija do kraja i iako smo vodeći i u grupi A i u klasi A7 još nije sve gotovo. Izuzetno smo zadovoljni sa rezultatom, a posebno svojom vožnjom. Pehovi i loša sreća koja nas je pratila na posljednja dva relija je sada iza nas i napokon smo krenuli punom snagom. Prvog dana smo napravili svojevrsni podvig sa našom dizelskom Škodom Fabijom RS osvojivši 9. mjesto «generalke» i tako se ugurali među „velike“ aute. Drugog dana krenuli smo kako smo i najavili, “na nož“. Taj tempo smo držali do kraja relija, a to najbolje pokazuju naša vremena na brzincima koja su bila ujednačena u sekundu. Naša Škoda Fabia, u vrhunskoj pripremi prateće ekipe iz Automehanike Jaković, ponovo je dokazala svoju kvalitetu i izdržljivost. Ovim putem se zahvaljujem prijatelju Mitji Slejku koji mi je pomogao pri podešavanju ovjesa za ovaj reli. Organizacija relija je bila izvanredna i u toku natjecanja su stvarno držali sve pod kontrolom.J edina zamjerka je ta, da je najava relija u medijima bila loša. Zahvaljujem se i svojim sponzorima 24sata, Automehanika Jaković i Škoda auto koji su mi omogućili nastup i svakako svojoj pratećoj ekipi Domagoju i Nerisu,“šefici“ Maji koja uvijek misli na sve, te suvozaču Zdravku koji je vrhunski „odradio posao“. Bez njih ovaj izvrstan rezultat ne bi bio moguć. - izjavio je Jemrić.

...to je moto sa kojim Red Bull Rally Team započinje sezonu 2009 u Production World Rally Championshipu. U plavom bolidu Škoda Fabia S2000 Šveđanin Patrick Sandell zajedno sa suvozačem Emilom Axelssonom uz podršku iskusnog BRR Teama na čelu sa Raimundom Baumschlagerom nema ni malo lak zadatak – odbraniti titulu Šampiona Sveta koju je za RBRT prošle godine osvojio Andreas Aigner.
U godini kada slavi 90 godina postojanja Citroen pokreće novu eru. Eru novog identiteta, novog odnosa prema kupcima sa novom gamom automobila. Svetu je prvo predstavljen novi, dinamičniji logo Citroena a uskoro se oćekuje i novi model. Automobil će zameniti C3 i, nezvanično, ponovo oživeti ime DS. Uz prve rendere Citroena DS3 osvanuli su i oni vezani za S2000 bolid.
Nasmejan i pun energije, Norvežanin Petter Solberg Šampion Sveta iz 2003-će godine, danas je predstavio novi reli tim. Petter Solberg World Rally Team bi prema planovima trebalo da nastupi na svih 11 preostalih relija Šampionata Sveta. Vozilo, već pomenuta Citroen Xsara WRC.
Danas u Tokiju Mitsubishi Motors Corporation (MMC) u etar je pustio kratko obaveštenje o prestanku svih daljih aktivnosti vezanih za učešće na cross-country takmičenja počev od Dakar Rally-a. Da li treba pominjati razlog? Svetska ekonomska kriza, naravno!
Norvežanin Petter Solberg upravo je dobrio posebno odobrenje od FIA-e da može koristiti Citroen Xsaru WRC sa aktivnim diferencijalom na predstojećim relijima Šampionata Sveta. Da Vas podsetimo, aktivni diferencijali su zabranjeni poslednjih godina u top klasi svetskog relija ali je Petter dobio dozvolu sa obrazloženjem da nastupa kao privatni takmičar.
Inženjeri FIA-e u saradnji sa dva najveća tima u šampionatu, Citroenom i Fordom, u Irskoj su predstavili novu evoluciju zaštite vozača i suvozača od bočnih udara. Konkretno radi se o bočnim panelima od absorbujuće pene na vratima i nove “evolucije” prozorskih stakala. Paneli pored upijanja energije udara dodatno ojačavaju sam bolid.
Iako se očekivalo da će zadnji dan relija u Irskoj proći bez većih uzbuđenja, nije bilo baš tako. Pobednik prvog relija ove sezone je Sebastien Loeb, ali za Francuza je predposlednji brzinac mogao biti i poslednji na ovom reliju. Kako sreća prati hrabre, Loeb je nakon proklizavanja i izletanja, ipak uspeo da stigne do cilja i zabeleži svoju 48 WRC pobedu.
Na cilju drugog dana relija Irska situacija slična jučerašnjoj. Sebastien Loeb je dodatno povećao svoju prednost i pored izletanja na predposlednjem brzinskom ispitu dana. Borbu za poziciju broj dva prekinuli su problemi Mikka Hirvonena sa servo upravljanjem tako da Daniel Sordo večeras može mirno da spava bez bojazni za svoje drugo mesto.
Reli sezona 2009 WRC nastavlja se onako kako je završena 2008. Iako je prvi brzinski ispit Sebastien Loeb završio sa preko 40 sekundi zaostatka iza pobednika Jari-Matti Latvale, Francuz je u ostatku koji je sačinjavao pet brzinaca postavio stvari na svoje mesto i prvi dan relija Irska završio kao ubedljivo najbrži takmičar.