AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Dakar 2019 - 8. etapa (Aktuelizovano)

Dakar 2019 - 8. etapa (Aktuelizovano)

Dragi konzumenti Automagazina, neka vas ne zavara što je danas vožena 8. od 10 etapa koliko ih ima ovogodišnji Dakar. Nazire se kraj utrke ali je još mnogo do cilja i svašta se može dogoditi. I ovaj deveti dan utrke je krio svoje zamke a rzinski ispit je bio sve samo ne lagan...

Krenulo se prema očekivanju, Peterhansel, Sainz, Loeb, Roma, Przygonski, Despres svi oni su danas morali biti agresivni i preuzeti inicijativu misle li dostići za sada suverenog Al Attiyaha, koji s automobilom i volanom može baš sve, barem ostavlja takav dojam. Kad njegovim vozačkim veštinama pridodamo nepogrešivog suvozača i navigatora Matthieu Baumela i taj izvanredni par stavimo u Toyotu koja do sada radi savršeno. Mislim da komotno možemo konstatirati da imamo rally raid Dream Team. Oni se stvarno tako i voze, njihova dosadašnja izvedba na 41. Dakru izgleda kao san snova, kao da nisu na najtežoj rally raid utrci na svetu. Kao da voze neku video igricu, samo oni je toliko dobro voze da ne trebaju ništa resetirat jer grešaka nema. Jednostavno za sada su nedodirljivi. Iako im nije bilo potrebno vodili su neko vreme i današnjoj etapi i to u kakvom stilu. Nakon što su preuzeli vodstvo nakon druge vremenske kontrole bili su lideri dana do pete kontrolne tačke kada prepuštaju vodstvo Loebu koji pobeđuje etapu, četvrtu po redu na ovogodišnjem Dakru. Nisam slučajno ili greškom rekao "prepuštaju pobedu u etapi". Al Attiyah ne odustaje od proverene taktike da bude drugi u sledećem danu. Tako se treba voziti kad imate toliku prednost, jednostavno pustite nekog ispred sebe i sledeći dan vam on čisti put a svojim oblakom prašine vas upozorava šta se dešava ispred vas. 

Dakar 2019 - 8. etapa (Aktuelizovano)

Na Dakru niko nije bez pehova i Al Attiyah ima svoje crne demone, jučer je bušio dva puta danas jednom ali očito to ga nije mnogo omelo. Kad vam se desi neki peh postavlja se samo jedno pitanje da li će vas nakon toga pomilovati božica sreće pa da se brzo izvućete iz tog problema. Faktor sreće na Dakru u konačnom uspehu zauzima ogroman postotak i ukoliko sreća nije na vašoj strani đabe vam trud, talent, temeljita priprema, vrhunsko vozilo i team. Tehnički sportovi su takvi, možete uložiti milione u svoj nastup a na kraju vas može zaustaviti najobičniji otpornik u elektronici ili neki drugi komadić silikona koji košta 1 euro.


Današnju etapu je poveo Peterhansel pa je jurnuo Sainz i preuzeo čelnu poziciju, onda iskače Al Attiyah kao treći po redu u vodstvu kako bi do kraja iskontrolirao brzinac i u "opuštenoj" vožnji stigao do cilja iza Loeba, četvrtog i konačnog lidera dana. Ovako prepričano izgleda jednostavno, gotovo kao u lošem američkom filmu sportske tematike, gde uvek pobeđuje najlepši glumac. Malo karikiram, ali za sada ovo stvarno tako izgleda. Neću komentirati izgled muških vozača da ne bi pomislili da sam u "pogrešnom koloseku" ali ću prokomentirati lepu Laiu Sanz koja je devetnaesta u kategoriji motocikala. Slatkice SRETNO TI BILO do cilja.


Uglavnom Peterhansel, Roma i Despres danas su popili solidnu količinu zaostatka za vodećim Katarskim visoćanstvom i sada najbliži "progonitelj" Roma kasni preko 46 minuta dok je treći Loeb kojeg od Rome razdvaja sićušnih 16 sekundi. Petrhansel je četvrti, Despres peti, Przygonski šesti. Dok se na sedmo mesto generalke probio Martin Prokop kojeg sam neki dan kritikovao zbog blede izvedbe. Moram priznati da me je neprimetni Ćeh danas demantovao jer je bio sedmi u etapi. Konačno da se i on izvukao iz sivila prosečnosti, bilo je i vreme. Kako god sutra bi trebali imati slićnu situaciju kao u protekla četiri dana. Mislim da će se za etapnu pobedu boriti Loeb, Sainz i Peterhabsel dok će tu borbu iz lože promatrati princ svih prinćeva. Prognoziram da će Romi Loeb uzeti drugu poziciju a i Petrhansel nije daleko tako da je situacija oko mesta na postolju još uvek ne izvesna. I sutra će biti napeto.


Koliko dramatičan može biti rasplet na utrci najbolji primer su događanja u konkurenciji motocikala gde je borba oko pobednika krajnje ne izvesna. Prije starta 8. etape u vodstvu je bio Amerikanac Ricky Brabec, Imao je lepu prednost od preko sedam minuta, bio je u poziciji da postane prvi Amerikanac koji je pobedio na Dakru u nekoj kategoriji i da se Honda kao proizvođač po prvi puta okiti pobedom. Nesretni Brabec danas je odustao zbog kvara,motor je jednostavno stao.Također drugoplasirani Adrian Van Beveren na Yamahi griješi u navigaciji, što je inače njegova najjača strana i umesto da pređe u vodstvo zbog Brabecova jada on pada na peto, Poućeni ovim primerima da li itko može biti siguran da se u devetoj etapi nešto slično neće dogoditi Al Attiyahu. Setite se Toyote i Carlosa Sainza 1998, zadnji brzinac cele sezone WRC-a 150 metara do cilja auto staje zbog kvara i pobeda odlazi u vetar. Podsećam Al Attiyah vozi Toyotu.


Ne prizivam nesreću ali nekako ta statistika sa Japanskim proizvođačima trkaćih vozila ima strašno lošu karmu. Ovaj slučaj s Hondom od Brabeca je ponovljena situacija od prošle godine kad je također u 10. etapi motor otkazao poslušnost.


Slična je priča sa Subaruom u WRC-u, pokojni Collin Mc Rae je dve godine za redom gubio prvenstvo zbog pucanja klipnjača u Australiji. Onda "tragedije" Mazde i Toyote kad su u zadnjih par minuta na 24 sata Le Mans-a gubili dobivene utrke. Uvek je bila elektronika ili motor. Nisam neki paranoik ili konspirativac ali nekako mi se teško oteti dojmu da je toga ipak malo previše. Pa si postavljam pitanje s obzirom da se većina ako ne i svi japanski trkači bolidi spremaju u Europi, da li možda neko sabotira Japance!?!?? Mislim to i meni zvuči blesavo ali nekako... dok razmišljam o tome sad mi navire sećanje iz 2015. na Dakru. Saudijac Al Rajhi u zadnjoj četvrtini utrke počinje letiti sustiže vodeće već ima osigurano postolje i njegova, opet Toyota, staje na etapi i ne mogu je više pokrenuti, motor se raspao. Ako je nešto loše napravljeno onda bi se to trebalo raspasti odmah ili u početnoj fazi utrke a ne na kraju maratona kad je tako reći već sve odlućeno. Nadam se samo jednom da se nešto takvo neće desiti Al Attiyahu jer je stvarno zaslužio treću pobedu na Dakru.


I sad smo stigli do jedine preostale regionalne ekipe koja brani čast Balkana na ovogodišnjem Dakru. Daniel Šaškin i Saša Bitterman su uspeli i današnji brzinac prevesti kraju kao 29. i trenutno su 37 u generalci automobila. Ni danas nije prošlo bez problema i stresa. Ustvari ovaj video će vam sve pojasniti.


Sutra je na redu deveta etapa dugačka 409km od toga je 313km brzinski ispit. To što je utrka pri kraju ne znači da će biti lagano. Svašta se još može dogoditi.

 

Rally Dakar 2019 - Plasman posle 8. etape:


1 N. AL-ATTIYAH TOYOTA 29:15:50
2 N. ROMA MINI +0:46:29
3 S. LOEB PEUGEOT +0:46:45
4 S. PETERHANSEL MINI +0:53:30
5 C. DESPRES MINI +2:15:27
6 J. PRZYGONSKI MINI +2:19:50
7 M. PROKOP FORD +2:56:07
8 Y. AL RAJHI MINI +3:54:57
9 C. SAINZ MINI +6:42:15
10 G. DE VILLIERS TOYOTA +7:01:01


Dražen Ćurić

Rally Sweden 2024 - VIDEO

Rally Sweden 2024 - VIDEO

Drugi reli u kalendaru FIA Svetskog reli šampionata - Rally Sweden 2024, je iza nas. Najbrži je bio Esapekka Lappi u automobulu Hyundai i20 N Rally1...

Kalle Rovanpera povlači ručnu?

Kalle Rovanpera povlači ručnu?

Nedavno je 23-godišnji Kalle Rovanpera osvojio svoju drugu titulu reli šampiona sveta. Iako možda deluje logično da talentovani Finac treba da nastavi istim tempom napred, izvori bliski svetskom šampionu kažu, da je Kalle umoran i da želi da napravi pauzu...

123456. . .395
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46