Opel Adam - Kreiraj Adama u svom stilu
Početna
Vesti
Test
Saveti
Predstavljamo
Kamioni
Forum
Sport
Formula 1
WRC
Domaći reli
Kružne trke
Brdske trke
Galerije
Posteri
Formula 1
WRC
Evropski reli
Domaći reli
Kružne i brdske
Sajam
Auto show
Auto oglasi
Novi automobili
Intervju
Vaše fotografije
Marketing
Linkovi
RSS WRC
Kontakt
 
Ford Fiesta - Grand Motors
 
 
 
ma nemoj
 
Rallye Monte Carlo 2017
 
 
Automobili
 
www.automagazin.rs
 
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier25
2.J.M. Latvala18
3.O. Tanak15
4.D. Sordo13
5.C. Breen10
6.E. Evans10
7.A. Mikkelsen6
8.S. Lafebvre6
 
Auto magazin

Dakar 2017 - Dražen Ćurić, 7.dan - komentar10.01.2017

Dakar 2017 - Dražen Ćurić, 7.dan - komentar

Ono što smo predviđali i što mi je Gabor Saghmeister potvrdio u telefonskom razgovoru, juče se i desilo. Organizator nije mogao držati se već utvrđenog itinerera jučerašnje etape...


Morali su sve mijenjati i etapu i brzinac. Kako stoji u službenoj obavjesti, bili su prisiljeni zbog velikih oštećenja cesta i putova, od kojih je još uvijek veliki dio pod vodom, osmisliti kompletno novu trasu. Kako sada izgleda 7. etapa? Prema onome što sam saznao, potpuno drugačije. Osoblje zaduženo za sigurnost natjecatelja i trasiranje etapa usko surađuju i zajedno obilaze svaki kilometar puta kuda prolazi utrka. Očito su imali velikih problema kako će natjecatelje dovesti do Uyunija gdje će večeras biti bivak. Brzinac koji se trebao voziti u komadu podijeljen je na dva dijela. Prvi dio je dugačak 161km uglavnom pješčanog terena, zatim dolazi etapni dio dugačak 400km koji je zapravo link do drugog dijela brzinca. Drugi dio brzinca je novih 240km koji će biti mjereni. Za to nisu napisali kakva je vrsta podloge ali koliko znam o prirodi koja okružuje Uyuni to bi trebala biti mješavina kamenitog terena sa dionocama gdje se vozite po soli. Vozači će i tu imati pješćanih dionica ali bez onih nekoliko stotina metara visokih i jako strmih dina.


Iz ovog novog itinerera zaključujem da su traseri rute morrali krivudati između bujica i jezera kako bi kompletirali etapu. Ustvari oni su etapu kreirali kombinacijom rute iz 6. i orginalnog 7. brzinca. Zbog tog je etapa narasla sa 622km na 801 a brzinac sa 322 na 401km. Vozit će se 179km više nego što je bilo predviđeno u prvobitnom itinereru.


Da bi ovo realizirao organizator je bio na velikim mukama. Morali su trasirati potpuno novu rutu i to u nimalo lakim uvjetima. Dok je bijesnila oluja oni su na terenu koji je potopljen bujicama i novonastalim jezerima, morali u samo jednom danu trasirati etapu od 800km i za nju napraviti potpuno novu putnu knjigu popularni roudbuk. To je trebalo i odštampati da bi se razdijelilo natjecateljima. Iskreno pojma nemam kako im je to uspjelo, za taj posao s moje strane A.S.O. ima naklon do poda.


U tom kratkom vremenu reorganizacije rute, nadam se da je putna knjiga napravljena kvalitetno. Zašto to govorim, ako su u knjizi loše označena opasna mjesta neko bi mogao gadno stradati da ne kažem poginuti. Koja je glavna razlika između Rally-a i Rally-Raida? Osim što su za Rally-Raid tereni puno teži i grublji najveća razlika je baš u putnoj knjizi. Na rally-u posade same rade radar za brzince koje prije utrke obiđu. Na Dakru kao i ostalim utrkama tog tipa obilazak staze je zabranjen. Putna knjiga je ujedno i radar za brzinac. Ako kreator radara napravi previd i ne označi opasno mjesto desit će se nezgode i razbijanja. Opasna mjesta se označavaju sa jednim do tri uskličnika s tim da su tri najveća opasnost. Recimo većina opasnosti markiranih s jednim uskličnikom se može proći skorom sa punim gasom. Dva uskličnika morate shvatiti puno ozbiljnije u tu već morate jako usporavati, tri uskličnika znaju biti u rasponu od jako uspori i prođi, do šaltanja u prvu brzinu i jedva ćeš proći. Kad je putna knjiga napravljena u normalnim okolnostima i bez vremenskog tjesnaca znaju se potkrasti greške pa dođe do ovakvih situacija.

 

-----------------------------------

 

Juče su se vremenske prilike u Boliviji konačno smilovale karavani utrke. Dan nije bio dramatičan kao što se najavljivalo. Teren je bio pjeskovit sa nešto niskih dina i jako puno tzv. "kamelgrasa", tako se naziva pustinja koja je prošarana travom koja raste u velikim busenima. Navigacija je opet jednom broju vozača pričinjavala problem, pa je bilo gubljenja. Ne onako velikih gdje se izgubljeno vrijeme mjeri dvoznamenkastim brojevima u minutama, ali je bilo skretanja s rute i kad je razlika među vodećima ovako mala onda je svaka sekunda velika ko kuća. Peterhansel je došao na svoje, pustinjski teren bez jasno naglašenog puta i komplicirana navigacija su uvjeti u kojima se on i njegov suvozač najbolje snalaze. To je njihov teren i sada moraju povečati prednost jer kad se vrate u Argentinu na tehničke brzince Loeb i Roma će biti brži.


Iako kad govorim o Romi tu nikad nisam siguran što će se desiti i kako će voziti. Roma je emotivac i to veliki. Mislim da je psihički najslabiji od trenutno vodeće četvorke. Još kao motorista, Roma je imao ogromne oscilacije u vožnji. Jedan dan rasturi sve a drugi bez vidnog razloga zaostaje u minutama po svakom sektoru. Imao je on i svojih gadnih trenutaka, koji su posljedica baš te psihičke labilnosti. Jedne godine, kad je bio u vrhu poretka, bez nekog razloga sišao je s motora, bukvalno pukao, briznuo u plač ko dijete i uprkos podršci koju je dobio od ljudi koji su se tamo zatekli atipično visoki Španjolac je odustao. To je bio šok za sve i to se koliko je meni poznato nije desilo ni jednom profesionalcu sa statusom tvorničkog vozača ikad na Dakru. Slijedeće godine se vratio na Dakar i pobijedio. Zbog toga me njegova današnja izjava i način na koji je odvezao etapu ne iznenađuju. Danas je Peterhansel startao iza njega 3 minute, kad ga je ulovio, Roma ga nije bio u stanju pratiti. Ne zato što to Toyota koju vozi nije sposobna nego on je danas imao jedan od tih svojih melamkoličnih dana. Na Dakru kad vas neko uhvati, naročito na terenu kakav je bio danas, nepregledan i bez prašine puno, vam je lakše voziti se iza nekoga jer vam on pokazuje put, ako se iza neke dine ili neravnine krije nevolja taj će je skupiti. Vi samo trebate koncentrirano pratiti što se s njim dešava i biti spremni ako on uleti u neki problem reagirati. Roma to danas nije bio u stanju napraviti nego je još ispalio da mu je veliki uspjeh već to što je prvi do Peugeotovih vozača jer su oni neuhvatljivi. S takvim stavom trka se ne može dobiti.


Recimo De Villiers je nakon svih nevolja koje su ga do sada snašle danas bio treći iako je startao kao deseti i uhvatio je Rutenbacha i Teranovu. Romu je ostavio čitave dvije minute iza sebe a nema toliki motiv jer kasni 1h11' za vodećim Peterhanselom. Šanse za pobjedu više nema a brži je od timskog kolege koji bi se trebao boriti za prvo mjesto. Roma mi nije jasan, ima dvije pobjede na Dakru jednu s motorom i jednu s autom. Za ovu drugu mu svi predbacuju da je ne bi osvojio, da 4 etape prije kraja nije došla timska naredba pa su Peterhansel i Al Attiyah morali dići nogu s gasa. Sad ima fantastičnu priliku da sve ušutka i u borbi pokuša pobijediti a on ima stav curice.


Sutra je dugačka etapa 892km sa 492km brzinca, biti će jako puno vožnje po planinskim putevima sa puno krivina, biti će to većim dijelom tehnički brzinac sa puno rallijaške vožnje a i sektora sa dinama. Na tim relijaškim dionicama Roma zna biti jako brz, nadam se da će se to desiti i da će uhvatiti priključak s Peterhanselom i Loebom koji bi sutra mogao doći na svoje i vratiti se u vodstvo. Sve je otvoreno, razlike su male i još uvijek četiri mušketira su u šansi da pobijede. Peterhansel vodi, slijedi ga sa +1'57" Loeb. Roma koji je danas uspio preskočiti Despresa nalazi se na 3. mjestu sa +11'07" dok četvrti Despress kasni 14'01", Hirvonen je peti sa preko 47 minuta zaostatka, Hirvonen , Terranova i svi ostali kasne preko sat vremena.

 


Ono što mislim da se ovdje desilo, oznaka opasnosti je bila označena s jednim uskličnikom umjesto s dva. I vozači su shodno tome usporavali neki očito nedovoljno. Greška u putnoj knjizi kad se dva uskličnika zamjen jednim je puno pogibeljnija nego kad se tri zamijene s dva. Kao što sam rekao jedan uskličnik svi napadamo skorom pa puni gas.


Sad sam se ćuo sa svojim insajderom Tomom koji je već u Uyuniju. Kaže da je kiša maloprije prestala padati ali da je jako oblačno i mogučnost novih pljuskova je veoma izgledno. Prema ovom izvještaju očito se vremenske nepogode ni danas nemaju plan smiriti i poštediti natjecatelje nove torture.


Kad brzinac starta pratit ću vremena i obaviještavati vas o stanju u poretku.


Dražen Ćurić


Komentari

Facebookdel.icio.usStumbleUponDiggGoogle+Twitter
Trenutno nema komentara.

Dodajte komentar

* Potrebne informacije
(neće biti objavljeno)
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
Napiši rečima broj 9.
 
Unesite odgovor:
 
 
 

Rallye Monte Carlo 2017 - Ogier pobednik, Toyota na podijumu! 22.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - Ogier pobednik, Toyota na podijumu!

Finalni dan relija Monte Carlo doneo je veliku dramu. Pobednik prvog takmičenja u FIA Svetskom reli šampionatu 2017 je Sebastien Ogier u Ford Fiesti RS WRC. Vrhunski rezultat u svom comebacku u WRC ostvarila je Toyota - Latvala je za volanom Yarisa WRC osvojio drugo mesto...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - Neuville oštetio auto, Ogier preuzeo vođstvo 22.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - Neuville oštetio auto, Ogier preuzeo vođstvo

Finalni brzinski ispit u jučerašnjem programu odlučio je o tome, da pobednik relija Monte Carlo ne bude Belgijanac. Broj 13 bio je nesrećan za Thierry Neuvillea, koji je napravio vozaku grešku, izleteo sa staze i oštetio oslanjanje na svom Hyundaiju i20 WRC, čime su se snovi o pobedi raspršili u pahuljama snega...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - nove fotografije 22.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - nove fotografije

Rallye Monte Carlo 2017 ušao je u finalnu fazu. Do kraja takmičenja ostala su četiri brzinska ispita ukupne dužine 53,72 kilometra. Možda će neko posle pogleda u plasman pomisliti da je sve rešeno, ali ne zaboravite da je ovo "kockarski" reli. Do tada uživajte u atraktivnim fotografijama...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - drugi dan (foto+video) 21.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - drugi dan (foto+video)

Već na prvom jučerašnjem brzinskom ispitu, dogodilo se ono što smo najmanje očekivali. Aktuelni svetski šampion, Sebastien Ogier (Ford Fiesta RS WRC), napravio je grešku i izgubio preko 43 sekunde. To je dodatno promešalo karte na "kockarskom reliju"...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - fotografije 21.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - fotografije

Drugi dan relija Monte Carlo je iza nas. Najbojlji reli vozači na svetu savladali su osam teških brzinskih ispita, a čini se da ih čeka osam još težih. Pogledajte zanimljive fotografije snimljene na obroncima Visokih Alpa u Francuskoj...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - uvodnu sekciju obeležila tragična nesreća 20.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - uvodnu sekciju obeležila tragična nesreća

Već uvodni brzinski ispit na Rallye Monte Carlo 2017 doneo je tragičnu nesreću. Treći vozač na stazi, Hayden Paddon, nije uspeo da iskontroliše svoj Hyundai i20 WRC na ledom prekrivenom asfaltu, izleteo je sa staze i usmrtio gledaoca koji je bio u neposrednoj blizini...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 počeo loše i dobro za Hyundai (VIDEO) 20.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 počeo loše i dobro za Hyundai (VIDEO)

Rallye Monte Carlo je počeo u prepoznatljivom stilu. Na samom početku, prvi brzinski ispit je prekinut, posle greške Haydena Paddona, koji je svoj Hyundai i20 WRC prevrnuo na bok. Posle dva brzinska isputa, vođstvu je njegov timski kolega, Thierry Neuville...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - prvi video snimci 19.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - prvi video snimci

Rallye Monte Carlo 2017 je počeo današnjim shakedown-om u blizini Gapa. Takmičarski deo relija počinje večeras u 20:14, kada će najbolji reli vozači na svetu odmeriti snage na brzinskom ispitu dužine 21.25 km. Do tada uživajmo u video snimcima sa današnjeg shake-a...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017, shakedown - prve naše fotografije 18.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017, shakedown - prve naše fotografije

Nova era u FIA Svetskom reli šampionatu je počela. Današnjim probnim vožnjama počeo je reli Monte Carlo 2017, kojim se otvara nova WRC sezona u kojoj učestvuju automobili nove specifikacije. Imamo izveštača sa lica mesta, a ovo su naši prvi foto utisci...

Detaljnije...
 
12 3 4 5 6 7 8 . . . 363
 
BMW i Inside Future Concept (2017)
 
 
 
Opel Sajam BG Car Show 2016
 
Pirelli World Rallying
 
 
Super Test
 
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0
 
 
F1 bolid Ferrari 2014
Koju oznaku biste dali novom Ferrari bolidu za sezonu 2014?
F14 T
F14 Maranello
F14 Scuderia
F166 Turbo
F616