Opel Adam - Kreiraj Adama u svom stilu
Početna
Vesti
Test
Saveti
Predstavljamo
Kamioni
Forum
Sport
Formula 1
WRC
Domaći reli
Kružne trke
Brdske trke
Galerije
Posteri
Formula 1
WRC
Evropski reli
Domaći reli
Kružne i brdske
Sajam
Auto show
Auto oglasi
Novi automobili
Intervju
Vaše fotografije
Marketing
Linkovi
RSS WRC
Kontakt
 
Ford Fiesta - Grand Motors
 
 
 
ma nemoj
 
Rallye Monte Carlo 2017
 
 
Automobili
 
www.automagazin.rs
 
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier25
2.J.M. Latvala18
3.O. Tanak15
4.D. Sordo13
5.C. Breen10
6.E. Evans10
7.A. Mikkelsen6
8.S. Lafebvre6
 
Auto magazin

Dakar 2017 - Dražen Ćurić, komentar 1. etape (aktuelizovano 07:35)02.01.2017

Dakar 2017 - Dražen Ćurić, komentar 1. etape (aktuelizovano 07:35)

"Al Attiyah i Roma nisu slučajno otišli iz Minija u Toyotu." - istakao je naš stručni konsultant, Držen Ćurić, još pre nekoliko dana. Ako je suditi po prvoj etapi relija Dakar 2017, slučajnost ne postoji...


"Što se može reći na početku komentara koji se odnosi na start Dakra osim hvala Bogu konaćno je krenulo. Da krenulo je i to kako je krenulo!!!

 

Prva etapa na Dakru malo toga znači u konačnom rezultatu. Naročito kad je brzinski ispit dugačak samo 39km. Ali i tako kratak brzinac nam daje naslutiti s kakvim materijalom raspolažu tvornički timovi i one posade koje računaju na visoki plasman. Brzinac je kratak i kad govorimo u kontekstu Dakra, 39km je ravno treptaju oka, ali nekome u tom kratkom treptaju su danas pala neka zrnca prašine u to osjetilo vida koje mora biti savršeno da bi se bavilo ovakvim sportom. Što želim kazati?, želim zapravo ukazati na to da su danas Toyota i njezine prve uzdanice Al Attiyah, De Villiers i Roma svima pokazali da imaju bolid za pobjedu. Iskreno sam priželjkivao i nadao se ovakvom raspletu na prvom brzincu. Iako moram priznati da ni moja optimistična narav, nije bila spremna prognozirati ovakvu dominaciju japanske automobilističke ikone.


Što se još može reći a da sami rezultat na cilju brzinca već nije rekao. U prvih pet pozicija su tri Toyote i četvrta koju vozi Xavi Pons se krije iza imena Ford i nosi njegovu "košuljicu". Jedini koji je uspio narušiti homogenost toyotinog poretka je veliki Carlos Sainz u Peugeotu koji se uglavio na četvrtu poziciju. Istina, danas je koncepciji pogona na sva četiri kotača teren tj podloga vjerojatno išao na ruku. Jer kao što sam u jučerašnjoj najavi napisao, u Asuncionu je zadnjih dana bilo dosta kiše što je podlogu učinilo blatnjavom i skliskom. U takvoj situaciji zadnji pogon kakav ima Peugeot je određeni hendikep, međutim tu se onda pitamo a gdje je Mini koji također ima pogon na svim kotačima. Zašto i oni nisu ispred Peugeotovih bolida. Na to pitanje se logički nameće samo jedan odgovor, Toyota je očito bolja: Nakon samo 39km odvezenog brinca bilo bi smelo ili ček nepromišljeno tvrditi kako je Toyota bolja od Minija, ali kao što sam već rekao, određene indicije nakon ovakve dominacije se nameću same po sebi.


Najbolje plasirani Mini je onaj od Al Rajhia i on je po meni najveća uzdanica njemačkog proizvođača. mislim da je famozni Saudijac brži od Hirvonena i Terranove. Neki dan sam komentirao prelazak Al Attiyaha i Rome iz Minija u Toyotu, tada sam napisao da mi je to svojevrsno iznenađenje jer obojica nikad ne bi prešli u manje konkurentan bolid. Nekako mi se ta mogućnost da je društvo iz Južne Afrike gdje se Toyota stvara uspjelo napraviti šampionski automobil tada počela činiti realnom, ali se nisam usudio to tvrditi. Nakon današnjeg brzinca sa punom sigurnošću mogu reći da Toyota ima snagu i brzinu za pobjedu a vrijeme će i etape koje su pred nama pokazati da li je izdržljivost na istom nivou.

 

Kako god, utrka nije mogla bolje početi, Al Attiyah je poveo a 24 sekunde, iza njega je Pons u Fordu. Izvanredan rezultat brzog Španjolca koji je otvoreno najavljivao juriš na pobjedu, nakon današnjeg performansa njegov optimizam djeluje realno. Jer ipak nemojmo zaboraviti on je jedini ne tvornički vozač u prvih 10 pozicija. Sve do 26. mjesta na uvodnom brzincu gdje se nalazi Argentinac Silva koji vozi privatno složeni Mercede su Toyote, Peugeoti, Miniji i tri Forda za koje sam već rekao da su zapravo Toyote.



Danas karavana utrke napušta Paragvaj i sutrašnja 803km dugačka etapa sa skoro 300km dugačkim brzincem će biti puno upečatljiviji pokazatelj tko je najspremniji i najbrži. Faktor sreće kao i svaki puta do sada će jako krojiti poredak na utrci i to je vjerojatno jedini segment potreban na Dakru koji tvornički timovi ne mogu kupiti. Više volim kad se pobjednik odlučuje u fer i sportskoj borbi i zbog toga svim učesnicima želim sreću i vožnju bez tehničkih problema. Navijam za Al Attiyaha i želim mu da ostane na čelu sve do Buenos Airesa za 12 dana, moja druga uzdanica je Pons i volio bih da kao privatnik završi na postolju, ima tu još vozača koji su mi manje ili više prirasli srcu i nadam se da će ih sreća sve pratiti. Uostalom svi se oni više raduju kad je pobjeda osvojena u žestokoj borbi a ne zato što je najljući protivnik imao peh.


I za kraj samo kratki info o našem Gaboru Seghmeisteru koji je u konkurenciji 142 motociklista završio današnji brzinac na vrlo dobrom 65, mjestu. S time je Gabor ušao u gornju polovicu poretka među motociklistima i na taj način si stvorio dobru situaciju za daljnje napredovanje u poretku. Gabore SRETNO u nastavku utrke.

 

P.S. Dragi čitatelji i ljubitelji Automagazina ŽELIM VAM SRETNU NOVU GODINU i ako imate kakvih pitanja vezano uz Dakar i Rally raid ne ustručavajt pitati rado ću Vam odgovoriti ako budem mogao."


Dakar 2017 - plasman posle 1. etape (automobili)


1. N. AL-ATTIYAH (QAT) TOYOTA 000:25:41
2. X. PONS (ESP) FORD +00:00:24 00:00:00
3. N. ROMA (ESP) TOYOTA +00:00:29
4. C. SAINZ (ESP) PEUGEOT +00:00:33
5. G. DE VILLIERS (ZAF) TOYOTA +00:00:41
6. S. LOEB (FRA) PEUGEOT +00:00:55
7. Y. AL RAJHI (SAU) MINI +00:01:06
8. C. DESPRES (FRA) PEUGEOT +00:01:14
9. M. HIRVONEN (FIN) MINI +00:01:20
10. E. VAN LOON (NLD) TOYOTA +00:01:22

 

Dakar 2017 - plasman posle 1. etape (motocikli)

 

1. X. DE SOULTRAIT (FRA) YAMAHA 28:20
2. J. PEDRERO GARCIA (ESP) SHERCO TVS +00:00:02
3. R. BRABEC (USA) HONDA +00:00:14
4. M. METGE (FRA) HONDA +00:00:18
5. P. GONCALVES (PRT) HONDA +00:00:28
6. S. SUNDERLAND (GBR) KTM +00:00:29
7. J. BARREDA BORT (ESP) HONDA +00:00:32
8. M. WALKNER (AUT) KTM +00:00:42
9. G. FARRES GUELL (ESP) KTM +00:00:48
10. I. CERVANTES MONTERO (ESP) KTM +00:00:56

 

 

Dakar 2017 - plasman posle 1. etape (kvadovi)

 

1. MEDEIROS MARCELO (BRA) 32:53
2. GONZALEZ GASTON (ARG) +00:01:02
3. SANABRIA GALEANO NELSON AUGUSTO (PRY) +00:01:39
4. COPETTI PABLO (ARG) +00:01:44
5. DUTRIE AXEL (FRA) +00:01:54
6. INNOCENTE LUCAS (ARG) +00:02:01
7. KARYAKIN SERGEY (RUS) +00:02:19
8. KOOLEN KEES (NLD) +00:02:23
9. MACHACEK JOSEF (CZE) +00:02:29
10. CASALE IGNACIO (CHL) +00:02:33


Dakar 2017 - plasman posle 1. etape (kamioni)


1. M. KOLOMY (CZE) TATRA    000:30:00
2. T. VAN GENUGTEN (NLD) IVECO +00:00:13
3. M. VAN DEN BRINK (NLD) RENAULT TRUCKS +00:00:25
4. A. LOPRAIS (CZE) TATRA +00:00:31
5. G. DE ROOY (NLD) IVECO +00:00:42
6. E. NIKOLAEV (RUS) KAMAZ +00:00:50
7. P. VERSLUIS (NLD) MAN +00:01:02
8. A. ARDAVICHUS (KAZ) MAN +00:01:21
9. F. VILLAGRA (ARG) IVECO +00:01:26
10. D. SOTNIKOV (RUS) KAMAZ +00:01:31


Dražen Ćurić
Automagazin.rs

Komentari (12)

Facebookdel.icio.usStumbleUponDiggGoogle+Twitter
Gravatar
Dražen Ćurić
Moram se ispričati zbog jučerašnje pogreške vezano za našeg Gabora. On na žalost nije završio kao 65. nego 95. a ja sam u želji da što prije napišem komentar uzeo podatke iz prve organizatorove objave rezultata koja je očito bila pogrešna. Ustvari službena stranica Dakra slabo funkcionira i to je problem svake godine nama koji izvještavamo i stalno smo u utrci s vremenom. Kako god Gabor se odlučio na oprez i s obzirom na jučerašnje okolnosti na stazi to je bila dobra odluka Pročitajte više
3rd January 2017 9:20am
Gravatar
relifan
Gabor je vidim 95-i?!? na zvaničnom sajtu. pogrešili ste.
3rd January 2017 1:29am
Gravatar
soviet
da 95-i i to bez penala. možda je Dražen prokomentarisao Gaborov plasman pre nego što je završen brzinac Sad
3rd January 2017 1:32am
Gravatar
mrmot
Pozdrav za ekipu Automagazin portala i za Dražena, naravno. Hvala na lepim željama i čestitke za novu godinu Dražene. Super su tekstovi i svaka čast za najavu... a da li možemo dobiti komentar i za motore il kamione? da budem iskren kvadove ne pratim, ali motori su itekako zanimljivi WinkCool
2nd January 2017 11:46pm
Gravatar
Dražen Ćurić
Mrmote rado bih ja pisao i o motorima svaki dan, ali ovo je ipak Automagazin. O motorima ću pisati povremeno jer će tamo biti velika i izjednaćena borba. Za mene su motoristi najveće face na Dakru jer je vožnja s motorom daleko teži i opasniji izazov. Znam iz vlastitog iskustva jer sam iskusio oboje.
3rd January 2017 9:38am
Gravatar
mrmot
Hvala Drazene. Ako mozete dajte objasnite nam iz prve ruke u cemu je najveca razlika ozmedju motora i auta? Cena ucesca? Hvala unapred...
3rd January 2017 10:52am
Gravatar
Dražen Ćurić
Ućešće na motoru je daleko jeftinije. Sami motor košta oko 24.000eur. govorim o novom KTM-u. Polovni se može naći za 15-20.000eur. Startnina za automobil je 24.000 a za motor 13.000eur. Automobil iole ozbiljan koštat će vas minimalno 100.000eur. Organizacija prateće ekipe za automobil kreće od 60.000eur. jer akreditacija svakog mehaničara košta 10.000eur. a potrebna su vam barem dvojica. Akreditacija za svako dodatno vozilo je 3500eur a realno trebaju vam dva vozila ili kamion koji Pročitajte više
3rd January 2017 12:39pm
Gravatar
Dražen Ćurić
...Rezervni dijelovi, alat, gume, odjeća, šatori i sve ostalo potrebno na utrci ne može stati u jedan prateći pick up. Možete recimo iznajmiti dio prostora u pratećem kamionu neke druge ekipe i to se naplaćuje 20-30eura po kilogramu tereta. Raćunajte da koliko-toliko ozbiljna prateča ekipa ima 1500-2000kg tereta u alatu, gumama i dijelovima. Stavka goriva za tri vozila u timu je oko 10000eur. Sami dolazak na utovar u brod koji kreće iz Le Havrea (Francuska)ako se ide s tri vozila je Pročitajte više
3rd January 2017 12:40pm
Gravatar
darko lj
Od ovoga bas boli glava. Sport za bogate Wink
3rd January 2017 12:44pm
Gravatar
relifan
Da nije malo rano za zaključke. Ljudi ima još puno da se vozi, Dakar je ovo, mada su za volanom tojote stvarno pravi dakarski mangupi. Narednih dana svakako će biti puno toga jasnije Cool
2nd January 2017 9:21pm
Gravatar
Dražen Ćurić
Pa tko je išta zaključio, tek smo u sferi indicija iako nam već i one daju nešto naslutiti. Toyota je brza ali to nije dovoljno da bi se pobjedilo na Dakru.
3rd January 2017 9:14am
Gravatar
gagi
E kad sam video plasman odmah sam se setio Dražena Grin kralj
2nd January 2017 8:49pm

Dodajte komentar

* Potrebne informacije
(neće biti objavljeno)
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
Šta je tamno, crno ili belo?
 
Unesite odgovor:
 
 
 

Rallye Monte Carlo 2017 - Ogier pobednik, Toyota na podijumu! 22.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - Ogier pobednik, Toyota na podijumu!

Finalni dan relija Monte Carlo doneo je veliku dramu. Pobednik prvog takmičenja u FIA Svetskom reli šampionatu 2017 je Sebastien Ogier u Ford Fiesti RS WRC. Vrhunski rezultat u svom comebacku u WRC ostvarila je Toyota - Latvala je za volanom Yarisa WRC osvojio drugo mesto...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - Neuville oštetio auto, Ogier preuzeo vođstvo 22.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - Neuville oštetio auto, Ogier preuzeo vođstvo

Finalni brzinski ispit u jučerašnjem programu odlučio je o tome, da pobednik relija Monte Carlo ne bude Belgijanac. Broj 13 bio je nesrećan za Thierry Neuvillea, koji je napravio vozaku grešku, izleteo sa staze i oštetio oslanjanje na svom Hyundaiju i20 WRC, čime su se snovi o pobedi raspršili u pahuljama snega...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - nove fotografije 22.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - nove fotografije

Rallye Monte Carlo 2017 ušao je u finalnu fazu. Do kraja takmičenja ostala su četiri brzinska ispita ukupne dužine 53,72 kilometra. Možda će neko posle pogleda u plasman pomisliti da je sve rešeno, ali ne zaboravite da je ovo "kockarski" reli. Do tada uživajte u atraktivnim fotografijama...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - drugi dan (foto+video) 21.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - drugi dan (foto+video)

Već na prvom jučerašnjem brzinskom ispitu, dogodilo se ono što smo najmanje očekivali. Aktuelni svetski šampion, Sebastien Ogier (Ford Fiesta RS WRC), napravio je grešku i izgubio preko 43 sekunde. To je dodatno promešalo karte na "kockarskom reliju"...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - fotografije 21.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - fotografije

Drugi dan relija Monte Carlo je iza nas. Najbojlji reli vozači na svetu savladali su osam teških brzinskih ispita, a čini se da ih čeka osam još težih. Pogledajte zanimljive fotografije snimljene na obroncima Visokih Alpa u Francuskoj...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - uvodnu sekciju obeležila tragična nesreća 20.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - uvodnu sekciju obeležila tragična nesreća

Već uvodni brzinski ispit na Rallye Monte Carlo 2017 doneo je tragičnu nesreću. Treći vozač na stazi, Hayden Paddon, nije uspeo da iskontroliše svoj Hyundai i20 WRC na ledom prekrivenom asfaltu, izleteo je sa staze i usmrtio gledaoca koji je bio u neposrednoj blizini...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 počeo loše i dobro za Hyundai (VIDEO) 20.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 počeo loše i dobro za Hyundai (VIDEO)

Rallye Monte Carlo je počeo u prepoznatljivom stilu. Na samom početku, prvi brzinski ispit je prekinut, posle greške Haydena Paddona, koji je svoj Hyundai i20 WRC prevrnuo na bok. Posle dva brzinska isputa, vođstvu je njegov timski kolega, Thierry Neuville...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - prvi video snimci 19.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - prvi video snimci

Rallye Monte Carlo 2017 je počeo današnjim shakedown-om u blizini Gapa. Takmičarski deo relija počinje večeras u 20:14, kada će najbolji reli vozači na svetu odmeriti snage na brzinskom ispitu dužine 21.25 km. Do tada uživajmo u video snimcima sa današnjeg shake-a...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017, shakedown - prve naše fotografije 18.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017, shakedown - prve naše fotografije

Nova era u FIA Svetskom reli šampionatu je počela. Današnjim probnim vožnjama počeo je reli Monte Carlo 2017, kojim se otvara nova WRC sezona u kojoj učestvuju automobili nove specifikacije. Imamo izveštača sa lica mesta, a ovo su naši prvi foto utisci...

Detaljnije...
 
12 3 4 5 6 7 8 . . . 363
 
BMW i Inside Future Concept (2017)
 
 
 
Opel Sajam BG Car Show 2016
 
Pirelli World Rallying
 
 
Super Test
 
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0
 
 
F1 bolid Ferrari 2014
Koju oznaku biste dali novom Ferrari bolidu za sezonu 2014?
F14 T
F14 Maranello
F14 Scuderia
F166 Turbo
F616