AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Dakar 2012: Etapa po etapa

Dakar 2012: Etapa po etapa

Dakarska avantura 2012 počinje za samo tri dana. Od 1. do 15. januara, najbolji vozači i timovi će se takmičiti na 14 pojedinačnih etapa, od Mar Del Plate u Argentini, do Lime u Peruu, a osmi dan takmičenja je planiran za odmor u gradu Copiapo (Čile)...

Od Mar Del Plate u Argentini do Lime u Peruu, ima 8.373 kilometra. Motociklisti pred sobom imaju zadatak da savladaju 4.372 kilometara brzinskih ispita, a automobilisti 4.161 kilometar.

Dakar 2012: Etapa po etapa

1.1.2012 – 1. etapa: Mar del Plata – Santa Rosa de la Pampa

Vezna sekcija: 763 km
Takmičarska merna sekcija: 57 km

Primorsko letovalište Mar del Plata biće mesto ceremonijalnog starta ovog prestižnog takmičenja, u subotu 31.12.2011. Prvog dana 2012. godine, uslediće zanimljiv brzinski ispit za "zagrevanje", dužine samo 57 kilometara, koji je karakterističan po malim dinama. Tu ćemo imati i prvog pobednika merne sekcije, posle čega sledi duga "etapa" do Santa Rosa de la Pampa.

Dakar 2012: Etapa po etapa

2.1.2012 – 2. etapa: Santa Rosa de la Pampa – San Rafael

Moto, kvad i kamioni:
Vezna sekcija: 487 km
Merna sekcija: 295 km

Auta:
Vezna sekcija: 487 km
Merna sekcija: 290 km

Takmičari će preći dužu "etapu", pre nego što startuju na "brzinskom ispitu". Veoma brz tempo, ovde će zahtevati veliku koncentraciju. Posle sekcije sa dugim krivinama na tvrdoj površini, sledi sporija sekcija sa peščanim dinama. Region Nihuil je poznat po sivom pesku, koji svedoči o intenzivnoj aktivnosti vulkana.

3.1.2012 – 3. etapa: San Rafael – San Juan

Moto i kvad:
Vezna sekcija: 291 km
Merna sekcija: 270 km

Auta i kamioni:
Vezna sekcija: 291 km
Merna sekcija: 208 km

Većim delom takmičenja, vozače će pratiti planinski venac Andi. Prelasci preko reka i mnogo rupa i kamenja, koje će vozači morati da izbegavaju, biće izuzetno iscrpljujući. Poseban izazov će biti strmi useci, gde će motociklisti morati da se kreću prvim stepenom prenisa!

4.1.2012 – 4. etapa: San Juan - Chilecito

Vezna sekcija: 424 km
Merna sekcija: 326 km

Najiskusniji piloti sigurno će se radovati presušenim rečnim koritima, kojih u ovoj sekciji ima veoma mnogo. Kanoni provincije Rioja će biti posebno atraktivni, a vozači će ovde biti posebno obazrivi. Sigurno niko neće uspeti da održi stalnu koncentraciju na ovom delu. Posebno će težak biti kraj merne sekcije, gde će mnogi vozači sigurno izgubiti puno vremena. Do dolaska do Chilecita, možemo očekivati da će neki favoriti već biti van igre.

5.1.2012 – 5. etapa: Chilecito – Fiambala

Moto i kvad:
Vezna sekcija: 151 km
Merni sektor: 265 km

Auti i kamioni:
Vezna sekcija: 246 km
Merni sektor: 177 km

Niko nije uspeo da prođe bez greške u belim dinama Fiambale. Desetine motociklista, u prošlosti su se ovde zaglavljivali i imali padove, a dva puta ovde je imao puno problema u automobilu i Carlos Sainz - 2009. godine i 2011. godine. Ove godine, ovaj brzinski ispit je podeljen, kako bi olakšao posao takmičarima u svim kategorijama. Motociklisti treba više da brinu od greškama u radaru, nego o zaglavljivanjima. Za automobile i kamione, dine će biti pravi izazov.

6.1.2012 – 6. etapa: Fiambala – Copiapo

Vezna sekcija: 394 km
Merna sekcija: 247 km

Leto u Južnoj Americi može iznenaditi, jer temperature noću padaju i ispod "nule". To će posebno zahtevno biti za motocikliste, koji će se usred noći popeti na Paso San Francisco, gde će na nadmorskoj visini od 4.700 metara preći granicu. U Čileu će ih čekati neravan teren pustinje Atakama. Dine se na ovoj trasi javljaju četiri puta, a neke nije moguće izbeći.

7.1.2012 – 7. etapa: Copiapo – Copiapo

Vezni sektor: 154 km
Merni sektor: 419 km

Početak brdskog dela, prepunog kaktusa, nekima će se učiniti lakim, ali kilometri koji dolaze sigurno će uzeti svoj "danak", posebno u oblasti dina. Čak i poslednja dina pred dolazak u bivak, za neke vozače može da znači kraj takmičenja.

8.1.2012 – Slobodan dan, dan za odmor

9.1.2012 – 8. etapa: Copiapo – Antofagasta

Vezni sektor: 245 km
Merni sektor: 477 km

Broj takmičara u svakoj kategoriji će biti značajno redukovan. Takmičare čeka najduža etapa trke, kako bi se ponovo vratili u svoj tempo.

10.1.2012 – 9. etapa: Antofagasta – Iquique

Vezni sektor: 9 km
Merni sektor: 556 km

Etapa se pomera ka severu kontinenta i podeljena je na dve sekcije sa različitim karakterom pejzaža. Na početku etape, takmičare čakaju kanjini i brzi useci, a drugi deo će biti posebno značajan za suvozače, jer je u ovoj oblasti veoma malo tačaka za orijentaciju. Nakon toga, sledi spust do obala Tihog okeana (ovaj deo je vožen 2010. godine).

11.1.2012 – 10. etapa: Iquique – Arica

Vezni sektor: 317 km
Merni sektor: 377 km

Početak brzinskog ispita će obezbediti spektakularan pogled dine sa talasima, koje se protežu na stotine kilometara. Iskusni "matadori" će ovde istinski uživati.

12.1.2012 – 11. etapa: Arica – Arequipa

Moto, kvad:
Vezni sektor: 171 km
Merni sektor: 534 km

Auta:
Vezni sektor: 120 km
Merni sektor: 478 km

Kamioni:
Vezni sektor: 120 km
Merni sektor: 432 km

Prva etapa u Peruu će biti teška posebno za motocikliste, koji će preći nešto više kilometara. Posle teškog dana u divljini bez puteva i sa puno reka, vrhunac će biti specijalni bivak, samo za vozače motocikala i kvadova. Ovaj koncept je poslednju put korišćen 2007. godine. Servisne ekipe neće moći da uđu u bivak, a piloti će morati jedni drugima pomoći oko popravke svojih motocikala i kvadova.

13.1.2012 – 12. etapa: Arequipa – Nasca

Moto i kvad:
Vezni sektor: 259 km
Merni sektor: 245 km

Auta i kamioni:
Vezni sektor: 412 km
Merni sektor: 245 km

Samo pogled iz vazduha će moći da otkrije Nasca Lines, mistične motive na zemlji od pre 2000. godina. Ova sekcija će ostati u sećanju vozačima, po neobičnom pesku, koji može značajno zasmetati takmičarima. Stari "matadori" mogu iskoristiti iskustvo iz Mauritanije.

14.1.2012 – 13. etapa: Nasca – Pisco

Vezni sektor: 100 km
Merni sektor: 275 km

Dine u ovoj oblasti su veličanstvene, ali napetost će biti visoka do samog kraja takmičenja. Ovaj sektor će biti veoma naporan i za one vozače koji "ne žure", odnosno za one koji samo žele da stignu do cilja. Tu se nalazi veliki broj dina, ali teško je pronaći dve slične. Veliki umor vozača na ovoj sekciji biće zagarantovan.

15.1.2012 – 14. etapa: Pisco – Lima

Vezni sektor: 254
Merni sektor: 29

Takmičare čak kratak takmičarski deo, ali ne treba potceniti male dine, koje u ovoj fazi trke, neiskusnim vozačima mogu zadati velike probleme. Junaci relija Dakar 2012 se mogu radovati cilju u srcu glavnog grada Perua.

Automagazin.rs

Rally Croatia 2024 - prve fotografije

Rally Croatia 2024 - prve fotografije

Rally Croatia 2024, četvrto takmičenje u kalendaru FIA Svetskog reli šampionata, uspešno je startovao. Četiri brzinska ispita su iza nas, vodeći takmičar je Thierry Neuville u automobilu Hyundai i20 N Rally1...

Rally Sweden 2024 - VIDEO

Rally Sweden 2024 - VIDEO

Drugi reli u kalendaru FIA Svetskog reli šampionata - Rally Sweden 2024, je iza nas. Najbrži je bio Esapekka Lappi u automobulu Hyundai i20 N Rally1...

123456. . .395
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46