Rally Aradului, Arad - Rumunija: Komentar Nenada Nikolića
Posle odličnog šou programa, super specijala na karting stazi koji je održan i završen u petak uveče, usledio je pravi reli dan u šumama Transilvanije. Krenuli smo rano ujutro sa laganom zebnjom, da li su to te šume kojima je nakad harao i krv pio najpoznatiji svetski vampir grof Drakula? Odlazimo za Lipovu, koja je od Arada udaljena oko 35 kilometara.
Ovo mesto se nalazi na glavnom putu, magistrali za Bukurešt na kojoj je izuzetno gust saobraćaj. Možete zamisliti da u Rumuniji ekipa koja radi vremensku kontrolu i merenje vremena na brzinskim ispitima, u saobraćaju vozi Dačije pod rotacijom! "Jak" organizator, nema dileme. Mihai Leu, bivši bokserski šampion i reli vozač. A mi za njima u koloni, tako da saobraćajni propisi, pune linije, traktori...ni za nas “nisu“ važili.
Na livadi nekadašnjeg Čuašeskuovog tenkovskog poligona, sada je smeštena velika servisna zona. Prošle godine zona je bila u centru Lipove, ali ove su tu i Mađari. Najbolji mađarski, pa i rumunski relisti u svojim pratećim ekipama imaju velike kamione, tako da je zaista trebalo dosta mesta. Samo tri kilometra od servisa startovao je SS Sistarovat, dug 10,5 km. Ovaj brzinac je dobio tada vodeći u šampionatu Mađarske, Kazar Mikloš u Mitsubishiju EVO 9. Iza njega na 2,4 sekunde opet Mađar, Janoš Toth junior sin poznatog reli vozača. Rumuni puno zaostaju. Čak 16 sekundi, ali svi su u istoj sekundi: Tempestini, Szabo, Marisca. Naš gost na YU reliju,mladi Vlad Cosma velika nada rumunskog reli sporta, prerano odustaje zbog slomljenog menjača na svom Citroenu R2.
Na sledećem SS Zabalt, takođe dugom 10,5 km potpuno je jasno da Rumuni neće imati šansi protiv Mađara. Pobeđuje Spitzmuller Csaba u odličnom Mitsubishiju EVO 10 R4. Tek na četvrtoj poziciji automobil S2000, Škoda sa Norbertom Herczigom za volanom. U konkurenciji domaćih vozača, najbrži verovatno novi Šampion Rumunije, Vali Porkisteanu u EVO 9. Ovde odustaje rumunska reli zvezda Dan Girtofan (Subaru N15), a veteran Konstantin Titi Aur gubi dragoceno vreme “ugašen“ u jednoj velikoj bari.
Lalasint, samo 6 kilometara dug brzinac osvaja ASI u Mitsubishi lanceru EVO 9, ispred Totha u Peugeotu 207 S2000. Posle servisa na Tancodromu (Tenkodrom) posade idu na SS 5, dugačak 12 km od sela Conop do Nadaša uzbrdo. Ovde su Mađari ponovo fantastični i poređali su se od 1. do 8. mesta svi u 10 sekundi. Najbrži Kazar, Herczig, Toth. Tempesta i Vali 9. i 10. vreme. Na ovom specijalnom ispitu svoj loš reli je završio odustajanjem aktuelni šampion Rumunije, Mađar Gergo Szabo. Za to vreme mi smo se prebacili na poslednje kilometre ključnog brzinca relija, koji se spušta od Nadaša do Barzave, sela na magistrali.
Podloga staze je težak makadam, uglavnom nizbrdo 22,4 kilometra. Počelo je zanimljivo, kada sam za koji metar uspeo da pobegnem od predvozačke Dacie na kojoj je pukao kočioni disk. U takmičarskom delu Toth je deklasirao konkurenciju i najbližeg pratioca u generalnom Spitzmullera ostavio čak 18,6 sekundi. Drugo vreme je ostvario Valentin Porcisteanu sa samo 7,5 sekundi zaostatka. Na ovom ispitu su obojica u svojim konkurencijama stekli, značajnu prednost. Tempestini koji je startovao kao prvi, na cilj je došao sa probijenom prednjom levom gumom.
Bogdan Marisca je udario u kamen, kako sam kaže jer nije imao komunikaciju sa suvozačem. Kazar Miklos i Herczig Norbert su odustali zbog izletanja. Edwin Keleti u Jack Daniel’s Mitsubishiju EVO 10, je izgubio čitavih deset minuta zbog puknute gume. Titi Aur prošao pored nas sa uključena četiri migavca, jer je udario u mostić i totalno promenio geometriju trapova. Zaista kratak reli, ali dug i naporan dan pun događanja...Ponovo je sledio servis na Tancodromu.
Sutra sledi nastavak...
Plasman posle 6 SS:
1. Janos Toth - Robert Tagai (Peugeot 207 S2000) 00:39:43.5
2. Csaba Spitzmuller - Tamas Szoke (Mitsubishi Lancer EVO X R4) +00:39.0
3. Andras Hadik - Istvan Juhasz (Subaru Impreza) +00:12.6
4. Valentin Porcisteanu - Dan Dobre (Mitsubishi Lancer EVO IX) +00:12.9
5. Istvan Elek - Ramon Ferencz (Mitsubishi Lancer EVO IX) +00:01.4
6. Zsolt Kakuszi - Csaba Kakuszi (Ford Fiesta S2000) +00:02.9
7. Robert Butor - Igor Bacigal (Peugeot 207 S2000) +00:07.7
8. Martin Demjen - Lorant Milcsevics (Mitsubishi Lancer EVO VI) +00:11.9
9. Bogdan Marisca - Sebastian Itu (Mitsubishi Lancer EVI IX) +00:04.0
10. David Botka - Zsolt Szenner (Mitsubishi Lancer EVI IX) +00:20.1
Nenad Nikolić - Martin Holmes Rallying
Foto: Nikolić / Milosavljević