Opel Adam - Kreiraj Adama u svom stilu
Početna
Vesti
Test
Saveti
Predstavljamo
Kamioni
Forum
Sport
Formula 1
WRC
Domaći reli
Kružne trke
Brdske trke
Galerije
Posteri
Formula 1
WRC
Evropski reli
Domaći reli
Kružne i brdske
Sajam
Auto show
Auto oglasi
Novi automobili
Intervju
Vaše fotografije
Marketing
Linkovi
RSS WRC
Kontakt
 
Ford Fiesta - Grand Motors
 
 
 
ma nemoj
 
Rallye Monte Carlo 2017
 
 
Automobili
 
www.automagazin.rs
 
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier25
2.J.M. Latvala18
3.O. Tanak15
4.D. Sordo13
5.C. Breen10
6.E. Evans10
7.A. Mikkelsen6
8.S. Lafebvre6
 
Auto magazin

Dražen Ćurić - TOP 10 najluđih vozila u istoriji Dakara11.01.2017

Dražen Ćurić - TOP 10 najluđih vozila u istoriji Dakara

S obzirom da smo ostali bez još jedne etape na ovogodišnjem Dakaru, pokušat ću vas zainteresirati i zabaviti barem malo, sa najluđim vozilima koju su se u skorom čedrtesetgodišnjoj tradiciji našla na Dakaru...


Dražen Ćurić - TOP 10 najluđih vozila u istoriji Dakara

U nastavku teksta ćete vidjeti da čak i ona poželjna pozitivna ludost kod ljudi koji puta probija sve granice logičnog i normalnog razmišljanja. Dakar je poligon za dokazivanje najboljim i najvještijim vozačima na svijetu koji nastupaju u najboljim mogućim bolidima koji postoju utom vremenu. S druge strane imamo kojekakve likove, kojima vožnja pustinjom u trkačim bolidima mjerena tisućama kilometara nije dovoljan izazov, pa se u to upuštaju sa osebujnim tehnološkim tvorevinama koje su realno gledajući sa sigurnosnog aspekta upitne za odlazak u kupovinu. Ovaj tekst posvećujem onima koji istinsji vjeruju i dijele onaj pravi duh Dakra kako ga je zamislio njegov tvorac Thiery Sabine. Pa Krenimo redom, upoznajte najluđe Dakariste u povijesti

 

1. VESPA P200 SCOOTER (na slici iznad)

 

Četvorica ekscentrika su došla na ideju da otiđu na Dakar sa tim dvotaktnim gradskim prevoznim sredstvom. Na slici vidite o kakvom se vozilu radi, a heroj na njemu vozi u obićnom dresu za motocross bez protektora ili bubrežnjaka. Vjerovali ili ne dvojica od četvorica su uspjela doći do Dakra. Iako je utrka za njih završila nisu se dali smesti nego su uporno trkeljali kroz pjesak i završili na plaži ispred prijestolnice Senegala. Marc Simonot i Bernard Tcherniavsky svaka vam čast.



Dražen Ćurić - TOP 10 najluđih vozila u istoriji Dakara

2. PIT BIKE

 

Godine 2009. Ćeh Ivo Kastan je inspiriran poduhvatom četvorice VESPA ratnika odlučio učestvovati na Dakru s ručno sastavljenim motociklom kojeg je nazvao Pit Bike a u stvaralačkom zanosu se koristio s dielovima od Honde XL 200 motocikl je imao 14 cola kotače i 146ccm zapreminu motora. Mislim da ne trebam posebno naglašavati da nadobudni Ivo nije stigao na cilj utrke ali je uspio završiti nekoliko etapa.


Dražen Ćurić - TOP 10 najluđih vozila u istoriji Dakara

3. THE TITAN

 

Titan je nastupio 2015. na utrci. Po uloženom novcu radi se o ozbiljnom projektu. Auto je napravljen u Italiji u obiteljskoj radionici Piedmont epaPower family Albertinazzi. U cijevastu šasiju je smješten Audi Diesel 3.0 V6 biturbo motor. Imao je 300ks i 650nm okretnog momenta. Na žalost TITAN je završio samo prvi brzinac a onda je stao zbog problema sa strujom. Uspjeli su ga pokrenuti ali je ponovo stao nakon 20km i to je bio definitivni kraj za ogromnog TITAN-a.


Dražen Ćurić - TOP 10 najluđih vozila u istoriji Dakara

4. RENAULT 4

 

Braća Claude i Bernarde Marreau su nastupili sa Renault-om 4 1979. na prvom izdanju Dakra. Auto su sami pripremili za utrku. Fascinantno je da su završili kao peti u generalci a tada se kategorije nisu razdvajale. Auti, Kamioni i motocikli su bili u jedinstvenom poretku. Kreativnoj braći to nije bilo dovoljno pa su nastupili i slijedeće godine kad su ukupno bili treći. BRAĆO IMATE MOJ NAKLON DO PODA!


Dražen Ćurić - TOP 10 najluđih vozila u istoriji Dakara

5. FIAT CAMPAGNOLA

 

1979. Startalo je sedam posada s tom talijanskom nekretninom. 4 automobila su odustala samo 30km prije cilja i Lac Rose-u to je jezero roze boje u Senegalu. Ne znam, valda su sletili u vodu. Tri preostala auta su došla do cilja. Cesare Giraudo i Antonio cavalieri uspjeli su pobijediti jednu etapu i završili su kao 7 u generalci.


Dražen Ćurić - TOP 10 najluđih vozila u istoriji Dakara

6. ROLLS-ROYCE CORNICHE

 

1981. Thierry de Montcorge se kladio s prijateljima da će otići na Dakar rally sa svojim luksuznim RR Corniche-m. Naravno uz određene prepravke na autu kao što su micanje mini bara što je za RR standard u opremi. Uz to za auto je napravljena samo 80kg teška karoserija, pogon je preuređan na 4WD i to je uzeto sa Toyote. Ne znam u kojoj etapi se to desilo ali ekscentrični i vjerojatno jako bogati De Montcorge je diskvalificiran zbog nelegalne intervencija na automobilu tokom utrke. U tom trenutku je bio 13. u generalci.


Dražen Ćurić - TOP 10 najluđih vozila u istoriji Dakara

7. JULES II PROTO

 

E ovo je stvarno bio interesantan i ambiciozan tehnološki projekt. 1984 De Moncorge-u vrag nije dao mira pa se vratio na utrku samo što se ovaj put odlučio Rols-Royceovih četiri zamijeniti sa 6 eksperimentalnih kotača. Auto je dobio ime Jules po liniji parfema od Christian dior. Impresivno limeno čudo mirišljavog imena Jules je pokretao 3.5 litara Chevroletov V8 motor preko Porsche-ove transmisije. Interesantni francuski grof ili šta već je imao obećavajući stat ali mu je onda pukla šasija. Očito izračun statike, opterećenja i krutosti šasije nije bio dobro izračunat pa smo se od mirišljavog oprostili već u trećoj etapi.


Dražen Ćurić - TOP 10 najluđih vozila u istoriji Dakara

8. PORSCHE 959S

 

Sa preko 30000 pobjeda u raznoraznim utrkama diljem svijeta Porsche je nesumnjivo najuspješniji proizvođač trkaćih i cestovnih sportskih automobila. Ali kao vozilo izvan asfalta do osamdesetih godina prošlog stoljeća njihovo slavno trkaće ime nije se spominjalo niti kao mogućnost za neki takav poduhvat. 1984. su nastupili na Dakru i to je tada bio projekt u suradnji s Ladom. Te su godine pobijedili sa službeno nazvanim bolidom 911 SC koji je prerađen na4WD.


1985 se pojavljuju na startu sa novim bolidom kojeg vidite na slici. To je tada bio prvi super auto na cesti, pa su 959 odlučili izložiti iskušenjima Dakra. Na žalost auto nije bio dovoljno testiran prije Dakra pa su sva tri bolida brzo odustala zbog tehničkih gremlina, takvo je bilo službeno objašnjenje. 1986. se ponovo vračaju na utrku, izbacili su glupost poput ABS i tadašnji turbo punjač iz automobila. Završili su kao 1. i 2. u generalci, rezultat za pamćenje iak se ne radi o tipićnim Dakaristima.


Dražen Ćurić - TOP 10 najluđih vozila u istoriji Dakara

9. CITROEN 2CV

 

Jel postoji jadniji auto s kojim bi se moglo nastupit? Mislim da ne. To je bio jedan od najambicioznijih projekata u povijesti Dakra. Takvo nešto nije bilo viđeno na toj prestižnoj utrci. 2007 su se otkačena braća Philippe i Gilles Marques odlučila pojaviti na utrci sa Spačekom iz 1963g. Pojačali su šasiju. stavili u njega dva motora iz Citroena Visa i dobili 100ks. Na žalost Bi-Bip2 team kako su se zvali nije imao sreće i odustali su na 4. etapi zbog raspada zadnjeg ovjesa. pojačanja očito nisu bila dovoljno ojačana.

 

10. CHIP VAN

 

Nagradu za najčudniji auto na Dakru ide Belgijancu Herve Diersu koji je odlučio startati s pokretnom ugostiteljskom radnjom takozvanim CHIP VAN-om. Auto je imao 200ks i bio je napravljen na temeljima Toyote pick.up i preuređen za odgovarajući namjenu. Svaki dan kad je tim stigao u bivak posada je ispekla 7kg pomfrita u opremi koju je imala instaliranu u autu. Svoju gastronomsku tvorevinu su razdijelili svaki dan sretnicima koji su se uspjeli ogrebati za porciju. Svaka čast, orginalno i dobrohotno, ovakvi ljudi mi vraćaju vjeru da nismo baš svi zaboravili što život čini lijepim. I za kraj, utrku su završili kao 58. ČESTITAM BELGIJSKOJ POSADI NAJLUĐI STE!!! u pozitivnom smislu.


Pipremio: Dražen Ćurić

Izvor: Red Bull

Komentari (9)

Facebookdel.icio.usStumbleUponDiggGoogle+Twitter
Gravatar
Niva
Graška, nije to bila Niva već Samara...
12th January 2017 2:59pm
Gravatar
Niva
Lada Niva je učestvovala na Dakaru, devedesetih mislim kad su Pežo i Citroen bili glavni. Mislim da je čak Džeki Iks vozio Ladu...?
12th January 2017 2:51pm
Gravatar
lada
Drazene, jel bila Lada Niva nekad na Dakar reliju?! Grin
11th January 2017 8:32pm
Gravatar
Dražen Ćurić
Koliko je meni poznato Lada Niva nikad nije startala na Dakru. Nisam pregledao sve startne liste u povijesti Dakra, pa ne mogu sa sigurnošću reći da se neko nije upustio s tom ruskom terenskom "ljepoticom" u avanturu. Nekoć su ljudi startali s kojekakvim čudima. Danas toga više skorom da nema. Kad je krupni kapital ušao na Dakar tj. promijenio vlasnika. Novac je počeo smrditi a za tim smradom uvijek dođe i FIA. A ta kombinacija onda ubije sav romantizam i sve ono što je Pročitajte više
11th January 2017 9:03pm
Gravatar
Dražen Ćurić
Pošto je etapa otkazana,dao sam si malo truda pa sam tražio kojekakve ludorije vezane uz Dakar. Ovih 10 heroja sam našao na stranici od Redbula pa sam vam prenio da se malo nasmijete. Drago mi je da vam se sviđa.

Opet ponavljam,ako imate kakvih pitanja vezanih za Dakar pitajte,potrudit ću se odgovoriti. Trebamo ubiti nekako ovo vrijeme dok čekamo slijedeću etapu. Pozdrav
11th January 2017 7:19pm
Gravatar
Anonimus
Pozdrav za sve. Ne pratim reli Dakar ili da budem precizniji, nisam pratio do sada Grin Dražene, vidim da pominjete u tekstovima neke WP tačke i prolazne tačke. Možete li mi više reći o tome šta to znači. Da li to znači da vozači moraju da prođu pored svake te tačke? Šta se dešava ako neko bude najbrži a nije prošao pored neke tačke? Može li više informacija o tome. Takođe, voleo bih znati nešto više o roadbooku, kada se dobija, kako izgleda?
11th January 2017 7:46pm
Gravatar
japanfan
Vespa Scared
11th January 2017 5:22pm
Gravatar
gagi
Dražene svaka čast za ovaj spisak ludarija CoolGrin A reno 4 nije hrabrost kao a? Grin
11th January 2017 4:44pm
Gravatar
germanfan
Spaček mi je No1!!! Grin E to su j...
11th January 2017 4:41pm

Dodajte komentar

* Potrebne informacije
(neće biti objavljeno)
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
Upišite reč tabla unazad.
 
Unesite odgovor:
 
 
 

Rallye Monte Carlo 2017 - Ogier pobednik, Toyota na podijumu! 22.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - Ogier pobednik, Toyota na podijumu!

Finalni dan relija Monte Carlo doneo je veliku dramu. Pobednik prvog takmičenja u FIA Svetskom reli šampionatu 2017 je Sebastien Ogier u Ford Fiesti RS WRC. Vrhunski rezultat u svom comebacku u WRC ostvarila je Toyota - Latvala je za volanom Yarisa WRC osvojio drugo mesto...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - Neuville oštetio auto, Ogier preuzeo vođstvo 22.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - Neuville oštetio auto, Ogier preuzeo vođstvo

Finalni brzinski ispit u jučerašnjem programu odlučio je o tome, da pobednik relija Monte Carlo ne bude Belgijanac. Broj 13 bio je nesrećan za Thierry Neuvillea, koji je napravio vozaku grešku, izleteo sa staze i oštetio oslanjanje na svom Hyundaiju i20 WRC, čime su se snovi o pobedi raspršili u pahuljama snega...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - nove fotografije 22.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - nove fotografije

Rallye Monte Carlo 2017 ušao je u finalnu fazu. Do kraja takmičenja ostala su četiri brzinska ispita ukupne dužine 53,72 kilometra. Možda će neko posle pogleda u plasman pomisliti da je sve rešeno, ali ne zaboravite da je ovo "kockarski" reli. Do tada uživajte u atraktivnim fotografijama...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - drugi dan (foto+video) 21.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - drugi dan (foto+video)

Već na prvom jučerašnjem brzinskom ispitu, dogodilo se ono što smo najmanje očekivali. Aktuelni svetski šampion, Sebastien Ogier (Ford Fiesta RS WRC), napravio je grešku i izgubio preko 43 sekunde. To je dodatno promešalo karte na "kockarskom reliju"...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - fotografije 21.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - fotografije

Drugi dan relija Monte Carlo je iza nas. Najbojlji reli vozači na svetu savladali su osam teških brzinskih ispita, a čini se da ih čeka osam još težih. Pogledajte zanimljive fotografije snimljene na obroncima Visokih Alpa u Francuskoj...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - uvodnu sekciju obeležila tragična nesreća 20.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - uvodnu sekciju obeležila tragična nesreća

Već uvodni brzinski ispit na Rallye Monte Carlo 2017 doneo je tragičnu nesreću. Treći vozač na stazi, Hayden Paddon, nije uspeo da iskontroliše svoj Hyundai i20 WRC na ledom prekrivenom asfaltu, izleteo je sa staze i usmrtio gledaoca koji je bio u neposrednoj blizini...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 počeo loše i dobro za Hyundai (VIDEO) 20.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 počeo loše i dobro za Hyundai (VIDEO)

Rallye Monte Carlo je počeo u prepoznatljivom stilu. Na samom početku, prvi brzinski ispit je prekinut, posle greške Haydena Paddona, koji je svoj Hyundai i20 WRC prevrnuo na bok. Posle dva brzinska isputa, vođstvu je njegov timski kolega, Thierry Neuville...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017 - prvi video snimci 19.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017 - prvi video snimci

Rallye Monte Carlo 2017 je počeo današnjim shakedown-om u blizini Gapa. Takmičarski deo relija počinje večeras u 20:14, kada će najbolji reli vozači na svetu odmeriti snage na brzinskom ispitu dužine 21.25 km. Do tada uživajmo u video snimcima sa današnjeg shake-a...

Detaljnije...
 

Rallye Monte Carlo 2017, shakedown - prve naše fotografije 18.01.2017

Rallye Monte Carlo 2017, shakedown - prve naše fotografije

Nova era u FIA Svetskom reli šampionatu je počela. Današnjim probnim vožnjama počeo je reli Monte Carlo 2017, kojim se otvara nova WRC sezona u kojoj učestvuju automobili nove specifikacije. Imamo izveštača sa lica mesta, a ovo su naši prvi foto utisci...

Detaljnije...
 
12 3 4 5 6 7 8 . . . 363
 
BMW i Inside Future Concept (2017)
 
 
 
Opel Sajam BG Car Show 2016
 
Pirelli World Rallying
 
 
Super Test
 
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0
 
 
F1 bolid Ferrari 2014
Koju oznaku biste dali novom Ferrari bolidu za sezonu 2014?
F14 T
F14 Maranello
F14 Scuderia
F166 Turbo
F616