Rallye de France 2014 - Volkswagen dominira i bez Ogiera
Posle prvog, prilično uzbudljivog dana relija Francuska, možemo reći da šampion Sebastien Ogier neće proslaviti novu titulu u svojoj rodnoj zemlji. Zbog tehničkih problema, koji je imao šampion na svom VW Polu R WRC, pobedi je bliži njegov timski kolega Jari-Matti Latvala...
Andreas Mikkelsen (VW Polo R WRC) u akciji. 25-godišnji Norvežanin je samo nekoliko sekundi iza Latvale i strpljivo čeka njegovu grešku. Šta mislite, da li će je i biti?
Pogledajte fotogaleriju: Rallye de France 2014.
Uvodni brzinski ispit je protekao bez većih incidenata i iznenađenja. Najbrži je bio Latvala, ipred timskih kolega Mikkelsena i Ogiera. Ali, već na drugom brzinskom ispitu relija Francuska, domaći favorit Sebastien Ogier je imao tehničke probleme na svom Volkswagen Polu R WRC. Francuz se u jednom trenutku zaustavio na stazi i imao je problem da pokrene automobil. Ostatak brzinskog ispita, završio je drastično nižim tempom, i u komunikaciji sa timskim inženjerima. Do kraja "brzinca" su ga pretekla obojica timskih kolega (Latvala i Mikkelsen) i izgubio je preko 4 minuta vremena.
Tehničke probleme na drugom brzinskom ispitu imao je i Thierry Neuville, ali je njegov zaostatak bio nešto manji. Najbrži je bio Mikkelsen, ispred Meeka, Latvale i odličnog Evansa. Tu nije bio kraj Ogierovim problemima. Francuz je dobio vremensku kazn od 4 minuta, zbog ranijeg ulaska u vremensku kontrolu broj 3.
Vodeću poziciju je zauzeo Andreas Mikkelsen, ali samo nekoliko sekundi iza njega bio je Jari-Matti Latvala, kao i Kris Meeke. Nije puno zaostajao ni odlični Elfyn Evans, koji je držao četvrtu poziciju, ispred Dani Sorda i Madsa Ostberga.
Kris Meeke (Citroën DS3 WRC) pre će se skoncentrisati da sačuva poziciju koja mu obezbeđuje najniži stepenik podijima, nego što će "napasti" ekstra-brze Volkswagene.
U poslepodnevnoj sekciji, nije bilo većih iznenađenja. Već na četvrtom brzinskom ispitu, vođstvo je zgrabio Latvala, i nije ga ispuštao do kraja dana, a drugo mesto je sebično držao Andreas Mikkelsen, koji je pažljivo pratio tempo Finca i čekao njegovu eventualnu grešku. Treće mesto je držao Kris Meeke (+23.1 s), ispred Dani Sorda (+51,2) i Madsa Ostberga (+1:01,9 min). Samo jednu sekundu iza Ostberga bio je Mikko Hirvonen, a samo 1,8 s iza Finca je fantastični Robert Kubica. Elfyn Evans je dobio vremensku penalizaciju od 1:40 min, i na kraju prvog dana se morao zadovoljiti 10. mestom.
Dani Sordo i njegov Hyundai i20 WRC na limitu. Španac se sigurno neće zadovoljiti 4. mestom.
Iz tima Volkswagen javljaju, da je problem na Ogierovom Polu R WRC bio senzor brzine, koji je motoru slao pogrešne podatke i u nekim situacijama ga isključivao. U servisu je senzor zamenjen, ali i menjač iz preventivnih razloga. Ni to nije bio kraj Ogierovim problemima. Posle kvara senzora, vremenske kazne, stigao je novi problem - lom amortizera na petom brzinskom ispitu, što je rezultiralo dodatno kašnjenje od +20 s u odnosu na najbržeg Latvalu. Svetski šampion se posle prvog tana takmičenja nalazi na 30. poziciji, sa skoro 9 min zaostatka za vodećim Latvalom.
Mikko Hirvinen (Ford Fiesta RS WRC) vodi borbu za 5. poziciju sa Madsom Ostbergom (Citroën DS3 WRC). Trenutno je Ostberg uspešniji, za 1 sekundu!
Rallye de France 2014 - plasman posle 1. dana:
1. J. M. Latvala/M. Anttila (VW Polo R WRC) 1:01:42,9 sat
2. A. Mikkelsen/O. Floene (VW Polo R WRC) +8,2 s
3. K. Meeke/P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +23,1
4. D. Sordo/M. Martí (Hyundai i20 WRC) +51,2
5. M. Östberg/J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:01,9 min
6. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:02,9
7. R. Kubica/M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +1:04,7
8. B. Bouffier/X. Panseri (Hyundai i20 WRC) +1:45,7
9. M. Prokop/J. Tománek (Ford Fiesta RS WRC) +2:24,1
10. E. Evans/D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +1:40
Automagazin.rs