AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2020
www.automagazin.rs
Poredak - F1 Vozači
1.L. Hamilton197
2.V. Bottas166
3.M. Verstappen126
4.S. Vettel123
5.C. Leclerc105
6.P. Gasly43
7.C. Sainz30
8.Lando Norris22
Poredak - WRC Vozači
1.G. Galli0
2.B. Bouffier0
3.S. Wiegand0
4.J.M. Latvala0
5.K. Meeke0
6.E. Evans0
7.A. Mikkelsen0
8.J. Melicharek0

Najnovije vesti iz auto industrije

Dupla titula za Toyotu u šampionatu izdržljivosti!

Dupla titula za Toyotu u šampionatu izdržljivosti!

TOYOTA Racing tim je svetski šampion u kategoriji vozača i proizvođača, posle finalne trke sezone Svetskog šampionata u izdržljivosti na stazi Interlagos u Sao Paulu. TOYOTA je osvojila titulu posle 15-godišnje pauze i Svetskog reli šampionata 1999. godine...

Dupla titula za Toyotu u šampionatu izdržljivosti!

Ovaj rezultat će ući u istoriju motosporta, jer je ovo prva pobeda japanskog proizvođača na Svetskom šampionatu u izdržljivosti od njegovog osnivanja 1953. godine.


Osma i finalna trka sezone je bila veoma uzbudljiva, a TS040 HYBRID br. 8 i svetski šampioni Anthony Davidson i Sébastien Buemi su osvojili drugo mesto, nakon što je bezbednosni automobil usporio potencijalno uspešnu borbu za prvo mesto. 'Sedmica' i posada u sastavu Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Mike Conway su bili kažnjeni zbog oštrije vožnje, pa su stoga završili na četvrtom mestu. Takođe, zbog toga su Alex i Stéphane pali na peto mesto rang liste vozača.

 

Ali danas je fokus bio na timskim rezultatima. TOYOTA je osvojila titulu posle 15-godišnje pauze i Svetskog reli šampionata 1999. godine. Današnji rezultat će ući u istoriju motosporta, jer je ovo prva pobeda japanskog proizvođača na Svetskom šampionatu u izdržljivosti od njegovog osnivanja 1953. godine. Ovo je takođe značajan uspeh za TOYOTA HYBRID System – Racing. Ovaj pionirski projekat je počeo 2006. godine i jula 2007. TOYOTA Supra je postala prvi pobednik sa hibridnim pogonom u istoriji, na tri 24 časa Tokačija. Ova pionirska tehnologija sa super-kondenzatorom je značajno unapređena, smanjena joj je težina i povećana je snaga, pa TS040 HYBRID ima 1000 KS, pogon na četiri točka i potrošnju goriva manju za 25% u poređenju sa modelom iz 2013.

Po novim propisima za LMP1, Toyotina tehnologija se je pokazala kao pun pogodak, jer je TS040 HYBRID pobedio na osam trka, osvojio četiri pol pozicije, 12 mesta na pobedničkom tronu i četiri najbrža kruga. Ipak, ovakav uspeh nije bio lak i tim se je hrabro i pošteno borio sa konkurentima iza Audija i Porschea, što je sezonu 2014. učinilo uzbudljivom i zabavnom.

TOYOTA Racing tim želi da se zahvali svojim cenjenim partnerima za doprinos u Svetskom šampionatu. DENSO inverteri i hibridni agregati, TOTAL lubrikanti, Aisin AW hibridni motori, Nisshinbo super-kondenzatori, ZF kvačila i Takata bezbednosna oprema su igrali važnu ulogu u Svetskom šampionatu. Jučerašnja trka je označila i kraj jedne ere, jer je Tom Kristensen otišao u penziju. Njegov karijera je zaista izuzetna i svi članovi TOYOTA Racing tima mu žele sve najlepše u budućem životu.

Dupla titula za Toyotu u šampionatu izdržljivosti!

Akio Toyoda, predsednik TOYOTA Motor Corporation: "Posle samo tri godine na FIA Svetskom šampionatu u izdržjivosti, presrećan sam što je TOYOTA Racing tim osvojio obe titule ove sezone sa svojim TS040 HYBRID-om. Želim da se najiskrenije zahvalim navijačima što su nas ohrabrivali, kao i našim partnerima na podršci. Takođe želim da čestitam i da se zahvalim vozačima i članovima tima koji su naporno radili tokom sezone. TOYOTA će na osnovu iskustva sa FIA Svetskog šampionata u izdržljivosti unaprediti svoju hibridnu tehnologiju i proizvesti još bolje automobile za ljude širom sveta."

 

Yoshiaki Kinoshita, predsednik tima: "Današnja trka je bila jedna od najuzbudljivijih na kojima sam učestvovao. Veoma sam ponosan zbog rezultata, naročito kada se uzme u obzir gubitak snage na ovoj nadmorskoj visini. Srećom, naš hibridni sistem se je dobro pokazao, naročito tokom gustog saobraćaja. Svi su dali sve od sebe kako bi postigli što bolji rezultat. Osvojiti obe titule ovog Šampionata je naš najveći uspeh u motosportu. Hvala svima što su nas podržali i radili sa nama da zajedno postignemo ovaj neverovatan rezultat. Naš tim i vozači su bili sjajni ove sezone; svi su dali svoj doprinos, uključujući Kazukija Nakajimu i Nicolasa Lapierrea koji nisu bili sa ovde u Sao Paulu. Borili smo se protiv jakih konkurenata koji imaju bogatu istoriju u trkama izdržljivosti. Zbog toga je naš uspeh još veći. Uživaćemo u ovom trenutku, ali odmah počinjemo vredno da radimo kako bi zadržali naše titule i u 2015. godini.

Dupla titula za Toyotu u šampionatu izdržljivosti!

TS040 HYBRID #7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Mike Conway)
Trka: 4. mesto, 248 krugova, 7 stajanja. Najbrži krug: 1 minuta, 18.778 sekundi


Alex Wurz: "Divno biti deo tima koji je osvojio titulu na Svetskom šampionatu, a TOYOTA Racing ju je zaista zaslužila. Danas je bila veoma zabavna trka; uživao sam. Automobil je bio dobar, naročito kada sam drugi put seo za upravljač, ali nije bilo tako zabavno kada smo dobili kaznu, zbog nečega što smatram da je samo takmičenje. Ipak, kao i uvek poštujem odluku sudija, ali je teško prihvatam jer smo zbog nje pali sa trećeg mesta u kategoriji vozača. Bili smo veoma brzi na nekim trkama, ali nismo imali sreće ove godine."

 

Stéphane Sarrazin: "Ovo je bila veoma dobra sezona za TOYOTU i mene. Mi smo svetski šampioni u kategoriji proizvođača, to je sjajno. Ceo cim je vredno radio, ne samo ove godine, već od početka projekta i ovo je fantastična nagrada. Naš automobl je bio snažan svake trke i ovaj uspeh je dokaz dobrog rada celog tima. Mi iz ovog automobila smo razočarani jer mislimo da je kazna bila prestroga. To nas je koštalo pozicije na rang listi, zbog čega smo razočarani.


Mike Conway: "Kako je trka odmicala, odvijala se je oštra borba između TOYOTE, Porschea i Audija. Svi su bili zaista blizu. Imali smo nekoliko različitih strategija, ali su sve ciljale na mesto na tronu. Dali smo svoj maksimum i šteta je što nismo uspeli. Ipak, ovo je veliki dan za TOYOTU. Titula svetskog šampiona: to je bio cilj ovog vikenda, tako da želim da čestitam svima. Sjajno je biti deo ovog tima."


TS040 HYBRID #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Trka: 2. mesto, 249 krugova, 6 stajanja. Najbrži krug: 1 minuta, 18.399 sekundi


Anthony Davidson: "Ovo nije način na koji smo hteli da pobedimo na Svetskom šampionatu, ali je bilo zabavno takmičiti se danas. Nismo očekivali da ćemo se boriti za pobedu, pa je ovo na neki način bio bonus. Takođe, to pokazuje zašto smo šampioni, jer nismo odustali danas. Jurili smo Porsche do samog kraja. Iako nismo imali priliku da osvojimo tron, ipak je bilo zabavno. Čestitam Porscheu na sjajnom poslu ovog vikenda. Želim da se zahvalim svim članovima tima na vrednom radu ove sezone. Bilo je zabavno biti deo toga."


Sébastien Buemi: "Veoma sam srećan jer smo Anthony i ja imali odličnu trku. Napravili smo nekoliko grešaka, ali su nas momci iz Porschea terali do krajnjeg limita i mislim da su zaslužili da pobede. Pomalo sam razočaran jer smo mislili da ćemo se oštrije boriti posle prekida. Ali sve u svemu, zaista smo srećni zbog performanski i osvajanja dve titule. Ovo je bila sjajna godina za nas. Mi smo svetski šampioni u obe kategorije i sada se radujemo sledećoj godini."

Dupla titula za Toyotu u šampionatu izdržljivosti!

VIDEO:



O TOYOTA Racing timu na FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti:


TOYOTA se prvi put takmičila na ovom šampionatu 1983. godine, čime je počeo dug period učestvovanja na trkama izdržljivosti, uključujući nekoliko sezona 24 časa Le Mana. TOYOTINI automobili su se takmičili na 15 trka u Le Manu i osvojili drugo mesto četiri puta (1992, 1994, 1999. i 2013.). 2012. godine TOYOTA se vratila na šampionat kao TOYOTA Racing, sa LMP1 hibridnim automobilom - TS030 HYBRID-om, koji je 2014. nasledio TS040 HYBRID. Ovi automobili su konstruisani i izrađeni u „TOYOTA Motorsport GmbH (TMG)“, gde je sedište tima. TMG je bivša matična kuća TOYOTINIH „World Rally“ i „Formula 1“ timova, a bila je zadužena i za dizajn i razvoj TOYOTINOG TS020 (GT-One) automobila koji je učestvovao na Le Manu 1998. i 99. godine. TMG sada učestvuje u motosportu, ali radi i kao pružalac vrhunskih inženjerskih usluga za druge kompanije, kao i TOYOTU.


Toyota Srbija PR

EKO Racing Team Vesnić neće nastupati na Ušću

EKO Racing Team Vesnić neće nastupati na Ušću

Iako su vozači EKO Racing Teama Vesnić sa nestrpljenjem očekivali vožnje pred domaćom publikom Milovan Mikica Vesnić i Rudi Pešović na žalost neće nastupiti na kružnoj trci koja je na Ušću zakazana za vikend koji je pred nama...

EKOSlovakia! Novi dupli podijum za Vesnića i Pešovića

EKOSlovakia! Novi dupli podijum za Vesnića i Pešovića

Nedelja u Slovačkoj je, može se reći, postavila stvari na svoje mesto u okviru šampionata centralne Evrope. Nakon jučerašnjeg peha Milovan Vesnić nije prepustio ništa slučaju a loša sreća je ostala iza srpskog asa tako da konkurenti realno nisu bili ni blizu da ga spreče u osvajanju sedme pobede u sezoni 2015.

Vesnić najbrži i na Slovakiaringu

Vesnić najbrži i na Slovakiaringu

EKO Racing Team Vesnić i dalje dominira šampionatom centralne Evrope na kružnim stazama. Ljubitelji automobilizma iz Slovačke, koja je ovog vikenda domaćin i najboljim vozačima sveta, mogli su da uživaju u perfektnim vožnjama, pre svih Milovana Vesnića...

Vesnić i Pešović najbrži u Banja Luci

Vesnić i Pešović najbrži u Banja Luci

I treći ovogodišnji trkački vikend šampionata centralne Evrope na kružnim stazama prošao je više nego uspešno za srpski EKO Racing Team Vesnić. Ekipa je rutinski odradila posao i u nedelju tako da je ponovljen rezultat od dan pre a Milovan Mikica Vesnić i Rudi Pešović na pozicijama jedan i dva doneli su timu nove vredne bodove. 

Dupla pobeda za Vesnića na RedBull ring-u

Dupla pobeda za Vesnića na RedBull ring-u

Ukratko, Milovan Mikica Vesnić i EKO Racing Team i dalje su nepobedivi! Konkurencija u okviru šampionata centralne Evrope jednostavno nema rešenje za brzog Užičanina, koji je i ovaj vikend u Austriji zabeležio duplu pobedu...

Milovan Vesnić i po kiši najbrži u Austriji

Milovan Vesnić i po kiši najbrži u Austriji

Milovan Mikica Vesnić zabeležio je treću, uzastopnu pobedu u okviru šampionata centralne Evrope na kružnim stazama, i tako nastavio niz započet pre mesec dana u Mađarskoj. Jaka kiša koja je padala celu noć nastavila je istim tempom i u subotu ujutro kada se srpski šampion i vozač EKO Racing Teama našao na startu...

Nagrada Beograda 2015 - otvoren Šampionat Srbije u automobilizmu

Nagrada Beograda 2015 - otvoren Šampionat Srbije u automobilizmu

U organizaciji Sportskog auto i karting saveza Srbije (SAKSS), a uz podršku Auto-moto saveza Srbije i grada Beograda, u nedelju 03. maja najmlađi takmičari u automobilizmu otvorili su ovogodišnji Šampionat Srbije u automobilizmu na kartodromu “Ada Huja” takmičenjem “Nagrada Beograda 2015”. 

 Milovan Vesnić na pol poziciji u Mađarskoj

Milovan Vesnić na pol poziciji u Mađarskoj

Prvi takmičarski dan na Hungaroringu prošao je više nego dobro za vozače EKO Racing Team-a. Ubedljivo najbolje vreme sa gotovo dve sekunde prednosti ispred najbližeg konkurenta osvojio je Milovan Vesnić za volanom Vauxall Vectre STW...

Volkswagen Golf R (2021)
Slika nedelje
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0