AutoMAGAZIN - Sport

ma nemoj
Rally de Portugal 2017
Aladin logo
www.automagazin.rs
Poredak - F1 Vozači
1.S. Vettel104
2.L. Hamilton98
3.V. Bottas63
4.K. Raikkonen49
5.D. Ricciardo37
6.M. Verstappen35
7.S. Perez 34
8.E. Ocon19
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier141
2.T. Neuville123
3.O. Tanak108
4.J.M. Latvala107
5.D. Sordo70
6.E. Evans53
7.C. Breen43
8.H. Paddon33

Najnovije vesti iz auto industrije

24 sata Le Mana 2017 - Zanimljive informacije

24 sata Le Mana 2017 - Zanimljive informacije

Prestižna ekstremna trka izdržljivosti 24 sata Le Mana počinje danas u 15 sati. U kategoriji najbržih bolida iz kategorije LMP1, ovde godine na stazi će biti pet automobila fabričkih timova Toyota i Porsche, kao i jedan privatni tim...

24 sata Le Mana 2017 - Zanimljive informacije

- Trka 24 sata Le Mana održava se od 1923. godine, nedaleko od mesta Le Mans. U trci su bolidi 24 sata kružili na stazi dugačkoj 13 kilometara i 629 metara. Staza ima 21 krivinu, devet levih i dvanaest desnih. Najbrža krivina je Porsche Curves, kroz koju se najsnažniji LMP1 bolidi kreću brzinom od 245 km/h. Na kraju pravca Mulsanne, nalazi se sekcija koja je od 1990. godine podeljena šikanama, vozači na dužini od 190 metara smanjuju brzinu za 200 km/h. Najsporija krivina je Arnage, kroz koju se LMP1 kreću brzinom od 85 km/h. Pravac Mulsanne meri dužinu od 1.940 metara.

 

Pogledajte: 24 sata Le Mana 2017 - Kvalifikacije pune rekorda.


- Na jučerašnjim kvalifikacijama, najbrže vreme postavio je Kamui Kobayashi, koji je u svom bolidu Toyota TS050 Hybrid postavio novi rekord staze (3:14,791), što je za 2,096 s bolji rezultat od onog koji je pre dve godine zabeležio Neel Jani u Porscheu. Apsolutno najbrže vreme za 84 godine takmičenja na ovoj stazi, postavio je Jackie Oliver tokom testiranja 1971. godine. Tada je staza merila dužinu od 13.469 kilometara, a Oliver je u Porscheu 917 postigao vreme vožnje od 3:13,6 (prosečna brzina 250,457 km/h). Iste godine, on je postigao najbrže vreme kruga u trci (3:18,4 i prosečna brzina 244,387 km/h).

24 sata Le Mana 2017 - Zanimljive informacije

- Najveću udaljenost na trci uspeli su da ostvare vozači Timo Bernhard/Romain Dumas/Mike Rockenfeller 2010. godine, u bojama Audija. Ukupno su prešli 5410,714 km (397 krugova uz prosečnu brzinu od 225 km/h). Najveću maksimalnu brzinu za volanom prototipa 919 postigao je 2016. godine Brendon Hartley - 333,9 km/h na pravcu Mulsanne u 50. krugu.


- Pravila su složena, a ovo su neka od zanimljivijih. Vozila su podeljena u četiri kategorije: LMP1 i 2 - to su specijalni prototipovi za takmičenja serije Le Mans i LM GTE Pro i Am. Prvi su sportska vozila sa produkcijskim karoserijama, ali pripremljeni za takmičarske staze. Tokom trke, svaki vozač od tročlane ekipe mora provesti za volanom minimalno šest sati. VOzač ne sme voziti više od četiri sata u šestočasovnom periodu, a vozač takođe ne sme voziti više od 14 sati na takmičenju (u periodu od 24 sata). Tokom kvalifikacija (u sredu i četvrtak), svih 180 vozača moraju apsolvirati minimalno pet krugova po mraku.

U opremi timova za jedno vozilo, dozvoljen je zamenski skelet karoserije, četiri motora, šest prednjih i zadnjih delova vozila, 60 točkova. Mogu se koristiti tri smese glatkih pneumatika za suvu stazu, hibridni pneumatici (bez profila, ali sa mekšom smesom) za promenljive uslove i pneumatike za mokru površinu. Maksimalna količina goriva, koju automobil sme potrošiti po jednom krugu (13,629 km) iznosi 4,3 litra. Maksimalna količina energije iz sistema za rekuperaciju energije iznosi 8 MJ (2,22 kW).


- Minimalna masa LMP1 pritotipa iznosi 900 kilograma. Zapremina motora kod benzinski motora ne sme biti veća od dva litra. Porscje pogoni hibdidni sistem, koji razvija maksimalnu snagu od 662 kW (900 KS). Motor je kompaktan dvolitarski V4, opremljen turbopunjačem (500 KS) i pogoni zadnje točkove, dok elektromotor maksimalne snage 294 kW (400 KS) pogoni prednje točkove. Električna energija dobila se sistemom rekuperacije sa prednje osovine i iz izduvnog sistema i smešta se u litijum-jonske baterije.


Zapremina rezervoara za gorivo iznosi 73 litra. U takmičarskog režimu, Porsche 919 Hybrid doliva gorivo na svakih 14 krugova (maksimum), što znači da u toku trke ima 30-ak zaustavljanja za dolivanje goriva.


Automagazin.rs

Nedelja, 21. maj - trka Autokomerc 2017

Nedelja, 21. maj - trka Autokomerc 2017

U nedelju, 21. maja, na stazi Autokomerc Karting Centra će se održati druga po redu trka Otvorenog prvenstva Srpskog sportskog karting saveza, u organizaciji Autokomerc Racing Team-a...

123456. . .20
Nissan Qashqai 2018
Slika nedelje
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0