AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022
Poredak - F1 Vozači
1.M. Verstappen314
2.S. Perez 189
3.F. Alonso149
4.L. Hamilton148
5.C. Leclerc99
6.G. Russell99
7.C. Sainz92
8.Lando Norris69

Najnovije vesti iz auto industrije

24 sata Le Mana 2017 - Zanimljive informacije

24 sata Le Mana 2017 - Zanimljive informacije

Prestižna ekstremna trka izdržljivosti 24 sata Le Mana počinje danas u 15 sati. U kategoriji najbržih bolida iz kategorije LMP1, ovde godine na stazi će biti pet automobila fabričkih timova Toyota i Porsche, kao i jedan privatni tim...

24 sata Le Mana 2017 - Zanimljive informacije

- Trka 24 sata Le Mana održava se od 1923. godine, nedaleko od mesta Le Mans. U trci su bolidi 24 sata kružili na stazi dugačkoj 13 kilometara i 629 metara. Staza ima 21 krivinu, devet levih i dvanaest desnih. Najbrža krivina je Porsche Curves, kroz koju se najsnažniji LMP1 bolidi kreću brzinom od 245 km/h. Na kraju pravca Mulsanne, nalazi se sekcija koja je od 1990. godine podeljena šikanama, vozači na dužini od 190 metara smanjuju brzinu za 200 km/h. Najsporija krivina je Arnage, kroz koju se LMP1 kreću brzinom od 85 km/h. Pravac Mulsanne meri dužinu od 1.940 metara.

 

Pogledajte: 24 sata Le Mana 2017 - Kvalifikacije pune rekorda.


- Na jučerašnjim kvalifikacijama, najbrže vreme postavio je Kamui Kobayashi, koji je u svom bolidu Toyota TS050 Hybrid postavio novi rekord staze (3:14,791), što je za 2,096 s bolji rezultat od onog koji je pre dve godine zabeležio Neel Jani u Porscheu. Apsolutno najbrže vreme za 84 godine takmičenja na ovoj stazi, postavio je Jackie Oliver tokom testiranja 1971. godine. Tada je staza merila dužinu od 13.469 kilometara, a Oliver je u Porscheu 917 postigao vreme vožnje od 3:13,6 (prosečna brzina 250,457 km/h). Iste godine, on je postigao najbrže vreme kruga u trci (3:18,4 i prosečna brzina 244,387 km/h).

24 sata Le Mana 2017 - Zanimljive informacije

- Najveću udaljenost na trci uspeli su da ostvare vozači Timo Bernhard/Romain Dumas/Mike Rockenfeller 2010. godine, u bojama Audija. Ukupno su prešli 5410,714 km (397 krugova uz prosečnu brzinu od 225 km/h). Najveću maksimalnu brzinu za volanom prototipa 919 postigao je 2016. godine Brendon Hartley - 333,9 km/h na pravcu Mulsanne u 50. krugu.


- Pravila su složena, a ovo su neka od zanimljivijih. Vozila su podeljena u četiri kategorije: LMP1 i 2 - to su specijalni prototipovi za takmičenja serije Le Mans i LM GTE Pro i Am. Prvi su sportska vozila sa produkcijskim karoserijama, ali pripremljeni za takmičarske staze. Tokom trke, svaki vozač od tročlane ekipe mora provesti za volanom minimalno šest sati. VOzač ne sme voziti više od četiri sata u šestočasovnom periodu, a vozač takođe ne sme voziti više od 14 sati na takmičenju (u periodu od 24 sata). Tokom kvalifikacija (u sredu i četvrtak), svih 180 vozača moraju apsolvirati minimalno pet krugova po mraku.

U opremi timova za jedno vozilo, dozvoljen je zamenski skelet karoserije, četiri motora, šest prednjih i zadnjih delova vozila, 60 točkova. Mogu se koristiti tri smese glatkih pneumatika za suvu stazu, hibridni pneumatici (bez profila, ali sa mekšom smesom) za promenljive uslove i pneumatike za mokru površinu. Maksimalna količina goriva, koju automobil sme potrošiti po jednom krugu (13,629 km) iznosi 4,3 litra. Maksimalna količina energije iz sistema za rekuperaciju energije iznosi 8 MJ (2,22 kW).


- Minimalna masa LMP1 pritotipa iznosi 900 kilograma. Zapremina motora kod benzinski motora ne sme biti veća od dva litra. Porscje pogoni hibdidni sistem, koji razvija maksimalnu snagu od 662 kW (900 KS). Motor je kompaktan dvolitarski V4, opremljen turbopunjačem (500 KS) i pogoni zadnje točkove, dok elektromotor maksimalne snage 294 kW (400 KS) pogoni prednje točkove. Električna energija dobila se sistemom rekuperacije sa prednje osovine i iz izduvnog sistema i smešta se u litijum-jonske baterije.


Zapremina rezervoara za gorivo iznosi 73 litra. U takmičarskog režimu, Porsche 919 Hybrid doliva gorivo na svakih 14 krugova (maksimum), što znači da u toku trke ima 30-ak zaustavljanja za dolivanje goriva.


Automagazin.rs

Ekipa Alpine je spremna za WEC 2021

Ekipa Alpine je spremna za WEC 2021

Alpine za sobom ima odlične rezultate u trkama izdržljivosti i spreman je da se uhvati u koštac sa izazovima takmičenja u elitnoj kategoriji FIA-inog prvenstva u trkama izdržljivosti i na trci 24 sata Le Mansa 2021...

Miloš Pavlović: LST Paul Ricard - Izvestaj sa trke 1

Miloš Pavlović: LST Paul Ricard - Izvestaj sa trke 1

Pehovi nastavljaju da prate posadu „Target resinga“ Miloš Pavlović/Raul Guzman. Na prvoj trci poslednjeg trkačkog vikenda u okviru ovogodišnjeg Lamborgini Super Trofeo takmičenja, posada sa startnim broj 41 ostala je bez sigurnih bodova u poslednjem krugu trke posle bizarnog mehaničkog problema – otpadanja točka!

Miloš Pavlović - novi podobi po kiši u Belgiji

Miloš Pavlović - novi podobi po kiši u Belgiji

Srpski automobilista Miloš Pavlović i njegov klupski kolega, Meksikanac Raul Guzman, osvojili su 4. mesto na prvoj trci Lamborgini Super Trofeo takmičenja, koje se ovog vikenda održava na legendarnoj stazi Spa-Frankoršamp u Belgiji...

Miloš Pavlović u Barseloni - borba za titulu se nastavlja!

Miloš Pavlović u Barseloni - borba za titulu se nastavlja!

Karavan Lamborghini Super Trofeo takmičenja stigao je u Barselonu, na treću rundu u okviru šampionata Evrope. Srpski automobilista Miloš Pavlović i njegov kolega u automobilu „hurakan LP 620-2 ST evo“, Meksikanac Raul Guzman, sa optimizmom iščekuju dve trke na poznatoj gran-pri stazi „Katalunja“...

Karting - Jovanović protiv stranaca na Ada Huji za CEZ

Karting - Jovanović protiv stranaca na Ada Huji za CEZ

Četvrta trka Centralnoevropske zone CEZ, ujedno i prva u šampionatu Srbije, privukla je 28 takmičara na kartodrom Ada Huja. Posle jednogodišnje pauze, na trkalištu kraj Dunava viđene su interesantne borbe u svih pet klasa, s ukupno tri trke u svakoj...

123456. . .22
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46