Najnovije vesti iz auto industrije
Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1
Objavljeno: 09.12.2006.
Na nedavnom sastanku FIA saveta za motorsport, dogovoreni su dugorocni planovi za razvoj sporta. Izmedju ostalog, dogovoreno da ce se sve buduce promene pravila najpre preispitati, i ako se pokazu korisnim za sport, prihvatiti i primeniti. Iste planove prethodno su dogovorili predsednik FIA-e, Max Mosley, i clanovi GPMA (Grand Prix Manufacturers' Association)...
U izvestaju za novinare predstavljen je pregled buducih planova:
2007.
- pravila su vec izdata
- pitanje razvoja postojecih 2.4-litarskih agregata ostaje "zamrznuto"
2008.
- ukidaju se neke aerodinamicke komponente (bocna krilca, "dimnjaci", krilca iznad bocnih hladnjaka i sl.), a uvodi se podeljeni zadnji spojler.
- moguca promena sportskih pravila kako bi se ogranicilo koriscenje vazdusnih tunela ili maketa za koriscenje u aerodinamickom tunelu.
- postojeci 2.4-litarski V8 agregati ostaju "zamrznuti".
2009.
- uvodi se sistem recikliranja energije kroz toplotnu energiju prilikom kocenja
- smanjenje aerodnamickog potiska za 50 %
- postojeci V8 2.4-litarski motori ostaju "zamrznuto", uz mogucnost produzenja veka trajanja motora i menjaca na 4 trke.
2010.
- recikliranje toplote energije i koriscenje iste za pogon bolida
- recikliranje energije izduvnog sistema i koriscenje iste za pogon bolida
- potpuno ili delimicno "normalizovana" aerodinamika (sadasnje brzine bolida u krivinama se kose sa zdravim razumom)
- 2.4-litarski agregati ostaju "zamrznuti", uz mogucnost "zamrzavanja" veka trajanja motora na cetiri trke.
2011.
- mogucnost da novi motori ukljucuju verziju turbo pogona, granice protoka goriva,smanjenje broja obrtaja na 15.000 o/min, biolosko gorivo
- moguc novi pristup sasiji, uz dodatno smanjenje aerodinamickog potiska
- potpuna sloboda u koristenju elektronike, kako bi se povecala efikasnost bolida
- mogucnost ukidanja vozackih pomagala
- ogranicenja u koriscenju materijala, kako bi se priblizili onima koji se koriste na fabrickim automobilima i time smanjili troskovi
2012.
- uvodjenje novih motora
- nova resenja bice dodatno razmotrena, jer ce se mozda razviti sasvim nove tehnologije
Savet FIA-e ponovo zaseda 19. decembra 2006., kada ce se konkretizovati pravila za 2009. godinu. Nastavak razgovora i glasanje je 31. decembra. 2006.
Goran Saric - Automagazin
Za tim Vodafone McLaren Mercedes od juče je počela sasvim nova era. U španskoj Valensiji predstavnici "srebrne strele" predstavili su novi bolid, MP4-22, kojim će upravljati jedan od najmlađih vozačkih parova u istoriji Formule 1, Lewis Hamilton i Fernando Alonso, a koji će biti u bojama drugog glavnog sponzora u poslednjih 30 godina postojanja ovog F1 tima...
F1 tim Scuderia Ferrari juče je predstavio svoj novi bolid za sezonu 2007, sa oznakom F2007. Na ovaj način Ferrari se vraća na put tradicionalnog označavanja bolida, kao što su imali modeli od 2001. do 2004. godine. Podsetimo, prošlogodišnji bolid Ferrarija imao je oznaku 248F, koja je asocirala na novu eru 2,4-litarskih agregata...
Danas u Kelnu predstavljen je novi bolid tima Panasonic Toyota Racing za 2007. godinu, model TF107. Na prezentaciji su prisustvovali predsednik tima, John Howett, i piloti Ralf Schumacher i Jarno Trulli...
Već sledeće sezone u kalendaru Formule 1 mogla bi se naći i trka za Veliku Nagradu Singapura. Formula 1 Boss, Bernie Ecclestone, pregovara sa nekoliko kompanija, koje bi mogle realizovati ideje arhitekte Hermanna Tilkea, autora staza Sepang, bahreinskog Maname-a, staze u Instanbulu i Šangaju...
Novi sponzor italijanskog F1 tima Ferrari je investiciona kompanija "Mubadala Development Company" sa sedištem u Abu Dhabi-u. Kompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata podržaće aktivnosti Ferrari F1 tima u naredne tri godine...
Kompanija "Bahrain Mumtalakat Holding", koja je u kompletnom vlasništvu bahreinskog kraljevstva, juče je objavila infomaciju da je postala strateški investitor kompanije McLaren Group. Nova vlasnička struktura kompanije McLaren izgleda ovako: 40% Daimler Chrysler, 30% Mumtalakat Holding Company, 15% Ron Dennis i 15% TAG Group...
Renault F1 Team juče je predstavio svoj novi logo. Posle raskida saradnje sa duvanskom kompanijom "Mild Seven", glavno mesto na novom logu francuske ekipe zauzima oznaka holandske kompanije "ING". Novi look bolida, zajedno sa novim logom, biće predstavljen 24. januara...
Tim Honda F1 Racing u sezoni 2006 pokazao je veliki potencijal na kvalifikacionim treninzima, ali na trkama je situacija bila gora, i japanska ekipa nije mogla držati korak sa najboljima. U završnici sezone, situacija se poboljšala, i Jenson Button je bio među najboljima...
Redakcija magazina "F1 Racing" organizovala je zanimljivu anketu koja je dala odgovor na pitanje koje često postavljaju svi fanovi Formule 1: "Ko je najbrži F1 vozač svih vremena ?" Članovi žirija bili su: Max Mosley, Jean Todt, Keke Rosberg, Eddie Jordan, Hans-Joachim Stuck i Marc Surer, koji su izabrali 20 najbržih F1 pilota sveta...