Najnovije vesti iz auto industrije
Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1
Objavljeno: 09.12.2006.
Na nedavnom sastanku FIA saveta za motorsport, dogovoreni su dugorocni planovi za razvoj sporta. Izmedju ostalog, dogovoreno da ce se sve buduce promene pravila najpre preispitati, i ako se pokazu korisnim za sport, prihvatiti i primeniti. Iste planove prethodno su dogovorili predsednik FIA-e, Max Mosley, i clanovi GPMA (Grand Prix Manufacturers' Association)...
U izvestaju za novinare predstavljen je pregled buducih planova:
2007.
- pravila su vec izdata
- pitanje razvoja postojecih 2.4-litarskih agregata ostaje "zamrznuto"
2008.
- ukidaju se neke aerodinamicke komponente (bocna krilca, "dimnjaci", krilca iznad bocnih hladnjaka i sl.), a uvodi se podeljeni zadnji spojler.
- moguca promena sportskih pravila kako bi se ogranicilo koriscenje vazdusnih tunela ili maketa za koriscenje u aerodinamickom tunelu.
- postojeci 2.4-litarski V8 agregati ostaju "zamrznuti".
2009.
- uvodi se sistem recikliranja energije kroz toplotnu energiju prilikom kocenja
- smanjenje aerodnamickog potiska za 50 %
- postojeci V8 2.4-litarski motori ostaju "zamrznuto", uz mogucnost produzenja veka trajanja motora i menjaca na 4 trke.
2010.
- recikliranje toplote energije i koriscenje iste za pogon bolida
- recikliranje energije izduvnog sistema i koriscenje iste za pogon bolida
- potpuno ili delimicno "normalizovana" aerodinamika (sadasnje brzine bolida u krivinama se kose sa zdravim razumom)
- 2.4-litarski agregati ostaju "zamrznuti", uz mogucnost "zamrzavanja" veka trajanja motora na cetiri trke.
2011.
- mogucnost da novi motori ukljucuju verziju turbo pogona, granice protoka goriva,smanjenje broja obrtaja na 15.000 o/min, biolosko gorivo
- moguc novi pristup sasiji, uz dodatno smanjenje aerodinamickog potiska
- potpuna sloboda u koristenju elektronike, kako bi se povecala efikasnost bolida
- mogucnost ukidanja vozackih pomagala
- ogranicenja u koriscenju materijala, kako bi se priblizili onima koji se koriste na fabrickim automobilima i time smanjili troskovi
2012.
- uvodjenje novih motora
- nova resenja bice dodatno razmotrena, jer ce se mozda razviti sasvim nove tehnologije
Savet FIA-e ponovo zaseda 19. decembra 2006., kada ce se konkretizovati pravila za 2009. godinu. Nastavak razgovora i glasanje je 31. decembra. 2006.
Goran Saric - Automagazin
Formula 1 Boss, Bernie Ecclestone, tvrdi da je Formula 1, i bez Michaela Schumachera, najveći šou na svetu. Britanac tvdi da se ponavlja situacija, koja se dogodila posle smrti Ayrtona Senne...
Više od dvadeset godina "veliki brat" posmatra vozače i bolide Formule 1. U današnjioj Formuli 1 inženjeri i tehničari prate skoro sve što se dešava unutar bolida, uprkos činjenici da se kreću brzinama i preko 300 km/h. Drugi inženjeri koji nisu prisutni na stazi, u prostorijama sedišta ekipe, kilometrima daleko, takođe prate i proveravaju iste podatke. Sve ovo moguće je samo uz pomoć telemetrije...
Vozač tima Red Bull Racing, Mark Webber, bio je iznenađen kada je shvatio posle prve vožnje za novu ekipu da mu je sedište premalo. Red Bull je odmah reagovao i konstruisao veće sedište, ali izgleda da ni ovim potezom problem nije rešen...
Aktuelni F1 šampion sveta, Fernando Alonso, posle završnih testova u Bahreinu, priznao je da je Ferrari trenutno ispred McLarena: "Mislim da je Ferrari za nijansu ispred ostalih timova." Alonso smatra da će u prvim trkama sezone 2007 Felipe Massa pokazati najveći potencijal...
Na današnjim testiranjima na stazi Shakir, u Bahreinu, najbrže vreme kruga postigao je vozač Ferrarija Felipe Massa koji je 20 sekundi pre kraja sesije imao problema sa mehanikom. Drugo mesto zauzeo je pilot McLarena Lewis Hamilton, a treće mesto zauzeo je Massin timski kolega, Kimi Raikkonen. Testiranja se nastavljaju sutra, kada će se održati poslednji dan testiranja uoči nove, s velikim nestrpljenjem očekivane, sezone 2007...
"Kokain kruži automobilskim takmičenjima, a posebno Formulom 1. Njegova rasprostranjenost je dosegla tolike razmere da ga danas koristi svaki treći vozač. Kokain pruža osećaj sigurnosti, povećava mentalnu snagu i poboljšava fizičke sposobnosti. Ali, taj efekat traje samo 90 minuta..." - podsećamo Vas na izjavu Dr. Benigno Bartolettija, bivšeg doktora ekipe Ferrari.
Na stazi u Bahreinu danas je startovao poslednji set testiranja pred sezonu 2007. Felipe Massa je, posle realizovana 102 kruga zabeležio vreme od 1:31:260, a njegov timski kolega, Kimi Raikkonen, najbrži krug vozio je 0,330 sekundi sporije. Vozač Renaulta, Heikki Kovalainen doživeo težak udes...
Tim Honda Racing juče je predstavila revoluionarni dizajn bolida RA 107, koji upozorava na klimatske probleme sveta. Umesto tradicionalnog loga sponzora, na bolidu se oslikava izgled Zemlje iz Svemira. Wallpaper Hondinog bolida nalaze se u
galeriji...
Start Formula 1 sezone se nezadrživo bliži, a u našu redakciju stiglo je mnogo pitanja vezanih za detalje na F1 bolidima. Šta znači veliko slovo N u crvenom krugu, koje možemo videti na svakom bolidu ispred otvora za kokpit? Ovo je jedno od pitanja na koje ćemo dati odgovor...