Najnovije vesti iz auto industrije
F1 - BMW Sauber predstavio svoj prvi samostalno razvijen bolid F1.07
Objavljeno: 16.01.2007.
Posle Toyote, Ferrarija i McLarena, juče je svoj novi bolid predstavio nemacko-švajcarski tim BMW Sauber F1. Bolid F1.07 jeste prvi bolid u potpunosti razvijen pod dirigentskom palicom šefa BMW Motorsporta, doktora Maria Theissena, odnosno prvi bolid razvijen posle kupovine Saubera od strane BMW-a...
Oficilelni vozači tima su Nick Heifeld i Robert Kubica, a test vozači su Sebastian Vettel i Timo Glock.
Tehnički detalji agregata:
Oznaka: BMW P86/7 V8
Ugao izmedu cilindara: 90 stepeni
Zapremina: 2400 cm3
Ventili: 4 po cilindru, vazdušno upravljanje
Svecice: NGK
Konstrukcija agregata: aluminijum
Glava: alumijijum
Klipovi: aluminijum
Dužina agregata: 518 mm
Širina agregata: 555 mm
Visina agregata: 95 mm
Masa agregata: 95 kilograma
Tehnički detalji bolida:
Šasija: karbonska vlakna, šestougaona konstrukcija
Vešanje: nezavisno, gornja i donja veza, unutrašnja opruga i amortizeri, stabilizaciona cev (Sachs Engineering)
Menjač: 7 stepeni, izražen od ugljenicnih vlakana (AP)
Kočnice: karbonske pločice i diskovi Brembo
Elektronika: BMW
Volan: BMW Sauber F1
Pneumatici: Bridgestone Potenza
Felne: OZ
Dužina bolida: 4580 mm
Širina bolida: 1800 mm
Visina bolida: 1000 mm
Međuosovinsko rastojanje: 3110 mm
Masa: 605 kilograma sa pilotom i kamerama, bez goriva
DR. Mario Theissen, šef BMW Motorsporta: "Ovo je prvi bolid napravljen u novom timu. Ovo je prvi bolid tima BMW Sauber, i za nas je to posebna satisfakcija. Strategija je jasna, u 2006. godini želeli smo uzimati bodove, u 2007. godini želimo što više podijuma, i poneku pobedu. U skladu da većim ambicijama, povećavamo i broj zaposlenih. Povećali smo sa 275 na 400, a sada ćemo povećati broj zaposlenih u timu na 430 osoba."
Willy Ramph, tehnički direktor: "Bolid je onakav kakav smo i hteli da bude. Dva osnovna cilja smo uspeli da realizujemo, a to su: povećanje aero efikasnosti i fleksibilnost bolida sa Bridgestone pneumaticima. Bolid je sasvim nov. Imamo sasvim novo prednje krilo, a nos bolida je u poređenju sa F1.06 značajno kraći. Šasija je viša, upravo zbog aero efikasnosti, zajedno sa novim tunelom koji je plod rada u aerodinamičkom tunelu."
Goran Sarić - Automagazin
Više od dvadeset godina "veliki brat" posmatra vozače i bolide Formule 1. U današnjioj Formuli 1 inženjeri i tehničari prate skoro sve što se dešava unutar bolida, uprkos činjenici da se kreću brzinama i preko 300 km/h. Drugi inženjeri koji nisu prisutni na stazi, u prostorijama sedišta ekipe, kilometrima daleko, takođe prate i proveravaju iste podatke. Sve ovo moguće je samo uz pomoć telemetrije...
Vozač tima Red Bull Racing, Mark Webber, bio je iznenađen kada je shvatio posle prve vožnje za novu ekipu da mu je sedište premalo. Red Bull je odmah reagovao i konstruisao veće sedište, ali izgleda da ni ovim potezom problem nije rešen...
Aktuelni F1 šampion sveta, Fernando Alonso, posle završnih testova u Bahreinu, priznao je da je Ferrari trenutno ispred McLarena: "Mislim da je Ferrari za nijansu ispred ostalih timova." Alonso smatra da će u prvim trkama sezone 2007 Felipe Massa pokazati najveći potencijal...
Na današnjim testiranjima na stazi Shakir, u Bahreinu, najbrže vreme kruga postigao je vozač Ferrarija Felipe Massa koji je 20 sekundi pre kraja sesije imao problema sa mehanikom. Drugo mesto zauzeo je pilot McLarena Lewis Hamilton, a treće mesto zauzeo je Massin timski kolega, Kimi Raikkonen. Testiranja se nastavljaju sutra, kada će se održati poslednji dan testiranja uoči nove, s velikim nestrpljenjem očekivane, sezone 2007...
"Kokain kruži automobilskim takmičenjima, a posebno Formulom 1. Njegova rasprostranjenost je dosegla tolike razmere da ga danas koristi svaki treći vozač. Kokain pruža osećaj sigurnosti, povećava mentalnu snagu i poboljšava fizičke sposobnosti. Ali, taj efekat traje samo 90 minuta..." - podsećamo Vas na izjavu Dr. Benigno Bartolettija, bivšeg doktora ekipe Ferrari.
Na stazi u Bahreinu danas je startovao poslednji set testiranja pred sezonu 2007. Felipe Massa je, posle realizovana 102 kruga zabeležio vreme od 1:31:260, a njegov timski kolega, Kimi Raikkonen, najbrži krug vozio je 0,330 sekundi sporije. Vozač Renaulta, Heikki Kovalainen doživeo težak udes...
Tim Honda Racing juče je predstavila revoluionarni dizajn bolida RA 107, koji upozorava na klimatske probleme sveta. Umesto tradicionalnog loga sponzora, na bolidu se oslikava izgled Zemlje iz Svemira. Wallpaper Hondinog bolida nalaze se u
galeriji...
Start Formula 1 sezone se nezadrživo bliži, a u našu redakciju stiglo je mnogo pitanja vezanih za detalje na F1 bolidima. Šta znači veliko slovo N u crvenom krugu, koje možemo videti na svakom bolidu ispred otvora za kokpit? Ovo je jedno od pitanja na koje ćemo dati odgovor...
U novu sezonu piloti Formule 1 ulaze sa novim kacigama. Vozači tima Vodafone McLaren Mercedes otkrili su nam motive novog dizajna i grafike svojih kaciga, koje gledaocima omogućuju da identifikuju pilota i na većoj udaljenosti. Alonsa nova kaciga asocira na njegov početak karijere, dok Hamilton želi da bude prepoznatljiv...