AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022
Poredak - F1 Vozači
1.M. Verstappen314
2.S. Perez 189
3.F. Alonso149
4.L. Hamilton148
5.C. Leclerc99
6.G. Russell99
7.C. Sainz92
8.Lando Norris69

Najnovije vesti iz auto industrije

Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1

Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1

Na nedavnom sastanku FIA saveta za motorsport, dogovoreni su dugorocni planovi za razvoj sporta. Izmedju ostalog, dogovoreno da ce se sve buduce promene pravila najpre preispitati, i ako se pokazu korisnim za sport, prihvatiti i primeniti. Iste planove prethodno su dogovorili predsednik FIA-e, Max Mosley, i clanovi GPMA (Grand Prix Manufacturers' Association)...

Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1

U izvestaju za novinare predstavljen je pregled buducih planova: 2007. - pravila su vec izdata - pitanje razvoja postojecih 2.4-litarskih agregata ostaje "zamrznuto" 2008. - ukidaju se neke aerodinamicke komponente (bocna krilca, "dimnjaci", krilca iznad bocnih hladnjaka i sl.), a uvodi se podeljeni zadnji spojler. - moguca promena sportskih pravila kako bi se ogranicilo koriscenje vazdusnih tunela ili maketa za koriscenje u aerodinamickom tunelu. - postojeci 2.4-litarski V8 agregati ostaju "zamrznuti".

Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1

2009. - uvodi se sistem recikliranja energije kroz toplotnu energiju prilikom kocenja - smanjenje aerodnamickog potiska za 50 % - postojeci V8 2.4-litarski motori ostaju "zamrznuto", uz mogucnost produzenja veka trajanja motora i menjaca na 4 trke. 2010. - recikliranje toplote energije i koriscenje iste za pogon bolida - recikliranje energije izduvnog sistema i koriscenje iste za pogon bolida - potpuno ili delimicno "normalizovana" aerodinamika (sadasnje brzine bolida u krivinama se kose sa zdravim razumom) - 2.4-litarski agregati ostaju "zamrznuti", uz mogucnost "zamrzavanja" veka trajanja motora na cetiri trke.

Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1

2011. - mogucnost da novi motori ukljucuju verziju turbo pogona, granice protoka goriva,smanjenje broja obrtaja na 15.000 o/min, biolosko gorivo - moguc novi pristup sasiji, uz dodatno smanjenje aerodinamickog potiska - potpuna sloboda u koristenju elektronike, kako bi se povecala efikasnost bolida - mogucnost ukidanja vozackih pomagala - ogranicenja u koriscenju materijala, kako bi se priblizili onima koji se koriste na fabrickim automobilima i time smanjili troskovi 2012. - uvodjenje novih motora - nova resenja bice dodatno razmotrena, jer ce se mozda razviti sasvim nove tehnologije Savet FIA-e ponovo zaseda 19. decembra 2006., kada ce se konkretizovati pravila za 2009. godinu. Nastavak razgovora i glasanje je 31. decembra. 2006. Goran Saric - Automagazin

Formula 1 - Izmene Formula 1 pravilnika za sezonu 2007

Formula 1 - Izmene Formula 1 pravilnika za sezonu 2007

U sezoni 2008 na snagu stupa nova platforma Concorde Agreement-a, koja će izmeniti mnoge okolnosti u Formuli 1. Međutim, reformi nije pošteđena ni predstojeća sezona najbržeg cirkusa na Svetu. U najkraćim crtama predstavljamo promene u Formula 1 pravilniku za sezonu 2007...
Formula 1 - Potvrđeno: beli kružić za mekanu smesu

Formula 1 - Potvrđeno: beli kružić za mekanu smesu

Kompanija Bridgestone danas je potvrdila da će pneumatici sa mekanom smesom na bočnoj strani imati beli kružić, prečnika 3 centimetra. Podsetimo, u novoj Formula 1 sezoni, koja startuje za 4 dana, različite komponente guma vizuelno će se razlikovati, kako bi gledaoci lakše shvatili strategiju vozača...
Formula 1 - Alonso dobio krivinu u Valensiji

Formula 1 - Alonso dobio krivinu u Valensiji

Aktuelni šampion sveta u Formuli 1, Fernando Alonso ima 25 godina, a već može da se pohvali krivinom koja nosi njegovo ime. Naime, vođstvo španske staze Ricardo Torma u Valensiji odlučilo je da četvrtu krivinu na stazi imenuje kao "Curva Alonso"...
Formula 1 - Super Aguri predstavio SA07 - tehnički detalji

Formula 1 - Super Aguri predstavio SA07 - tehnički detalji

Tim Super Aguri danas je, samo 4 dana pred start F1 sezone, kao poslednji F1 tim predstavio bolid za sezonu 2007. Za volanom bolida SA07 pojaviće se Takuma Sato i Anthony Davidson. Posle puno problema sa crash testovima, Aguri konačno ozvaničio svoj nastup. Najveća snaga bolida biće Hondin agregat, a Aguri ističe da je njihov cilj borba sa Spykerom i Toyotom...
Formula 1 - Ecclestone: sistem bodovanja je loš!

Formula 1 - Ecclestone: sistem bodovanja je loš!

Formula 1 Boss, Bernie Eclestone, tvrdi da trenutni sistem bodovanja ne funkcioniše na najbolji način. Naime, Britanac tvrdi da je bodovni sistem uveden 2003. godine smanjio razliku između prvoplasiranog i drugoplasiranog sa četiri na dva boda, ali pozitivna promena je izostala.
Formula 1 - Ross Brawn: Ferrari će pobeđivati i bez Schumachera

Formula 1 - Ross Brawn: Ferrari će pobeđivati i bez Schumachera

Samo pet dana ostalo je do starta još jedne sezone putujućeg cirkusa Formule 1. Procene favorita se razlikuju, ali u jednom se svi slažu: Formula 1 će biti dosta uzbudljivija posle odlaska velikog Michaela Schumachera. Međutim, bivši thnički direktor ekipe Ferrari, Ross Brawn, tvrdi da će Ferrari pobeđivati i bez Schumachera...
Formula 1 - Button reaguje na Hillovu kritiku

Formula 1 - Button reaguje na Hillovu kritiku

Posle kritika Damona Hilla na račun svog zemljaka, Jenson Buttona, mladi Britanac je odmah reagovao. Damon Hill je nedavno izjavio da Button u Hondi ništa neće pokazati, i da ukoliko želi da osvoji šampionsku titulu, mora promeniti tim...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46