Najnovije vesti iz auto industrije
Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1
Objavljeno: 09.12.2006.
Na nedavnom sastanku FIA saveta za motorsport, dogovoreni su dugorocni planovi za razvoj sporta. Izmedju ostalog, dogovoreno da ce se sve buduce promene pravila najpre preispitati, i ako se pokazu korisnim za sport, prihvatiti i primeniti. Iste planove prethodno su dogovorili predsednik FIA-e, Max Mosley, i clanovi GPMA (Grand Prix Manufacturers' Association)...
U izvestaju za novinare predstavljen je pregled buducih planova:
2007.
- pravila su vec izdata
- pitanje razvoja postojecih 2.4-litarskih agregata ostaje "zamrznuto"
2008.
- ukidaju se neke aerodinamicke komponente (bocna krilca, "dimnjaci", krilca iznad bocnih hladnjaka i sl.), a uvodi se podeljeni zadnji spojler.
- moguca promena sportskih pravila kako bi se ogranicilo koriscenje vazdusnih tunela ili maketa za koriscenje u aerodinamickom tunelu.
- postojeci 2.4-litarski V8 agregati ostaju "zamrznuti".
2009.
- uvodi se sistem recikliranja energije kroz toplotnu energiju prilikom kocenja
- smanjenje aerodnamickog potiska za 50 %
- postojeci V8 2.4-litarski motori ostaju "zamrznuto", uz mogucnost produzenja veka trajanja motora i menjaca na 4 trke.
2010.
- recikliranje toplote energije i koriscenje iste za pogon bolida
- recikliranje energije izduvnog sistema i koriscenje iste za pogon bolida
- potpuno ili delimicno "normalizovana" aerodinamika (sadasnje brzine bolida u krivinama se kose sa zdravim razumom)
- 2.4-litarski agregati ostaju "zamrznuti", uz mogucnost "zamrzavanja" veka trajanja motora na cetiri trke.
2011.
- mogucnost da novi motori ukljucuju verziju turbo pogona, granice protoka goriva,smanjenje broja obrtaja na 15.000 o/min, biolosko gorivo
- moguc novi pristup sasiji, uz dodatno smanjenje aerodinamickog potiska
- potpuna sloboda u koristenju elektronike, kako bi se povecala efikasnost bolida
- mogucnost ukidanja vozackih pomagala
- ogranicenja u koriscenju materijala, kako bi se priblizili onima koji se koriste na fabrickim automobilima i time smanjili troskovi
2012.
- uvodjenje novih motora
- nova resenja bice dodatno razmotrena, jer ce se mozda razviti sasvim nove tehnologije
Savet FIA-e ponovo zaseda 19. decembra 2006., kada ce se konkretizovati pravila za 2009. godinu. Nastavak razgovora i glasanje je 31. decembra. 2006.
Goran Saric - Automagazin
Na nezvaničnim treninzima, koji su održani rano jutros, u Melbournu najbrži su bili Felipe Massa i Fernando Alonso. Najbrže vreme po krugu postigli su vozači Ferrarija, Felipe Massa i Kimi Raikkonen, iza njih plasirali su se piloti Renaulta, McLarena, BMW-a, a najveće iznenađenje priredio je Red Bull i Super Aguri...
U sezoni 2008 na snagu stupa nova platforma Concorde Agreement-a, koja će izmeniti mnoge okolnosti u Formuli 1. Međutim, reformi nije pošteđena ni predstojeća sezona najbržeg cirkusa na Svetu. U najkraćim crtama predstavljamo promene u Formula 1 pravilniku za sezonu 2007...
Kompanija Bridgestone danas je potvrdila da će pneumatici sa mekanom smesom na bočnoj strani imati beli kružić, prečnika 3 centimetra. Podsetimo, u novoj Formula 1 sezoni, koja startuje za 4 dana, različite komponente guma vizuelno će se razlikovati, kako bi gledaoci lakše shvatili strategiju vozača...
Aktuelni šampion sveta u Formuli 1, Fernando Alonso ima 25 godina, a već može da se pohvali krivinom koja nosi njegovo ime. Naime, vođstvo španske staze Ricardo Torma u Valensiji odlučilo je da četvrtu krivinu na stazi imenuje kao "Curva Alonso"...
Tim Super Aguri danas je, samo 4 dana pred start F1 sezone, kao poslednji F1 tim predstavio bolid za sezonu 2007. Za volanom bolida SA07 pojaviće se Takuma Sato i Anthony Davidson. Posle puno problema sa crash testovima, Aguri konačno ozvaničio svoj nastup. Najveća snaga bolida biće Hondin agregat, a Aguri ističe da je njihov cilj borba sa Spykerom i Toyotom...
Formula 1 Boss, Bernie Eclestone, tvrdi da trenutni sistem bodovanja ne funkcioniše na najbolji način. Naime, Britanac tvrdi da je bodovni sistem uveden 2003. godine smanjio razliku između prvoplasiranog i drugoplasiranog sa četiri na dva boda, ali pozitivna promena je izostala.
Samo pet dana ostalo je do starta još jedne sezone putujućeg cirkusa Formule 1. Procene favorita se razlikuju, ali u jednom se svi slažu: Formula 1 će biti dosta uzbudljivija posle odlaska velikog Michaela Schumachera. Međutim, bivši thnički direktor ekipe Ferrari, Ross Brawn, tvrdi da će Ferrari pobeđivati i bez Schumachera...
Posle kritika Damona Hilla na račun svog zemljaka, Jenson Buttona, mladi Britanac je odmah reagovao. Damon Hill je nedavno izjavio da Button u Hondi ništa neće pokazati, i da ukoliko želi da osvoji šampionsku titulu, mora promeniti tim...
Posle nekoliko meseci napornih pregovora između F1 ekipa, FIA-e i Bridgestone-a,
o čemu smo već pisali, Međunarodna Auto Federacija, FIA, jednoglasno je odlučila da od ove sezone ekipe moraju koristiti vizuelno različite pneumatike, kako bi gledaoci mogli lakše razumeti strategiju svakog pojedinačnog vozača...