Najnovije vesti iz auto industrije
F1 - BMW Sauber predstavio svoj prvi samostalno razvijen bolid F1.07
Objavljeno: 16.01.2007.
Posle Toyote, Ferrarija i McLarena, juče je svoj novi bolid predstavio nemacko-švajcarski tim BMW Sauber F1. Bolid F1.07 jeste prvi bolid u potpunosti razvijen pod dirigentskom palicom šefa BMW Motorsporta, doktora Maria Theissena, odnosno prvi bolid razvijen posle kupovine Saubera od strane BMW-a...
Oficilelni vozači tima su Nick Heifeld i Robert Kubica, a test vozači su Sebastian Vettel i Timo Glock.
Tehnički detalji agregata:
Oznaka: BMW P86/7 V8
Ugao izmedu cilindara: 90 stepeni
Zapremina: 2400 cm3
Ventili: 4 po cilindru, vazdušno upravljanje
Svecice: NGK
Konstrukcija agregata: aluminijum
Glava: alumijijum
Klipovi: aluminijum
Dužina agregata: 518 mm
Širina agregata: 555 mm
Visina agregata: 95 mm
Masa agregata: 95 kilograma
Tehnički detalji bolida:
Šasija: karbonska vlakna, šestougaona konstrukcija
Vešanje: nezavisno, gornja i donja veza, unutrašnja opruga i amortizeri, stabilizaciona cev (Sachs Engineering)
Menjač: 7 stepeni, izražen od ugljenicnih vlakana (AP)
Kočnice: karbonske pločice i diskovi Brembo
Elektronika: BMW
Volan: BMW Sauber F1
Pneumatici: Bridgestone Potenza
Felne: OZ
Dužina bolida: 4580 mm
Širina bolida: 1800 mm
Visina bolida: 1000 mm
Međuosovinsko rastojanje: 3110 mm
Masa: 605 kilograma sa pilotom i kamerama, bez goriva
DR. Mario Theissen, šef BMW Motorsporta: "Ovo je prvi bolid napravljen u novom timu. Ovo je prvi bolid tima BMW Sauber, i za nas je to posebna satisfakcija. Strategija je jasna, u 2006. godini želeli smo uzimati bodove, u 2007. godini želimo što više podijuma, i poneku pobedu. U skladu da većim ambicijama, povećavamo i broj zaposlenih. Povećali smo sa 275 na 400, a sada ćemo povećati broj zaposlenih u timu na 430 osoba."
Willy Ramph, tehnički direktor: "Bolid je onakav kakav smo i hteli da bude. Dva osnovna cilja smo uspeli da realizujemo, a to su: povećanje aero efikasnosti i fleksibilnost bolida sa Bridgestone pneumaticima. Bolid je sasvim nov. Imamo sasvim novo prednje krilo, a nos bolida je u poređenju sa F1.06 značajno kraći. Šasija je viša, upravo zbog aero efikasnosti, zajedno sa novim tunelom koji je plod rada u aerodinamičkom tunelu."
Goran Sarić - Automagazin
U sezoni 2008 na snagu stupa nova platforma Concorde Agreement-a, koja će izmeniti mnoge okolnosti u Formuli 1. Međutim, reformi nije pošteđena ni predstojeća sezona najbržeg cirkusa na Svetu. U najkraćim crtama predstavljamo promene u Formula 1 pravilniku za sezonu 2007...
Kompanija Bridgestone danas je potvrdila da će pneumatici sa mekanom smesom na bočnoj strani imati beli kružić, prečnika 3 centimetra. Podsetimo, u novoj Formula 1 sezoni, koja startuje za 4 dana, različite komponente guma vizuelno će se razlikovati, kako bi gledaoci lakše shvatili strategiju vozača...
Aktuelni šampion sveta u Formuli 1, Fernando Alonso ima 25 godina, a već može da se pohvali krivinom koja nosi njegovo ime. Naime, vođstvo španske staze Ricardo Torma u Valensiji odlučilo je da četvrtu krivinu na stazi imenuje kao "Curva Alonso"...
Tim Super Aguri danas je, samo 4 dana pred start F1 sezone, kao poslednji F1 tim predstavio bolid za sezonu 2007. Za volanom bolida SA07 pojaviće se Takuma Sato i Anthony Davidson. Posle puno problema sa crash testovima, Aguri konačno ozvaničio svoj nastup. Najveća snaga bolida biće Hondin agregat, a Aguri ističe da je njihov cilj borba sa Spykerom i Toyotom...
Formula 1 Boss, Bernie Eclestone, tvrdi da trenutni sistem bodovanja ne funkcioniše na najbolji način. Naime, Britanac tvrdi da je bodovni sistem uveden 2003. godine smanjio razliku između prvoplasiranog i drugoplasiranog sa četiri na dva boda, ali pozitivna promena je izostala.
Samo pet dana ostalo je do starta još jedne sezone putujućeg cirkusa Formule 1. Procene favorita se razlikuju, ali u jednom se svi slažu: Formula 1 će biti dosta uzbudljivija posle odlaska velikog Michaela Schumachera. Međutim, bivši thnički direktor ekipe Ferrari, Ross Brawn, tvrdi da će Ferrari pobeđivati i bez Schumachera...
Posle kritika Damona Hilla na račun svog zemljaka, Jenson Buttona, mladi Britanac je odmah reagovao. Damon Hill je nedavno izjavio da Button u Hondi ništa neće pokazati, i da ukoliko želi da osvoji šampionsku titulu, mora promeniti tim...
Posle nekoliko meseci napornih pregovora između F1 ekipa, FIA-e i Bridgestone-a,
o čemu smo već pisali, Međunarodna Auto Federacija, FIA, jednoglasno je odlučila da od ove sezone ekipe moraju koristiti vizuelno različite pneumatike, kako bi gledaoci mogli lakše razumeti strategiju svakog pojedinačnog vozača...
Formula 1 Boss, Bernie Ecclestone, tvrdi da je Formula 1, i bez Michaela Schumachera, najveći šou na svetu. Britanac tvdi da se ponavlja situacija, koja se dogodila posle smrti Ayrtona Senne...