Najnovije vesti iz auto industrije
F1 - BMW Sauber predstavio svoj prvi samostalno razvijen bolid F1.07
Objavljeno: 16.01.2007.
Posle Toyote, Ferrarija i McLarena, juče je svoj novi bolid predstavio nemacko-švajcarski tim BMW Sauber F1. Bolid F1.07 jeste prvi bolid u potpunosti razvijen pod dirigentskom palicom šefa BMW Motorsporta, doktora Maria Theissena, odnosno prvi bolid razvijen posle kupovine Saubera od strane BMW-a...
Oficilelni vozači tima su Nick Heifeld i Robert Kubica, a test vozači su Sebastian Vettel i Timo Glock.
Tehnički detalji agregata:
Oznaka: BMW P86/7 V8
Ugao izmedu cilindara: 90 stepeni
Zapremina: 2400 cm3
Ventili: 4 po cilindru, vazdušno upravljanje
Svecice: NGK
Konstrukcija agregata: aluminijum
Glava: alumijijum
Klipovi: aluminijum
Dužina agregata: 518 mm
Širina agregata: 555 mm
Visina agregata: 95 mm
Masa agregata: 95 kilograma
Tehnički detalji bolida:
Šasija: karbonska vlakna, šestougaona konstrukcija
Vešanje: nezavisno, gornja i donja veza, unutrašnja opruga i amortizeri, stabilizaciona cev (Sachs Engineering)
Menjač: 7 stepeni, izražen od ugljenicnih vlakana (AP)
Kočnice: karbonske pločice i diskovi Brembo
Elektronika: BMW
Volan: BMW Sauber F1
Pneumatici: Bridgestone Potenza
Felne: OZ
Dužina bolida: 4580 mm
Širina bolida: 1800 mm
Visina bolida: 1000 mm
Međuosovinsko rastojanje: 3110 mm
Masa: 605 kilograma sa pilotom i kamerama, bez goriva
DR. Mario Theissen, šef BMW Motorsporta: "Ovo je prvi bolid napravljen u novom timu. Ovo je prvi bolid tima BMW Sauber, i za nas je to posebna satisfakcija. Strategija je jasna, u 2006. godini želeli smo uzimati bodove, u 2007. godini želimo što više podijuma, i poneku pobedu. U skladu da većim ambicijama, povećavamo i broj zaposlenih. Povećali smo sa 275 na 400, a sada ćemo povećati broj zaposlenih u timu na 430 osoba."
Willy Ramph, tehnički direktor: "Bolid je onakav kakav smo i hteli da bude. Dva osnovna cilja smo uspeli da realizujemo, a to su: povećanje aero efikasnosti i fleksibilnost bolida sa Bridgestone pneumaticima. Bolid je sasvim nov. Imamo sasvim novo prednje krilo, a nos bolida je u poređenju sa F1.06 značajno kraći. Šasija je viša, upravo zbog aero efikasnosti, zajedno sa novim tunelom koji je plod rada u aerodinamičkom tunelu."
Goran Sarić - Automagazin
Na kišovitom trećem danu testiranja u Maleziji, najbrži je bio vozač McLaren Mercedesa, Lewis Hamilton. Britanac je bio jedini vozač koji je krug vozio ispod jedne minute i 36 sekundi, ali i jedini vozač koji je na svom bolidu imao četiri retrovizora...
Označavanje mekših pneumatika malim belim kružićem ostavilo je jako loš utisak na otvaranju Formula 1 sezone u Albert Parku. Bridgestone se odmah bacio na novi zadatak traženja novog načina za različite komponente guma...
Danas su na stazi Sepang u Maleziji počela zvanična testiranja Formula 1 timova. Najbrži je bio Robert Kubica iz BMW Saubera, koji je ipak priznao da je Ferrari miljama daleko ispred ostalih timova...
Finac Kimi pobedio na prvoj F1 trci ove sezone, ali atmosfera u ekipi je krajnje napeta. Niame, šef odeljenja za motore u Ferrariju, Gilles Simon, potvrdio je informaciju da je na trci u Australiji motor u Kimijevom bolidu imao problema sa pregrevanjem, što može predstavljati veliki problem na sledećoj trci u Maleziji, gde Kimi mora nastupiti sa istim agregatom...
Finski pilot, Kimi Raikkonen, osvojio je na trci za Veliku Nagradu Australije svoj prvi hetrik u karijeri. To znači da je vozač Ferrarija osvojio pol poziciju, zatim pobedio na trci, ali pritom napravio najbrže vreme po krugu na trci...
Kimi Raikkonen je danas na svom prvom nastupu s Ferrarijem, na V.N. Australije, stigao do prve ovosezonske pobede. Fincu su se na podijumu pridružili aktualni svetski prvak, Fernando Alonso, i izvanredni F1 debitant, Lewis Hamilton.
Pobednik prvog kvalifikacionog treninga u sezoni 2007 je Finac u Ferrariju, Kimi Raikkonen. Na drugom mestu završio je Fernando Alonso sa 0,421 sekundu zaostatka, dok je treće mesto na startu obezbedio Nick Heidfeld iz BMW-a. Felipe Massa imao problem sa menjačem, Button baš kao što je i najavio..
Na današnjim nezvaničnim treninzima tim Honde pokazao je poražavajuće rezultate. Jenson Button zabeležio je 14. vreme, skoro dve sekunde iza Felipe Masse, dok je Rubens Barichello završio jednu poziciju iza. Na konferenciji za novinare, Button je otvorio karte...
Na nezvaničnim treninzima, koji su održani rano jutros, u Melbournu najbrži su bili Felipe Massa i Fernando Alonso. Najbrže vreme po krugu postigli su vozači Ferrarija, Felipe Massa i Kimi Raikkonen, iza njih plasirali su se piloti Renaulta, McLarena, BMW-a, a najveće iznenađenje priredio je Red Bull i Super Aguri...