AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022
Poredak - F1 Vozači
1.M. Verstappen314
2.S. Perez 189
3.F. Alonso149
4.L. Hamilton148
5.C. Leclerc99
6.G. Russell99
7.C. Sainz92
8.Lando Norris69

Najnovije vesti iz auto industrije

Formula 1 se vraća u Meksiko - zanimljivosti o stazi

Formula 1 se vraća u Meksiko - zanimljivosti o stazi

Formula 1 se vraća na rekonstruisanu stazu u Meksiku, gde ćemo ovog vikenda videti veće maksimalne brzine nego u Monzi. Stazu je osmislio slavni arhitekta Hermman Tilke, tako da možemo očekivati velike izazove, kako za pilote, tako i za tehniku...

Iako su obe šampionske titule odlučene, ovog vikenda nas čeka veliko uzbuđenje: povratak Formule 1 u Meksiko, gde je prvi put održana F1 trka 1963. godine i u kontinuitetu je održavana do 1970. godine, zatim do perioda od 1986. do 1992. godine. Posle 23 godine, najbrži putujući cirkus se vraća u Meksiko. Jedan krug na rekonstruisanoj stazi Autodromo Hermanos Rodriguez meri dužinu od 4.304 metra, a pobednika u nedelju čeka 71 krug ukupne dužine 305,354 km.

Pred povratak u F1 kalendar, staza u Meksiku je dobila novi asfalt. Meteorolozi i tokom ovog vikenda u Meksiku, najavljuju kišu. Staza je ostala bez najbrže krivine Peraltady, u kojoj se dogodio čuveni manevar kojim je Nigel Mansell prestigao Gerharda Bergera 1990. godine. Ovu krivinu prekrio je baseball stadion. Staza danas ima 16 krivina, 7 levih i 9 desnih, a vozi se u smeru kazaljke na satu. Prosečna brzina mogla bi iznositi oko 190 km/h, što znači da će vozači krug preći za 1:19,5 min.

Veći deo stare konfiguracije je ostao, uključujući i pravac dužine 1.314 metara, koji će sigurno odgovarati bolidima koje pokreću motori Mercedes i Ferrari, dok će Renault i Honda verovatno biti u zaostatku, bar na ovom delu staze. FIA je upravo na najdužem pravcu smestila i prvu DRS zonu, a druga počinje iza treće krivine. Pravci čine 40 % dužine staze, a punim gasom se vozi 54 %. Maksimalna brzina biće slična kao u Monzi, što znači sa aktiviranim DRS-om preko 360 km/h. Staza se nalazi na velikoj nadmorskoj visini i vazduh je "redak".

Formula 1 se vraća u Meksiko - zanimljivosti o stazi

Upravo zbog retkog vazduha, staza u Meksiku predstavlja poseban izazov za inženjere. U eri atmosferskih motora, snaga agregata ovde je bila za 22 % niža. U aktuelnim motorima, turbo će morati da "se vrti" na većem broju obrtaja, na primer za 8 % više nego u Abu Dhabiju, kako bi se u komoru za sagorevanje dopremilo više kiseonika. Zbog karakteristika vazduha, bolidi će biti opremljeni novim otvorima za hlađenje motora, ali i za dotok vazduha do motora. Situaciju dodatno komplikuje i visoka vlažnost vazduha, koja u ovoj oblasti iznosi 70 %.

Potrošnja na stazi u Meksiku biće niska i iznosiće oko 1,4 kilograma goriva po krugu. Gubitak 10 kg goriva značiće ubzranje po krugu od 0,29 sekundi. Menjač će u svakom krugu 52 puta promeniti stepen prenosa, što znači da će tokom trke stepen prenosa biti promenjen 3.692 puta. Koči se na 12 mesta i to veoma snažno. Vozači će na kočenje "potrošiti" oko 27 % vremena. Najteža će biti prva krivina, do koje će bolidi stizati brzinom od 360 km/h, zatim će snažno kočiti i polsle 73 metra i 3,31 sekund kočenja, brzina će biti smanjena na 101 km/h. Snaga kočnice na ovom delu iznosi 2.133 kW, a vozač trpi opterećenje od 4 G.

Automagazin.rs

123456. . .173
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46