Najnovije vesti iz auto industrije
Usaglaseni dugorocni planovi Formule 1
Objavljeno: 09.12.2006.
Na nedavnom sastanku FIA saveta za motorsport, dogovoreni su dugorocni planovi za razvoj sporta. Izmedju ostalog, dogovoreno da ce se sve buduce promene pravila najpre preispitati, i ako se pokazu korisnim za sport, prihvatiti i primeniti. Iste planove prethodno su dogovorili predsednik FIA-e, Max Mosley, i clanovi GPMA (Grand Prix Manufacturers' Association)...
U izvestaju za novinare predstavljen je pregled buducih planova:
2007.
- pravila su vec izdata
- pitanje razvoja postojecih 2.4-litarskih agregata ostaje "zamrznuto"
2008.
- ukidaju se neke aerodinamicke komponente (bocna krilca, "dimnjaci", krilca iznad bocnih hladnjaka i sl.), a uvodi se podeljeni zadnji spojler.
- moguca promena sportskih pravila kako bi se ogranicilo koriscenje vazdusnih tunela ili maketa za koriscenje u aerodinamickom tunelu.
- postojeci 2.4-litarski V8 agregati ostaju "zamrznuti".
2009.
- uvodi se sistem recikliranja energije kroz toplotnu energiju prilikom kocenja
- smanjenje aerodnamickog potiska za 50 %
- postojeci V8 2.4-litarski motori ostaju "zamrznuto", uz mogucnost produzenja veka trajanja motora i menjaca na 4 trke.
2010.
- recikliranje toplote energije i koriscenje iste za pogon bolida
- recikliranje energije izduvnog sistema i koriscenje iste za pogon bolida
- potpuno ili delimicno "normalizovana" aerodinamika (sadasnje brzine bolida u krivinama se kose sa zdravim razumom)
- 2.4-litarski agregati ostaju "zamrznuti", uz mogucnost "zamrzavanja" veka trajanja motora na cetiri trke.
2011.
- mogucnost da novi motori ukljucuju verziju turbo pogona, granice protoka goriva,smanjenje broja obrtaja na 15.000 o/min, biolosko gorivo
- moguc novi pristup sasiji, uz dodatno smanjenje aerodinamickog potiska
- potpuna sloboda u koristenju elektronike, kako bi se povecala efikasnost bolida
- mogucnost ukidanja vozackih pomagala
- ogranicenja u koriscenju materijala, kako bi se priblizili onima koji se koriste na fabrickim automobilima i time smanjili troskovi
2012.
- uvodjenje novih motora
- nova resenja bice dodatno razmotrena, jer ce se mozda razviti sasvim nove tehnologije
Savet FIA-e ponovo zaseda 19. decembra 2006., kada ce se konkretizovati pravila za 2009. godinu. Nastavak razgovora i glasanje je 31. decembra. 2006.
Goran Saric - Automagazin
U nedelju, na jugu Holandije, vozač Spyker F1 tima, Christijan Albers na dvoboj je izazvao borbeni avion holandskog kraljevskog vazduhoplovstva, F-16, kojim je pilotirao Ralph Aarts. Šta mislite, ko je bio brži?
Formula 1 Boss, Bernie Ecclestone, kupio je modernu stazu "Istanbul Park" u Turskoj. "Mogu Vam sada obećati da će Formula 1 bolidi tutnjati Istanbulom minimalno do 2021. godine." - obećava Britanac, koji će 2021-e ući u 91. godinu života...
Ko želi uspeti u Formuli 1, mora imati najbolji tim zaposlenih. Formula 1 tim Toyote okuplja stručnjake iz različitih krajeva sveta. U timu, čije je sedište u Kelnu, zaposlene su osobe iz 32 različite zemlje sveta!
Nemački proizvođač Mercedes u Bahreinu je osvojio jubilarni 1300-i bod u Formuli 1. Trokraka zvezda trenutno se nalazi na petom mestu tabele najuspešnijih u Formuli 1, iza Honde, ali ispred nemačkog konkurenta BMW-a. Od aktivnih proizvođača F1 agregata, najuspešniji je Ferrari sa osvojenih 3.710,5 bodova...
U petak, 20. aprila, u holandskoj vojnoj bazi Volkel, održaće se zanimljiv dvoboj između Spykerovog F1 bolida i borbenog aviona holandskih vazdušnih snaga. Ovaj događaj organizovalo je holandsko vazduhoplovstvo kako bi privuklo mlade da pristupe vojnim vazdušnim snagama...
Jedan britanski novinar nedavno je osuo kritike po Ralfu Schumacheru u tekstu pod naslovom: "17 miliona za 15. mesto?!" Ralfu ove sezone zaista ne ide. Posle tri trke Ralfov kolega, Jarno Trulli na svom kontu ima 4 boda, a Nemac 0. Ralf nešto mora preduzeti, ili će preduzeti Toyota...
Vozač McLaren Mercedesa, Britanac Lewis Hamilton, postao prvi debitant u istoriji Formule 1 koji je uspeo da se popne na podijum na prve tri trke u karijeri. Dva druga i jedno treće mesto na podijumu u prve tri trke u karijeri naslućuju da Formula 1 dobija novu zvezdu...
Za razliku od prošle dve sezone, kada su bili najbolja ekipa u šampionatu Formule 1 i osvajali šampionske titule, posle ovogodišnje tri trke, u Renaultu nemaju nikakvog razloga za zadovoljstvo. Razlog za svoje neuspehe, ekipa Renaulta pripisuje prelasku na Bridgestone pneumatike...
Formula 1 tim BMW Sauber, na tri uvodne trke sezone pokazao je najveći napredak i ogroman potencijal, koji je krunisan 4. mestom Nicka Hedfelda na trci u Bahreinu, koji je uspeo da iza sebe zadrži svetskog šampiona, Fernanda Alonsa. Šef BMW Motorsporta, godspodin Mario Theissen, otkriva nam svoje utiske posle trke u Bahreinu...