Najnovije vesti iz auto industrije
F1 - BMW Sauber predstavio svoj prvi samostalno razvijen bolid F1.07
Objavljeno: 16.01.2007.
Posle Toyote, Ferrarija i McLarena, juče je svoj novi bolid predstavio nemacko-švajcarski tim BMW Sauber F1. Bolid F1.07 jeste prvi bolid u potpunosti razvijen pod dirigentskom palicom šefa BMW Motorsporta, doktora Maria Theissena, odnosno prvi bolid razvijen posle kupovine Saubera od strane BMW-a...
Oficilelni vozači tima su Nick Heifeld i Robert Kubica, a test vozači su Sebastian Vettel i Timo Glock.
Tehnički detalji agregata:
Oznaka: BMW P86/7 V8
Ugao izmedu cilindara: 90 stepeni
Zapremina: 2400 cm3
Ventili: 4 po cilindru, vazdušno upravljanje
Svecice: NGK
Konstrukcija agregata: aluminijum
Glava: alumijijum
Klipovi: aluminijum
Dužina agregata: 518 mm
Širina agregata: 555 mm
Visina agregata: 95 mm
Masa agregata: 95 kilograma
Tehnički detalji bolida:
Šasija: karbonska vlakna, šestougaona konstrukcija
Vešanje: nezavisno, gornja i donja veza, unutrašnja opruga i amortizeri, stabilizaciona cev (Sachs Engineering)
Menjač: 7 stepeni, izražen od ugljenicnih vlakana (AP)
Kočnice: karbonske pločice i diskovi Brembo
Elektronika: BMW
Volan: BMW Sauber F1
Pneumatici: Bridgestone Potenza
Felne: OZ
Dužina bolida: 4580 mm
Širina bolida: 1800 mm
Visina bolida: 1000 mm
Međuosovinsko rastojanje: 3110 mm
Masa: 605 kilograma sa pilotom i kamerama, bez goriva
DR. Mario Theissen, šef BMW Motorsporta: "Ovo je prvi bolid napravljen u novom timu. Ovo je prvi bolid tima BMW Sauber, i za nas je to posebna satisfakcija. Strategija je jasna, u 2006. godini želeli smo uzimati bodove, u 2007. godini želimo što više podijuma, i poneku pobedu. U skladu da većim ambicijama, povećavamo i broj zaposlenih. Povećali smo sa 275 na 400, a sada ćemo povećati broj zaposlenih u timu na 430 osoba."
Willy Ramph, tehnički direktor: "Bolid je onakav kakav smo i hteli da bude. Dva osnovna cilja smo uspeli da realizujemo, a to su: povećanje aero efikasnosti i fleksibilnost bolida sa Bridgestone pneumaticima. Bolid je sasvim nov. Imamo sasvim novo prednje krilo, a nos bolida je u poređenju sa F1.06 značajno kraći. Šasija je viša, upravo zbog aero efikasnosti, zajedno sa novim tunelom koji je plod rada u aerodinamičkom tunelu."
Goran Sarić - Automagazin
Na aukciji koja je počela u četvrtak i traje do ponedeljka, Formula 1 tim Ferrari prodaje delove starih evolucija bolida. Ukoliko ste fan tima iz Maranella i želite da postanete vlasnik bar jednog dela Ferrari F1 bolida, možete se uključiti u aukciju...
David Coulthard je trenutno najstariji pilot u šampionatu Formule 1. Škot je debitovao upravo na stazi Catalunya (1994. godine), gde se ovog vikenda održava četvrta trka aktuelne F1 sezone. Ipak, Škot ističe da motivacije ne nedostaje, da se oseća odlično i da je brži od timskog kolege Mark Webbera...
Na današnjoj konferenciji za novinare, održanoj u Valensiji, potvrđeno je da će Španija dobiti svoju drugu trku Formule 1. S obzirom da Španija već ima svoj Grand Prix na Catalunyi, čiji ugovor ističe 2011. godine, trka u Valensiji nosiće naziv Velika Nagrada Evrope...
Vozač McLaren Mercedesa, Fernando Alonso, smatra da će jako teško biti dostići Ferrari, ali da je to realno očekivati. Aktuelni F1 šampion sveta ističe da će borba za titulu uskoro da se vodi između samo dva vozača, jer su trojica previše...
Sedmostruki F1 prvak sveta, Michael Schumacher, predstojećeg vikenda biće prisutan na trci u španskoj Barceloni. Veliki Schumi će u petak imati kratak susret sa novinarima, ali Nemac je istakao da neće odgovarati na pitanja koja se odnose na tim Ferrari...
Prošle sedmice Ferrari F1 Team je realizovao testiranja na stazi Catalunya. Iako je najbrži bio David Coulthard iz tima Red Bull Racing, Felipe Massa tvrdi da će testirane promene na Ferrarijevom bolidu rezultirati poboljšanje od čak pola sekunde po krugu...
Tim McLaren Mercedes u ponedeljak je realizovao testiranje novih komponenti na stazi Catalunya, nedaleko od Barcelone. Britanski tim želi iskoristiti četvoronedeljnu pauzu i unaprediti performanse bolida, kako bi se približili Ferrariju, koji je korak ispred...
Bivše Ferrarijeve inženjere, Mauro Iacconija i Angelo Santina, danas je sud u Modeni proglasio krivim za industrijsku špijunažu. Iacconi i Santini su nakon prelaska iz Ferrarija u Toyotinu F1 ekipu optuženi za krađu poverljivih informacija...
U nedelju, na jugu Holandije, vozač Spyker F1 tima, Christijan Albers na dvoboj je izazvao borbeni avion holandskog kraljevskog vazduhoplovstva, F-16, kojim je pilotirao Ralph Aarts. Šta mislite, ko je bio brži?