Najnovije vesti iz auto industrije
F1 - Ferrari predstavio F2007
Objavljeno: 15.01.2007.
F1 tim Scuderia Ferrari juče je predstavio svoj novi bolid za sezonu 2007, sa oznakom F2007. Na ovaj način Ferrari se vraća na put tradicionalnog označavanja bolida, kao što su imali modeli od 2001. do 2004. godine. Podsetimo, prošlogodišnji bolid Ferrarija imao je oznaku 248F, koja je asocirala na novu eru 2,4-litarskih agregata...
Vozačku postavu tima čine Kimi Raikkonen i Felipe Massa. Novi tehnički šef tima jeste Mario Almondo, dok je sportski direktor ekipe postao Stefano Domenicalli.
Tehnički parametri agregata:
Tip: 056
Broj cilindara: 8
Ugao izmedu cilindara: 90 stepeni
Broj ventila: 32, pneumatska distribucija
Zapremina agregata: 2398 cm3
Ubrizgavanje: digitalni elektronski sistem ubrizgavanja Magneti Marelli
Gorivo: Shell V-Power ULG 62
Ulje: Shell SL-0977
Šasija:
Monokok, karbonska vlakna, šestougaona konstrukcija
Menjac: Ferrari, poluautomatski sekvencijalni elektronski kontrolisan, 7 stepeni prenosa + mod za vožnju unazad
Kocnice: karbonski diskovi
Vešanje: nezavisno, unutrašnji amortizeri, stabilizaciona šipka
Dužina: 4545 mm
Visina: 959 mm
Širina: 1796 mm
Meduosovinsko rastojanje: 3135 mm
Masa: 600 kilograma sa vozačem i kamerama
Felne: 13"
Aldo Costa, šef odseka za šasiju: "Aerodinamika je u potpunosti prepravljena: pre svega prednje vešanje i usisnici vazduha, a zadnja osovina je pojačana i zašiljena zbog nove konstrukcije menjača. Vešanje je radikalno promenjeno zbog korišćenja novih pneumatika, dok je menjač obogaćen novim sistemom brzog menjanja brzina. Ovaj sistem smanjuje vreme menjanja brzina i radi u svim brzinama i svim uslovima. Takođe smo smanjili raspored i nagib hladnjaka. Što se zadnjeg vešanja tiče, još uvek je u fazi razvijanja. Bolid koji je predstavljen ima ista krila kao i bolid iz 2006. godine. Međutim, bolid koji će se pojaviti na startu prvog Grand Prix-a imaće optimizovana krila, dok su ova samo privremena."
Gilles Simon, šef odseka za motor: "U skladu s pravilima, motor 056 ostao je isti. Ali, imali smo mogućnost da se prilagodimo novom ogranicenju obrtaja na 19.000 o min. Izmenili smo komoru za sagorevanje, ventile, radilicu i klipove, kako bi smo optimizovali snagu pre ograničenja obrtaja."
Goran Sarić - Automagazin
Na aukciji koja je počela u četvrtak i traje do ponedeljka, Formula 1 tim Ferrari prodaje delove starih evolucija bolida. Ukoliko ste fan tima iz Maranella i želite da postanete vlasnik bar jednog dela Ferrari F1 bolida, možete se uključiti u aukciju...
David Coulthard je trenutno najstariji pilot u šampionatu Formule 1. Škot je debitovao upravo na stazi Catalunya (1994. godine), gde se ovog vikenda održava četvrta trka aktuelne F1 sezone. Ipak, Škot ističe da motivacije ne nedostaje, da se oseća odlično i da je brži od timskog kolege Mark Webbera...
Na današnjoj konferenciji za novinare, održanoj u Valensiji, potvrđeno je da će Španija dobiti svoju drugu trku Formule 1. S obzirom da Španija već ima svoj Grand Prix na Catalunyi, čiji ugovor ističe 2011. godine, trka u Valensiji nosiće naziv Velika Nagrada Evrope...
Vozač McLaren Mercedesa, Fernando Alonso, smatra da će jako teško biti dostići Ferrari, ali da je to realno očekivati. Aktuelni F1 šampion sveta ističe da će borba za titulu uskoro da se vodi između samo dva vozača, jer su trojica previše...
Sedmostruki F1 prvak sveta, Michael Schumacher, predstojećeg vikenda biće prisutan na trci u španskoj Barceloni. Veliki Schumi će u petak imati kratak susret sa novinarima, ali Nemac je istakao da neće odgovarati na pitanja koja se odnose na tim Ferrari...
Prošle sedmice Ferrari F1 Team je realizovao testiranja na stazi Catalunya. Iako je najbrži bio David Coulthard iz tima Red Bull Racing, Felipe Massa tvrdi da će testirane promene na Ferrarijevom bolidu rezultirati poboljšanje od čak pola sekunde po krugu...
Tim McLaren Mercedes u ponedeljak je realizovao testiranje novih komponenti na stazi Catalunya, nedaleko od Barcelone. Britanski tim želi iskoristiti četvoronedeljnu pauzu i unaprediti performanse bolida, kako bi se približili Ferrariju, koji je korak ispred...
Bivše Ferrarijeve inženjere, Mauro Iacconija i Angelo Santina, danas je sud u Modeni proglasio krivim za industrijsku špijunažu. Iacconi i Santini su nakon prelaska iz Ferrarija u Toyotinu F1 ekipu optuženi za krađu poverljivih informacija...
U nedelju, na jugu Holandije, vozač Spyker F1 tima, Christijan Albers na dvoboj je izazvao borbeni avion holandskog kraljevskog vazduhoplovstva, F-16, kojim je pilotirao Ralph Aarts. Šta mislite, ko je bio brži?