Opel Adam - Kreiraj Adama u svom stilu
Početna
Vesti
Test
Saveti
Predstavljamo
Kamioni
Forum
Sport
Formula 1
WRC
Domaći reli
Kružne trke
Brdske trke
Galerije
Posteri
Formula 1
WRC
Evropski reli
Domaći reli
Kružne i brdske
Sajam
Auto show
Auto oglasi
Novi automobili
Intervju
Vaše fotografije
Marketing
Linkovi
RSS formula 1
Kontakt
 
Ford Fiesta - Grand Motors
 
 
 
ma nemoj
 
Rallye Monte Carlo 2017
 
 
Automobili
 
www.automagazin.rs
 
Poredak - F1 Vozači
1.N. Rosberg385
2.L. Hamilton380
3.D. Ricciardo256
4.S. Vettel212
5.M. Verstappen204
6.K. Raikkonen186
7.S. Perez 101
8.V. Bottas85
 
Auto magazin

Veliki vozači Formule 1-Niki Lauda16.11.2016

  Veliki vozači Formule 1-Niki Lauda

Niki Lauda je rođen je 1949. godine u  Beču, u imućnoj porodici. Njegov deda i otac bili su uspešni bečki biznismeni. Lauda je postao vozač, iako porodica nije odobravala taj njegov čin. Nikada mu novčano nisu pomogli, kako bi to mnogi očekivali...


  Veliki vozači Formule 1-Niki Lauda

Nakon što je prošao periode vožnje u kategorijama Mini i Formuli Vee, Lauda je vrlo brzo počeo da vozi privatnim Porsche i Chevron sportskim automobilima. U periodu zastoja u karijeri, podigao je kredit u banci, uplatio polisu životnog osiguranja, pa je počeo voziti za tim March 1971. godine koji se u to doba takmičio u Formuli 2. Ubrzo je promovisan u F1 tim, pa  1972. godine vozio za March i u Formuli 1 i Formuli 2. Iako su F2 bolidi bili dobri, March-ova sezona 1972. u Formuli 1 je bila poražavajuća. Lauda, u očaju i zbog velikog duga, razmišljao je i o najgorem, ali je na kraju uzeo još jedan kredit od banke i pristupio BRM-u 1973. godine. Međutim, tim kojem se Lauda pridružio bio je u padu pa se na predlog svog kolege iz tima, Kleja Regazonija pridružio ekipi Ferrari za takmičarsku sezonu 1974. Vlasnik Enzo Ferari je pitao Regazonija o Laudi i nakon što je dobio samo izvrsne pohvale na račun Laude, ugovor je potpisan a Niki Lauda je dobio dovoljan iznos za ugovor da reši svoje novčane probleme.



  Veliki vozači Formule 1-Niki Lauda


Niki Lauda je praktično imao dve karijere u Formuli 1.


Prva je bila u preiodu od 1971. do 1979. godine kada je osvojio dva šampionata za Ferrari i taj period je obeležila katastrofalna nesreća koju je doživeo 1976. godine u Nirburgringu u Nemačkoj kada je zamalo izgubio život. Laudin bolid, Ferari 312B2, sleteo je sa staze u drugom krugu tokom Gran Prija, odbio se od žbunja i okretao se nekoliko puta oko svoje ose. Nakon toga, vozač Bret Lunger zakucao se u Laudin Ferari nakon čega se bolid zapalio.


Šampion Formule 1 bio je zarobljen u zapaljenom bolidu neko vreme, dok ostali vozači nisu uspeli da ga izvuku iz plamena.


U bolnicu je stigao sa opekotinama lica i zglobova, sa više polomljenih kostiju i oštećenim plućima od udisanja toksičnih gasova iz automobila. Iako su mnogi mislili da neće preživeti, samo šest nedelja kasnije, sa šavovima na glavi, Niki Lauda vratio se "u igru", stigavši četvrti na cilj u Velikoj nagradi Italije. Jedinstvena snaga volje vratila je Nikija u život i u Formulu 1. Na licu i telu ostali su mu trajni ožiljci od nesreće.


  Veliki vozači Formule 1-Niki Lauda

1976. godine Džek Hojer, praunuk osinivača brenda TAG Heuer dizajanirao je hronograf u čast prvog Laudinog osvajanja šampionata u Ferrari timu. Lauda je i dan danas oličenje njihovog slogana #DontCrackUnderPressure.


1977. osvoji po drugi i poslednji put svetski šampionat u dresu italijanskog tima. Potom je obavestio je Enca da napušta Ferrari. Van sebe od besa, vlasnik je nazvao Laudu izdajicom jer je prešao u Braham, tim Bernija Eklestona. Samo dve godine kasnije Lauda napušta Formulu 1 jer mu je, kako je tada izjavio, "dojadilo da se stalno vozi u krug".


Druga Laudina karijera u Formuli 1, trajala je od 1981. do 1985 godine kada su upisao kao veliki majstor Formule 1 osvojivši Svetski šampionat za McLaren i postao mentor tada mladom Alan Prostu.


U obe svoje karijere Lauda je kombinovao čistu brzinu i ogromnu odlučnost sa proračunatim pristupom. Lauda je uvek bio brz, ali umeo je da ublaži sirovu brzinu sa jedinstvenim poznavanjem F1 inženjerstva i nepristrasnom pristupu vožnji - vozio je samo onoliko brzo koliko je bilo potrebno za pobedu. On je bio oličenje trkačke izreke “da bi stigao prvi, moraš prvi da završiš."


  Veliki vozači Formule 1-Niki Lauda


Bio je blagosloven pažljivim i konzistentnim načinom vožnje, tako da je bio poznat po vožnji koja je dovoljna da obezbedi rezultat koji mu je bio potreban i retko se podvrgavao rizicima koje je smatrao nerealnim. Dodajte tome činjenicu da je on bio jedan od prvih vozača koji je u 1974.postao pravi prototip modernog vozača F1.


70-ih godina, koje se još nazivaju i “Zlatnim dobom Formule 1”, stazama su harala i dominirala dva vozača: britanski playboy Džejms Hant i pragmatični austrijanac Niki Lauda. Lauda je bio povučen i zatvoren i ništa ga drugo osim vožnje nije zanimalo. Bili su veliki rivali na stazi. Tačnije, njihovo rivalstvo je bilo u pravom sportskom duhu, samo na stazi, izvan nje su bili prijatelji i Hant je jedan od onih koji je priskočio kada mu se desila nesreća u Nirburgringu.


Njihovo rivalstvo je ovekovečano na filmskom platnu, oskarom nagrađivan reditelj Ron Haurd je 2013. godine režirao igrani film “Rush” koji prati rivalstvo ove dvojice legendarnih vozača.


  Veliki vozači Formule 1-Niki Lauda

Laudin život je neverovatna priča prepuna nesreća iz kojih je izlazio kao pobednik- nakon što je izgoreo dva puta su mu presađivani bubrezi. Prvi bubreg donirao mu je rođeni brat, a pošto mu je organizam odbacio taj bubreg, drugi mu je donirala 30 godina mlađa supruga, stjuardesa Birgit Vecinger koja mu je rodila blizance Maksa i Miju.


Ove godine Heuer model Monza sat koji je posvećen Nikiju Laudi, doživeo je reizdanje jer dobri satovi nikada ne izlaze iz mode baš kao i legenda Formula 1, a osvojio je Revival Watch Prize prestižan ženevski Grand Prix, za najbolje reizdanje.


Niki Lauda danas se bavi avio biznisom, vodi miran i povučen život.

 

PR

 

Komentari

Facebookdel.icio.usStumbleUponDiggGoogle+Twitter
Trenutno nema komentara.

Dodajte komentar

* Potrebne informacije
(neće biti objavljeno)
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
Nastavi niz: 10, 12, 14, ..?
 
Unesite odgovor:
 
 
 

Formula 1 i Božić 26.12.2016

Formula 1 i Božić

I u Formuli 1 je aktuelna pauza tokom Božića, pred poslednje pripreme za novu sezonu. Pojedini timovi i F1 vozači, na društvenim mrežama su podelili deo praznične atmosfere...

Detaljnije...
 

FOTO: Gala veče FIA - majstori volana preuzeli trofeje 04.12.2016

FOTO: Gala veče FIA - majstori volana preuzeli trofeje

U petak uveče, u zamku Hofburg u Beču, održana je gala večera u organizaciji Međunarodne automobilske federacije - FIA, tokom koje su priznanja primili najbolji automobilisti u različitim disciplinama. U Formuli 1, najuspešniji su bili Nico Rosberg, Lewis Hamilton i Daniel Ricciardo...

Detaljnije...
 

Nico Rosberg šokirao automobilski svet - povlači se iz Formule 1! 03.12.2016

Nico Rosberg šokirao automobilski svet - povlači se iz Formule 1!

U petak je u Beču održana svečana dodela priznanja u oblasti auto sporta. Predsednik Međunarodne automobilske federacije (FIA), Jean Todt, iznenada je sazvao konferenciju za medije, na kojoj je reč dao Nicu Rosbergu, F1 šampionu. Nemac je šokirao automobilski svet: "Ovo je kraj mog učešća u F1!"

Detaljnije...
 

F1 Abu Dhabi - Hamilton se služio trikovima, ali Rosberg je šampion sveta! 27.11.2016

F1 Abu Dhabi - Hamilton se služio trikovima, ali Rosberg je šampion sveta!

Vozač Mercedesa, Nico Rosberg, vozio je oprezno od početka i stigao do drugog mesta na trci za VN Abu Dhabija, koje mu je bilo dovoljno za prvu šampionsku titulu u najprestižnijem F1 šampionatu...

Detaljnije...
 

F1 Abu Dhabi - Počinje poslednja trka sezone, pole poziciju ima Hamilton 27.11.2016

F1 Abu Dhabi - Počinje poslednja trka sezone, pole poziciju ima Hamilton

Lewis Hamilton najbrži je takmičar u kvalifikacijama pred trku za VN Abu Dhabija. On je od svog kolege iz Mercedesa, Nica Rosberga, bio brži za 303 hiljadita dela sekunde, ali Nemcu je i drugo mesto dovoljno za šampionsku titulu...

Detaljnije...
 

F1 VN Brazila 2016 - Hamilton i Mercedes pobednici 14.11.2016

F1 VN Brazila 2016 - Hamilton i Mercedes pobednici

U nedelju, u Sao Paulu kiša je padala kao iz kabla. Ni to nije sprečilo Mercedes, da zabeleži novu duplu pobedu. Uspešniji je bio Lewis Hamilton, koji je se pred poslednju trku sezone približio vodećem u šampionatu, svom timskom kolegi, Nicu Rosbergu na samo 12 bodova...

Detaljnije...
 

VN Brazila 2016 - Hamilton najbrži u kvalifikacijama 12.11.2016

VN Brazila 2016 - Hamilton najbrži u kvalifikacijama

U kvalifikacijama pred trku za VN Brazila 2016, pretposlednjeg takmičenja u Formula 1 kalendaru, najbrži je bio Lewis Hamilton, koji je svog timskog kolegu iz Mercedesa, Nicu Rosberga, nadmašio za 102 "hiljaditinke"...

Detaljnije...
 

F1 Meksiko 2016 - Hamilton nadmašio Rosberga 31.10.2016

F1 Meksiko 2016 - Hamilton nadmašio Rosberga

Trku za VN Meksika osvojio je Lewis Hamilton u bolidu Mercees, koji je bez većih problema nadmašio svog timskog kolegu Nica Rosberga, čija prednost u šampionatu sada iznosi 19 bodova...

Detaljnije...
 

F1 Meksiko 2016 - Hamilton najbrži u kvalifikacijama 30.10.2016

F1 Meksiko 2016 - Hamilton najbrži u kvalifikacijama

Vozači Mercedesa i dalje vode otvorenu borbu za šampionsku titulu. U kvalifikacijama za VN Meksika najbrži je bio Lewis Hamilton, koji je svog timskog kolegu Nica Rosberga nadmašio za nešto manje od tri "desetinke"...

Detaljnije...
 
12 3 4 5 6 7 8 . . . 162
 
BMW i Inside Future Concept (2017)
 
 
 
Opel Sajam BG Car Show 2016
 
Pirelli World Rallying
 
 
Super Test
 
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0
 
 
F1 bolid Ferrari 2014
Koju oznaku biste dali novom Ferrari bolidu za sezonu 2014?
F14 T
F14 Maranello
F14 Scuderia
F166 Turbo
F616