Najnovije vesti iz auto industrije
41. Serbia Atako Rally – Bez shakedowna
Objavljeno: 18.09.2008.
Iako najavljen, shakedown pred Serbia Rally 2008 nije održan zbog nedovoljnog broja prijavljenih takmičara. Ipak to nije sprečilo nekoliko domaćih i bugarskih posada da se u okupe blizini hotela Omorika na Tari i poslednji put pred start takmičenja oprobaju setap svojih automobila.
Glavna vest dana je sigurno incident koji se dogodio bugarskom asu Jasenu Popovu. Vozaču M-Tel Rally Teama zapalio se motor Mitsubishi Lancera Evo IX. Na sreću prema poslednjim informacijama ekipa je počela sa „radovima“ i bolid će biti spreman za start u petak na užičkom gradskom trgu.
Na stazi smo zatekli i Kruma Doncheva kome je Peugeot 207 S2000 upravo stigao iz Italije sa generalnog remonta kao i njegovog zemljaka Rumena Duneva sa atraktivnim Renault Cliom S1600. On naših vozača Vladan Petrović je po prvi put isprobao Subaru Imprezu nakon kvara u Jagodini a Vladica Rabrenović je par puta dobro proterao svog Renault Clia grupe N. Zanimljiva informacija za ljubitelje relija je i nastup vozača Interspeed Racing Teama, Miloša Komljenovića, koji je rentirao Mitsubishi Lancer Evo IX od velikog austrijskog tjunera Gassnera i namerava da se ozbiljno upusti u duel sa favoritima iz Bugarske.
Atmosfera je „pogrejana“ u pozitivnom smislu te reči, posade se polako prikupljaju i uskoro ćemo ih sve videti u Užicu na tehničkom pregledu koji je zakazan za sutra počev od 07h30 u prostorijama AMSS u Užicu. Automagazin nastavlja sa intenzivnim „raportom“ sa Serbia Rally-a a neke od prvih fotografija potražite uskoro u našoj galeriji.
Petar Janković - Automagazin
Iz Bugarske štiže vest koja neće obradovati većinu ljubitelja reli sporta u Srbiji. Prva u sklopu najavljenih velikih promena u okviru Šampionata Bugarske je izbacivanje Serbia Rally-a iz Šampionata naših suseda. Očekivana odluka koje su se reli fanovi pribojavali sada je postala realnost.
41. Serbia Rally je okončao takmičarsku godinu 2008 u kraljici auto-sporta. Sve nedoumice su iza nas i dobili smo Šampione države u pet klasa i generalnom plasmanu. Voženo je čak osam relija od čega šest najboljih plasmana ulazi u konačni zbir. Evo i ko su novi-stari Šampioni Srbije...
Bugarski as Krum Donchev, vozač Prista Oil Teama, drugog dana 41. Serbia Atako Rally-a samo je potvrdio pobedu obezbeđenu već u subotu. Superiorni bolid Peugeot S2000 daleko iza sebe je ostavio Mitsubishije Jasena Popova i Dimitra Ilieva. Naš Vladan Petrović je ukupno peti.
Prvi dan 41. Serbia Atako Rally-a obeležile su dve stvari. Prvenstveno dominantna vožnja Kruma Doncheva u fantastičnoj S2000 spravi iz kuće Peugeot i na žalost dosadna kiša koja je u mnogome pokvarila ceo spektakl. Oni koji su se nisu plašili mokrih i promrzlih nogu imali su šta da vide.
Ceremonijalnim startom sa gradskog Trga u Užicu startovalo je 41 izdanje nekada YU a od ove godine Serbia Rally-a. Sa startne rampe kroz špalir mnogobrojnih ljubitelja reli sporta krenulo je ukupno 47 posada, 41 u konkurenciji za Šampionat Evrope, istočni kup, i 6 vozila sa isteklom homologacijom.
Na danas održanoj konferenciji za novinare u prostorijama Skupštine Opštine Užice, organizatori 41. Serbia Atako Rally-a najavili su mogućnost da od iduće godine naše najprestižnije reli takmičenje postane kandidat za Šampionat Evrope u reliju.
Aktuelni Šampion Srbije u reliju ima težak zadatak na predstojećem Serbia Rally-u. Nakon kvara automobila u Jagodini, Vladan Petrović se našao u nezavidnoj poziciji pa umesto da rasterećeno brani boje Srbije u boju sa Bugarima, zasigurno naš najspremniji relijaš mora da razmišlja i o domaćim konkurentima.
Reli javnost Srbije sa nestrpljenjem očekuje ponovni nastup na Serbia Rally-u višestrukog Šampiona države, Milovana Mikice Vesnića. Superbrzi Užičanin ovoga puta sa novim automobilom, u novoj klasi, “preti” starim prekaljenim relistima. Samo na Automagazin web portalu Vesnić deli sa Vama utiske o stazi, konkurenciji i Hondi Civic Type-R klase N3.
I dalje se vozimo brzinskim ispitima prvog dana 41. Serbia Atako Rally-a. Došli smo do cilja BI Ljubiš, i nakon kratkog veznog sektora koji će se voziti neasfaltiranom deonicom, stižemo do starta brzinca Sirogojno. BI dužine nešto manje od 12 kilometara sa kojim će se zatvoriti prvi od tri kruga koje će takmičari morati odvoziti u subotu 20. septembra.