AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Reli: Poslednji sarajevski reli

Reli: Poslednji sarajevski reli

U Sarajevu 1985. godine, održan je verovatno najjači Jugoslovenski reli. Ispred Skenderije, 20. septembra u 13,01h krenula je prva etapa Sarajevo-Hadžići. 33 posade iz 11 evropskih država i 30 domaćih reli majstora.

Posle prilične neizvesnosti, da li će uopšte reli biti održan, ipak start i prisutna elita za naše reli prilike. Balkanska zvezda Ilia Tchoubrikov(Čubrikov), za naš reli menja svoj Renault 5 Turbo za vrhunski automobil grupe B, Peugeot 205 Turbo 16. Ekipa holandskog Opela sa Vossenom Manta 400 grupe B i Maaskant u Kadettu GSI. Jedan od najboljih Poljaka Blažej Krupa i njegov zemljak Andžej Koper u dva Renaulta 11 Turbo. Tim grčkog Nissana, poznati Moschous i u drugom 240 RS grupe B - Stratisino. U istom automobilu Bugarin Radoslav Petkov. Šlag konkurenciji čini Volkswagen Motorsport sa poznatom posadom Jochi Kleint/Werner Hohenadel (SR Nemačka). U dogovoru sa sarajevskim Tasom prekidaju trening za San Remo i stižu u Bosnu. "Staza je vrlo interesantna, ni laka ni teška. Međutim, ova vrsta asfalta koliko god je dobra po suvom vremenu, menja ćud posle prve kiše. Postaje neverovatno klizava, skoro pogubna. To bi predstavljao dodatni napor za sve nas. Verujem da nas tako nešto neće snaći." izjavio je pred start evropski sampion iz 1979. godine.

Reli: Poslednji sarajevski reli

Pored ovih majstora volana i mi Jugosloveni imamo našu perjanicu. Branislav Kizmič je te godine ostvario neke od najvećih uspeha domaćeg reli sporta. Zlatni Pjasci, 3. Mesto iza Daria Cerrata i Terry Kabya. Na Saturnusu - 2.mesto. Samo vozač sa A prioritetom Nemac Harald Demuth, je bio brži na Barumu - opet 2. mesto. Brane pobeđuje na Poland reliju. U Bugarskom Vidinu osvaja takođe 2. mesto, iza najvećeg Mađara Atile Ferjancza, a ispred Petkova, Douneva, Tchoubrikova, Sivika. Na grčkom kamenjaru, Halkidikis reliju 7. mesto za poštovanje. Ispred njega krem društvo: Biasion, Zanussi, Pregliasco, Moschous, Ragnotti, Stratisino. Zbog svega ovog, YU Rally se željno iščekivao. Brzinci se smenjuju. Asfaltni Igman, Trebević, Kalovita Brda, Bulozi, Glog. Onda idu makadami, Romanija, Koprivice, Begovići, pa asfaltna Jahorina. Posle 12 SS 19,8 km dugog Trebevića, odlazimo u noć, a poredak je sledeći: Kleint 1:23,55 2.Tchoubrikov 1:25,43 3.Kizmič 1:25,55 4.Krupa 1:29,15... Od Jugoslovena, tek na 16. mestu fenomenalna Ljubljančanka Romana Zrnec u Renaultu 11 Turbo. Na samom početku relija Silvan Lulik razbija svoj Kadett GT/E, a njegov suvozač Dušan Vidmar završava u bolnici sa slomljenom rukom. Pred 13. asfaltno-makadamski brzinac Vitez, ostajemo bez Bugarina u snažnom Peugeotu. Naime, u svoj toj jurnjavi, njegova prateća ekipa je zalutala, tako da je Tchoubrikov ostao bez odgovarajućih guma. Da podsetimo, tada su i prateće ekipe vozile svoj reli, kako bi blagovremeno stigle na odredište pre takmičara i uradili servis na vozilu.

Reli: Poslednji sarajevski reli

Vozilo se do gluvog doba noći, a surovi makadam je uzeo priličan broj "žrtava". Prvi deo je bio dug 461km sa 142km makadama. 22SS u dužini od 217,5km (65,7km makadama). Rezultati prvog dela: 1.Kleint 2:35,32 2.Moschous +4:49 3.Kizmic +5:34 4.Krupa +9:26 5.Stratissino +9:45 6.Vossen +10:26... Jugosloveni: 17.Andrej Vidic -Toyota Starlet +27:59 21.Zoran Satler-Yugo 55 +33:11 22.Slavko Komel-Zastava 101 +35:13 23.Vojko Karic-Zastava 101 +35:16. Međutim, ovi rezultati neće biti jasni sve do kraja relija, jer je Kizmič izleteo posle prolaska kroz cilj najkraćeg brzinca Kalovita Brda (2,8km). Brane je uložio protest zbog mopediste, koji mu se našao na putu i zbog kog je izleteo u jedan poveći jarak. Zbog predugog izvlačenja njegovog Renaulta, u sledeću kontrolu je sa suvozačem Rudijem Šalijem kasnio 21 minut! Evo šta danas, 25 godina posle, Brane kaže o tim događajima: “Bio je to strašan reli…u sred noći, dvadeset metara posle cilja brzinca, u krivini, izleteo mi je motorist! Morao sam da sletim sa puta, kako ga ne bih udario. Na ivici velikog jarka ograda od bodljikave žice… Reno se sav uvio u žicu i one kočeve…ko da te izvadi odande! Skroz smo se izboli, ali smo ipak izašli…mnogo vremena smo izgubili.” A konkurencija? “Mi smo na početku relija vodili, ali u svoj toj jurnjavi, noć, nismo primetili da smo razbili prednji amortizer. Reli je imao izuzetno jak tempo, etape su bile „tesne“. Mislili smo da nešto nije u redu sa trapom. Inače, Nemac je leteo po stazi!” Kakva je bila staza? Bilo je i makadama. “Uf, makadam smo skoro uvek imali na relijima. I noć! Ovo su sada sasvim drugačiji reliji.”

Reli: Poslednji sarajevski reli

Pauza do drugog dela nije dugo trajala. Već u 9,01 sledio je polazak na identični itinerer kao prvog dana. Reli je do kraja protekao u apsolutnoj dominaciji Joachima Kleinta i fabričkog Golfa GTI. Automobil sa 168 KS, zapremine 1802ccm, težine 880kg. A kolika je veličina pravih reli majstora, svedoči i tadašnja realna i skromna izjava Ilie Tchoubrikova: "Moj protivnik je vozio sjajno! Njegov uspeh je sasvim zaslužen. Mislim da bi bio prvi čak i da sam ja ostao da vozim do kraja." Napomenimo da je Bugarinov automobil bio više nego duplo jači, teži za 60kg, turbo sa pogonom na četiri točka. Kizmič je odlično vozio i zadržao treće mesto, ali sledio je epilog za zelenim stolom! U domaćem šampionatu sve je bilo jasno. Iza Kizmiča, slede Vidic, Satler, Komel, Borut Tomić u Zastavi 101, pa u Fići 850 Vićentije Savić ispred nekoliko zastava 101 grupe 1 i 2. Posle 923km (284km makadama) i 44SS u dužini od 435km (131km makadama), Nemci su se na rampu ispred Skenderije popeli u 20,10h. Na cilj je stiglo 30 posada, od kojih 17 domaćih. Komisija je odugovlačila proglašenje pobednika. Većalo se gotovo do samog jutra i penalizacija je Kizmiču ipak upisana. Predugo je trajalo, kao da su svi predosećali da više nikada neće biti relija u Sarajevu.

Reli: Poslednji sarajevski reli

Konačni rezultati 19. YU relija: 1. Kleint/Hohenadel (SRN) VW Golf GTI gr.A 5:11,24 2. Moschous/Fertakis (GR) Nissan 240 RS B 5:16,01 3. Stratissino/Makrinos (GR) Nissan 240 RS B 5;26,10 4. Vossen/Kimmenade (NL) Opel manta 400 B 5:27,56 5. Koper/Geborys (PL) Renault 11 Turbo A 5:31,57 6. Sedlar/Castiluk (CSSR) Skoda 130LR B 5:33,59 7. Bugalski/De Manca (FR) Renault 5 Turbo B 5:34,03 8. Krupa/Mystkowski (PL) Renault 11 Turbo A 5:34,39 9. Kizmič/Šali (YUG) Renault 5 Turbo B 5:38.59 10. Petkov/Montchev (BG) Nissan 240 RS B 5:42,52  

 

World Rallying Srbija – Nenad Nikolić

43. Serbia Rally - U znaku Mikke Hirvonena

43. Serbia Rally - U znaku Mikke Hirvonena

AMS Srbije i ove godine organizuje najznačajnije reli takmičenje, sa tradicijom koja datira još od 1967. godine, Serbia Rally. Posle 14 godina, start i cilj su ponovo u Beogradu, pa će ljubitelji brzina moći da pozdrave najbolje reli posade ovog dela Evrope, kao i majstora reli vožnje, Mikku Hirvonena, koji će po prvi put biti naš gost sa svojim WRC vozilom...

43. Serbia Rally – Momčilo Milojković: Spremni smo!

43. Serbia Rally – Momčilo Milojković: Spremni smo!

U petak, ispred Skupštine Grada Beograda startuje 43. Serbia Rally, najstarije i najznačajnije automobilističko takmičenje u zemlji. Direktor takmičenja, Momčilo Milojković, najavljuje da je sve spremno za veliki spektakl. I navijači su više nego spremni jer u Beograd je juče doputovao vicešampion Sveta u reliju, vozač Ford WRT-a, Mikko Hirvonen.

43. Serbia Rally – Lista prijava

43. Serbia Rally – Lista prijava

Petnaest posada iz inostranstva i 29 iz Srbije nalazi se na upravo objavljenoj listi prijava 43 izdanja Serbia relija. Ako izuzmemo spektakl u liku i delu Mikka Hirvonena i Ford WRT-a kao i povratak na staze Vlade Petrovića, većih iznenađenja nema što ne znači da pred nama nije izuzetno zanimljiv vikend.

Reli - Vladan Petrović stručni konsultant na Eurosport TV

Reli - Vladan Petrović stručni konsultant na Eurosport TV

Za sve fanove reli sporta, Eurosport TV priprema LIVE prenose brzinskih ispita relija u kalendaru IRC prvenstva (IRC Intercontinental Rally Challenge). Prava novost je što u direktnim prenosima "Rally d’Italia-Sardegna", kao stručni konsultant na Eurosport TV učestvuje i višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

Aktuelni Šampion Srbije u reliju i pobednik prvog takmičenja u sezoni 2010, Vladica Rabrenović, nastupiće od 9-11. jula na reliju Bugarska koji se ove sezone po prvi put vozi u okviru Šampionata Sveta (WRC). Pripreme vozača WRR-Motor Teama iz Čačka uveliko su u toku i prijava je već poslata organizatorima u Bugarsku.
Serbia Rally – Mikko Hirvonen u Srbiji od 14. juna

Serbia Rally – Mikko Hirvonen u Srbiji od 14. juna

Vozač Ford Abu Dhabu World Racing Teama, Finac Mikko Hirvonen zajedno sa svojim suvozačem Jarmo Lehtinenom, prema poslednjim informacijama u Srbiju dolazi već 14. juna kako bi 19. i 20. istog meseca nastupio na Serbia Rally-u u sklopu priprema za sedmi reli Šampionata Sveta u Bugarskoj koji je zakazan za početak jula.
Domaći reli – Mikko Hirvonen: Perfektan izbor!

Domaći reli – Mikko Hirvonen: Perfektan izbor!

Letnju pauzu u Šampionatu Sveta u reliju Mikko Hirvonen će iskoristiti da na Serbia Rally „obnovi“ svoje znanje vožnje na asfaltu pred četiri relija u drugom delu sezone koji se voze na podlozi tako ne tipičnoj za finsku školu vožnje. Ovu odluku svog tima Mikko je ocenio kao perfektnu!
Domaći reli – Vicešampion sveta dolazi na Serbia Rally!

Domaći reli – Vicešampion sveta dolazi na Serbia Rally!

Prema poslednjim informacijama koje stižu iz Portugala ljubitelji reli sporta u Srbiji na predstojećem Serbia Rally-u imaće jedinstvenu priliku da na delu vide vrhunskog pilota u vrhunskom bolidu. U sklopu priprema za WRC nastup u Bugarskoj, gosti Beograda biće vicešampion sveta Mikko Hirvonen i Ford WRT.
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46