AutoMAGAZIN - Sport

WRC RallyRACC 2019
Aladin logo
www.automagazin.rs
Poredak - WRC Vozači
1.O. Tanak240
2.S. Ogier212
3.T. Neuville199
4.A. Mikkelsen102
5.K. Meeke98
6.E. Evans90
7.J.M. Latvala84
8.E. Lappi83

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

Aktuelni Šampion Srbije u reliju i pobednik prvog takmičenja u sezoni 2010, Vladica Rabrenović, nastupiće od 9-11. jula na reliju Bugarska koji se ove sezone po prvi put vozi u okviru Šampionata Sveta (WRC). Pripreme vozača WRR-Motor Teama iz Čačka uveliko su u toku i prijava je već poslata organizatorima u Bugarsku.

Rabrenović koji nastupa u svom Renault Clio-u klase N3 nalazi se na korak od ostvarenja svog sna i nastupa sa top imenima svetskog reli sporta. Dani iščekivanja početka takmičenja prolaze u obimnim logističkim pripremama u kojima veliki udeo ima Aleksandar Jeremić. Podsetićemo Vas da je popularni Jerra u ulozi suvozača nastupao u JWRC šampionatu zajedno sa Milošem Komljenovićem pa je dobro upoznat sa svim aspektima funkcionisanja vrhunskog reli tima. Sama priprema automobila gotovo je privedena kraju a prva provera biće Serbia Rally na kome Rabrenović ponovo juri visok plasman koji će mu omogućiti odbranu Šampionske titule iz sezone 2009. Eksluzivno za Automagazin web portal Vladica sa velikim uzbuđenjem pripoveda svoju priču o predstojećem nastupu i koliko je teško jednu davnašnju želju pretvoriti u realnost.”Iskreno mislim da ne postoji reli vozač koji nema želju da učestvuje na nekom WRC takmičenju. Ja se aktivno bavim relijem od 1983-će godine a karijeru sam započeo kao suvozač. Činjenica da živim i radim u Švedskoj, u kojoj se od samog početka svetskog šampionata vozi reli i gde je nivo reli obrazovanja na veoma visokom nivou, samo je pojačala tu moju želju. Znaš, stojiš godinama pored staze i svaki put kada gledaš pomisliš – kad-tad ću i ja! Ulazak Bugarske u WRC je samo ubrzao moju odluku.”

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

Nastup u Šampionatu Sveta pravi je izazov ne samo u vozačkom smislu. Stroga pravila i propisi, tehničke i bezbednosne norme, logistika uopšte strani su našim takmičarima naviknutim na organizaciju na mnogo nižem nivou. Vladica nam objašnjava koliko je zapravo teško logistički izgurati ovaj projekat - ”Kako se još pre dve godine znalo da će Bugarska biti u kalendaru WRC-a u sezoni 2010., mi smo išli još prošle godine na Bulgaria Rally. Logistički gledano Bugarska nam je najbliža, a samim tim su i troškovi manji. A oni na WRC takmičenjima uopšte nisu naivni. Tada smo videli kako to izgleda i znamo otprilike šta nas čeka. Prošle godine, kada nismo imali baš nikakvog iskustva, koordinator nam je bio Momčilo Moma Milojković, i da nije bilo njega u nekim trenutcima, da nam skrene pažnju, verovatno ne bi ni došli na start. Mnogo, baš mnogo ima obaveza i šema koja moraju da se proprate u samom programu. Organizatori nemaju razumevanje niti pardona! Nisam znao,izvini, ne postoji u svetu vrhunskog sporta. Da bi moj suvozač Radmil Radivojević i ja mogli nesmetano da se skoncentrišemo samo na vožnju, ove godine smo odlučili da angažujemo našeg najiskusnijeg reli suvozača kao tim menadžera, Aleksandra Jeremića-Jeru koji je zadužen za sva pitanja logistike. Čovek ima iza sebe 10 WRC takmičenja i tačno zna kada, gde i šta treba uraditi i dobro se pripremiti. Koliko smo shvatili, najbitnija je podrška tima na popisivanju staze jer su prolasci limitirani na dva i vreme je ograničeno. Mi se pripremamo aktivno već šest meseci. Ja ove godine nastupam sa licencom švedskog saveza i malo je drugačiji sam proces dobijanja licence. Ide se na kondiciono testiranje, pa na lekarski pregled i to detaljni koji traje ceo jedan dan, i onda na kraju na LABC kurs za spasavanje u slučaju prestanka rada srca i disanja. Baš sam se iznenadio ali to nije sve. Da bi položio ispit za licencu dve večeri po četiri sata na učenje propisa i popunjavanja formulara pri takmičenjima i na kraju ponašanje kao sportista na samoj trci i način postupanja prema medijama itd, itd. Mnogo je zanimljiv stav njihovog saveza prema takmičarima i zainteresovanost za njihov uspeh.”

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

Vladica je već pomenuo da su troškovi nastupa u Bugarskoj ogromni. Na žalost, niko od srpskih privrednika a ni sama država ne vidi interes i korist koja proizilazi iz reklame u vrhunskom automobilizmu. Sveprisutni problem besparice dodatno je otežao i opteretio Rabrenovićeve planove za nastup u WRC-u - ”I dalje smo samofinansirajući tim. Pomoć sponzora u novcu nikada nismo imali pa ni sada kada pokušavamo na nastupimo na svetskom nivou. Nada ipak umire poslednja!” Kako su već nastupali u sezoni 2009 u Bugarskoj, vozači WRR tima imaju približnu sliku onoga što ih očekuje ove sezone, kako u vidu konkurencije tako i u vidu staza na kojima će se trkati - ”Prošle godine smo imali veoma blisku borbu sa Gerđikovim za prvo mesto u klasi N3 ali na žalost i on i ja smo odustali veoma rano i to na istom brzincu! Sada imamo informaciju da u bugarskom šampionatu ima osam automobila u našoj klasi i ako se pojavi još neko sa strane nadamo se konkurenciji od oko dvanaestak automobila u klasi N3. Borba će biti zanimljiva ma koliko nas bude bilo. Niko od nas ne vozi za neki šampionat i zato mislim da će atmosfera biti opuštenija, na izgled barem. Uveren sam da niko neće popuštati ni za tren jer ipak ne vozi se svakodnevno putanjama i tragovima svetskih legendi ovog sporta. Verujte da stvarno jedva čekamo taj trenutak na rampi gde su pre nekoliko trenutaka stajali svetski vozači, Loeb, Hirvonen...”

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

Na kraju ipak se sve svodi na jedno. Reli je tehnički sport koji zahteva posebnu “formu” automobila. Poslednjih godina WRR je dokazao da ima potencijala da pripremi auto spreman da izdrži i najteža iskušenja. Ovoga puta cela ekipa mora raditi na vrhunskom nivou a da li postoji nešto posebno u pripremi za WRC nastup - ”Naravno da postoji. Treba pre svega napraviti automobil da izdrži 360 kilometara brzinaca i 710 kilometara etape što ni malo nije lako. S obzirom da ima čak pet brzinaca koji su dužine preko 25 kilometara i da se voze dva puta po veoma abrazivnom i neravnom asfaltu zadatak je još teži. Glavno nam je da obavimo što više testova i naravno sve sumnjive delove zamenimo. Ništa ne prepuštamo slučaju. Primarne stvari su nam kočnice i sistem oslanjanja. Bazne setup-e smo već uradili na testu nedavno održanom uz naše iskusne mehaničare Savića i Milojkovića praćene budnim okom Jere koji nam pomaže i svojim savetima stečenim u dvogodišnjoj saradnji sa Renault Sport-om. Zanimljivo je da nam treba minimum 20 guma za ceo reli! Uvek po dve rezervne gume u autu i to je OK ako nijednu ne probušimo. Bitna je i koordinacija oko goriva i dolivanja na datim mestima, i verovatno još toga što ćemo da naučimo tamo u toku trke a šta nismo ni znali. Videćemo šta smo promašili!” Vladica Rabrenović, kao i njegova prateća ekipa, će u Bugarskoj dati sve od sebe, a i neki procenat više u to smo sigurni, ali realno šta možemo da očekujemo - ”Očekivanja su da dođemo na cilj ispred hotela Rila na Borovecu 11-tog jula i da se popnemo na rampu a o plasmanu ćemo tada. Sportski pozdrav u ime tima WRR, i vidimo se na WRC Bulgaria.” - završava Rabrenović koji će podršku u Bugarskoj zasigurno imati od mnogobrojnih navijača iz Srbije koji već mesecima u nazad planiraju odlazak put Borowetza a koje će obradovati vest da će i Srbija imati svog predstavnika.

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

Petar Janković – Automagazin portal

43. Serbia Rally – Lista prijava

43. Serbia Rally – Lista prijava

Petnaest posada iz inostranstva i 29 iz Srbije nalazi se na upravo objavljenoj listi prijava 43 izdanja Serbia relija. Ako izuzmemo spektakl u liku i delu Mikka Hirvonena i Ford WRT-a kao i povratak na staze Vlade Petrovića, većih iznenađenja nema što ne znači da pred nama nije izuzetno zanimljiv vikend.

Reli - Vladan Petrović stručni konsultant na Eurosport TV

Reli - Vladan Petrović stručni konsultant na Eurosport TV

Za sve fanove reli sporta, Eurosport TV priprema LIVE prenose brzinskih ispita relija u kalendaru IRC prvenstva (IRC Intercontinental Rally Challenge). Prava novost je što u direktnim prenosima "Rally d’Italia-Sardegna", kao stručni konsultant na Eurosport TV učestvuje i višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Reli: Poslednji sarajevski reli

Reli: Poslednji sarajevski reli

U Sarajevu 1985. godine, održan je verovatno najjači Jugoslovenski reli. Ispred Skenderije, 20. septembra u 13,01h krenula je prva etapa Sarajevo-Hadžići. 33 posade iz 11 evropskih država i 30 domaćih reli majstora.

Serbia Rally – Mikko Hirvonen u Srbiji od 14. juna

Serbia Rally – Mikko Hirvonen u Srbiji od 14. juna

Vozač Ford Abu Dhabu World Racing Teama, Finac Mikko Hirvonen zajedno sa svojim suvozačem Jarmo Lehtinenom, prema poslednjim informacijama u Srbiju dolazi već 14. juna kako bi 19. i 20. istog meseca nastupio na Serbia Rally-u u sklopu priprema za sedmi reli Šampionata Sveta u Bugarskoj koji je zakazan za početak jula.
Domaći reli – Mikko Hirvonen: Perfektan izbor!

Domaći reli – Mikko Hirvonen: Perfektan izbor!

Letnju pauzu u Šampionatu Sveta u reliju Mikko Hirvonen će iskoristiti da na Serbia Rally „obnovi“ svoje znanje vožnje na asfaltu pred četiri relija u drugom delu sezone koji se voze na podlozi tako ne tipičnoj za finsku školu vožnje. Ovu odluku svog tima Mikko je ocenio kao perfektnu!
Domaći reli – Vicešampion sveta dolazi na Serbia Rally!

Domaći reli – Vicešampion sveta dolazi na Serbia Rally!

Prema poslednjim informacijama koje stižu iz Portugala ljubitelji reli sporta u Srbiji na predstojećem Serbia Rally-u imaće jedinstvenu priliku da na delu vide vrhunskog pilota u vrhunskom bolidu. U sklopu priprema za WRC nastup u Bugarskoj, gosti Beograda biće vicešampion sveta Mikko Hirvonen i Ford WRT.
Domaći reli – Video istorija, YU Rally 1979. i 1980.

Domaći reli – Video istorija, YU Rally 1979. i 1980.

Nekada YU Rally, danas Serbia, u svakom slučaju takmičenje koje je postalo institucija sa istorijom dugom velike 43 godine! Do starih video snimaka YU relija veoma je teško doći. Ovoga puta, zaslugom istinskih ljubitelja sporta, YouTube je “ugostio” i deo istorije našeg najznačajnijeg automobilističkog takmičenja.
Rally All Stars Poreč - Vladan Petrović zadovoljan svojim nastupom

Rally All Stars Poreč - Vladan Petrović zadovoljan svojim nastupom

Višestruki reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, može biti zadovoljan nastupom na manifestaciji "Rally All Stars 2010". Nakon što je u direktnom duelu pobedio iskusnog Balasza Szalaya, veoma uspešnog vozača u konkurenciji automobila u Rally Raid nastupima, Petrović je eliminisan u drugom delu takmičenja od talentovanog Kevina Abbringa, učesnika u juniorskom šampionatu sveta u reliju...
Audi RS6 Avant 25 years of Audi RS
Slika nedelje
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0