AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

43. Serbia Rally – Reli za pamćenje!

43. Serbia Rally – Reli za pamćenje!

Iza nas je i drugi dan jednog od najuzbudljivijih izdanja relija Srbija u 43 godine dugoj istoriji ovog renomiranog takmičenja. Serbia Rally 2010 ostaće upamćen po gostovanju WRC zvezde Mikke Hirvonena, performansu Bugarina Petra Gyosheva, hrabroj vožnji Dušana Borkovića i sumraku favorita tokom drugog, finalnog, dana takmičenja.

Nada srpskih navijača ugasila se već na drugom brzincu dana, Lisović 1, kada je Borkovića izdao menjač Mitshubishi Lancera Evo IX. Ako smo već čekali toliko godina da jedan Srbin pobedi na najznačajnijem reliju u zemlji ( od 1992-ge godine kada je za volanom BMW-a M3 trijumfovao legendarni Vićentije Savić) izdržaćemo još jednu, jer sam siguran da popularni Duca, po onome šta je pokazao, ima potencijal da već u sezoni 2011 konačno osvetla obraz srpskom reli sportu. Naravno ono što mu u ovom trenutku nedostaje je odgovarajuća finansijska podrška. Ali nije samo naš pilot imao problema i većinu vodećih nakon prvog dana relija je pratila „loša sreća“. Posada koju sačinjavaju otac i sin Popov reli su završili nakon izletanja dok je do tada najbrži (opet izostavljamo Finca Hirvonena kao „imaginarnu“ kategoriju) Krum Donchev, uz penalizaciju od pet minuta zbog kašnjenja u vremensku kontrolu i probleme sa menjačem, reli završio tek na mestu broj šest.

43. Serbia Rally – Reli za pamćenje!

Tokom drugog dana relija najviše je pokazao Dimitar Iliev. Višestruki prvak Bugarske konačno je prešao na „ti“ sa svojom novom Škodom Fabijom S2000 i od devet voženih brzinaca najbolje vreme postavio čak na pet. Ipak, ni on nije prošao bez problema pa je bankina na Lisovićima ostavila traga na skupom S2000 bolidu. Oni koji su uspeli da se „klone“ problema danas su najviše profitirali. Petar Gyoshev je bez greške držao svoj ritam i na kraju na cilj u Beograd stigao kao najbrži, gotovo dva minuta ispred Italijana Tempestinija i dodatnih 15sec u odnosu na već pomenutog Dimitra Ilieva.

43. Serbia Rally – Reli za pamćenje!

Ako sumiramo perfomans vozača iz Srbije, Vladan Petrović je pružio možda najbolju partiju karijere. Nakon problema sa kočnicama tokom trkanja po Divčibarama, Petrović je stazama u okolini Beograda „narodski“ rečeno leteo što je rezultiralo i najbržim vremenom na poslednjem BI18, naravno opet izuzimajući Hirvonena. Još jedan razlog više Beograđanina češće viđamo na reli stazama i da mu uputimo poziv za povratak iz prevremene „penzije“. Vladica Rabrenović, prošlogodišnji Šampion države, ponovo je dokazao da je tehnički superioran u odnosu na većinu konkurencije i bez većih problema je ubrao novu pobedu u klasi N3 (jedini koji je stigao do cilja od srpskih posada klase III) i uz plasman iza Petrovića najavio da je odbrana titule sada već veoma realna. Pobedivši i Bugare u automobilima iste kategorije Rabrenović je poručio da i na predstojećem WRC reliju u Bugarskoj od njega možemo očekivati visok plasman.

43. Serbia Rally – Reli za pamćenje!

Najbrži u klasi II domaćeg šampionata (vozila do 1400ccm grupe N i A) ovoga puta je Miodrag Šarac čiji je VW Polo za razliku od relija Beograd radio perfekno. Njegov najveći konkurent Mile Cvetičanin odustao na baksuznom BI13 zbog kvara na Yugu 1.3. Drugo mesto pripada upornom Aleksandru Cvijoviću u „istorijskom“ Suzuki Swift-u GTI. Nakon performansa od subote prva dva mesta u klasi I nisu dolazila u pitanje. Mandić i Ratković su mirno reli priveli kraju dok se prava drama odigrala u borbi za poslednje mesto podijuma. Veterana Bratislava Jovanovića Yugo 55 je izdao na BI16 izbacivši iz pozadine Aškovića i Mirkovića u prvi plan. Ovoga puta sreća je bila na strani mladosti pa se Nenad Mirković po drugi put penje na podijum Serbia Rally-a. Kompletne rezultate danas voženih brzinskih ispita Avala, Lisović i Košutnjak pogledajte klikom na LINK.

43. Serbia Rally – Reli za pamćenje!

Na kraju veliki aplauz za sve one koji su stigli na cilj 43. Serbia Rally-a, 21 posada od 39 koliko je prešlo rampu ispred Skupštine Grada Beograda u petak 18. jula. Reli je još jednom pokazao da je tehnički sport koji ne prašta neprofesionalizam i nedostatak sredstava i da su za vrhunske rezultate pored entuzijazma potrebne i “vrhunske” finansije. Videli smo i čuveni M-Sport na delu, top model svetskog relija Ford Focus WRC i top vozača Šampionata Sveta, Mikku Hirvonena. Nadamo se da će Finac ponovo biti gost Srbije, ako ništa, onda na kraju godine na ceremoniji dodele priznanja najuspešnijima u sezoni 2010 jer kući nosi pregršt bodova koje je osvojio u konkurenciji vozača koji se takmiče u Šampionatu Srbije u reliju.

43. Serbia Rally – Reli za pamćenje!

Petar Janković – Automagazin portal

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Vladica Rabrenović: Žao mi je zbog navijača!

Vladica Rabrenović: Žao mi je zbog navijača!

Od relija Bugarska prošlo je već sedam dana, strasti su se smirile i misli izbistrile. Srpska posada Rabrenović-Radivojević reli je završila pre vremena odlukom tehničke komisije FIA ali dobar utisak koji su ostavili na ovom prestižnom takmičenju prevazilazi činjenicu o diskvalifikaciji, u velikoj meri izazvanoj greškom samog organizatora.

Vojislav Lekić u Citroënu DS3 R3?

Vojislav Lekić u Citroënu DS3 R3?

Sjajna vest za sve ljubitelje reli sporta! Na takmičenjima u Srbiji već sledeće godine mogao bi se pojaviti automobil najnovije generacije, pripremljen u Citroën Racing-u. Na nedavno održanoj oficijelnoj prezentaciji automobila Citroën DS3 R3, pojavio se aktuelni državni šampion u disciplini kružne trke (klasa SP), Vojislav Lekić. Čini se da prošlogodišnja najava njegovog prelaska u reli sport, neće ostati samo na rečima...

WRC, Rally Bulgaria – Problemi za srpsku posadu

WRC, Rally Bulgaria – Problemi za srpsku posadu

Drugi dan takmičenja u Bugarskoj obeležio je problem oko dolivanja goriva zbog kojeg je iz plasmana izbačeno pet posada među kojima i jedina srpska, Rabrenović – Radivojević. Pogrešno protumačena stroga FIA pravila u okviru WRC-a kao posledicu imaju ne mogućnost nastavka takmičenja za aktuelnog Šampiona Srbije.

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Drugi dan odlučuje!

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Drugi dan odlučuje!

Nakon prvog dana trkanja na reliju Bugarska koji se boduje za Šampionat Sveta (WRC), Vladica Rabrenović zauzima 30 mesto ukupno i odlično drugo mesto u klasi N3. Današnji program umesto od četiri, sastojao se od samo tri brzinska ispita zbog izletanja Kimija Raikkonena na poslednje brzincu dana.

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Okončan recce i tehnički pregled

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Okončan recce i tehnički pregled

I drugi naporan dan upoznavanja sa brzinskim ispitima Rally Bulgaria 2010, je iza  posade Rabrenović – Radivojević. Čačani koji brane boje Srbije na Šampionatu Sveta u reliju, upoznali su se sa brzinskim ispitima drugog dana, dok je prateća ekipa pod „komandom“ tim menadžera Aleksandra Jeremića bila zaokupljena tehničkim pregledom.

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Prvi trening

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Prvi trening

Nakon jučerašnjeg dana koji je uglavnom protekao u administrativnim obavezama, posada Rabrenović-Radivojević danas je ponovo u automobilu, ali onom namenjenom za trening. Upoznavanje brzinskih ispita prvog i trećeg dana relija Bugarska srpska posada je odradila u WRC stilu, u dva prolaza brzincima maksimalnom dozvoljenom brzinom od 90 km/h.

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović već u Bugarskoj

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović već u Bugarskoj

Posada WRR Teama iz Čačka, Vladica Rabrenović – Radmil Radivojević, jedini predstavnici Srbije koji će se ove godine naći na jednom reliju koji se boduje u okviru Šampionata Sveta, tokom današnjeg dana je doputovala u Bugarsku i nakon kraćeg odmora odmah se „uhvatila u koštac“ sa obavezama koje nosi  jedan WRC reli.

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46