AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Reli: Poslednji sarajevski reli

Reli: Poslednji sarajevski reli

U Sarajevu 1985. godine, održan je verovatno najjači Jugoslovenski reli. Ispred Skenderije, 20. septembra u 13,01h krenula je prva etapa Sarajevo-Hadžići. 33 posade iz 11 evropskih država i 30 domaćih reli majstora.

Posle prilične neizvesnosti, da li će uopšte reli biti održan, ipak start i prisutna elita za naše reli prilike. Balkanska zvezda Ilia Tchoubrikov(Čubrikov), za naš reli menja svoj Renault 5 Turbo za vrhunski automobil grupe B, Peugeot 205 Turbo 16. Ekipa holandskog Opela sa Vossenom Manta 400 grupe B i Maaskant u Kadettu GSI. Jedan od najboljih Poljaka Blažej Krupa i njegov zemljak Andžej Koper u dva Renaulta 11 Turbo. Tim grčkog Nissana, poznati Moschous i u drugom 240 RS grupe B - Stratisino. U istom automobilu Bugarin Radoslav Petkov. Šlag konkurenciji čini Volkswagen Motorsport sa poznatom posadom Jochi Kleint/Werner Hohenadel (SR Nemačka). U dogovoru sa sarajevskim Tasom prekidaju trening za San Remo i stižu u Bosnu. "Staza je vrlo interesantna, ni laka ni teška. Međutim, ova vrsta asfalta koliko god je dobra po suvom vremenu, menja ćud posle prve kiše. Postaje neverovatno klizava, skoro pogubna. To bi predstavljao dodatni napor za sve nas. Verujem da nas tako nešto neće snaći." izjavio je pred start evropski sampion iz 1979. godine.

Reli: Poslednji sarajevski reli

Pored ovih majstora volana i mi Jugosloveni imamo našu perjanicu. Branislav Kizmič je te godine ostvario neke od najvećih uspeha domaćeg reli sporta. Zlatni Pjasci, 3. Mesto iza Daria Cerrata i Terry Kabya. Na Saturnusu - 2.mesto. Samo vozač sa A prioritetom Nemac Harald Demuth, je bio brži na Barumu - opet 2. mesto. Brane pobeđuje na Poland reliju. U Bugarskom Vidinu osvaja takođe 2. mesto, iza najvećeg Mađara Atile Ferjancza, a ispred Petkova, Douneva, Tchoubrikova, Sivika. Na grčkom kamenjaru, Halkidikis reliju 7. mesto za poštovanje. Ispred njega krem društvo: Biasion, Zanussi, Pregliasco, Moschous, Ragnotti, Stratisino. Zbog svega ovog, YU Rally se željno iščekivao. Brzinci se smenjuju. Asfaltni Igman, Trebević, Kalovita Brda, Bulozi, Glog. Onda idu makadami, Romanija, Koprivice, Begovići, pa asfaltna Jahorina. Posle 12 SS 19,8 km dugog Trebevića, odlazimo u noć, a poredak je sledeći: Kleint 1:23,55 2.Tchoubrikov 1:25,43 3.Kizmič 1:25,55 4.Krupa 1:29,15... Od Jugoslovena, tek na 16. mestu fenomenalna Ljubljančanka Romana Zrnec u Renaultu 11 Turbo. Na samom početku relija Silvan Lulik razbija svoj Kadett GT/E, a njegov suvozač Dušan Vidmar završava u bolnici sa slomljenom rukom. Pred 13. asfaltno-makadamski brzinac Vitez, ostajemo bez Bugarina u snažnom Peugeotu. Naime, u svoj toj jurnjavi, njegova prateća ekipa je zalutala, tako da je Tchoubrikov ostao bez odgovarajućih guma. Da podsetimo, tada su i prateće ekipe vozile svoj reli, kako bi blagovremeno stigle na odredište pre takmičara i uradili servis na vozilu.

Reli: Poslednji sarajevski reli

Vozilo se do gluvog doba noći, a surovi makadam je uzeo priličan broj "žrtava". Prvi deo je bio dug 461km sa 142km makadama. 22SS u dužini od 217,5km (65,7km makadama). Rezultati prvog dela: 1.Kleint 2:35,32 2.Moschous +4:49 3.Kizmic +5:34 4.Krupa +9:26 5.Stratissino +9:45 6.Vossen +10:26... Jugosloveni: 17.Andrej Vidic -Toyota Starlet +27:59 21.Zoran Satler-Yugo 55 +33:11 22.Slavko Komel-Zastava 101 +35:13 23.Vojko Karic-Zastava 101 +35:16. Međutim, ovi rezultati neće biti jasni sve do kraja relija, jer je Kizmič izleteo posle prolaska kroz cilj najkraćeg brzinca Kalovita Brda (2,8km). Brane je uložio protest zbog mopediste, koji mu se našao na putu i zbog kog je izleteo u jedan poveći jarak. Zbog predugog izvlačenja njegovog Renaulta, u sledeću kontrolu je sa suvozačem Rudijem Šalijem kasnio 21 minut! Evo šta danas, 25 godina posle, Brane kaže o tim događajima: “Bio je to strašan reli…u sred noći, dvadeset metara posle cilja brzinca, u krivini, izleteo mi je motorist! Morao sam da sletim sa puta, kako ga ne bih udario. Na ivici velikog jarka ograda od bodljikave žice… Reno se sav uvio u žicu i one kočeve…ko da te izvadi odande! Skroz smo se izboli, ali smo ipak izašli…mnogo vremena smo izgubili.” A konkurencija? “Mi smo na početku relija vodili, ali u svoj toj jurnjavi, noć, nismo primetili da smo razbili prednji amortizer. Reli je imao izuzetno jak tempo, etape su bile „tesne“. Mislili smo da nešto nije u redu sa trapom. Inače, Nemac je leteo po stazi!” Kakva je bila staza? Bilo je i makadama. “Uf, makadam smo skoro uvek imali na relijima. I noć! Ovo su sada sasvim drugačiji reliji.”

Reli: Poslednji sarajevski reli

Pauza do drugog dela nije dugo trajala. Već u 9,01 sledio je polazak na identični itinerer kao prvog dana. Reli je do kraja protekao u apsolutnoj dominaciji Joachima Kleinta i fabričkog Golfa GTI. Automobil sa 168 KS, zapremine 1802ccm, težine 880kg. A kolika je veličina pravih reli majstora, svedoči i tadašnja realna i skromna izjava Ilie Tchoubrikova: "Moj protivnik je vozio sjajno! Njegov uspeh je sasvim zaslužen. Mislim da bi bio prvi čak i da sam ja ostao da vozim do kraja." Napomenimo da je Bugarinov automobil bio više nego duplo jači, teži za 60kg, turbo sa pogonom na četiri točka. Kizmič je odlično vozio i zadržao treće mesto, ali sledio je epilog za zelenim stolom! U domaćem šampionatu sve je bilo jasno. Iza Kizmiča, slede Vidic, Satler, Komel, Borut Tomić u Zastavi 101, pa u Fići 850 Vićentije Savić ispred nekoliko zastava 101 grupe 1 i 2. Posle 923km (284km makadama) i 44SS u dužini od 435km (131km makadama), Nemci su se na rampu ispred Skenderije popeli u 20,10h. Na cilj je stiglo 30 posada, od kojih 17 domaćih. Komisija je odugovlačila proglašenje pobednika. Većalo se gotovo do samog jutra i penalizacija je Kizmiču ipak upisana. Predugo je trajalo, kao da su svi predosećali da više nikada neće biti relija u Sarajevu.

Reli: Poslednji sarajevski reli

Konačni rezultati 19. YU relija: 1. Kleint/Hohenadel (SRN) VW Golf GTI gr.A 5:11,24 2. Moschous/Fertakis (GR) Nissan 240 RS B 5:16,01 3. Stratissino/Makrinos (GR) Nissan 240 RS B 5;26,10 4. Vossen/Kimmenade (NL) Opel manta 400 B 5:27,56 5. Koper/Geborys (PL) Renault 11 Turbo A 5:31,57 6. Sedlar/Castiluk (CSSR) Skoda 130LR B 5:33,59 7. Bugalski/De Manca (FR) Renault 5 Turbo B 5:34,03 8. Krupa/Mystkowski (PL) Renault 11 Turbo A 5:34,39 9. Kizmič/Šali (YUG) Renault 5 Turbo B 5:38.59 10. Petkov/Montchev (BG) Nissan 240 RS B 5:42,52  

 

World Rallying Srbija – Nenad Nikolić

Vladica Rabrenović: Žao mi je zbog navijača!

Vladica Rabrenović: Žao mi je zbog navijača!

Od relija Bugarska prošlo je već sedam dana, strasti su se smirile i misli izbistrile. Srpska posada Rabrenović-Radivojević reli je završila pre vremena odlukom tehničke komisije FIA ali dobar utisak koji su ostavili na ovom prestižnom takmičenju prevazilazi činjenicu o diskvalifikaciji, u velikoj meri izazvanoj greškom samog organizatora.

Vojislav Lekić u Citroënu DS3 R3?

Vojislav Lekić u Citroënu DS3 R3?

Sjajna vest za sve ljubitelje reli sporta! Na takmičenjima u Srbiji već sledeće godine mogao bi se pojaviti automobil najnovije generacije, pripremljen u Citroën Racing-u. Na nedavno održanoj oficijelnoj prezentaciji automobila Citroën DS3 R3, pojavio se aktuelni državni šampion u disciplini kružne trke (klasa SP), Vojislav Lekić. Čini se da prošlogodišnja najava njegovog prelaska u reli sport, neće ostati samo na rečima...

WRC, Rally Bulgaria – Problemi za srpsku posadu

WRC, Rally Bulgaria – Problemi za srpsku posadu

Drugi dan takmičenja u Bugarskoj obeležio je problem oko dolivanja goriva zbog kojeg je iz plasmana izbačeno pet posada među kojima i jedina srpska, Rabrenović – Radivojević. Pogrešno protumačena stroga FIA pravila u okviru WRC-a kao posledicu imaju ne mogućnost nastavka takmičenja za aktuelnog Šampiona Srbije.

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Drugi dan odlučuje!

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Drugi dan odlučuje!

Nakon prvog dana trkanja na reliju Bugarska koji se boduje za Šampionat Sveta (WRC), Vladica Rabrenović zauzima 30 mesto ukupno i odlično drugo mesto u klasi N3. Današnji program umesto od četiri, sastojao se od samo tri brzinska ispita zbog izletanja Kimija Raikkonena na poslednje brzincu dana.

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Okončan recce i tehnički pregled

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Okončan recce i tehnički pregled

I drugi naporan dan upoznavanja sa brzinskim ispitima Rally Bulgaria 2010, je iza  posade Rabrenović – Radivojević. Čačani koji brane boje Srbije na Šampionatu Sveta u reliju, upoznali su se sa brzinskim ispitima drugog dana, dok je prateća ekipa pod „komandom“ tim menadžera Aleksandra Jeremića bila zaokupljena tehničkim pregledom.

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Prvi trening

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Prvi trening

Nakon jučerašnjeg dana koji je uglavnom protekao u administrativnim obavezama, posada Rabrenović-Radivojević danas je ponovo u automobilu, ali onom namenjenom za trening. Upoznavanje brzinskih ispita prvog i trećeg dana relija Bugarska srpska posada je odradila u WRC stilu, u dva prolaza brzincima maksimalnom dozvoljenom brzinom od 90 km/h.

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović već u Bugarskoj

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović već u Bugarskoj

Posada WRR Teama iz Čačka, Vladica Rabrenović – Radmil Radivojević, jedini predstavnici Srbije koji će se ove godine naći na jednom reliju koji se boduje u okviru Šampionata Sveta, tokom današnjeg dana je doputovala u Bugarsku i nakon kraćeg odmora odmah se „uhvatila u koštac“ sa obavezama koje nosi  jedan WRC reli.

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46