AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

Aktuelni Šampion Srbije u reliju i pobednik prvog takmičenja u sezoni 2010, Vladica Rabrenović, nastupiće od 9-11. jula na reliju Bugarska koji se ove sezone po prvi put vozi u okviru Šampionata Sveta (WRC). Pripreme vozača WRR-Motor Teama iz Čačka uveliko su u toku i prijava je već poslata organizatorima u Bugarsku.

Rabrenović koji nastupa u svom Renault Clio-u klase N3 nalazi se na korak od ostvarenja svog sna i nastupa sa top imenima svetskog reli sporta. Dani iščekivanja početka takmičenja prolaze u obimnim logističkim pripremama u kojima veliki udeo ima Aleksandar Jeremić. Podsetićemo Vas da je popularni Jerra u ulozi suvozača nastupao u JWRC šampionatu zajedno sa Milošem Komljenovićem pa je dobro upoznat sa svim aspektima funkcionisanja vrhunskog reli tima. Sama priprema automobila gotovo je privedena kraju a prva provera biće Serbia Rally na kome Rabrenović ponovo juri visok plasman koji će mu omogućiti odbranu Šampionske titule iz sezone 2009. Eksluzivno za Automagazin web portal Vladica sa velikim uzbuđenjem pripoveda svoju priču o predstojećem nastupu i koliko je teško jednu davnašnju želju pretvoriti u realnost.”Iskreno mislim da ne postoji reli vozač koji nema želju da učestvuje na nekom WRC takmičenju. Ja se aktivno bavim relijem od 1983-će godine a karijeru sam započeo kao suvozač. Činjenica da živim i radim u Švedskoj, u kojoj se od samog početka svetskog šampionata vozi reli i gde je nivo reli obrazovanja na veoma visokom nivou, samo je pojačala tu moju želju. Znaš, stojiš godinama pored staze i svaki put kada gledaš pomisliš – kad-tad ću i ja! Ulazak Bugarske u WRC je samo ubrzao moju odluku.”

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

Nastup u Šampionatu Sveta pravi je izazov ne samo u vozačkom smislu. Stroga pravila i propisi, tehničke i bezbednosne norme, logistika uopšte strani su našim takmičarima naviknutim na organizaciju na mnogo nižem nivou. Vladica nam objašnjava koliko je zapravo teško logistički izgurati ovaj projekat - ”Kako se još pre dve godine znalo da će Bugarska biti u kalendaru WRC-a u sezoni 2010., mi smo išli još prošle godine na Bulgaria Rally. Logistički gledano Bugarska nam je najbliža, a samim tim su i troškovi manji. A oni na WRC takmičenjima uopšte nisu naivni. Tada smo videli kako to izgleda i znamo otprilike šta nas čeka. Prošle godine, kada nismo imali baš nikakvog iskustva, koordinator nam je bio Momčilo Moma Milojković, i da nije bilo njega u nekim trenutcima, da nam skrene pažnju, verovatno ne bi ni došli na start. Mnogo, baš mnogo ima obaveza i šema koja moraju da se proprate u samom programu. Organizatori nemaju razumevanje niti pardona! Nisam znao,izvini, ne postoji u svetu vrhunskog sporta. Da bi moj suvozač Radmil Radivojević i ja mogli nesmetano da se skoncentrišemo samo na vožnju, ove godine smo odlučili da angažujemo našeg najiskusnijeg reli suvozača kao tim menadžera, Aleksandra Jeremića-Jeru koji je zadužen za sva pitanja logistike. Čovek ima iza sebe 10 WRC takmičenja i tačno zna kada, gde i šta treba uraditi i dobro se pripremiti. Koliko smo shvatili, najbitnija je podrška tima na popisivanju staze jer su prolasci limitirani na dva i vreme je ograničeno. Mi se pripremamo aktivno već šest meseci. Ja ove godine nastupam sa licencom švedskog saveza i malo je drugačiji sam proces dobijanja licence. Ide se na kondiciono testiranje, pa na lekarski pregled i to detaljni koji traje ceo jedan dan, i onda na kraju na LABC kurs za spasavanje u slučaju prestanka rada srca i disanja. Baš sam se iznenadio ali to nije sve. Da bi položio ispit za licencu dve večeri po četiri sata na učenje propisa i popunjavanja formulara pri takmičenjima i na kraju ponašanje kao sportista na samoj trci i način postupanja prema medijama itd, itd. Mnogo je zanimljiv stav njihovog saveza prema takmičarima i zainteresovanost za njihov uspeh.”

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

Vladica je već pomenuo da su troškovi nastupa u Bugarskoj ogromni. Na žalost, niko od srpskih privrednika a ni sama država ne vidi interes i korist koja proizilazi iz reklame u vrhunskom automobilizmu. Sveprisutni problem besparice dodatno je otežao i opteretio Rabrenovićeve planove za nastup u WRC-u - ”I dalje smo samofinansirajući tim. Pomoć sponzora u novcu nikada nismo imali pa ni sada kada pokušavamo na nastupimo na svetskom nivou. Nada ipak umire poslednja!” Kako su već nastupali u sezoni 2009 u Bugarskoj, vozači WRR tima imaju približnu sliku onoga što ih očekuje ove sezone, kako u vidu konkurencije tako i u vidu staza na kojima će se trkati - ”Prošle godine smo imali veoma blisku borbu sa Gerđikovim za prvo mesto u klasi N3 ali na žalost i on i ja smo odustali veoma rano i to na istom brzincu! Sada imamo informaciju da u bugarskom šampionatu ima osam automobila u našoj klasi i ako se pojavi još neko sa strane nadamo se konkurenciji od oko dvanaestak automobila u klasi N3. Borba će biti zanimljiva ma koliko nas bude bilo. Niko od nas ne vozi za neki šampionat i zato mislim da će atmosfera biti opuštenija, na izgled barem. Uveren sam da niko neće popuštati ni za tren jer ipak ne vozi se svakodnevno putanjama i tragovima svetskih legendi ovog sporta. Verujte da stvarno jedva čekamo taj trenutak na rampi gde su pre nekoliko trenutaka stajali svetski vozači, Loeb, Hirvonen...”

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

Na kraju ipak se sve svodi na jedno. Reli je tehnički sport koji zahteva posebnu “formu” automobila. Poslednjih godina WRR je dokazao da ima potencijala da pripremi auto spreman da izdrži i najteža iskušenja. Ovoga puta cela ekipa mora raditi na vrhunskom nivou a da li postoji nešto posebno u pripremi za WRC nastup - ”Naravno da postoji. Treba pre svega napraviti automobil da izdrži 360 kilometara brzinaca i 710 kilometara etape što ni malo nije lako. S obzirom da ima čak pet brzinaca koji su dužine preko 25 kilometara i da se voze dva puta po veoma abrazivnom i neravnom asfaltu zadatak je još teži. Glavno nam je da obavimo što više testova i naravno sve sumnjive delove zamenimo. Ništa ne prepuštamo slučaju. Primarne stvari su nam kočnice i sistem oslanjanja. Bazne setup-e smo već uradili na testu nedavno održanom uz naše iskusne mehaničare Savića i Milojkovića praćene budnim okom Jere koji nam pomaže i svojim savetima stečenim u dvogodišnjoj saradnji sa Renault Sport-om. Zanimljivo je da nam treba minimum 20 guma za ceo reli! Uvek po dve rezervne gume u autu i to je OK ako nijednu ne probušimo. Bitna je i koordinacija oko goriva i dolivanja na datim mestima, i verovatno još toga što ćemo da naučimo tamo u toku trke a šta nismo ni znali. Videćemo šta smo promašili!” Vladica Rabrenović, kao i njegova prateća ekipa, će u Bugarskoj dati sve od sebe, a i neki procenat više u to smo sigurni, ali realno šta možemo da očekujemo - ”Očekivanja su da dođemo na cilj ispred hotela Rila na Borovecu 11-tog jula i da se popnemo na rampu a o plasmanu ćemo tada. Sportski pozdrav u ime tima WRR, i vidimo se na WRC Bulgaria.” - završava Rabrenović koji će podršku u Bugarskoj zasigurno imati od mnogobrojnih navijača iz Srbije koji već mesecima u nazad planiraju odlazak put Borowetza a koje će obradovati vest da će i Srbija imati svog predstavnika.

WRC – Vladica Rabrenović: Ostvarenje sna!

Petar Janković – Automagazin portal

Vladica Rabrenović: Žao mi je zbog navijača!

Vladica Rabrenović: Žao mi je zbog navijača!

Od relija Bugarska prošlo je već sedam dana, strasti su se smirile i misli izbistrile. Srpska posada Rabrenović-Radivojević reli je završila pre vremena odlukom tehničke komisije FIA ali dobar utisak koji su ostavili na ovom prestižnom takmičenju prevazilazi činjenicu o diskvalifikaciji, u velikoj meri izazvanoj greškom samog organizatora.

Vojislav Lekić u Citroënu DS3 R3?

Vojislav Lekić u Citroënu DS3 R3?

Sjajna vest za sve ljubitelje reli sporta! Na takmičenjima u Srbiji već sledeće godine mogao bi se pojaviti automobil najnovije generacije, pripremljen u Citroën Racing-u. Na nedavno održanoj oficijelnoj prezentaciji automobila Citroën DS3 R3, pojavio se aktuelni državni šampion u disciplini kružne trke (klasa SP), Vojislav Lekić. Čini se da prošlogodišnja najava njegovog prelaska u reli sport, neće ostati samo na rečima...

WRC, Rally Bulgaria – Problemi za srpsku posadu

WRC, Rally Bulgaria – Problemi za srpsku posadu

Drugi dan takmičenja u Bugarskoj obeležio je problem oko dolivanja goriva zbog kojeg je iz plasmana izbačeno pet posada među kojima i jedina srpska, Rabrenović – Radivojević. Pogrešno protumačena stroga FIA pravila u okviru WRC-a kao posledicu imaju ne mogućnost nastavka takmičenja za aktuelnog Šampiona Srbije.

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Drugi dan odlučuje!

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Drugi dan odlučuje!

Nakon prvog dana trkanja na reliju Bugarska koji se boduje za Šampionat Sveta (WRC), Vladica Rabrenović zauzima 30 mesto ukupno i odlično drugo mesto u klasi N3. Današnji program umesto od četiri, sastojao se od samo tri brzinska ispita zbog izletanja Kimija Raikkonena na poslednje brzincu dana.

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Okončan recce i tehnički pregled

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Okončan recce i tehnički pregled

I drugi naporan dan upoznavanja sa brzinskim ispitima Rally Bulgaria 2010, je iza  posade Rabrenović – Radivojević. Čačani koji brane boje Srbije na Šampionatu Sveta u reliju, upoznali su se sa brzinskim ispitima drugog dana, dok je prateća ekipa pod „komandom“ tim menadžera Aleksandra Jeremića bila zaokupljena tehničkim pregledom.

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Prvi trening

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović: Prvi trening

Nakon jučerašnjeg dana koji je uglavnom protekao u administrativnim obavezama, posada Rabrenović-Radivojević danas je ponovo u automobilu, ali onom namenjenom za trening. Upoznavanje brzinskih ispita prvog i trećeg dana relija Bugarska srpska posada je odradila u WRC stilu, u dva prolaza brzincima maksimalnom dozvoljenom brzinom od 90 km/h.

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović već u Bugarskoj

WRC, Rally Bulgaria – Rabrenović već u Bugarskoj

Posada WRR Teama iz Čačka, Vladica Rabrenović – Radmil Radivojević, jedini predstavnici Srbije koji će se ove godine naći na jednom reliju koji se boduje u okviru Šampionata Sveta, tokom današnjeg dana je doputovala u Bugarsku i nakon kraćeg odmora odmah se „uhvatila u koštac“ sa obavezama koje nosi  jedan WRC reli.

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46