AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2020
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Brdske trke – Dušan Borković: Vodno je test pred Serbia Rally

Brdske trke – Dušan Borković: Vodno je test pred Serbia Rally

Nakon popravke kvara sa beogradskog relija, Dušan Borković i njegov tim su kao prvi test za svog Mitsubishi Lancera Evo IX iskoristili brdsku trku na stazi Vodno u Makedoniji. O uspešnosti reparacije govori i činjenica da je uz pobedu u Šampionatu Srbije Borković dobro namučio i konkurenciju u mnogo jačim automobilima.

Zadovoljan postignutim rezultatom ali i ponašanjem automobila, eksluzivno za Automagazin Dušan Borković kaže - ”Nisam imao u planu da vozim brdske trke ove sezone, pa samim tim ni ovu u Skoplju. Kako smo otklonili problem sa automobilom koji je nastao na Beogradskom reliju (gde je jedan od šrafova sa leptira gasa upao u motor) odlučili smo da trku Vodno odvezemo kao mali test i proverimo da li je sve u redu sa motorom.” U Makedoniji pored 20-tak domaćih takmičara mladog Pančevca je dočekala i internacionalna konkurencija u vidu, pre svih, Dragana Milića iz Crne Gore sa moćnim Audijem A4 ST i Mađara Laszla Hernardija koga se poznavaoci trka sećaju i sa nastupa u Srbiji. Po vlažnoj stazi u subotu Borković je bio najbrži ali je bio svestan da i pored vozačkih kvaliteta na suvom asfaltu nije mogao mnogo protiv surovih činjenica. Kakva je razlika između reli automobila grupe N i rasne trkačke sprave kakav je Audi ST izlišno je govoriti ali je publiku zbunjivao, na prvi pogled sličan, Hernadijev Mitsubishi - ”Mnogi koji možda manje poznaju razliku između Mitsubishija pripremljenog za reli i onog za brdske trke nadali su se možda i boljem plasmanu. Bez da se “vadim” ta dva automobila je smešno porediti a pored slik guma i šireg trapa najprostije o razlici govori činjenica o minimum 150 konjskih snaga više, u korist Mađara naravno. O ST automobilu neću ni pričati. Kao što sam rekao, kako je ovo bila samo proba za reli nisam hteo da nabavljam slik pneumatike niti da se stvrdnjava suspenzija jer u tom slučaju to ne bi bila prava proba auta za reli.”

Brdske trke – Dušan Borković: Vodno je test pred Serbia Rally

Naravno da nas sve zanima kako je tekla sama trka uz činjenice koje se pored staze ne mogu primetiti- ”Prosto rečeno, sve je teklo po planu. Kada je krenuo prvi trening staza je bila samo mokra pa sam odlučio da probam intermedijum pneumatike. Kada smo se spuštali na start drugog treninga nebo se spustilo i pala je takva kiša kakvu odavno nisam video. Sa tim gumama bi u tim uslovima teško vozio. Na kraju nije bilo loše i nakon otkazivanja drugog treninga imao sam prvo vreme u generalnom, ali tome nisam pridavao mnogo pažnje jer sam znao da će po suvom situacija biti potpuno drugačija. Znao sam i vremena nekih drugih automobila, na primer iz SP klase, koji su u odnosu snage i mase slični Lanceru. Oni su vozili otprilike u vremenu 2:02 pa sam gledao da ja izvezem nešto ispod 2 minuta. Možda zvuči čudno ali ja sam takav, sam sebi sam zadao cilj ne gledajući konkurenciju. Da sam bio u pravu pokazala je štoperica već na cilju prve trke. Sa vožnjom od 1:59 na Pirelli pneumaticima pogodio sam vreme. U drugoj trci sam stavio možda malo bolji BF Goodrich pa sam hteo da probam da se “spustim” na 1:58, ali po prvi put sam poslušao savete i nisam hteo previše da rizikujem. I vožnja na prvoj trci je na momente bila isuviše brza i možda rizična na par mesta. Izgubio sam borbu sa Mađarom u tom drugom prolazu ali mi nije žao. Ne znam kako on vozi ali znam da nastupa u mnogo superiornijem automobilu u odnosu na moj pa tih 3 desete razlike više govori u moju nego njegovu korist. Drago mi je da je sve u redu sa autom, jedino mi je krivo što tamo nisam uspeo da probam restriktor od 33mm jer je auto upaljen u četvrtak veče kada smo i krenuli za Makedoniju. Ovih dana ostaje da se i to reši pa da se pripremimo za Serbia Rally jer je to ono što je važno.” - završava Dušan Borković.

Brdske trke – Dušan Borković: Vodno je test pred Serbia Rally

Petar Janković – Automagazin portal

Brdske trke, Subida al Fito 2010 – Pobeda Fausta Bormolinija

Brdske trke, Subida al Fito 2010 – Pobeda Fausta Bormolinija

Izostanak neprikosnovenog Simonea Faggiolija sa brdske trke Subida al Fito 2010 najbolje je iskoristio iskusni Fausto Bormolini koji je u bolidu F3000 Reynard K02 stigao do prve pobede ove sezone. Italijan je ovim trijumfom preuzeo i prvo mesto u Šampionatu Evrope na brdskim stazama nakon tri održane trke.
Brdske trke, Vodno 2010 – Dušan Borković, brzo i sigurno do pobede

Brdske trke, Vodno 2010 – Dušan Borković, brzo i sigurno do pobede

Druga trka Šampionata Srbije na brdskim stazama po brojnošću takmičara iznenadila je i najveće optimiste. U Makedoniji, tačnije na stazi Vodno kraj Skoplja, okupilo se čak 20 automobilista iz Srbije i gotovo su svi bez većih problema priveli takmičenje kraju. Ovoga puta najbrži je Dušan Borković koji je pobedio u konkurenciji vozača iz Srbije.
Brdske trke - Aleksandar Vidosavljević: Povratak Delte Integrale

Brdske trke - Aleksandar Vidosavljević: Povratak Delte Integrale

Od kartinga, preko popularnih Fića, malog N-a na krugu i reliju, pa do Peugeota 106 sa kojim nakon tri uzastopne titule osvaja Zlatnu Kacigu, Aleksandar Vidosavljević je momak koji sa svojih 25 godina iza sebe ima neverovatno bogatu karijeru sa preko 70 osvojenih odličja. I tu naravno nije kraj, sledi veliki korak napred.
Brdske trke – Rechberg 2010 VIDEO

Brdske trke – Rechberg 2010 VIDEO

Prva trka Šampionata Evrope na brdskim stazama već je odavno iza nas ali na istu se podsećamo zbog jednog odličnog video snimka. Na filmu u produkciji Hillclimb fans-a obratite posebnu pažnju na brojnost publike i raznolikost automobila. Brdske trke možda nisu top grana automobilizma ali atraktivnost i uzbudljivost niko ne može osporiti. Uživajte...
Brdske trke – Stankovič odličan u St.Antonu

Brdske trke – Stankovič odličan u St.Antonu

Prvenstvo centralne Evrope (CEZ) na brdskim stazama proteklog vikenda nastavljeno je u autrijskom St.Antonu. Odlično organizovana trka bodovana je i za prvensvo Austrije i Slovačke pa se na brzoj 3.3 kilometra dugoj stazi okupilo oko 130 vozača.
Brdske trke, Rampa Serra Da Estrela – Ponovo Faggioli

Brdske trke, Rampa Serra Da Estrela – Ponovo Faggioli

Šampionat Evrope na brdskim stazama nastavljen je proteklog vikenda u Portugalu trkom Rampa Serra Da Estrela 2010. Većih iznenađenja nije bilo. Italijan Simone Faggioli ponovo nije imao dostojnog protivnika pa je razlika između prvog i drugog na kraju vikenda iznosila više od 7 sekundi.
Brdske trke – Ladies in red

Brdske trke – Ladies in red

U Šampionatu Italije na brdskim stazama posmatrači ove sezone imaju zadovoljstvo da u bojama Isolani Racing Teama (Šampioni Evrope u GT klasi 2004-2008) u kokpitu moćnih Ferrari bolida pored iskusnog Leonardi Isolanija uživaju i u vožnjama dve mlade dame, Elene Croce i Alessie Sinatre.
Brdske trke, Lopare 2010 – Priča i video „iznutra“

Brdske trke, Lopare 2010 – Priča i video „iznutra“

Posmatrajući trke sa strane i analizirajući samo rezultate, gledaoci pored staze često propuste zanimljive detalje koje su uglavnom rezervisane za uzak krug vozača. Ovoga puta Automagazin web portal je na brdskoj trci u Loparama imao svog insajdera koji iz ugla aktivnog učesnika trku može da sagleda na potpuno drugačiji način.
Brdske trke, Vodno 2010 – Najava trke + VIDEO

Brdske trke, Vodno 2010 – Najava trke + VIDEO

Nakon Republike Srpske i druga trka Šampionata Srbije na brdskim stazama voziće se van “matice”. Ovoga puta domaćin našim takmičarima biće Makedonija i staza Vodno u blizini Skoplja koji organizuje AKK Primo AVJ a trka se održava u terminu 14-16. maja. Prema poslednjim informacijama iz Srbije put Makedonije krenuće desetak vozača iz Srbije.
Milos Pavlovic - Lamborghini Super Trofeo
Slika nedelje
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0