AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2020
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Brdske trke, IHCC Bor 2008 - Izveštaj SAMSS-a

Brdske trke, IHCC Bor 2008 - Izveštaj SAMSS-a

Grmeo je ovog vikenda istok Srbije, a organizator takmičenja, "GAGA SERBIAN RACING TEAM", zaposleni u njemu kao i direktor trke, Života Milić, mogu da zadrže osmeh na licu još dugo vremena. Prelepi četvorotočkaši predvođeni Formulom 3000 LOLA FORD, našeg vozača Vladimira Stankovića, inače rođenog Nišlije nastanjenog u Sloveniji, mamili su uzdahe armiji zaljubljenika.

Brdske trke, IHCC Bor 2008 - Izveštaj SAMSS-a

Na kraju zadovoljna lica gledalaca iz Bora, Žagubice, Zaječara, Negotina, Knjaževca, Soko Banje, kao i ljubitelja majstora vozača ovih fantastičnih bolida iz cele Srbije, su sve govorila. Rastali su se sa istom željom: Vidimo se dogodine ponovo! Rad na stazi se odvijao mesecima, veliko finale je počelo već u sredu. Ekipa iskusnih saradnika organizatora trke počela je proveru staze i mesta na njoj koja su po međunarodnim pravilima FIA-e opasna za vozače i publiku i moraju se propisno obeležiti i zaštititi. Svaki deo ove brdske vrleti bio je detaljno pregledan i proveren. U sedištu tima, hotelu "Srpska kruna" u Brestovačkoj Banji vršile su se poslednje pripreme dočeka i smeštaja gostiju iz Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Republike Srpske, Makedonije, Crne Gore. U drugom delu ovog prelepog zdanja sudije, članovi sportske i tehničke komisije, merači vremena i ostali zvaničnici iz zemlje i inostranstva imali su prvi od nekoliko oštrih brifinga, koje im je držao popularni Gaga (Života Milić). Jednostavno, greške nije smelo da bude. I, najzad u četvrtak popodne počeli su da pristižu i takmičari sa svojim mnogobrojnim ekipama majstora, tehničara i ostalog osoblja. Prikolice sa natovarenim bolidima uveliko su privlačile pažnju, kako klinaca koji su ih s neskrivenim divljenjem dočekivali, tako i slučajnih prolaznika, koji su odmah i počeli da se raspituju gde će se i kada održati takmičenje.

Brdske trke, IHCC Bor 2008 - Izveštaj SAMSS-a

U petak je od jutra vrilo kao u košnici. Oni koji su "zakasnili" i ustali oko osam stajali su usamljeni u svakom od zakupljenih hotela i odmarališta. Većina ekipa je već bila na obilasku staze. Svoju ljubav prema ovom sportu pokazivali su i na ovaj način. Nestrpljenjem da što pre vide gde će voziti. Oni koji su bili zaduženi za organizaciju trke su čak i njih pretekli. Par sati odmora ovim vrednim ljudima bilo je više nego dovoljno. I dok su nasmejane devojke dočekivale vozače i timove koji su pristizali, na obroncima suncem okupanog i nestvarno lepog Borskog jezera u objektu "Vertigo" instrumente je instalirao tehnički deo ekipe, profesionalci iz AMSS Timing FIA tima. Za to vreme direktor i organizator takmičenja potvrđivao je raniji dogovor ekipa komunalaca, hitne pomoći, vatrogasaca i policije, svih onih bez kojih ovakvo takmičenje nije moguće organizovati. Ljudi iz "Puteva Srbije" poslednji put su kontrolisali svoj odličan rad na pripremi stazem jer je vrlo brzo došlo vreme zakazano za početak verifikacije vozača i tehnički prijem vozila. Taj deo je trajao od 14h do 19h. Pored zvaničnika i takmičara, interesovanje za početak oficijelnog dela trke pokazali su i lokalni mediji. Pored direktnih uključenja u program, direktora Milića i favorita među vozačima, obaveštavali su svoje slušaoce i gledaoce o svim zanimljivostima, kao i vremenu kada će ovaj dosta frekventni deo saobraćajnice biti zatvoren za saobraćaj. I onda, samo što su se svi učesnici vratili u svoje hotele, počela je nezapamćena oluja. Vetar, kiša, grmljavina navukli su brigu na lica svih prisutnih, a nestanak struje bio je vrhunac neprijatnosti. Međutim, uz sveće nastavljeno je druženje vozača i ostalih učesnika i zvaničnika takmičenja. U forum o vremenu i automobilizmu pretvoreni su ceo restoran hotela "Srpska kruna" kao i obližnjeg hotela "Dom odmora" kod popularnog i omiljenog Ćire. Opšte veselje je nastalo kada je struja najzad stigla, iako je kiša pljuštala kao iz kabla. Galama i žagor trajali su malo, a onda su utihnuli pre jedanaest. Kao po komandi svi su krenuli na spavanje. Ovo su sportisti, a sutra počinje takmičenje. Prosto je uživanje bilo gledati gomilu ispijenih flašica vode i sokova koja je ostala na stolovima iza njih. Alkohol je u ovom sportu nepoznata reč.

Brdske trke, IHCC Bor 2008 - Izveštaj SAMSS-a

Svanula je napokon i subota. Već od 8h startovao je nastavak verifikacije vozača i tehnički prijem vozila. Nije bilo puno vremena. U 10h je već sve bilo gotovo. Ko je došao, došao je. Oni koji nisu znali dalji raspored, tiskali su se oko oglasne table. Velika većina već je vršila pripreme svojih bolida za zvanični trening. Oni su znali da je zakazan za 14h. Zaduženim po klubovima najtraženija "roba" bio je pravilnik takmičenja. Nije bilo na odmet još jednom ga proučiti i potvrditi da tim ispunjava sve zahteve organizatora, koji su bili u skladu sa pravilnikom FIA. Uzbuđenje je počelo da se oseća u vazduhu kako se približavao početak zvaničnog treninga. Direktor je vozio poslednji po stazi pre prvog takmičara. Delovao je zadovoljno. I zvaničnici iz inostranstva bili su zadovoljni. Svi su bili na svojim mestima. Može da počne. Fotoaparati su nemilice škljocali. A, kada su vozila zagrmela, oteo se osmeh svim prisutnim gledaocima. Jedan pubertetlija sa zvaničnom majcom takmičenja na sebi, koju je ko zna kako izmolio od nekog vozača, procedi zaneseno više za sebe: "Eh, da mi je samo u jednog da sednem..." Svi koji su ga čuli, gledali su da sa simpatijama i zadovoljstvom. Auto sport ne treba da brine za svoju budućnost.

Brdske trke, IHCC Bor 2008 - Izveštaj SAMSS-a

Takmičenje se odvijalo u dve grupe, E1 i IHCC. U grupi E1 takmičilo se 34 vozača, a u grupi za IHCC bodovano je 13 vozača. Trening je protekao sa jednim manjim incidentom oko okretanja i odustajanja jednog "jugića", a rezultati treninga bili su očekivani: U grupi E1 najbolje vreme postigao je Nebojša, Boban, Atanacković iz "Centra Boban" u svojoj Toyoti MR2 od 1600 cm3 sa vremenom 2:56.347, postignutim u drugoj vožnji u kojoj je vreme sa prvog starta popravio za fantastične tri seknde. Drugi je bio Vitomir, Susi, Cvetić iz "Mogul Racing Team", vozeći Volkswagen Golf iste kubikaže, kome je prva vožnja bila dovoljna da ostvari vreme 2:57,550. Treće mesto zauzeo je Aleksandar Vidosavljević iz "Gaga Serbian racing Team" u Peugeotu 106 od 1400 cm3 sa postignutim vremenom 3:05,203. U bodovanju za internacionalno brdsko takmičenje (IHCC) prvo mesto, ne toliko nadmoćno kako se očekivalo, osvojio je član "IN-šport" iz Slovenije, Vladimir Stanković u atraktivnoj Formuli 3000 od isto toliko "kubika", u vremenu od 2:46,890. Drugo mesto zauzeo je momak koji je ove sezone odlučio da nam pravi senzacije kada god to poželi Dušan, Duca, Borković vozeći za "Gaga Serbian Racing Team" Citroen C2 R2 od 1600 cm3 sa postignutim vremenom od 2:48,207, ostavljajući iza sebe druge dve formule, i doživevši ovacije od prisutnih gledalaca. Treći je bio Boris Miljević, vozač "SAK Prodrivers" iz Bosne i Hercegovine u Formuli 2000, takođe sa istom "kubikažom" u vremenu 2:50,429. Sva trojica vozača su u drugoj vožnji dana svoje vreme popravljali u proseku za dve sekunde. Bilo je baš uzbudljivo i na startu i na cilju, ali najvažnije je da su se svi živi i zdravi, dobro raspoloženi i orni za edeljno takmičenje, spustili nazad do Brestovačke Banje i Borskog jezera. A, subotnje veče je bilo uzbudljivo gotovo koliko i sam trening. Prepričavale su se opasne krivine, iznuđene i neiznuđene greške, plasman, davale su se prognoze za sutra. Nedelja je bila dan koji su čekali sa adrenalinom dignutim do maksimuma. Bez sumnje, slika iz prethodne večeri ponovila se i ove. S tom razlikom što je malo ko od vozača mirno spavao. Uzbuđenje je bilo preveliko. Samo da vreme posluži.

Brdske trke, IHCC Bor 2008 - Izveštaj SAMSS-a

Da smo mogli samo da ih vidimo kada su u nedelju ujutru otvorili oči. Svu 46-oricu. Suncem okupana Krajina, cvkut ptica, žamor Gaginih vrednih saradnika. To j eznačilo samo još jedno. Divan dan, trka za uživanje. Nekako je brzo opustelo po banji. Ali, sve je bilo jasno kada se izašlo na magistralni put Bor-Žagubica. Kolone vozila, posetilaca i timova takmičara kretala se ka jezeru i dalje ka startu Međunarodne brdske trke "Bor-Gaga 2008", koja se boduje za Internacionalno brdsko takmičenje, Šampionat Srbije na brdskim stazama i otvoreno prvenstvo Hrvatske na brdskim stazama. Okupilo se gotovo 5.000 posmatrača raspoređenih najviše na startu, atraktivnim krivinama i naravno na cilju. Mnogobrojne novinarske ekipe radile su svoj posao, a "trudili" su se da im smetaju silni znatiželjnici slikajući bolide, vozače, boksove timova, pokušavajući da dobiju još neki od suvenira koji su preostali. Tačno u 12 h uz zvuke sirene stazom je proleteo u crnom džipu Direktor trke u društvu sa načelnikom borske policije. Posle njih stazu su mogle samo ptice da prolete. Njom se više nije moglo. I onda, nakon svečanog otvaranja i par prigodnih rečenica, tačno u 13h zagrmela je planina više Bora. Formirana je startna kolona, moglo je da počne. Na startu se našlo 43 takmičara. Zbog problema sa svojim vozilima četvorica takmičara odustala su nakon treninga. Redosled vožnje bio je identičan kao na treningu, niko se nije pobunio protiv toga, a i zašto bi? Podloga po kojoj su vozili bila je jednostavno savršena za mnogo više od dva takmičarska dana. "Jugići", miljenici domaće publike, leteli su stazom onako kako zapanjeni momci iz publike nisu ni sanjali da može da se vozi tako opasnim krivinama. Samo da oni to ne pokušaju tako nešto svojim čedom domaće auto-industrije. Ipak su ispred njih bili majstori vožnje, najbolje što ova zemlja ima u "nacionalnoj klasi". Nakon juga, svih listom od 1.400 cm3 u borbu za pobedu i što bolji plasman umešali su se Peugeoti, Gofovi, Toyote, Opeli... Za kraj su ostavljeni oni najatraktivniji i ipak najbrži - Formule. Nakon odvozane druge trke, tamo negde pre 16 svi su mogli da odahnu. Osim odustajanja Slobodana Petrovića, čiji se Yugo ugasio na stazi, sve je proteklo u savršenom redu. Formule su ipak bile najbrže, kako im i dolikuje, Duca Borković je svojim vratolomijama definitivno osvojio srca svih ljubitelja ovog sporta koji su imali to zadovoljstvo da ga gledaju i bio najbrži od "preostalog" dela karavana vozila ostavljajući "za dlaku" iza sebe iskusnog majstora Susija Cvetića i nešto dalje nastarijeg takmičara i legendu Bobana Atanackovića. Do sledećeg puta i nove bore za tron.

Ekipe su "popakovale" boksove, trkačka vozila bila su natovarena na šlepove, kolona je krenula natrag u baze. Mali odmor u 20h u restoranu "President" u Boru čekao ih je najlepši deo - podela pehara i priznanja najboljima, ovog puta začinjeni izborom za Miss auto-moto i karting sporta Srbije za 2008. godinu. U prepunom restoranu, u svečarskoj atmosferi, ceremonija dodele pehara u internacionalnom i nacionalnim šampionatima, po klasama, klubovima i sponzorima protekla je uz aplauze, smeh i škljocanje aparata i zujanje kamera predstavnika "sedme sile". Pojavljivanje "misica" bila je kulminacija večeri, a izbor za najlepšu zaistaje bio težak zadatak desetočlanom žiriju. I dok su oni većali, mladost se već izmešala između sebe, osmeh nije silazio sa usana devojkama i momcima, dok su komentarisali dobijene pehare naših mladih asova i toalete ovih prelepih takmičarki. I, na kraju, posle proglašenja pobednica za najlepši osmeh, oči i sve ostale ženske atribute, kao i izabrane Mis, organizator i direktor trke Života, Gaga, Milić zahvalio se svim učesnicima, opštinama Bor i Žagubica, svojim domaćinima u Brestovačkoj Banji, novinarima, ekipi svojih saradnika, posebno Sportskom Auto Moto Savezu Srbije i svima koji su pomogli da ovo takmičenje bude od međunarodnog observera ocenjeno najvišim ocenama i preporučeno i za sledeću godinu. Doviđenja do avgusta 2009. u Boru. Konačni rezultati: 1. Stanković Vladimir Slo IN Šport Formula3000 05.06,760 2. Miljević Boris BiH SAK Prod. Formula2000 05.28,524 3. Hribar Andraž Slo АК Hribar Formula1500 05.29,953 4. Borković Dušan Srb GAGA SRT CITROEN C2R2 05.35,351 5. Cvetić Vitomir Srb Mogul RT VW Golf 05.36,951 6. Atanacković Nebojša Srb Centar Boban Тоyота MR2 05.46,578 7. Toroman Saša Srb GAGA SRT Opel Astra 05.58,447 8. Muhvić Tomislav Cro Pula Rovinj Peugeot 106 06.02.918 9. Šelemba Boris Srb Mogul RT Opel Astra 06.03,186 10. Vidosavljević Aleksandar Srb GAGA SRT Peugeot 106 06.04,469 Sportski Auto Moto Savez Srbije PR - Zoran Burić

Brdske trke, du Mont Dore – Već viđeno

Brdske trke, du Mont Dore – Već viđeno

Sam naslov nagoveštava sve! Ono što smo gledali ove godine na većini trka za Šampionat Evrope na brdskim stazama desilo se i u Francuskoj. Ako je pobedio na toliko evropskih staza zašto ne bi i na domaćem terenu. Predpostavljate, na vrhu je ko drugi nego Lionel Regal.
Brdske trke – Aleš Prek drugi u Italiji

Brdske trke – Aleš Prek drugi u Italiji

Aleš Prek, slovenački automobilista, ovog vikenda je nastupio na brdskoj trci Alpe del Nevega u Italiji. Za Vrhničanina, koji sa svojom Hondom Civic Type-R u svojoj klasi vodi u brdskom šampionatu Slovenije, bio je to jedan od najtežih nastupa ove sezone.
Brdske trke, IHCC Bor 2008 – Stankovič pobednik

Brdske trke, IHCC Bor 2008 – Stankovič pobednik

Na startu trke u Boru, koja se pored domaćeg boduje i za FIA Internacional Hill Climb Championship, danas se našlo ukupno 47 vozača iz pet zemalja uključujući i Srbiju kao domaćina. U generalnom plasmanu pobeda je pripala iskusnom gostu iz Slovenije sa F3000, Vladimiru Stankoviču.
Brdske trke IHCC, Bor 2008 – Trening i najava trke

Brdske trke IHCC, Bor 2008 – Trening i najava trke

Na stazi Bor – Žagubica danas je održan trening za brdsku trku GAGA Bor 2008 koja se pored Šampionata Srbije boduje i za FIA International Hill Climb Challenge i FIA European Hill Climb Cup. Svečano otvaranje trke zakazano je za sutra 10.08. u 12h30 u Boru dok će se pvi vozač na stazi pojaviti pola sata kasnije.
Brdske trke, Slovenija – Prek čist!

Brdske trke, Slovenija – Prek čist!

Nakon trke Šampionata Evrope na brdskim stazama u Ilirskoj Bistrici, Slovenija, V-Racing, tačnije njevov predsednik Rihard Grudnik, uložio je protest na automobil Aleša Preka, Hondu Civic Type-R. Odgovor od FIA je stigao tek ovih dana.
Brdske trke, Goč 2008 – Borkoviću pobeda i rekord staze

Brdske trke, Goč 2008 – Borkoviću pobeda i rekord staze

Dušan Borković i Citroen C2R2 protutnjali su juče stazom brdske trke Goč ostavivši bez reči i publiku pored staze i sve konkurente u direktnoj borbi za plasman. Pored ubedljivog trijumfa u generalnom plasmanu i klasi V Šampionata Srbije, Borković je i nosilac novog rekorda staze u vremenu 2:32,533.
Brdske trke, Ilirska Bistrica – Regal i dalje nepobeđen

Brdske trke, Ilirska Bistrica – Regal i dalje nepobeđen

Svoju dominaciju brdskim šampionatom Evrope Francuz Lionel Regal je nastavio i proteklog vikenda u Sloveniji. I pored promenjivog vremena uz dosta prekida Regal je sa svojom Formulom Reynard 01L na petom nastupu od devet trka postigao i petu pobedu ostavši tako nepobeđen u direktnom okršaju sa svojom konkurencijom.
Brdske trke, Ilirska Bistrica – Najava trke

Brdske trke, Ilirska Bistrica – Najava trke

Šampionat Evrope u brdskom automobilizmu nastavlja se narednog vikenda u Sloveniji. Po 14-ti put domaćin će biti Ilirska Bistrica a lista prijava impresivna kao i uvek, ovaj put sa ukupno 162 najavljena učesnika. Biće to još jedan praznik za sve ljubitelje automobilizma.
Bettina Fetzer ispred Mercedes-Benz S-Klasa 2021
Slika nedelje
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0