Najnovije vesti iz auto industrije
Brdske trke, Šampionat Evrope – Kalendar 2009
Objavljeno: 21.11.2008.
Svečanom dodelom nagrada najboljima u sezoni 2008 u Buzetu, Hrvatska, zvanično je završena sezona brdskih trka u Evropi. Francuz Lionel Regal i Čeh Miroslav Jakeš obeležili su godinu na izmaku u kategorijama 2 (formule i prototipovi) i kategoriji 1 (automobili) a pred nama je kalendar sa rasporedom trka u 2009-toj na kojima ćemo gledati nove uzbudljive okršaje u trci do vrha brda.
Za raliku od ove godine u kalendaru se nalazi jedna trka manje a nakon skandala i loše organizacije Španci su ostali bez svoje evropske runde, trke Subita Al Fito. Drugih izmena nema, Italijani i dalje jedini imaju dva „brda“ u kalendaru a vozači će imati veoma zgusnut raspored tokom juna i jula. Komletan kalendar za godinu 2009 brdskih trka za Šampionat Evrope izgleda ovako:
25-26.4.2009 Rechberg – Austrija
9-10.5.2009 Estrela – Portugal
6-7.6.2009 Ecce Homo – Češka
13-14.6.2009 Trier – Nemačka
27-28.6.2009 Rieti – Italija
4-5.7.2009 Trento-Bondone – Italija
18-19.7.2009 Baba – Slovačka
25-26.7.2009 Illirska Bistrica – Slovenija
8-9.8.2009 Le Mont Dore – Francuska
15-16.8.2009 St. Ursanne – Švajcarska
19-20.9.2009 Buzet – Hrvatska
Petar Janković - Automagazin
Nova Ford Fiesta će svoj debi na američkom tlu imati kao takmičarski automobil i to na jednom od najstarijih takmičenja na “novom kontinentu”, legendarnoj brdskoj trci Pikes Peak. 16. jula Kolorado će biti domaćin švedskom rally cross timu Olsberg Motor Sport Evolution za koji voze Marcus Gronholm i Andreas Eriksson.
Nakon dva uspešna nastupa van granica domovine (u Šampionatu Evrope i Austrije), Vladimir Stankovič i njegov Vama Formula 3000 Team 23. i 24. maja na brdskoj trci Sevnica po prvi put ove sezone predstaviće široj slovenačkoj javnosti novi bolid Reynard Ford .
Na obroncima Alpa, u austrijskom Rechbergu, započela je sezona 2009 Šampionata Evrope na brdskim stazama. Izostanak glavnih favorita, aktuelnog Šampiona Lionela Regala i vicešampiona Simonea Faggiolia, najbolje je iskoristio Italijan Fausto Bormolini koji je u svojoj Formuli 3000 Reynard 95D doslovno deklasirao konkurenciju.
Nabrži slovenački tim, Vama Formula 3000 Team, takmičarsku sezonu 2009 započeo je na prvoj trci šampionata Evrope na brdskim stazama u austrijskom Reichbergu. Novi takmičarski automobil, Formula 3000 Reynard Ford, u potpunosti je ispunio očekivanja a brzi Slovenac je stigao do 6 pozicije generalnog plasmana.
Iz “zimskog sna” polako se bude i takmičari na brdskim stazama. Već tradicionalno Italijani svoje testove odrađuju na stazi Verzegnis na severu zemlje. Ono što je najzanimljivije među slavnim imenima ove discipline kao što su Renzo Napione, Fausto Bormolini i Christian Merli, svi sa F3000 bolidima, na stazi se pojavio i Simone Faggioli sa novim Osella FA30 bolidom.
Jednostavnim pogledom na objavljeni kalendar Šampionata Srbije na brdskim stazama možemo zaključiti da nije G.A.G.A. Racing Teama u sezoni 2009 u našoj zemlji ne bi ni bilo takmičenja u brzinskom automobilizmu „do vrha brda“. Ono što očekuje momke u borbi sa štopericom ove sezone je šest brdskih trka, od čega čak pet u organizaciji pomenutog tima iz Beograda.
Odlični rezultati Italijana Simonea Faggiolia u bolidu Osella PA27 BMW tokom sezone 2008 Šampionata Evrope na brdskim stazama dokazali su koliki potencijal leži u malenom bolidu. Činjenica da se model PA27 ravnopravno u koštac hvatao sa mnogo jačim Formulama 3000 dao je krila inženjerima Osella Engineeringa pa se uskoro očekuje evolucija, model FA30.
Nakon objavljivanja kalendara za sezonu 2009 Šampionata Evrope na brdskim stazama, o kojem ste već obavešteni na stranicama Automagazin web portala (
kalendar), sada ćemo se prvenstveno pozabaviti promenama u pravilima koji se najviše odnose na kategoriju II – racing cars.
Miloš Asanović sa svojom Hondom Accord ST danas u Pljevljima je bio bez premca. Nakon dve pesprekorne vožnje daleko iza sebe je ostavio Filipa Nikolića i Željka Ivanovića, kojima je pripalio prvo i drugo mesto u klasi SP. Naveći Milošev konkurent, Danko Bakrač, trku je završio kao četvrti, prvenstveno zbog kvara na servo uređaju tokom druge vožnje.