Najnovije vesti iz auto industrije
Brdske trke IHCC, Bor 2008 – Trening i najava trke
Objavljeno: 09.08.2008.
Na stazi Bor – Žagubica danas je održan trening za brdsku trku GAGA Bor 2008 koja se pored Šampionata Srbije boduje i za FIA International Hill Climb Challenge i FIA European Hill Climb Cup. Svečano otvaranje trke zakazano je za sutra 10.08. u 12h30 u Boru dok će se pvi vozač na stazi pojaviti pola sata kasnije.

Staza Bor - Žagubica duga je 5.060 metara sa 20 levih i 26 desnih krivina koje vode do cilja na nadmorskoj visini od 791 metra iznad nivoa mora (visinska razlika start – cilj iznosi 218 metara). Organizator GAGA Serbian Racing Team ovoga put je u Bor „doveo“ i međunarodnu konkurenciju, vozače iz Slovenije, Makedonije i BiH koji će se uz naše najbolje „brdaše“ odmeriti na ovoj odlično pripremljenoj stazi. Na treningu u klasi E1 najbrži je bio Nebojša Atanacković u Toyoti MR2 ispred Vitomira Cvetića sa VW Golfom i Aleksandra Vidosavljevića sa Peugeotom 106. Startovalo je ukupno 34 takmičara i svi su uspešno završili trening vožnje. U IHCC kategoriji prijavljeno je ukupno 13 takmičara a najbrži je prema očekivanju bio Slovenac Vladiimir Stankovič sa Formulom 3000 ispred ponovo odličnog Dušana Borkovića sa Citroenom C2R2 i gosta iz BiH Borisa Miljevića u Formuli 2000. Nakon sutrašnje trke najboljima pehari će biti dodeljeni u Boru, tačnije u restoranu "President" gde će biti izabrana i prva MISS Auto-moto i karting sporta Srbije.

Petar Janković - Automagazin
Ono što smo predvideli pre početka sezone desilo se i to u mnogo dramatičnijoj meri nego što smo mogli i zamisliti. Nakon trke u Austriji iza nas su još dva takmičenja koja su bodovana za Šampionat Evrope na brdskim stazama, Serra da Estrela u Portugalu i Subida al Fito u Španiji. Na obe trke, blago rečeno dominantno, trijumfovao je Italijan Simone Faggioli.
Nova Ford Fiesta će svoj debi na američkom tlu imati kao takmičarski automobil i to na jednom od najstarijih takmičenja na “novom kontinentu”, legendarnoj brdskoj trci Pikes Peak. 16. jula Kolorado će biti domaćin švedskom rally cross timu Olsberg Motor Sport Evolution za koji voze Marcus Gronholm i Andreas Eriksson.
Nakon dva uspešna nastupa van granica domovine (u Šampionatu Evrope i Austrije), Vladimir Stankovič i njegov Vama Formula 3000 Team 23. i 24. maja na brdskoj trci Sevnica po prvi put ove sezone predstaviće široj slovenačkoj javnosti novi bolid Reynard Ford .
Na obroncima Alpa, u austrijskom Rechbergu, započela je sezona 2009 Šampionata Evrope na brdskim stazama. Izostanak glavnih favorita, aktuelnog Šampiona Lionela Regala i vicešampiona Simonea Faggiolia, najbolje je iskoristio Italijan Fausto Bormolini koji je u svojoj Formuli 3000 Reynard 95D doslovno deklasirao konkurenciju.
Nabrži slovenački tim, Vama Formula 3000 Team, takmičarsku sezonu 2009 započeo je na prvoj trci šampionata Evrope na brdskim stazama u austrijskom Reichbergu. Novi takmičarski automobil, Formula 3000 Reynard Ford, u potpunosti je ispunio očekivanja a brzi Slovenac je stigao do 6 pozicije generalnog plasmana.
Iz “zimskog sna” polako se bude i takmičari na brdskim stazama. Već tradicionalno Italijani svoje testove odrađuju na stazi Verzegnis na severu zemlje. Ono što je najzanimljivije među slavnim imenima ove discipline kao što su Renzo Napione, Fausto Bormolini i Christian Merli, svi sa F3000 bolidima, na stazi se pojavio i Simone Faggioli sa novim Osella FA30 bolidom.
Jednostavnim pogledom na objavljeni kalendar Šampionata Srbije na brdskim stazama možemo zaključiti da nije G.A.G.A. Racing Teama u sezoni 2009 u našoj zemlji ne bi ni bilo takmičenja u brzinskom automobilizmu „do vrha brda“. Ono što očekuje momke u borbi sa štopericom ove sezone je šest brdskih trka, od čega čak pet u organizaciji pomenutog tima iz Beograda.
Odlični rezultati Italijana Simonea Faggiolia u bolidu Osella PA27 BMW tokom sezone 2008 Šampionata Evrope na brdskim stazama dokazali su koliki potencijal leži u malenom bolidu. Činjenica da se model PA27 ravnopravno u koštac hvatao sa mnogo jačim Formulama 3000 dao je krila inženjerima Osella Engineeringa pa se uskoro očekuje evolucija, model FA30.
Nakon objavljivanja kalendara za sezonu 2009 Šampionata Evrope na brdskim stazama, o kojem ste već obavešteni na stranicama Automagazin web portala (
kalendar), sada ćemo se prvenstveno pozabaviti promenama u pravilima koji se najviše odnose na kategoriju II – racing cars.