AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2020
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Brdske trke - Đorđe Dizdar: Borba za povratak trka u Novi Sad!

Brdske trke - Đorđe Dizdar: Borba za povratak trka u Novi Sad!

Novi Sad, jedan od najvećih ekonomsko-političkih centara u Srbiji oduvek je bio i rasadnik dobrih automobilista. Vojvođani, koji važe za smirene i blage ljude, itekako su žustri na stazama, počev od kružnih, preko brdskih pa do relija. Na žalost, od 2008-me godine Vojvodina nema svoju trku ali zahvaljujući upornosti nekoliko mladih ljudi situacija se možda i promeni.

Brdske trke - Đorđe Dizdar: Borba za povratak trka u Novi Sad!

O situaciji u severnoj pokrajini u razgovoru za Automagazin web portal upoznaće nas Đorđe Dizdar, aktivni takmičar ali od skora i čovek koji se uhvatio u koštac sa organizacijom i posebnim problemima koje ona nosi. Zajedno sa svojim prijateljima Dizdar pokušava da na Iriški Venac vrati brdsku trku pa samim tim i automobilizam u Novi Sad koji je i pored duge tradicije izbrisan nakon “ukidanja” Mišeluka i otkazivanja ranije prijavljenog relija Fruška Gora. Želja za trkanjem kod naših Lala i dalje je jaka pa je Srbija i prošle godine imala nekoliko Šampiona rodom iz Novog Sada a u novu sezonu mnogi kreću sa još više ambicija - ”Krenimo redom sa izveštajem šta je ko pripremio u Novom Sadu za 2010-tu godinu. Zoran Zuka Pavlović prodao je svoj Mitsubishi Evo V Dušanu Borkoviću tako da je ostao bez trkačkog automobila i neće biti aktivan učesnik takmičenja u ovoj sezoni. Branko Zirojević nastojaće da odbrani prošlogodišnju titulu na brdskim stazama, i u tom cilju obezbedio je automobil Peugeot 106 XSI, nekadašnji auto Ivana Cokića. Saša Janković se najozbiljnije priprema za sezonu koju će dočekati sa dva spremna automobila. Dva juga mala N-a jer želi da odbrani titulu na brdskim stazama i da pokuša da osvoji titulu na kružnim stazama. Kako je Šampion sa kružnih staza, Miloš Spasojević, odlučio da ovu sezonu vozi brdske trke u klasi mali N, postoji mogućnost da u ovoj sezoni Saša i Miloš “zamene“ titule. Darko Simović ostaje u jugo hibridu koji je na kraju prošle sezone doveden u stanje vrhunske pripremljenosti, tako da bi njegovi rezultati u ovoj sezoni trebali da budu samo uslovljeni količinom novih guma koje bude imao na raspolaganju. Dejan Vidarić je odlučio da malo bolje pripremi svoj automobil. Za pripremu motora zadužen je majstor Bobiša Mekiš koji polako privodi posao kraju i sprema Dejana za prvu kružnu trku u Banja Luci. Svi mi očekujemo da će dobro pripremljen automobil omogućiti Dejanu da se bori za visok plasman. Ja sam odlučio da se ove sezone preselim u jaču klasu, pošto me je tri sezone u malom N-u zasitilo, i verujem da ću uz Darka i Dejana imati sve informacije i savete koje ću iskoristiti da se što pre priviknem na slik pneumatik koji je definitivno najveća razlika između klase mali N i hibrid. Zoran Pribil je takodje u fazi pripriprema. On je debitovao prošle godine, pokazao zavidan potencijal, i svakako da bi ove sezone mogao da zablista. Mi iskusniji smo svi spremni da mu pomognemo i da ga u potpunosti podržimo u svakom trenutku.”

Brdske trke - Đorđe Dizdar: Borba za povratak trka u Novi Sad!

Tu se spisak aktivnih trkača iz Vojvodine ne završava a Đorđe je dobro upoznat šta mu rade komšije i kako se svi zajedno bore da ovaj skupi sport opstane i da se unapredi - ”Što se tiče brojnosti takmičara sem Novosađana imamo Damira Ilića iz Sremskih Karlovaca, Dušana Ducu Borkovića iz Pančeva, i Milana Margetića iz Subotice koji zajedno sa nama pokušavaju da nekako opstanu u ovo teško vreme u trkama. Svi oni koji su deo ovog sporta su svesni činjenice da više nije samo cilj pobediti na samom takmičenju nego uspeti da se opstane u auto sportu jer je finansijsko stanje izuzetno teško. Što se tiče sponzora situacija je veoma teška jer sredstva koja možete da dobijete od sponzora su vrlo skromna u odnosu na potrebe koje ima jedan prosečan takmičar u sezoni. Ja pre svega moram da pomenem one bez kojih ne bi bilo trka u Novom Sadu. Krenimo redom od mojih i Simovićevih mehaničara Brke, Lese i Žileta preko Dragana Selaka koji sprema kola Saši Jankoviću do Joce i Kuke koji održavaju kola Dejanu Vidariću. Pored njih nikako ne možemo zaboraviti ni naše najvernije pomagače, čuvene šlepadžije Sidu, Gagu i Sedera koji nam se uvek nađu na usluzi i pomognu nam da rešimo jednu od bitnih stvari vezanih za prebacivanje auta na trke preuzmu na sebe. Realno, da nije njih niko od novosadskih trkača ne bi imao mogućnost da vozi trke i zbog toga koristimo svaku priliku da im se zahvalimo.”

Brdske trke - Đorđe Dizdar: Borba za povratak trka u Novi Sad!

Na kraju dolazimo do veoma bitne teme a to je organizacija brdske trke za Šampionat Srbije na Iriškom Vencu. Dizdar i Janković kao nosioci projekta shvatili su da i pored njihove dobre volje mnoge stvari nisu onakve kakve izgledaju kada se gledaju sa strane i da sama organizator takmičenja u uslovima u kojima se nalazi srpski automoto sport nailazi na više spoticanja nego pomoći - ”Saša Janković i ja ušli smo u projekat brdske trke iz razloga jer stalno slušamo pitanje kada će biti nekog takmičenja u Novom Sadu. Pošto smo organizatori debitanti suočeni smo sa brojnim novinama i brojnim opstrukcijama pojedinih ljudi ali sa upornošću i nenormalnom voljom pokušavamo sve to da nadjačamo. Prvobitni termin za trku bio je 29.-30. maj ali imamo realan problem da je za vikend posle naše trke zakazana dupla kružna trka u Banja Luci. Zbog toga su nas takmičari zamolili da ukoliko postoji mogućnost pomerimo termin održavanja kako oni ne bi rizikovali da oštete svoje automobile jer bi time u velikoj meri rizikovali nastup na prvoj duploj kružnoj trci kod nas. Pored toga moram napomenuti da sem nas dvojice i trkačkog sveta od koga imamo podršku najveću pomoć očekujemo od naših “saboraca”, Gorana Ratkovica koji iza sebe ima mnogo organizovanih kružnih trka na Mišeluku, kao i jednog do naše trke neaktivnog borca, ali velikog ljubitelja automobilizma, Dejana Stefanija. Naime nas četvorica bi trebali da napravimo prvu trku u Novom Sadu od 2008 godine i tako vratimo Novi Sad u trkački kalendar. Što se same staze tiče, njena dužina je oko 2350 metara i vozila bi se tri puta. Sigurno bi bila jedna od tehnički najzahtevnih u šampionatu a mi se nadamo i sa najvećom posetom gledalaca i sa najvećim brojem učesnika.”

Brdske trke - Đorđe Dizdar: Borba za povratak trka u Novi Sad!

Pomenuli smo Mišeluk i ne možemo propustiti priliku da se raspitamo kakvo je stanje po pitanju kružne trke nakon zabrane rukovodstva grada da se na čuvenoj petlji otržavaju automobilistička takmičenja - ”Novi Sad zaslužuje da ima kružnu trku! Grad koji ima Exit, Novosadski Poljoprivredni Sajam, Sterijino Pozorje i brojne druge manifestacije, zaslužuje da ima jednu od odlika velikih gradova. Novi Sad je generanim urbanističkim planom ostavio mesto za gradnju autodroma na dosta dobroj lokaciji uz auto-put Novi Sad–Beograd na samom ulazu u grad ali se traži investitor koji bi uložio sredstva da tu investiciju sprovede u delo. Gradske strukture nisu voljne da dozvole da se na petlji Mišeluk obnove takmičenja koja su od 1982-ge do 2008-me godine bila tradicija. Saša Janković i ja pokušavamo da napravimo korektan odnos sa gradskim strukturama i da posle, nadamo se uspešno organizovane brdske trke nađemo rešenje da se u Novom Sadu ponovo održava kružna trka. Da li bi se dosadašnja trasa trke izmenila na samoj petlji ili bi se sama trka odvijala na drugom mestu u gradu još se ne zna, ali ukoliko dosadašnji Mišeluk ne može da se održi bolje učiniti neku promenu nego trajno ostati bez jedne tradicionalne trke u velikom gradu kao što je Novi Sad.” - završava Đorđe Dizdar. Ono što mi moramo istaći je podrška uz konstataciju da dok ima mladih ljudi željnih trka automobilizam će u Srbiji i pored svih teškoća opstajati. Petar Janković – Automagazin portal

Brdske trke, Vodno 2010 – Najava trke + VIDEO

Brdske trke, Vodno 2010 – Najava trke + VIDEO

Nakon Republike Srpske i druga trka Šampionata Srbije na brdskim stazama voziće se van “matice”. Ovoga puta domaćin našim takmičarima biće Makedonija i staza Vodno u blizini Skoplja koji organizuje AKK Primo AVJ a trka se održava u terminu 14-16. maja. Prema poslednjim informacijama iz Srbije put Makedonije krenuće desetak vozača iz Srbije.
Brdske trke, Lopare 2010 – Božilović najbrži na otvaranju sezone

Brdske trke, Lopare 2010 – Božilović najbrži na otvaranju sezone

Prva trka Šampionata Srbije na brdskim stazama, Lopare 2010, vožena je proteklog vikenda u Republici Srpskoj. U borbi sa nešto manje od trideset takmičara iz Srbije, Kruševljanin Darko Božilović u Opel Astri SP klase 5 bio je najbrži i pokazavši da su i on i automobil spremni za podvige u novoj sezoni.
Brdske trke – Top 5 Rechberg VIDEO

Brdske trke – Top 5 Rechberg VIDEO

Šampion Evrope na brdskim stazama Simone Faggioli novi je rekorder staze Rechberg u Austriji. Njegov nastup u fenomenalnoj Oselli FA30 klase E2/SS kao i vožnje ostalih najbržih pilota koji su se na prvoj trci Šampionata Evrope plasirali u top 5 pogledajte na priloženom video snimku...
Brdske trke – Razočarenje za Stankoviča u Rechbergu

Brdske trke – Razočarenje za Stankoviča u Rechbergu

Na uvodnoj trci Šampionata Evrope na brdskim stazama slovenački tim VAMA F3000 i njihov pilot Vladimir Stankovič je doživeo veliko razočarenje. Pred više od 40.000 gledalaca Slovenac ovoga puta nije mogao više od 11 mesta u generalnom plasmanu a sam Stankovič objašnjava šta se dogodilo...
Brdske trke, Šampionat Evrope – Rechberg otvorio sezonu

Brdske trke, Šampionat Evrope – Rechberg otvorio sezonu

Posle duge zimske pauze na austrijskoj stazi Rechberg Hill Climb Grand Prix of Austrija otvorio je još jednu, po svoj prilici uspešnu, sezonu Šampionata Evrope na brdskim stazama. Izuzetna brojnost takmičara uz kvalitet pilota i njihovih bolida najavljuje još jednu zanimljivu godinu u trci ka vrhu protiv štoperice.
Autosport - Dejan Stojić uoči početka sezone u autosportu

Autosport - Dejan Stojić uoči početka sezone u autosportu

Automagazin web portal i TV emisija "Start" nastavljaju saradnju i zajedničke medijske akcije na afirmaciji automobilskog sporta u Srbiji. Na stazi "Autokomerc karting centar" obavljeno je snimanje nove epizode TV emisije "Start". Glavnu ulogu dobio je Dejan Stojić, beogradski as, petostruki državni reli prvak na kružnim i brdskim stazama...
Brdske trke – Stankovič sezonu započeo pobedom

Brdske trke – Stankovič sezonu započeo pobedom

Tim VAMA Formula 3000 ovogodišnju sezonu je započeo sa maksimalnim učinkom. Vladimir Stankovič ubedljivo je trijumfovao na prvoj trci CEZ-a, koja se vozila na 3.3 kilometra dugoj stazi Rabac-Labin u Hrvatskoj. Stankovič je bio najbrži od treninga pa sve do nedeljnih trka.
Brdske trke – Audi S1 Quattro iz Bugarske

Brdske trke – Audi S1 Quattro iz Bugarske

Nakon više od dve godine napornog rada Prospeed Motorsport iz Bugarske na čelu sa Nikolajem Zlatkovim završio je jedan veoma interesantan projekat. U pitanju je verna replika Audi Quattro S1 modela iz istorijske generacije grupe B reli automobila. Zlatkov će sa svojim novim čedom nastupati uglavnom u promotivne svrhe.
Brdske trke, Slovenija – Početak sezone za Stankoviča

Brdske trke, Slovenija – Početak sezone za Stankoviča

Takmičarska sezona 2010 za ekipu VAMA Formula 3000 Team započinje predstojećeg vikenda u hrvatskom Rabcu gde se vozi prva trka prvenstva centralne Evrope. Zanimljiva staza između Rabca i Labina ugostiće preko 100 takmičara iz 8 evropskih država a glavni favorit za pobedu je Slovenac Vladimir Stankovič.
1. . .56789101112131415. . .24
Milos Pavlovic - Lamborghini Super Trofeo
Slika nedelje
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0