AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

Lexus je danas objavio zvanično lansiranje LFA, super dvoseda čiji se početak proizvodnje planira za kraj 2010.godine kao vrhunac Lexus “F” luksuzne serije sportskih automobila. Pretprodaja počinje već danas. Neverovatno brzih reakcija i neobično stabilan čak i pri najvećoj razvijenoj brzini, LFA stvara ohrabrujući osećaj koji otvara novi svet uzbuđenja u vožnji, oživljavajući čula koja vozača podstiču na više načina...

LFA kombinuje veliku snagu, vrhunski dizajn šasije i preciznu aerodinamičnost da bi se postigla neposredna potpuna reakcija vozila koja se odlikuje neprimetnim ubrzanjem sa velikim brojem obrtaja koje odjekuje u samoodređujućoj rezonanci njegovog motora od 4.8-litra V10. Samo 500 vozila LFA biće proizvedeno i prodato u celom svetu. Prototip LFA sada je na izložbi na 41.salonu automobila u Tokiju, koji je otvoren za javnost od 24.oktobra do 4.novembra u centru Makuhari Messe u mestu Makuhari, u Chiba Prefekturi. Specifikacija:

Lexus LFA - glavne specifikacije:
Dužina / širina / visina:4505 / 1895 / 1220 mm
Razmak osovina:2605 mm
Razmak točkova (prednji/zadnji):1580 / 1570 mm
Težina vozila:1480 kg
Sedišta:2
Motor:
Model / Kubikaža:1LR-GUE/4,805 cc
Tip motora:V10 benzinski motor DOHC
Maksimalna snaga:412 kW (560 KS) / 8700 o/min
Maksimum obrtnog momenta:480 Nm (48,9 kgf-m) / 6800 o/min
Menjač:Automatski sekvencijalni sa šest brzina - ASG (Automated Sequential Gearbox)
Pogonski sklop:Motor sa prednje strane, pogon na zadnje točkove
Vešanje prednje / zadnje:Dupla spona / Multilink - više tačaka vezivanja
Kočnice prednje / zadnje:CCM (Carbon Ceramic Material - ugljenik - keramički diskovi / CCM diskovi
Pneumatici:Prednji: 265/35 ZR20 (95Y) Zadnji: 305/30 ZR20 (99Y)
Maksimalna brzina:325 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h:325 km/h
Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

Više informacija dostupno je na http://www.Lexus-LFA.com Plan prodaje (probno) Broj vozila: 500 Maloprodajna cena koju predlaže proizvođač: Pribl. 375000 U.S. dolara (pribl. 37,5 miliona jena u Japanu) Početak pretprodaje: 21.oktobar, 2009. Izbor za kupce: proleće 2010. Period proizvodnje/prodaje: decembar 2010. – decembar 2012. Dodatni modeli Model sa posebnim izborom boja i model fino podešen kako bi više odgovarao vožnji na stazi (proizvodnja oba ova modela planirana je za početak 2012.)

Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

Koncept vozila 1. Pakovanje se najbolje pokazalo u osnovnim performansama Snažan i lak Tek razvijeni motor od 4.8-litra V10 odlikuje se izvanrednom snagom, dok materijali male težine (legure aluminijuma, magnezijuma i titanijuma) i vrlo kompaktna veličina (manji od standardnog V8) omogućava optimalno raspoređivanje težine i izvanrednu proporciju snage i težine. Kabina od plastike ojačane vlaknima ugljenika – Carbon fiber reinforced plastic (CFRP) poboljšava visoku čvrstinu karoserije i smanjuje težinu. Ova jedinstvena kabina je 100kg lakša od slične aluminijumske kabine. Detaljna analiza i precizno uklapanje CFRP materijala omogućava visoku čvrstinu i malu težinu. CFRP tehnologiju proizvodnje LFA, uključujući jedinstveno spajanje CFRP sa metalom, potpuno je razvio Lexus. Uravnotežen Komponente relativno veće težine kao što su motor i menjač smeštene su između osovina. Nisko težište omogućeno je upotrebom suvog kartera za podmazivanje, uz smeštanje perifernih komponenti (pumpa za ulje, pumpa za vodu) iza motora. Osim toga, optimalan položaj menjača i rezervoara za gorivo ispred zadnje osovine doprinosi ovom pomeranju mase na sredinu. Tako se prenos težine pri skretanju svodi na minimum što doprinosi izvanrednim performansama i stabilnosti. Komponente manje težine, kao što su hladnjak i električni ventilatori, smeštene su iza zadnje osovine. U kombinaciji sa strukturom koja podrazumeva motor s prednje strane i pogon na zadnje točkove, ta kratka, široka i niska karoserija omogućava da LFA postigne svoj cilj raspodele težine od prednjeg ka zadnjem delu od 48:52. Sa vozačem na centralnoj poziciji Sedište vozača je postavljeno u blizini težišta LFA. Koncept sedišta sa centralnom pozicijom (sa sedištem između prednje i zadnje osovine i bliže sredini između leve i desne strane) omogućen je upotrebom zadnje vuče i vertikalno nameštenog cilindričnog prenosnika momenta i izduvnih cevi čime se smanjuje dužina centralnog tunela. Položaj vozača ima za cilj da obezbedi maksimum povratnih informacija u odnosu automobila i vozača, posebno u sportskim uslovima vožnje ili kad je u pitanju veliko ubrzanje pod snagom gravitacije (G-force).

Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

2. Uzbudljive performanse objedinjuju izvanredno iskustvo u vožnji Motor sa velikim brojem obrtaja Ventili od titanijuma, klackalice krajnje male težine sa zaštitnim slojem poput dijamantskog i potpuno integrisano donje kućište kolenastog vratila koje smanjuje gubitke pumpanja pri visokim obrtajima (RPM), kombinovani su da bi vozaču pružili neverovatno ubrzanje čak do maksimalnih 9000rpm. Motor LFA V10, namenski konstruisan, daje 90% od svog maksimalnog obrtnog momenta između 3700rpm i 9000rpm. Precizne reakcije Nezavisni, elektronski upravljani prigušni ventili obezbeđuju precizan dovod vazduha u svaki od 10 cilindara, te omogućavaju neposrednu reakciju motora na pedalu za ubrzavanje. Vreme reakcije motora je približno polovina uobičajenog vremena reakcije ventila sa jednom prigušnicom. ASG menjač sa šest brzina poseduje vrlo jake sinhron prstenove i tek razvijeni aktivator menjanja brzina, što vozaču pruža vrlo neposredan osećaj menjanja brzina. Četiri modusa vožnje koji se mogu izabrati i sedmostepeni birač brzine menjanja koji omogućava brzinu prenosa od 0,2 sekunda pruža vozaču viši nivo kontrole. “Track-sized” diks kočnice visokih performansi od ugljenik-keramike – (Carbon Ceramic) CCM i kočioni sistem sa elektronskom kontrolom stvaraju neverovatno snažno, ali stabilno kočenje.

Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

Upravljanje sa trenutnom reakcijom i privlačna dinamičnost Vrlo lagana i čvrsta CFRP kabina, u kombinaciji sa prednjim vešanjem sa duplom sponom, daju vrlo stabilnu, kontrolisanu vožnju. Detaljno projektovana aerodinamika ima za rezultat elemente kao što su ravan donji poklopac šasije, difuzor i zadnje krilo pod kontrolom brzine, što omogućava precizne reakcije na upravljanje pri svim brzinama vozila, što stvara jedinstvo između vozača i mašine. Sistem “Dynamics Integrated Management” vozila uključuje brojne funkcije dinamičnosti vozila koje pružaju visok nivo stabilnosti i preventivne bezbednosti bez uticaja na namere vozača, posebno u sportskoj vožnji. Uzbudljiv zvuk motora i dizajn L-elegancije Izduvne cevi jednake dužine kombinovane sa duplim izduvnim sistemom jednake dužine provedenim kroz višestepeni glavni izduvni lonac od titanijuma fino podešavaju zvuk izduva. Akustično podešen dodatni rezervoar za gorivo povezan sa 10 pojedinačnih prigušnih ventila stvara moćan zvuk usisnog hoda motora. Usklađivanje zvukova usisavanja i izduva preklapa se u različitim obrtnim momentima da bi se stvorila jedinstvena, uzbudljiva i poletna kombinacija muzičkih numera. Spoljašnji dizajn uključuje brižljivo podešenu aerodinamičnost i upravljanje protokom vazduha. Upotreba CFRP, osim prednosti čvrstine i težine, oslobađa dizajn spoljašneg lima karoserije i daje sveži dizajn L-elegancije super automobila. Dizajn enterijera kombinuje najmoderniji dizajn i tehnologiju instrument table uz brojne pakete unutrašnje opreme prilagođene korisniku kako bi bili po meri najzahtevnijih vozača.

Premijera Lexusa LFA - za 500 odabranih

Lexus PR

Mercedes-Benz SLK: Treća generacija predstavljena zvanično

Mercedes-Benz SLK: Treća generacija predstavljena zvanično

Izgled nove generacije modela Mercedes-Benz SLK otkriven je još početkom decembra meseca, ali oficijelna serija fotografija i informacija stigla nam je sada. Razlog je što nemačka kompanija ove godine slavi 125 godina postojanja, a novitet će krajem januara biti zvezda proslave u Stuttgartu...

Premijerne fotografije: Novi izgled Opel Corse

Premijerne fotografije: Novi izgled Opel Corse

U Corsi se uvek nešto dešava: 2010. godine se sve u njenoj unutrašnjosti promenilo – njena šasija, sistem upravljanja i ponuda motora. Od januara 2011. godine, Opelov „pametni“ automobil će dobiti novo ruho. Redizajniran lik koji daje sportski, izražajan izgled, čini je lako prepoznatljivim članom Opelove porodice najnovijeg dizajna.

Mitsubishi i-MiEV - elektromobil po evropskom ukusu

Mitsubishi i-MiEV - elektromobil po evropskom ukusu

Prikazan kao koncept auto na Frankfurtskom sajmu automobila 2003. godine, potom lansiran u Japanu 2006, dobitnik mnogih nagrada i dobro prihvaćen kako od medija tako i od potrošača,inovativni A- segment „i“ izabran je za platformu projekta sledeće generacije MMC električnih vozila: i-MiEV čija je verzija za Evropu (vozačko mesto sa leve i vozačko mesto sa desne strane) zvanično prikazana na 2010 Pariskom sajmu automobila.

Mitsubishi ASX - Ljubav, život, vožnja

Mitsubishi ASX - Ljubav, život, vožnja

U svetu punom života i čuda, kakav je naš, nove ideje čekaju da budu otkrivene iza svakog ćoška. Jedina stvar koja ispunjava više od ovog traganja za novim iskustvima je kada ih delite sa onima koje volite. Skrojen tako da se u potpunosti uklopi u Vaš život, ASX ima pametan i energičan novi stil, ekološki svestan inženjering i ugodnost koja zadovoljava i najaktivnije životne stilove...

Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Nova generacija modela Citroën C4, koji ima dimenzije: dužina 4,3 m, širina 1,8 m, visina 1,5 m, biće predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu, a prodaja će početi početkom 2011. godine. Pre zvanične premijere, gde će javnost prvi put imati priliku da se upozna sa novim Francuzom, Citroën nam je predstavio oficijelne informacije i fotografije...

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Najdužu luksuznu limuzinu u ponudi će imati Audi. Produžena karoserija ima međuosovinsko rastojanje dužine 3.122 mm, a pod haubom će disati atmosferski dvanaestocilindrični agregat W konfiguracije cilindara. Premijera nove verzije luksuzne limuzine iz Ingolstadta dogodiće se sledeće nedelje, na sajmu automobila u Pekingu, gde će biti prikazan Audi A8 L W12, ali do kraja godine će biti dostupna produžena verzija sa 6-cilindričnim i 8-cilindričnim motorima.
Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Druga generacija Opel Movana donosi dašak svežeg vazduha na evropsko tržište lakih dostavnih vozila, sa inovativnim tehnologijama i odličnom funkcionalnošću i ekonomičnošću. Debi ovog raznovrsnog kombija, koji je premijerno prikazan na sajmu „BEOTRUCK“ u Beogradu, takođe predstavlja novu strategiju Opelovih modela za jačanje i širenje linije dostavnih vozila:
BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Modernizaciju iza sebe ima i veliki macho SUV, BMW X5. Iako je dizajn automobila pretrpeo decentne promene, kada "zavirimo" pod haubu, videćemo da tamo nije ostao kamen na kamenu. BMW X5 je, posle modela X6, novi automobil minhenske marke, koji pod haubom ima samo turbo motore...
Sajam automobila u Detroitu - Honda CR-Z, sportski hibrid

Sajam automobila u Detroitu - Honda CR-Z, sportski hibrid

Potpuno nova Honda CR-Z doživela je svoju svetsku premijeru na međunarodnom salonu automobila u Detroitu. To je jedinstveni automobil, koji predstavlja kombinaciju prednosti čiste, efikasne, benzisko–električne pogonske grupe sa šestostepenim manuelnim menjačem i elegantnom karoserijom kupea konfiguiracije 2+2*...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje