Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji
![Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji](slike/vesti/20090114114927_photo_0.jpg)
Treći Peugeot sa dve nule u nazivu je crossover 3008. Neobičan mix kategorija MPV i SUV, spoljih dimenzija 4365 x 1837 x 1639 mm, smešta se između atraktivnih modela Peugeot 308 i Peugeot 308 SW. Zahvaljujući povećanju dužine, u unutrašnjosti ima mnogo više mesta za putnike, dok je visina automobila veća za 14 centimetara od modela 308. Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK...
![Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji](slike/vesti/20090114114927_photo_1.jpg)
Ostao je prepoznatljiv po Peugeotovom dizajnerskom pravcu, ali lako je zaključiti da su dizajneri imali puno više prostora za svoje nove ideje. Ono što primećujemo jeste da je Peugeot i dalje ostao veran konstrukciji sa veliki prevesima (0,92 m napred i 0,84 m pozadi), dok su felne prečnika 16, 17 i 18 inča. Neobično je rešen zadnji deo automobila, gde uočavamo netradicionalne svetlosne grupe i off-road izgled zadnjeg branika.
![Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji](slike/vesti/20090114114927_photo_2.jpg)
Pogonski motori su očekivani. Najinteresantniji će sigurno biti savremeni HDi agregati u dve zapremine. Manji, 1.6 HDi ponuđen je u poznatoj konfiguraciji od 109 konjskih snaga, koji je uparen sa šestostepenim ručnim i automatskim menjačem. 2.0 HDi agregat je u ponudi sa šestostepenim menjačem u verziji sa 150 konjhskih snaga, dok je automatski menjač dostupan uz agregat 2.0 HDi od 163 konjske snage. "Čast" benzinskih agregat braniće dva poznata 1.6-litarska motora, razvijena u saradnji sa BMW-om.
![Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji](slike/vesti/20090114114927_photo_3.jpg)
Porodični crossover opremljen je i varijablni sistemom "Multiflex", koji omogućava tri pozicije položaja poda prtljažnog prostora, kao i višefunkcionalno sklapanje zadnjih sedišta. Sa sklopljenim zadnjim sedištima i oborenim naslonom suvozačevog sedišta, Peugeot 3008 pruža vlasniku potpuno ravnu površinu, od prtljažnika, do samog kokpita. Zapremina prtljažnika iznosi 432 litra, i može se povećati na 1241 litar.
![Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji](slike/vesti/20090114114927_photo_4.jpg)
Peugeot 3008 pruža i mogućnost instalacije sistema, koji do sada nisu bili u automobilima marke Peugeot. Jedna od mogućnosti je i ugradnja head-up displeja, automatsku parking kočnicu i sistem upozorenja vozača na nebezbednu udaljenost od vozila ispred. Potpuno nov je i sistem eliminacije naginjanja karoserije, instaliran na zadnjem delu automobila. Pasivni hidraulični sistem sa radnim pritiskom od 20 MPa kontroliše levi i desni amortizer o ponaša se kao treći amortizer. Prilikom vožnje u krivinama, sistem eliminiše naginjanje karoserije.
![Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji Peugeot 3008 - Prve fotografije, informacije i tehnički detalji](slike/vesti/20090114114927_photo_5.jpg)
Peugeot 3008 će od 2011. godine biti prvi automobil grupacije PSA Peugeot Citroen, koji će biti pogonjen hibridnim sistemom pogona HYbrid4, koji je predstavljen na sajmu automobila u Parizu, na konceptu Prologue HYbrid4. Novina će trošiti daleko manje goriva (- 35 %), a posebnost će biti i sistem pogona na sve točkove: prednje točkove pogoniće HDi FAP agregat, a zadnja osovina biće pogonjena elektromotorom. Sofisticirani hibrid biće sposoban da se kreće i samo na elektro pogon, ali uz minimalnu autonomiju.
Peugeot 3008 - Pregled motora: | ||||
Motor: | 1.6 VTi | 1.6 HTP | 1.6 HDI | 2.0 HDI (A) |
Zapremina motora (cm3): | 1598 | 1598 | 1560 | 1997 |
Cilindri / Ventili: | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Maksimalna snaga (KS): | 88 / 6000 | 110 / 5800 | 80 / 4000 | 110 / 3750 |
Max. Obrtni moment (Nm): | 160/4250 | 240/1400 | 240(260)/1750 | 340 / 2000 |
Max. Brzina (km/h): | 185 | 201 | 180 | 195 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 11,8 | 8,9 | 12,2 | 9,7 |
Masa automobila (kg): | 1324 | 1384 | 1350 | 1454 (1464) |
Kombinovana potrošnja: | 9,8 | 10,6 | 6,5 (6,9) | 7,1 |
Goran Sarić - Automagazin