AutoMAGAZIN - Predstavljamo

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Modernizaciju iza sebe ima i veliki macho SUV, BMW X5. Iako je dizajn automobila pretrpeo decentne promene, kada "zavirimo" pod haubu, videćemo da tamo nije ostao kamen na kamenu. BMW X5 je, posle modela X6, novi automobil minhenske marke, koji pod haubom ima samo turbo motore...

Podsetimo, druga generacija modela BMW X5, koja nosi kodnu oznaku E70, prvi put je predstavljena 2006. godine. Nakon tri godine, došlo je vreme za optički retuš i modernizaciju tehnike modela kojeg u Minhenu svrstavaju u kategoriju naziva SAV (Sports Activity Vehicle).

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Sve pogonske jedinice opremljene su sistemom EfficientDynamics, koji smanjuje potrošnju goriva, zadržavajući dinamičke osobine automobila. Nova najsnažnija verzija sada je X5 xDrive50i, sa osmocilindričnim V motorom opremljenim turbopunjačem "Twin-scroll" i direktnim ubrizgavanjem goriva HPI (High Precision Injection). Motor razvija maksimalnu snagu od 407 KS u rasponu obrtaja od 5.500 do 6.400 o/min. Slabiji redni šestocilindrični motor pokreće verziju xDrive35i, koji nam je poznat iz serije 1 i 3, a motor je opremljen turbopunjačem, koji BMW naziva TwinPower. Sistem predsabijanja vazduha sastoji se od dvokomornog turbopunjača Twin-scroll, koji dovodi izduvne gasove iz svakog od tri cilindra direktno u turbinu. Motor razvija 306 KS pri 5.800 o/min, što je za 25 kW veća snaga od prethodnika. Motor je opremljen direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar i sistemom varijabilnog upravljanja ventilima.

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Najsnažniji turbodizel motor u ponudi pokreće model xDrive40d. U pitanju je potpuno aluminijumski šestocilindrični agregat, koji je premijeru imao u novom BMW 740d, a motor je opremljen sistemopm presabijanja vazduha imena Twinpower. Sa istom sistemom turbina kao u benzinskom modelu xDrive35i, u turbodizel šestocilindričnom motoru nalazi se mali i veliki turbopunjač, koji se postepeno isključuju. Motor ima istu snagu kao i benzinski xDrive35i, a maksimalni obrtni moment iznosi 600 Nm, u rasponu obrtaja od 1.500 do 2.500 o/min. Slabiji turbodizel u ponudi je xDrive30d, čiji motor razvija 245 KS, ali koji beleži najmanju prosečnu potrošnju od samo 7,4 l/100 km. Potrošnja goriva je u svim modelima manja za 10 %. Motori zadovoljavaju ekološku normu Euro 5.

BMW X5 2010xDrive35ixDrive50ixDrive30dxDrive40d
Menjač:8A8A8A8A
Zapremina motora:2979 cm34395 cm32993 cm32993 cm3
Broj cilindara/raspored:6/R8/V6/R6/R
Snaga (kw/o/min):225/5800300/5500-6400180/4000225/4400
Max. Obrtni. Momnet:400/1200-5000600/1750-4500540/1750-3000600/1500-2500
Maksimalna brzina:235 km/h250 km/h222 km/h236 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h:6,85,57,66,6
Prosečna potrošnja:10,1 l/100 km12,5 l/100 km7,4 l/100 km7,5 l/100 km
BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Obrtni moment se na sve točkove šalje preko osmostepenog menjača, kojim će svi modeli standardno biti opremljeni, bez doplate. BMW navodi da su svi stepeni prenosa optimizovani, što će vozačima obezbediti veći komfor u vožnji, ali i manju potrošnju. Pogon na sve točkove xDrive, preko elektronske spojnice, prenosi obrtni moment u odnosu 40:60, a u ekstremnim situacijama, na zadnje točkove može doći čak 80 % momenta. Trakciju vozila nadgleda program elektronske kontrole stabilnosti, DSC, koji radi u "saradnji" sa sistemima DTC (Dynamic Traction Control), ABS, ASC, asistentom kočenja na nizbrdici, kao i sa kočionim sistemima DBC i CBC. Servo pojačivač upravljača, Servotronic, menja svoj karakter u zavisnosti od brzine kretanja. U opremu spada i "Head-up" displej, adaptivna svetla, a "Side View" sistem sada ima i dve kamere u prednjem braniku, koje snimaju okolinu vozila sa leve i desne strane. Veliku pomoć u sabraćaju vozačima će pružati i aktivni tempomat, sa funkcijom "Stop & Go", kao i sistem za detekciju nekontrolisanog napuštanja vozne trake.

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Oslanjanje automobila se nije promenilo. Napred nalazimo dvostruka poprečna ramena, a pozadi je patentirana konstrukcija sa četiri tačke vezivanja, izrađena od lakih materijala. U ponudi je i vazdušna amortizacija, sa automatskom kontrolom visine automobila. Za maksimalan komfor se brine i "Adaptive Drive", koji prilagođava amortizere i stabilizatore, u zavisnosti od površine po kojoj se automobil kreće. Prečnik prednjih kočionih diskova, kod modela xDrive50i, iznosi 385 mm, a kočioni elementi su izrađeni od aluminijuma. Parking kočnica u svim verzijama kombinuje klasičnu hidrauliku sa elektromehaničkom komandom preko dugmeta, a tu je i funkcija Auto Hold, koja sprečava da se automobil vrati unazan prilikom kretanja na uzbrdici. Novi BMW X5 stoji na točkovima prečnika 18, 19 ili 20 inča. Pneumatici su tipa Runflat.

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Diizajnerske izmene na prednjem delu automobila odnose se na nov branik, sa većim otvorima za dovod vazduha za hlađenje motora u kočnica. Izgled prednjih svetlosnih grupa se nije promenio, a za dnevno svetlo zadužena su LED kružna svetla. Najmarkantnija promena u dizajnu prednjeg dela su svetla za maglu, koja su pomerena ka sredini vozila. Na zadnjem delu dominiraju novi završeci izduvnog sistema. Svetla su minimalno promenjena (tačnije njihova grafika), a sada BMW X5 ima više detalja u boji vozila. U enterijeru se pojavila i nova generacija iDrive, preko kojeg se može kontrolisati audio sistem, navigacioni sistem, klimatizacija i mobilni telefon. Ukoliko kupac izabere bolju navigaciju, BMW Professional, umesto displeja dijagonale 6,5 inča, dobiće 8,8-inčni displej. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 620 litara, a preklapanjem naslona zadnjih sedišta, dobija se zapremina od 1.750 litara. X5 nudi prostor za pet puntika, a verzija sa sedam sedišta može se dobiti uz doplatu.

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

VIDEO:

Automagazin.rs

Mitsubishi i-MiEV - elektromobil po evropskom ukusu

Mitsubishi i-MiEV - elektromobil po evropskom ukusu

Prikazan kao koncept auto na Frankfurtskom sajmu automobila 2003. godine, potom lansiran u Japanu 2006, dobitnik mnogih nagrada i dobro prihvaćen kako od medija tako i od potrošača,inovativni A- segment „i“ izabran je za platformu projekta sledeće generacije MMC električnih vozila: i-MiEV čija je verzija za Evropu (vozačko mesto sa leve i vozačko mesto sa desne strane) zvanično prikazana na 2010 Pariskom sajmu automobila.

Mitsubishi ASX - Ljubav, život, vožnja

Mitsubishi ASX - Ljubav, život, vožnja

U svetu punom života i čuda, kakav je naš, nove ideje čekaju da budu otkrivene iza svakog ćoška. Jedina stvar koja ispunjava više od ovog traganja za novim iskustvima je kada ih delite sa onima koje volite. Skrojen tako da se u potpunosti uklopi u Vaš život, ASX ima pametan i energičan novi stil, ekološki svestan inženjering i ugodnost koja zadovoljava i najaktivnije životne stilove...

Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Nova generacija modela Citroën C4, koji ima dimenzije: dužina 4,3 m, širina 1,8 m, visina 1,5 m, biće predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu, a prodaja će početi početkom 2011. godine. Pre zvanične premijere, gde će javnost prvi put imati priliku da se upozna sa novim Francuzom, Citroën nam je predstavio oficijelne informacije i fotografije...

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Najdužu luksuznu limuzinu u ponudi će imati Audi. Produžena karoserija ima međuosovinsko rastojanje dužine 3.122 mm, a pod haubom će disati atmosferski dvanaestocilindrični agregat W konfiguracije cilindara. Premijera nove verzije luksuzne limuzine iz Ingolstadta dogodiće se sledeće nedelje, na sajmu automobila u Pekingu, gde će biti prikazan Audi A8 L W12, ali do kraja godine će biti dostupna produžena verzija sa 6-cilindričnim i 8-cilindričnim motorima.
Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Druga generacija Opel Movana donosi dašak svežeg vazduha na evropsko tržište lakih dostavnih vozila, sa inovativnim tehnologijama i odličnom funkcionalnošću i ekonomičnošću. Debi ovog raznovrsnog kombija, koji je premijerno prikazan na sajmu „BEOTRUCK“ u Beogradu, takođe predstavlja novu strategiju Opelovih modela za jačanje i širenje linije dostavnih vozila:
Sajam automobila u Detroitu - Honda CR-Z, sportski hibrid

Sajam automobila u Detroitu - Honda CR-Z, sportski hibrid

Potpuno nova Honda CR-Z doživela je svoju svetsku premijeru na međunarodnom salonu automobila u Detroitu. To je jedinstveni automobil, koji predstavlja kombinaciju prednosti čiste, efikasne, benzisko–električne pogonske grupe sa šestostepenim manuelnim menjačem i elegantnom karoserijom kupea konfiguiracije 2+2*...
Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Inovativna, raznovrsna i elegantna: Druga generacija Opel Merive, koja će doživeti svoju premijeru na Salonu automobila u Ženevi 4. marta, postaviće nove standarde u multifunkcionalnosti vozila sa mnoštvom inovativnih elemenata napravljenih radi optimizacije fleksibilne upotrebe prostora, koji su spakovani u karakterističan i savremen dizajn...
Chevrolet predstavlja novi Spark! Cene poznate

Chevrolet predstavlja novi Spark! Cene poznate

Iskra života, iskra nade – sve počinje iskrom (engl. spark). Chevroletov sasvim novi mini predstavlja novi početak, automobil koji preispituje sve što ste do sad znali o malim automobilima: da mogu biti ili trendovski ili praktični, vrhunski i skupi ili osrednji i jeftini. Spark menja pravila – jednako je zabavan i moderan koliko i funkcionalan. Nudi stil i najnovije multimedijske mogućnosti kao i praktičnost, malu potrošnju i nisku emisiju štetnih gasova. A istovremeno predstavlja izvrsnu vrednost za novac...
Volkswagen Amarok - predstavljen novi evropski pick-up

Volkswagen Amarok - predstavljen novi evropski pick-up

Volkswagen se vraća u kategoriju evropskih, odnosno srednje velikih pick-up modela. Pick-up Amarok, koji se svrstava u klasu vozila sa korisnim teretom oko 1 tone, kompletno je razvijen u Nemačkoj diviziji za komercijalna vozila Volkswagena. Proizvodiće se u Južnoj Americi, u Argentini, u fabrici Pacheco, nedaleko od Buenos Airesa...
Sebastien Ogier - Rallye Monte Carlo (Red Bull photo)
Slika nedelje