AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel Corsa: Novo srce, novi mišići – sve pod „kožom“ je novo

Opel Corsa: Novo srce, novi mišići – sve pod „kožom“ je novo

U januaru 2010. godine Opel Corsa će biti kompletno doterana sa krupnim tehničkim promenama, koje su toliko brojne da je super-mini porodica preoblikovana. Ponovo doterana linija pogonskih grupa, poboljšanja šasije i rekalibracija upravljanja daju Corsi bolje preformanse i nižu potrošnju goriva – kao i vrhunsku udobnost za putnike i uzbudljivu dinamiku vožnje...

Corsa ostaje verna svom uzbudljivom dizajnu, sa sportskim konturama i jednim od najprostranijih i najlaskavijih enterijera u svojoj klasi. Takođe se odlikuje i inovativnim tehnologijama koje su izvrsne za segment malih kola. Ove tehnologije uključuju halogenu prilagodljivu prednju svetlosnu grupu za krivine i uglove, zagrevani upravljač i integrisani sistem za nošenje bicikala FlexFix koji je Opelov unikat. Corsa, na koju otpada nekih 30 odsto ukupne prodaje Opela/Voksola, dostupna je u dve izrazito različite varijante: model u izvedbi kupea sa troje vrata i porodična verzija sa petoro vrata. Znatno niža potrošnja goriva i povećan učinak benzinske linije Opel Corsa se odlikuje novom linijom benzinskih motora, koja se u potpunosti uklapa u Euro 5 standarde. Svi motori su dorađeni kako bi isporučivali veći obrtni moment, dok istovremeno daju i do 13 odsto nižu potrošnju i emisiju ugljen-dioksida. Najpopularnije benzinske pogonske grupe ( od 1 i 1,4 litre sa manuelnim i Easytronic menjačima) sada imaju potrošnju između 5.0 i 5.5 lit/100 km, uz maksimalnu emisiju ugljen-dioksida od svega 129 g/km. Poboljšanja performansi i efikasnosti su omogućena kroz određen broj tehničkih promena: • Nova pumpa za ulje optimizira pritisak ulja i smanjuje trenje, time smanjujući i potrošnju goriva. • Novo-razvijeni fejzer dvostruke bregaste osovine na motorima od 1.2- i 1.4-litara poboljšava proces sagorevanja, time dajući povećanu snagu i obrtni moment. • Novo upravljanje termostatom skraćuje fazu zagrevanja motora, čime dodatno smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova. • Pokazatelj za promenu režima na instrument ploči obaveštava vozače kako da štede gorivo. Segment od 65 KS: Polazni nivo motora zapremine od 1. litra sa tri cilindra sada razvija 48 kW/65 KS i 90 Nm. Ovo je uporedivo sa prethodnom generacijom, sa 44 kW/60 KS koja razvija 88 Nm. Istovremeno, potrošnja goriva i emisija gasova na polaznom nivou motora su smanjeni za 13 odsto, na 5 litara 117 g/km (u odnosu na 5,6 litara/100 km i 134 g/km). Sa tim je Corsa 1.0 najčistija od svih benzinskih super-mini automobila. Segment od 85 KS: Na sledećem nivou, nova verzija motora od 1.2 litre sada pruža 63 kW/85 KS i obrtni moment od 115 Nm. To je uporedivo sa 80 KS i 110 Nm kod trenutno prisutnog modela Corsa 1.2. Istovremeno, novi motor od 1.2 litra ima za 11% nižu potrošnju goriva i ugljen-dioksida kod modela sa manuelnim menjačem i 13 odsto niže vrednosti kod modela sa Easytronic automtskim menjačem (5.1 lit/100 km i 119 g/km CO2 u odnosu na 5.8 i 137 g). Segment od 100 KS: Motor od 1,4 litara se takođe nudi sa 74 kW/100 KS i 130 Nm obrtnog momenta – dajući veću živost u odnosu na prethodnu generaciju koja je imala 90 KS i 125 Nm, što znači 12-postotno poboljšanje u potrošnji goriva i ugljendioksida.. Uz potrošnju od svega 5,5 litara/100 km (129 g/km ugljen-dioksida), dostiže maksimalnu brzinu od 180 km/h, a ubrzava od 0 to 100 km/h za 11,9 sekundi. Sportske verzije: Najjači benzinski motor od 1,6 litara kod modela Corsa Gsi (110 kW/150 KS) i OPC (141 kW/192 KS) verzije takođe donosi značajno poboljšanje u vezi sa potrošnjom goriva i emisijom ugljen-dioksida. To se postiže kroz optimizovanu kalibraciju motora za Euro 5 i 95 RON (GSi) ili 98 RON (OPC) goriva. Prosečna potrošnja goriva za obe varijante je sada smanjena za 9,5 odsto na 7.3 l/100 km uz emisije ugljen-dioksida od 171 g/km kod GSI odnosno 172 g/km kod OPC modela. Prenosni mehanizam u opsegu od optimalne potrošnje goriva do boljih performansi U mnogim slučajevima, nova benzinska Corsa nudi izbor između niskog i visokog odnosa prenosa. Tradicionalno, prenosni mehanizmi niskog odnosa se uparuju sa benzinskim motorima za sportskije menjače sa većim brojem obrtaja, dok menjači visokog odnosa kod dizel vozila, nadoknađuju uži opseg broja obrtaja i pružaju ekonomičnuju vožnju.

Opel Corsa: Novo srce, novi mišići – sve pod „kožom“ je novo

Kako su svi benzinski motori sa unapređenim vrednostima obrtnog momenta, naročito pri nižem broju obrtaja, takođe je bilo moguće da se upare sa prenosnim mehanizmima visokog odnosa. Dizel motori Novi vodeći modeli u liniji 1.7 CDTI 130 KS sa 300 Nm i ecoFLEX sa 95 KS 1.7 CDTI: Vodeći model u liniji, dizel motor 1.7 CDTI u Corsa opsegu takođe dobija na izlaznoj snazi i obrtnom momentu uz smanjenje potrošnje goriva. Snaga se povećava sa 92 kW/125 KS na 96 kW/130 KS dok obrtni moment raste sa 280 na 300 Nm pri istoj brzini motora. Emisije, suprotno tome, padaju za 9 odsto na izvrsnih 118 g ugljen-dioksida / km u odnosu na 130 g ugljen-dioksida / km kod verzije sa troje vrata. Corsa 1.7 CDTI sada postiže 200 km/h (5 km/h više u odnosu na prethodnu generaciju) i ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi (u odnosu na 9,9 sekundi kod prethodne generacije). Zahvaljujući povećanom obrtnom momentu, ona sada u petoj brzini ubrzava sa 80 na 120 km/h za svega 9,3 sekunde (u odnosu na perthodno potrebnih 10,4 sekunde). Vodeći računa o Euro 5 standardima, Opelovi inžinjeri su poboljšali performanse modela 1.7 CDTI dodavanjem novog turbo punjača sa senzorom položaja aktuatora dajući preciznu kontrolu pritiska dopunskog pogona. Radi smanjenja potrošnje, oni su razvili sistem ubrizgavanja goriva koji poboljšava proces sagorevanja; takođe su koristili niskonaponske grejače goriva koji smanjuju opterećenje generatora prilikom zagrevanja motora. Nova lakša usisna grana takođe smanjuje težinu, dok pokazatelj za prebacivanje pomaže vozaču za potrebe ekonomičnog načina vožnje. 1.3 CDTI ecoFLEX: Nova Corsa ecoFLEX, varijanta sa najmanjom emisijom se sada pogoni dizel motorom od 70 kW/95 KS 1.3 CDTI koji je unapređen turbo punjačem sa varijabilnom geometrijom. Poseduje 27 odsto više snage u odnosu na prethodnu generaciju modela Corsa ecoFLEX, iako su potrošnja goriva i emisija ugljen-dioksida smanjeni za nekih 10 odsto. Sa svojih 190 Nm obrtnog momenta u opsegu između 1750 i 3250 ob/min, ovaj model Corsa ecoFLEX troši svega 3.7 l/100 km, uz emisiju od samo 98 g ugljen-dioksida / km kod modela sa troje vrata. Corsa sa petoro vrata ispušta 99 g/km. Filter za sitne čestice je standardan deo opreme. Pokazatelj za promenu režima na instrument tabli pomaže vozaču da optmizuje potrošnju goriva. Ova verzija menja model 1.3 CDTI ecoFLEX (55 kW/75 hp) sa 105 g ugljen-dioksida / km koji se nudio samo u izvedbi sa troje vrata.

Opel Corsa: Novo srce, novi mišići – sve pod „kožom“ je novo

Šasija i upravljanje su optimizovani za čak uvećanu udobnost i zabavnost vožnje Već pohvaljena za svoje dinamičke kvalitete i zabavu koje pruža prilikom vožnje, Corsa se odlikuje i mnoštvom poboljšanja na šasiji i u upravljanju. Upravljanje: Opel je optimizovao upravljanje na svim modelima Corsa-e. Softverske komande za elektronsko upravljanje (EPS) su dodatno podešene, a inižinjeri su ugradili novu oblogu trokrake poluge u prenosni mehanizam upravljača radi smanjenja trenja. Skupno, ove mere omogućuju poboljšanu povratnu informaciju i preciznost sa pojačanim osećajem centriranosti i snažnijim povratom u srednji položaj, nakon izlaska iz krivine ili posle pokreta upravljača radi promene traka. Korektivni manevri rezultiraju u poboljšanoj stabilnosti pri vožnji unapred. Šasija: Promene u vešanju se na modele Corsa-e različito primenjuju. • Na svim modelima osim OPC-a, inžinjeri su modifikovali zadnju osovinu zakretanjem torzionog profila osovine za 20° - od 15 do 35°. Kao rezultat ovoga, poboljšana je stabilnost u manevrima promene trake. • Kod „comfort“ šasije (na svim modelima osim onih sa u sportskoj izvedbi kao i kod GSi i OPC verzija), amortizeri napred i pozadi su dodatno podešeni radi dodatnog poboljšanja udobnosti vožnje, ne na uštrb dinamike vožnje. Istovremeno, inžinjeri su izabrali nove, mekše ukrućivače prednjih podupirača u zadnjem delu. Sve dizel varijante su takođe opremljene sa novim, mekšim prednjim oprugama. • Svi modeli sa „comfort“ šasijom imaju anti-roll letvu sa prečnikom povećanim za , 0,1 mm. • Okviri stabilizatora su redizajnirani na svim varijantama, što za rezultat ima smanjeno okretanje i nadoknađuje mekše podešenje vešanja. Opel PR

Citroën C4 Aircross: Novi kompaktni SUV

Citroën C4 Aircross: Novi kompaktni SUV

Više od 100,000 novih vozila Citroën C4 je sišlo sa proizvodne trake otkako je model predstavljen pre godinu dana. Nadovezujući se na ovaj poslovni uspeh, brend proširuje gamu C4 vozila originalnim modelom: Citroën C4 Aircross. Novim vozilom su prikazane kovencionalne odlike kompaktnog SUV dizajna...

Audi Q3: Video predstavljanje

Audi Q3: Video predstavljanje

Audi ove godine nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3, koji je nedavno premijerno predstavljen i u Beogradu. Zanimljivo je da je premium brat modela VW Tiguan, dobio samo motore zapremine 2 litra...

Novi BMW 1 (F20): nove zvanične fotografije i informacije

Novi BMW 1 (F20): nove zvanične fotografije i informacije

Nova BMW "jedinica" označila je kraj za atmosferske motore BMW, ali i novi početak za osmostepene automatske menjače u nižoj srednjoj klasi. Dvoprostorna karoserija nove BMW serije 1, dobila je novi dizajn, sa neobično dugim "nosom", i zadnjim delom koji podseća na onaj koji smo videli kod prethodnika...

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Opel Zafira Tourer imaće svetsku premijeru na 64. međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu od 15. do 25. septembra 2011. Kroz savršen spoj funkcionalnosti i udobnosti Zafira Tourer unosi vrhunske kvalitativne vrednosti i inovativne tehnologije Insignije kao i Opelovu konstruktorsku filozofiju – “spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti”...

Citroën DS5 - Odlučio je da nas iznenadi

Citroën DS5 - Odlučio je da nas iznenadi

Nakon svetske premijere, koja je održana u ponedeljak u Šangaju, iz Citroena stižu nove informacije o najnovijem vizuelnom i tehnološkom čudu – Citroenu DS5. Sa istorijom koja je posvećena stvaranju inovacija u poslednjih 90 godina, Citroen brend je proširio svoju ponudu proizvoda i razvio novu liniju - DS...

Volvo C30 Electric

Volvo C30 Electric

Volvo C30 Electric deo je ambiciozne strategije „elektrifikacije“ koju sprovodi švedski proizvođač automobila. Bogato je opremljen, udoban, dinamičan i siguran kao i standardni automobil, a nudi autonomiju vožnje s jednim punjenjem do 150 km uz gotovo nultu emisiju štetnog ugljen dioksida...

Nova Captiva donosi veću brzinu, snagu i bolju namenu

Nova Captiva donosi veću brzinu, snagu i bolju namenu

Louis Chevrolet bio bi ponosan sa najnovijim primerkom višenamenskog vozila, novom Captivom. Čistokrvno Chevrolet kompaktno višenamensko vozilo je prošlo kroz veliki preobražaj za 2011. godinu, koji uključuje sveži spoljašnji dizajn koji mu daje još samouvereniji i dinamičniji izgled; kompletno novi niz najnovijih snažnih i ekonomičnih motora...

Predstavljamo: Opel Antara 2011

Predstavljamo: Opel Antara 2011

Sa izraženim spoljašnjim dizajnom, novim motorima, ponovno "naštimovanom" šasijom i modernizovanim enterijerom Opel Antara kombinuje karakter sportskog terenca sa visokim nivoom praktičnosti i urbanim šik stilom u modelu za 2011. godinu...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje