AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Sajam automobila u Ženevi - Potpuno novi Chevrolet Cruze

Sajam automobila u Ženevi - Potpuno novi Chevrolet Cruze

Potpuno novi Chevrolet Cruze sedan podiže lestvicu standarda dopadljivosti dizajna, kvalitet izvedbe i rafiniranosti vožnje u evropskom segementu kompaktnih vozila. Novi Cruze biće velika zvezda sajma automobila u Ženevi...

Sajam automobila u Ženevi - Potpuno novi Chevrolet Cruze

Potpomognut očekivanim visokim ocenama na EuroNCAP sigurnosnom sudar testu i potpuno novom izvedbom pogonske grupe, Cruze ujedno nagoveštava uvođenje novog globalnog dizajnerskog jezika Chevrolet brenda. "Chevrolet je oduvek smatran vrednim vozilom, a Cruze ispunjava to očekivanje kao nikada ranije." - ističe Wayne Brannon, Izvršni direktor u Chevrolet Europe. "On redefiniše vrednosti svojim dizajnom, kvalitetom, materijalima i sjajnim stilom u unutrašnjosti i spoljašnjosti." Izveden tako da zadovolji evropske ukuse u vezi sa dizajnom i osobinama, Cruze će se naći u prodaji u martu i prethodiće lansiranju serije novih proizvoda koji dele njegove standarde kvaliteta i dizajna. Jednostavno, Chevrolet veruje da se uvođenjem Cruze-a pomeraju granice za proizvode koji teže uspešnom nadmetanju u njegovom segmentu.

Sajam automobila u Ženevi - Potpuno novi Chevrolet Cruze

Spoljašnji izgled Multi - nacionalni dizajnerski tim, sa sedištem u Koreji, uz podršku kolega iz Nemačke, SAD i Australije, je imao zadatak da isporuči sasvim novo kompaktno vozilo, u notchback sedan izvedbi koje će Chevrolet-ovom brendu dati novu energiju. "Cilj nam je bio da budemo revolucionarni, a ne evolutivni." - ističe Taewan Kim, potpredsednik u GM DAT Design Center u Koreji. Unutra i spolja, tim je razvio novi globalni dizajnerski jezik za Chevrolet-ov brend, uvodeći sveže vizuelne elemente, pri tom usklađujući potencijale kako bi Chevy-jev tradicionalni dizajnerski potpis bio predstavljen na novi način. Lučna krovna linija, koja se pruža od strmo nakošenog vetrobrana u uzane zadnje stubove, je glavna crta spoljašnjosti Cruze-a. U kombinaciji sa relativno kratkim zadnjim delom, dobija se, po prvi put u ovom segmentu, izgled kupe modela sa četvoro vrata. Širi i duži od prethodnika, Cruze se odlikuje čvrstim, niskim stavom, sa točkovima na spoljnim ivicama zategnute karoserije. Izrazito konkavna ramena linija se kreće duž stranica automobila prema poklopcu u zadnjem delu i viđena je za novi potpis Chevy-ju svojstvenog dizajna. Vizuelna pojava slična onoj kod modela više klase, je takođe pojačana čistom, nerazbacanom karoserijom bez nepotrebnih detalja. Potpis u vidu dvodelne rešetke nosi Chevy-jevu zlatnu leptir mašnu sa novim samopouzdanjem. Na bokovima se odlikuje upadljivim kućištima farova, sa detaljima sa „ efektom dragulja “ , koji se, strelovito, završavaju u tački na prednjim blatobranima. Skladna izvedba zadnjeg dela uključuje uklopive zadnje svetlosne grupe, od kojih je svaka izlivena u dva kružna oblika, koji podsećaju na tradicionalni Chevy-jev stilski motiv dvostrukih svetala. Vitak izgled je podržan zavidnim vučnim koeficijentom od 0,31 i kvalitetom konstrukcije uz pažnju za detalje kakva odlikuje proizvode sa mnogo većom cenom. Izvedba i završna obrada ploča i spojnih linija, koje su najbolje u klasi, doprinose kvalitetu robusne pojave. "Ovo je automobil snažnog karaktera sa osobinama više klase i sjajnim stavom." dodaje Taewan Kim. "Sigurni smo da će se izdvojiti među konkurencijom."

Sajam automobila u Ženevi - Potpuno novi Chevrolet Cruze

Dizajn i odlike unutrašnjosti Prenoseći sportski, a ipak topao ambijent, petosedna kabina se odlikuje harmoničnim, tečnim crtama i primenom zrnastih, materijala mekih na dodir. Izvedba visokog kvaliteta je ono što nadilazi segment kompaktnih vozila. Osobine, vodeće u toj klasi vozila, uključuju uklapanje limova, sa izrazito tesnim razmakom i velikodušno velik prostor za noge, glavu i ramena, uprkos padajućem krovu Cruze-a. Osnovna tema u dizajnu je moderan izraz tradicionalnog Chevy-jevog stila – potpis u vidu dvostrukog kokpita kao kod Corvette-e, motiv izveden tako da vozaču i putniku da osećaj zajedničkog iskustva. Na svakoj strani glavne upravljačke table, ponuđen ie izbor različitih boja ili zrnastih vinilnih ploča, koji su nadopunjeni odgovarajućim umetcima na sedištima i vratima. Središnja tačka simetrije dvostrukog kokpita je precizno uklopljena središnja konzola, koja sadrži deo za zabavu i informisanje i displeje i tastere klima uređaja. Postavljena je pod niskim uglom i ima tekući, slobodan oblik koji eliminiše prave linije i tradicionalno „ uramljivanje “ ploča kao kod slika. Trodimenzionalno matematičko modeliranje je korišćeno pri dizajniranju glavne skupine instrumenata. Analogni birači su sa pozadinskim LED osvetljenjem zarad jasne oštre osvetljenosti, u beloj i ledeno plavoj boji.

Sajam automobila u Ženevi - Potpuno novi Chevrolet Cruze

U poređenju sa sedištima prethodnika, glavna poboljšanja kod Cruze-a su korišćenje mrežaste žičane konstrukcije kako bi se težina raspodelila ravnomernije, čvršće penasto punjenje i dublje punjenje sedalnih površina i naslona, napred i nazad. Materijal tapacirunga uključuje visoko-kvalitetno francusko opšivanje, koje doprinosi velikoj izdržljivosti i isključuje mogućnost pojave rastegnutog izgleda sa vremenom. Kožna postava, sa zagrevanim prednjim sedištima, predstavlja opciju za vrhunsku, LT specifikaciju. Opseg uzdužnog pomeranja prednjih sedišta je produžen za oko 50mm, time dajući najveće pomeranje u segmentu kompaktnih vozila. Ručna kontrola rada klima uređaja predstavlja opciju za osnovnu, a standardna osobina za LS varijante dok je dvozonska automatska kontrola klima uređaja standardna za LT specifikaciju. Sistem filtracije sitne prljavštine i mirisa koji pročišćava vazduh koji ulazi u kabinu predstavlja standard u celom opsegu, kao što je i zagrevano zadnje staklo. AM/FM/CD audio sistem, sa digitalnim RDS signaliranjem, MP3 uređajem i dvobojnim grafičkim displejom predstavlja standard za osnovnu i LS konfiguraciju. LT sistem tome dodaje ugrađen, automatski CD uređaj kapaciteta 6 cd-a i USB priključak za iPod na centralnoj konzoli. Navigacioni sistem na DVD osnovi se nudi u svim specifikacijama i uključuje 7-inčni displej za prikaz mapa u boji, segment koji se po prvi put javlja kod Chevrolet-a.

Sajam automobila u Ženevi - Potpuno novi Chevrolet Cruze

Struktura i sigurnosni sistemi Struktura tela Cruze-a je najčvršća u klasi, sa torzionom krutošću za 140% većom nego kod prethodnika. Ova tesna, snažna struktura predstavlja ključ za smanjenje buke vibracija i gruboće (NVH), kao i za osiguranje dobrog ponašanja pri sudaru i optimalne osobine vožnje i rukovanja. Automobil je konstruisan u saradnji GM-ovih ispostava u Nemačkoj, SAD, Australiji i Koreji. " U ključnim oblastima, kao što su struktura tela, amortizeri, sigurnost i električni sistemi, izvukli smo ono što je najbolje u GM-ovom iskustvu stečenom širom sveta " ističe Peter Mertens, izvršni direktor za kompaktna vozila u GM Global Vehicle Line Executive. Osnovna struktura je jedinična konstrukcija izvedena od čeličnih greda, presovanih delova i boksova sa ukupnom torzionom čvrstoćom od 17.66 KNm/po stepenu odbijanja. Oko 65% strukture je izvedeno od čelika velike snage (HSS), za oko 50% više nego kod prethodnika. Na strukturi je povećan i broj tačkastog varenja za oko 30%. Efikasne putanje opterećenja obezbeđuju maksimalnu zaštitu putnika u slučaju udara iz, doslovno, bilo kog pravca. Grede po celoj dužini i ojačanja vertikalnih greda, B i A-stubova, korišćenjem čelika velike jačine i obrada uklopljenih odlivaka, svi doprinose odličnom ponašanju vozila u sudaru. Prednji deo koji apsorbuje energiju i zadnje zone „ gužvanja “ su izvedeni tako da se deformišu najefikasnije moguće kako bi se očuvao putnički deo, koji je zaštićen sigurnosnim kavezom, ojačanim cevastim strukturama koje uokviruju vrata i drže krov. Kombinacija jednodelne bočne strukture i ultra-snažnih greda vrata takođe obezbeđuju efikasnu zaštitu od bočnog udara. Pri malim brzinama do 4 km/h, oplate prednjeg i zadnjeg branika su tako izvedene da apsorbuju snagu slabog udara, čime se minimizuje oštećenje karoserije. Pored minimizovanja buke i vibracija, čvrsta struktura ujedno olakšava izolovanje od dejstva rada pogonske grupe, buku od kretanja po putu i vetra, radi još tiše udobnosti u kabini. Cruze je dostigao unutrašnju akustiku i nivo smanjenja buke vetra koji su među najboljima u klasi kompaktnih sedan vozila u segmentu. Sigurnosni pojasevi sa tri tačke vezivanja su obezbeđeni za svih pet sedišta. Prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača, bočni-zavesni vazdušni jastuci na krovu, bočni vazdušni jastuci ugrađeni na prednjem sedištu i propadajuća pedala predstavljaju standardnu opremu. Aktivne bezbednosne mere uključuju i ABS kočenje, vučnu kontrolu (TCS) i, opcionu Elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC).

Sajam automobila u Ženevi - Potpuno novi Chevrolet Cruze

Pogonski sistem Potpuno nova benzinska i dizel linija obuhvataju benyinske motore od 1,6 i 1,8 litara (kompletno od aluminijuma) i turbo dizel motor od 2,0 sa 16 ventila. Oba benzinska motora su sa vremenski podesivim ventilima i na usisnoj i na ispusnoj grani. Motor od 1,6 litara razvija najveću snagu od 114 ks/83 kW pri 6.400 ob/min uz vrhunac obrtnog momenta od 153 Nm pri 4.200 ob/min. Verzija od 1,8-lit nudi još bolji odgovor, sa 141 ks/104 kW pri 6.200 ob/min i najvećim obrtnim momentom od 176 Nm pri 3.800 ob/min, uključujući 85% sa svega 2.000 ob/min do 6.300 ob/min. Kada je u pitanju učinak snage po litru, ovaj motor je među najefikasnijima na tržištu. Sa ručnim menjačima, ovi motori daju ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,5 i10,0 sekundi, dok je potrošnja goriva pri kombinovanom režimu vožnje 6,7 t.j. 6,8 L/100 km. Novi 16-ventilski, 2-litarski turbo dizel motor, koji razvija 150 ks/110 kW, obezbeđuje dodatnu snagu sa čak povećanom štedljivošću. Impresivna ekonomičnost u potrošnji goriva – 5.6 L/100 km pri kombinovanom režimu vožnje – daje mogućnost opsega vožnje od preko 1.000 km. Predstavlja standardnu opremu sa filterom za sitne čestice u izduvnim gasovima, koji ne zahteva održavanje. Izvedba višestrukog ubrizgavanja zajedničkog voda, se odlikuje varijabilnim, geometrijskim turbo-punjenjem (VGT). Sa snažnim obrtnim momentom od 320 Nm pri svega 2.000 ob/min, ovaj motor omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,0 sekundi, dok su performanse menjača još impresivnije, sa 80 na 120 km/h u petoj brzini za 12,5 sekundi. Naknadno će biti pridodata verzija od 125 ks/92 kW. Motor zapremine 1,6 litara se isporučuje kao standardan deo opreme za osnovne i LS varijante, dok je 1,8-litarski motor standardan za LT a opciono i za LS. i jedna i druga verzija su dostupne sa 5-stepenim ručnim menjačem ili novim 6-stepenim automatskim menjačem, što predstavlja Chevrolet-ovu novinu u ovom segmentu. 2-litarski turbo dizel motor se isporučuje samo za LT modele, dok će se u verziji od 125 ks/92 kW nuditi za osnovne i LS modele. Oba ova motora su dostupna samo sa ručnim menjačem. Univerzalni prednji pod-ram, koji nosi sklop motora i menjača, je postavljen pomoću četiri gumene čaure. Ovo izolovano montiranje pomaže smanjenju prenosa vibracija motora i buke od puta u kabinu.

Sajam automobila u Ženevi - Potpuno novi Chevrolet Cruze

Amortizeri, kočioni i sistem upravljanja Amortizeri i kočioni i upravljački sistem Cruze-a su razvijeni na evropskim putevima kako bi se zadovoljili evropski ukusi, vezano za vožnju. Dostigavši sklad između agilnosti i udobnosti vožnje, Cruze nudi vozaču visok stepen „povezanosti“, istovremeno dajući osećaj opuštene i prefinjene vožnje. U poređenju sa prethodnikom, Cruze je u prednosti zbog šireg „ otiska “ koji doprinosi stabilnijem rukovanju. Prednji trag je povećan do 1.544 mm (za 64 mm) dok je zadnji trag povećan na 1.558 m (uvećanje od 78 mm), uz međuosovinski razmak koji je sa 2.685 mm uvećan za 85 mm. Proporcionalno povećanje traga daje svojsteno bolje držanje na putu. Prednji amortizer je na McPherson podupiraču, sa bočnim opterećenjem radi smanjenja trenja klizanja. Prednji pod-ram predstavlja čvrsto smestište za unutrašnje montiranje donjih A-viljušaka. Hidraulične čaure – svojstvene skupljim vozilima – se koriste da bi se obezbedio veći stepen izolovanosti u vožnji, kao i bolju kontrolu opterećenja koja dolaze od vožnje po putu. U zadnjem delu korišćena je napredna izvedba složene radilice ( torzione osovine ). Osim što omogućava postojanu kontrolu ugla oslanjanja točkova, sistem vešanja donosi i uštede u prostoru i težini, koje su dragocene za vozila u kompaktnom segmentu.

Osovina „ U “ profilnog oblika, sa duplim zidom je zakačena na vučne pomoću patentiranog varenja magnetnim lukom. Ova proizvodna tehnologija dopušta prilagođavanje debljine i uglova kačenja različitim motorima i težinama vozila, omogućavajući fino podešavanje roll-rate i roll-steer karakteristika. Disk-kočnice, sa ventilacijom u prednjem delu i čvrstim zadnjim delom su postavljene na svim točkovima. Standardno se uz vozilo isporučuje i ABS, kontrola proklizavanja i sistem elektroničke raspodele sile kočenja (EBD) na prednjim i zadnjim točkovima (EU + dve države). Kočioni sistem protiv proklizavanja (ABS) na svim točkovima, kontrola vuče (TCS) i elektronska raspodela kočione sile (EBD), koja kontroliše odnos kočenja u prednjem i zadnjem delu, su standardan deo opreme (EU+2 zemlje). Elektronska kontrola stabilnosti (ESC), takođe standardna osobina (EU + 2 zemlje) koristi i ABS i TCS funkcije radi ostvarivanja suptilnog protivdejstva preterano energičnoj vožnji ili pogrešnim procenama vozača. Pored toga, od koristi je i za održavanje kontrole nad vozilom pri manevru naglog izbegavanja. Upravljač sa zupčastom letvom dolazi sa servom i brzo reaguje te pravi puni krug u manje od tri okreta upravljača. Chevrolet PR

Lexus predstavlja novi LS

Lexus predstavlja novi LS

Lexus je u San Francisku, Kalifornija, predstavio novi asortiman LS modela, koji obuhvata LS 460, LS 600h i potpuno novi F SPORT model. Opremljen Lexus Hybrid Drive sistemom, LS 600h je i dalje najsnažniji hibridni V8 automobil na svetu. Nakon nedavno predstavljenih GS i ES modela, nova perjanica Lexusa predstavlja snažan spoj prefinjenosti i inovacija...

Opelov novi kompaktni OPC – najmoćnija Astra ikada

Opelov novi kompaktni OPC – najmoćnija Astra ikada

Opelova gama Astra vozila dobila je novog člana visokih performansi, moćnu Astru OPC od 206 kW / 280 ks, koja dopunjuje OPC liniju u kojoj se već nalaze mala Corsa OPC i srednja Insignia OPC. Sa dvolitarskim turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem, Astra OPC (Opel Performans Centar) razvija maksimalan obrtni momenat od 400 Nm...

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Novi Focus ST će isporučiti jedinstven spoj vrhunskih performansi, upravljivosti, prefinjenosti i stila u više od 40 država širom sveta, kao prvi Fordov svetski automobil visokih performansi. Opremljen 2,0-litarskim EcoBoost turbo motorom sa 250 KS, novi Focus ST bi trebalo da postigne ubrzanje od 0 do 100 km/h u 6,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 248 km/h.

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Najveći "magnet" na štandu Audi, na sajmu automobila u Ženevi, bez diskusije će biti najsnažniji derivat modelske serije A4, koji nosi tradicionalnu oznaku Audi RS4 Avant. Ovo je treća generacija najsnažnije verzije modelske serije A4, posle RS4 B7 (2006 - 2008) i RS4 B5 (2000 - 2001)...

Predstavljamo: Renault Scenic (2012)

Predstavljamo: Renault Scenic (2012)

Osvežen izgled i novi motori - to su glavne odlike modernizacije modela Renault Scenic i Grand Scenic. Kompaktni francuski MPV tim dobio je moderniji dizajn, a došlo je do promena kod ključnih motorizacija, što će sigurno podržati uspeh modela, koji su za dve godine postojanja u aktuelnoj generaciji, dostigli brojku od 400.000 prodatih primeraka...

Novi BMW Serije 3 – sajamsko predstavljanje u Detroitu

Novi BMW Serije 3 – sajamsko predstavljanje u Detroitu

Šesta generacija BMW serije 3, najprodavanijeg premium automobila na svetu, postavlja nove standarde u smislu sportskih karakteristika, elegancije i udobnosti. Premijerno sajamsko predstavljanje ovog automobila je održano na sajmu automobila u Detroitu, dok se premijera na Srpskom tržištu očekuje na proleće...

Predstavljamo: Audi A6 Allroad Quattro treće generacije

Predstavljamo: Audi A6 Allroad Quattro treće generacije

Audi A6 Allroad Quattro nastavlja tradiciju svojih prethodnika, koju su predstavljeni u dve generacije, 1998. i 2006. godine, najpre kao model Allroad Quattro. Ni novi Audi A6 Allroad Quattro nije terenski automobil, već samo karavan Audi A6 na "visokim nogama", sa pogonom na sve točkove. Audi A6 Allroad Quattro u nemačke salone stiže u proleće tekuće godine, a cena verzije 3.0 TDI (150 kW) iznosi 54.600 evra...

Volvo V60 Hybrid: u prodaji za nekoliko nedelja

Volvo V60 Hybrid: u prodaji za nekoliko nedelja

Kompanija Volvo će u predstojećim nedeljama, u Evropi započeti prodaju prvog serijskog hibridnog automobila, opremljenog dizel motorom, čije baterije mogu da se pune i pomoću eksternih izvora. Novi plug-in hibrid je razvijen na bazi karavan modela Volvo V60, a u ponudi će biti iskljčivo u vrhunskom paketu opreme Pure Limited...

MINI Coupe stigao u Srbiju

MINI Coupe stigao u Srbiju

Šesti član porodice MINI, koji je razvijen u potpuno drugačijem smeru od modela Clubman ili Countryman, stigao je na srpsko tržište. Kompanija Delta Motors, sinoć je u klubu Comunale, svojim poslovnim partnerima i predstavnicima medija predstavila MINI Coupe. Prvi utisvi su pozitivni...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje