AutoMAGAZIN - Predstavljamo

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo C30 Electric

Volvo C30 Electric

Volvo C30 Electric deo je ambiciozne strategije „elektrifikacije“ koju sprovodi švedski proizvođač automobila. Bogato je opremljen, udoban, dinamičan i siguran kao i standardni automobil, a nudi autonomiju vožnje s jednim punjenjem do 150 km uz gotovo nultu emisiju štetnog ugljen dioksida...

Isporuke inicijalne serije od 250 vozila, odabranim kupcima u Evropi, počeće u drugoj polovini ove godine.

„Primili smo vrlo pozitivne signale s tržišta. Flotni kupci, kao što su javne službe i kompanije koristiće većinu od inicijalnih 250 automobila. Automobili će se voziti u Švedskoj, Norveškoj, Belgiji, Holandiji, Francuskoj, Nemačkoj, SAD i Kini. Ukoliko se nastavi s velikom potražnjom, povećaćemo proizvodne kapacitete“, ističe Lennart Stegland, direktor Volvo odeljenja za posebna vozila.

Volvo C30 Electric

Ukoliko se C30 DRIVe Electric dopunjava strujom dobijenom od obnovljivih izvora, poput vetroturbina ili hidroturbina, vožnja je doslovce oslobođena svih štetnih emisija. Ova činjenica, u kombinaciji s visokom energetskom efikasnošću električnog motora u odnosu na motor s unutrašnjim sagorevanjem, nagoveštava da će električni automobili postati realnost. „Procenjuje se da bi do 2020. godine između pet i deset odsto vozila u Švedskoj trebalo da bude pokretano strujom, a u razdoblju od 2020. do 2025. godine električni automobili bi trebalo da ‘drže' između tri i deset odsto tržišnog udela u Evropi. Različita tržišta imaju različite potencijale“, naglašava Lennart Stegland.

Električni automobili koriste relativno malo električne struje, a rast potražnje biće više nego zadovoljen ambicioznim planovima ekspanzije obnovljivih izvora energije širom Evrope. Jedna vetroturbina, na primer, proizvodi dovoljno obnovljive energije za pokretanje 3.000 električnih vozila.

Volvo C30 Electric

Do 150 kilometara s jednim punjenjem

Kako bi mogao da prevali do 150 kilomemara, Volvo C30 Electric poseduje 24 kWh baterijskog kapaciteta, a 22,7 kWh se koristi isključivo za pokretanje automobila. Baterije (2x140 kg) su locirane na mestu rezervoara za gorivo i na sredini vozila. To znači da je prtljažni prostor netaknut.


Ispod prednjeg poklopca klasični motor s unutrašnjim sagorevanjem zamenjen je mnogo kompaktnijim električnim motorom od 111 KS i 220 Nm obrtnog momenta. Uz to, automobil poseduje i 400 V visokovoltažni sistem. Litijum-jonske baterije se pune preko standardne 230 voltne utičnice. Kabl se uključuje u masku hladnjaka, preko posebno dizajniranog konektora za punjenje.

Vreme punjenja zavisi od dostupne amperaže. Ukoliko je amperaža 10A, punjenje traje oko 10 sati, a ukoliko je amperaža 16A, vreme punjenja se skraćuje na 6-8 sati. Tokom procesa punjenja dolazeća naizmenična struja (AC), konvertuje se u jednosmernu struju (DC), koja se skladišti u baterije. Tokom vožnje dolazi do još jedne konverzije, kada se jednosmerna struja iz baterije preko invertera pretvara u naizmeničnu struju koja pokreće elektromotor. Volvo C30 Electric poseduje i DC/DC struju kojom se snabdevaju brojni sistemi automobila.

Volvo C30 Electric

0-70 km/h za 6,5 sekundi

Konstantan obrtni momenat elektrričnog motora nudi modelu C30 Electric ubrzanje do 70 km/h za samo 6,5 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 130 km/h. Sertifikovana autonomija kretanja po NEDC-u (novi evropski vozni ciklus) iznosi 163 km, iako Volvo navodi praktičnu autonomiju od 150 km. „150 kilometara je mnogo veća razdaljina od one koju dnevno pređe 90% korisnika javnog prevoza. Prosečna upotreba iznosi 45 km dnevno. To znači da se C30 Electric može koristiti za svakodnevne obaveze“, objašnjava Lennart Stegland.

Tri klima sistema

Volvo C30 Electric opremljen je s tri klima sistema. Jedan obezbeđuje hlađenje i grejanje putničkog prostora, dok drugi hladi i greje baterije po potrebi. Električni motor i elektronika hlade se vodom.
Volvo C30 Electric poseduje inovativno rešenje koje omogućava ugodno grejanje u hladnim zimskim uslovima, bez kompromisa po pitanju trajnosti baterije, odnosno autonomije kretanja. Za klimatizovanje putničkog prostora brine se grejač pokretan bio-etanolom, a ugrađen je i rezervoar za ovaj energent, zapremine 14,5 litara. Klima sistem je moguće pokretati i elektricitetom iz baterija. U električnom modu uronjeni grejač zagrejava rashladno sredstvo u klima uređaju.

„Vozač može programirati i kontrolisati klimu u skladu s uslovima vožnje. Etanol mod se koristi kao standard kada su baterije potrebne za maksimalni produžetak autonomije kretanja. Međutim, na kraćim relacijama za pokretanje klima uređaja se može koristiti elektricitet“, objašnjava Lennart Stengland. Da bi se obezbedio udoban početak vožnje vozač može programirati sistem da unapred ohladi ili ugreje kabinu. Programiranje se može izvršiti preko menija za podešavanja automobila, daljinski uz pomoć mobilnog telefona.

Volvo C30 Electric poseduje solarni film na vrhu vetrobrana i zatamnena zadnmja stakla, kako bi se smanjilo sunčevo zračenje.

Volvo C30 Electric

Jedinstven dizajn - i prvi automobil s aluminijskim kočnicama

Volvo C30 Electric će u početku biti dostupan samo u Cosmic beloj boji karoserije i s R-Design paketom u Orinoco plavoj boji. Ista plava boja nalazi se i na kućištima retrovizora, okvirima maglenki i naplacima. Unutar automobila plava senka naglašena je na menjaču brzina, centralnoj konzoli i šavovima kožnih sedišta i presvlaka. Što se tiče tehničkih specifikacija, C30 Electric je prvi Volvo opremljen zadnjim kočionim diskovima izlivenim od aluminijuma. To smanjuje masu i omogućava dugoročnu pouzdanost, s obzirom da se kočnice manje koriste zbog regenerativnih mogućnosti motora.

Zbog povećane mase i drugačijeg rasporeda komponenti, DSTC sistem kontrole stabilnosti posebno je modifikovan. To obezbeđuje da električni C30 nudi istu količinu uživanja u vožnji i bezbednosti kao i standardni C30.

Volvo C30 Electric

Posebno dizajnirane komande

Komande su posebno dizajnirane za električni pogon. Umesto tradicionalnog brojača okretaja, tu je pokazivač napunjenosti baterija, kao i trenutne potrošnja energije. Na vrhu između okruglo oblikovanih komandi smešten je i displej koji daje informacije o prosečnoj i trenutnoj potrošnji struje, autonomiji kretanja i prosečnoj brzini.

Displej je takođe mesto za programiranje tajmera za grejanje pre vožnje, izbor izvora energije za klima uređaj, kao i izbor amperaže za punjenje baterija.
Komande u Volvu C30 nude uz to:

ECO displej koji pokazuje kako razne funkcije, poput klima uređaja, utiču na potrošnju energije
Simbol koji daje znak kada je preostala energija baterije dovoljna za prelazak poslednjih 10 do 15 km.
Simbol kabla i utičnice prikazuje trenutak kada je automobil priključen na struju. U ovom modu automobil se ne može pokrenuti. Simbol kornjače informiše vozača da automobil ne može ponuditi optimalne mogućnosti zbog manjka energije, uspona, ili visoke spoljne temperature.

Ručice za izbor brzina i parkirne kočnice se pokreću električnim putem. Pored Neutral, Park i Reverse moda tu su dva podešenja moda za vožnju. U Drive modu energija dobijena kočenjem koristi se za dopunjavanje baterija, dok u Highway modu automobil poseduje Coasting funkciju koja onemogućava rekuperaciju energije. To je pogodno za vožnju autoputem. Izabrani mod vožnje predstavljen je na komandnoj tabli.

Volvo C30 Electric

Energetska efikasnot do najmanjeg detalja

Energetska efikasnost je bila glavni proiritet prilikom razvoja brojnih ključnih elemenata Volva C30 Electric. Pod automobila je opremljen pločama koje štite baterije, a ujedno poboljšavaju strujanje vazduha i time smanjuju otpor. Zadnji spojler i difuzor identični su onima na modelu C30 DRIVe. Ukupna masa četiri 16-inčna točka za 11 kg je manja od mase točkova koji se ugrađuju u DRIVe mode. Prednja dnevna svetla su energetski efikasne LED tehnologije.

„Dnevna svetla su savršen primer filozofije da nijedan detalj nije previše malen a da ne može biti uključen u potragu za efikasnošću. Energija koju štedimo LED svetlima, daje vozaču dodatnu autonomiju kretanja“, zaključuje Lennart Stegland.

Grand Motors

 

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Opel Zafira Tourer imaće svetsku premijeru na 64. međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu od 15. do 25. septembra 2011. Kroz savršen spoj funkcionalnosti i udobnosti Zafira Tourer unosi vrhunske kvalitativne vrednosti i inovativne tehnologije Insignije kao i Opelovu konstruktorsku filozofiju – “spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti”...

Citroën DS5 - Odlučio je da nas iznenadi

Citroën DS5 - Odlučio je da nas iznenadi

Nakon svetske premijere, koja je održana u ponedeljak u Šangaju, iz Citroena stižu nove informacije o najnovijem vizuelnom i tehnološkom čudu – Citroenu DS5. Sa istorijom koja je posvećena stvaranju inovacija u poslednjih 90 godina, Citroen brend je proširio svoju ponudu proizvoda i razvio novu liniju - DS...

Nova Captiva donosi veću brzinu, snagu i bolju namenu

Nova Captiva donosi veću brzinu, snagu i bolju namenu

Louis Chevrolet bio bi ponosan sa najnovijim primerkom višenamenskog vozila, novom Captivom. Čistokrvno Chevrolet kompaktno višenamensko vozilo je prošlo kroz veliki preobražaj za 2011. godinu, koji uključuje sveži spoljašnji dizajn koji mu daje još samouvereniji i dinamičniji izgled; kompletno novi niz najnovijih snažnih i ekonomičnih motora...

Predstavljamo: Opel Antara 2011

Predstavljamo: Opel Antara 2011

Sa izraženim spoljašnjim dizajnom, novim motorima, ponovno "naštimovanom" šasijom i modernizovanim enterijerom Opel Antara kombinuje karakter sportskog terenca sa visokim nivoom praktičnosti i urbanim šik stilom u modelu za 2011. godinu...

Mercedes-Benz SLK: Treća generacija predstavljena zvanično

Mercedes-Benz SLK: Treća generacija predstavljena zvanično

Izgled nove generacije modela Mercedes-Benz SLK otkriven je još početkom decembra meseca, ali oficijelna serija fotografija i informacija stigla nam je sada. Razlog je što nemačka kompanija ove godine slavi 125 godina postojanja, a novitet će krajem januara biti zvezda proslave u Stuttgartu...

Premijerne fotografije: Novi izgled Opel Corse

Premijerne fotografije: Novi izgled Opel Corse

U Corsi se uvek nešto dešava: 2010. godine se sve u njenoj unutrašnjosti promenilo – njena šasija, sistem upravljanja i ponuda motora. Od januara 2011. godine, Opelov „pametni“ automobil će dobiti novo ruho. Redizajniran lik koji daje sportski, izražajan izgled, čini je lako prepoznatljivim članom Opelove porodice najnovijeg dizajna.

Mitsubishi i-MiEV - elektromobil po evropskom ukusu

Mitsubishi i-MiEV - elektromobil po evropskom ukusu

Prikazan kao koncept auto na Frankfurtskom sajmu automobila 2003. godine, potom lansiran u Japanu 2006, dobitnik mnogih nagrada i dobro prihvaćen kako od medija tako i od potrošača,inovativni A- segment „i“ izabran je za platformu projekta sledeće generacije MMC električnih vozila: i-MiEV čija je verzija za Evropu (vozačko mesto sa leve i vozačko mesto sa desne strane) zvanično prikazana na 2010 Pariskom sajmu automobila.

Mitsubishi ASX - Ljubav, život, vožnja

Mitsubishi ASX - Ljubav, život, vožnja

U svetu punom života i čuda, kakav je naš, nove ideje čekaju da budu otkrivene iza svakog ćoška. Jedina stvar koja ispunjava više od ovog traganja za novim iskustvima je kada ih delite sa onima koje volite. Skrojen tako da se u potpunosti uklopi u Vaš život, ASX ima pametan i energičan novi stil, ekološki svestan inženjering i ugodnost koja zadovoljava i najaktivnije životne stilove...

Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Nova generacija modela Citroën C4, koji ima dimenzije: dužina 4,3 m, širina 1,8 m, visina 1,5 m, biće predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu, a prodaja će početi početkom 2011. godine. Pre zvanične premijere, gde će javnost prvi put imati priliku da se upozna sa novim Francuzom, Citroën nam je predstavio oficijelne informacije i fotografije...

BMW M8 Competition Convertible (2020)
Slika nedelje