AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Modernizaciju iza sebe ima i veliki macho SUV, BMW X5. Iako je dizajn automobila pretrpeo decentne promene, kada "zavirimo" pod haubu, videćemo da tamo nije ostao kamen na kamenu. BMW X5 je, posle modela X6, novi automobil minhenske marke, koji pod haubom ima samo turbo motore...

Podsetimo, druga generacija modela BMW X5, koja nosi kodnu oznaku E70, prvi put je predstavljena 2006. godine. Nakon tri godine, došlo je vreme za optički retuš i modernizaciju tehnike modela kojeg u Minhenu svrstavaju u kategoriju naziva SAV (Sports Activity Vehicle).

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Sve pogonske jedinice opremljene su sistemom EfficientDynamics, koji smanjuje potrošnju goriva, zadržavajući dinamičke osobine automobila. Nova najsnažnija verzija sada je X5 xDrive50i, sa osmocilindričnim V motorom opremljenim turbopunjačem "Twin-scroll" i direktnim ubrizgavanjem goriva HPI (High Precision Injection). Motor razvija maksimalnu snagu od 407 KS u rasponu obrtaja od 5.500 do 6.400 o/min. Slabiji redni šestocilindrični motor pokreće verziju xDrive35i, koji nam je poznat iz serije 1 i 3, a motor je opremljen turbopunjačem, koji BMW naziva TwinPower. Sistem predsabijanja vazduha sastoji se od dvokomornog turbopunjača Twin-scroll, koji dovodi izduvne gasove iz svakog od tri cilindra direktno u turbinu. Motor razvija 306 KS pri 5.800 o/min, što je za 25 kW veća snaga od prethodnika. Motor je opremljen direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar i sistemom varijabilnog upravljanja ventilima.

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Najsnažniji turbodizel motor u ponudi pokreće model xDrive40d. U pitanju je potpuno aluminijumski šestocilindrični agregat, koji je premijeru imao u novom BMW 740d, a motor je opremljen sistemopm presabijanja vazduha imena Twinpower. Sa istom sistemom turbina kao u benzinskom modelu xDrive35i, u turbodizel šestocilindričnom motoru nalazi se mali i veliki turbopunjač, koji se postepeno isključuju. Motor ima istu snagu kao i benzinski xDrive35i, a maksimalni obrtni moment iznosi 600 Nm, u rasponu obrtaja od 1.500 do 2.500 o/min. Slabiji turbodizel u ponudi je xDrive30d, čiji motor razvija 245 KS, ali koji beleži najmanju prosečnu potrošnju od samo 7,4 l/100 km. Potrošnja goriva je u svim modelima manja za 10 %. Motori zadovoljavaju ekološku normu Euro 5.

BMW X5 2010xDrive35ixDrive50ixDrive30dxDrive40d
Menjač:8A8A8A8A
Zapremina motora:2979 cm34395 cm32993 cm32993 cm3
Broj cilindara/raspored:6/R8/V6/R6/R
Snaga (kw/o/min):225/5800300/5500-6400180/4000225/4400
Max. Obrtni. Momnet:400/1200-5000600/1750-4500540/1750-3000600/1500-2500
Maksimalna brzina:235 km/h250 km/h222 km/h236 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h:6,85,57,66,6
Prosečna potrošnja:10,1 l/100 km12,5 l/100 km7,4 l/100 km7,5 l/100 km
BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Obrtni moment se na sve točkove šalje preko osmostepenog menjača, kojim će svi modeli standardno biti opremljeni, bez doplate. BMW navodi da su svi stepeni prenosa optimizovani, što će vozačima obezbediti veći komfor u vožnji, ali i manju potrošnju. Pogon na sve točkove xDrive, preko elektronske spojnice, prenosi obrtni moment u odnosu 40:60, a u ekstremnim situacijama, na zadnje točkove može doći čak 80 % momenta. Trakciju vozila nadgleda program elektronske kontrole stabilnosti, DSC, koji radi u "saradnji" sa sistemima DTC (Dynamic Traction Control), ABS, ASC, asistentom kočenja na nizbrdici, kao i sa kočionim sistemima DBC i CBC. Servo pojačivač upravljača, Servotronic, menja svoj karakter u zavisnosti od brzine kretanja. U opremu spada i "Head-up" displej, adaptivna svetla, a "Side View" sistem sada ima i dve kamere u prednjem braniku, koje snimaju okolinu vozila sa leve i desne strane. Veliku pomoć u sabraćaju vozačima će pružati i aktivni tempomat, sa funkcijom "Stop & Go", kao i sistem za detekciju nekontrolisanog napuštanja vozne trake.

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Oslanjanje automobila se nije promenilo. Napred nalazimo dvostruka poprečna ramena, a pozadi je patentirana konstrukcija sa četiri tačke vezivanja, izrađena od lakih materijala. U ponudi je i vazdušna amortizacija, sa automatskom kontrolom visine automobila. Za maksimalan komfor se brine i "Adaptive Drive", koji prilagođava amortizere i stabilizatore, u zavisnosti od površine po kojoj se automobil kreće. Prečnik prednjih kočionih diskova, kod modela xDrive50i, iznosi 385 mm, a kočioni elementi su izrađeni od aluminijuma. Parking kočnica u svim verzijama kombinuje klasičnu hidrauliku sa elektromehaničkom komandom preko dugmeta, a tu je i funkcija Auto Hold, koja sprečava da se automobil vrati unazan prilikom kretanja na uzbrdici. Novi BMW X5 stoji na točkovima prečnika 18, 19 ili 20 inča. Pneumatici su tipa Runflat.

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Diizajnerske izmene na prednjem delu automobila odnose se na nov branik, sa većim otvorima za dovod vazduha za hlađenje motora u kočnica. Izgled prednjih svetlosnih grupa se nije promenio, a za dnevno svetlo zadužena su LED kružna svetla. Najmarkantnija promena u dizajnu prednjeg dela su svetla za maglu, koja su pomerena ka sredini vozila. Na zadnjem delu dominiraju novi završeci izduvnog sistema. Svetla su minimalno promenjena (tačnije njihova grafika), a sada BMW X5 ima više detalja u boji vozila. U enterijeru se pojavila i nova generacija iDrive, preko kojeg se može kontrolisati audio sistem, navigacioni sistem, klimatizacija i mobilni telefon. Ukoliko kupac izabere bolju navigaciju, BMW Professional, umesto displeja dijagonale 6,5 inča, dobiće 8,8-inčni displej. Osnovna zapremina prtljažnika iznosi 620 litara, a preklapanjem naslona zadnjih sedišta, dobija se zapremina od 1.750 litara. X5 nudi prostor za pet puntika, a verzija sa sedam sedišta može se dobiti uz doplatu.

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

VIDEO:

Automagazin.rs

BMW Serije 5 LCI

BMW Serije 5 LCI

Dinamična sposobnost, udobnost, efikasnost, estetska privlačnost i veliki broj inovativnosti dizajniranih da povećaju uživanje u vožnji - BMW Serija 5 sadrži sve što je potrebno jednom od najprodavanijih automobila u premijum klasi...

Nova Toyota Corolla stigla u Srbiju - Cene poznate + FOTO

Nova Toyota Corolla stigla u Srbiju - Cene poznate + FOTO

Kompanija Toyota Srbija, domaćoj javnosti je predstavila dva važna noviteta - potpuno novu generaciju modela Corolla i novu generaciju modela Auris Touring Sports. Toyota Corolla je najprodavaniji automobil na svetu. Do danas je širom sveta prodato 40 miliona Corolla, od kada je prva generacija predstavljena 1966, pre 47 godina...

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Ofanziva  Opelovih modela prelazi na sledeći nivo sa novom Opel Insignijom koja obeležava svoju svetsku premijeru na 65. Sajmu automobila u Frankfurtu (12. – 22. septembar 2013.). Insignia blista sa još privlačnijim stilom enterijera i eksterijera, dižući nagrađivanu filozofiju “Spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti” na sledeći nivo.

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO

Stara planina – Toyota je juče objavila i obeležila početak prodaje nove generacije Rav4 test vožnjom za predstavnike medija na relaciji od Beograda do Hotela Falkensteiner na Staroj planini.  Na dvodnevnoj prezentaciji, medijima je predstavljena ponuda kao i sve karakteristike novog modela, koji smo imali priliku da isprobamo u različitim uslovima...

Novi Volvo S60, V60 i XC60: dosad najopsežnije osvežavanje

Novi Volvo S60, V60 i XC60: dosad najopsežnije osvežavanje

Opsežno osveženje Volvo modela za 2014. godinu pojačava dinamičan nastup vozila iz serije 60: novi dizajn s fokusom na kvalitet i pažnju posvećenu detaljima, smanjenje potrošnje na samo 4 l/100 km i emisije C02 od tek 106 g/km, udobnija sportska sedišta, Sensus Connected Touch sistem s jedinstvenim online mogućnostima, inovativne tehnologije..

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Kao najvažniji korak u ofanzivi na evropski C segment, novi Auris je prepoznatljiviji, dinamičniji, bolje opremljen i jeftiniji za upotrebu nego ikada ranije. Novi Auris je rezultat Toyotine rešenosti da napravi atraktivnije, dinamičnije i zabavnije automobile, a da se pri tom ne odrekne dugo građene reputacije kvaliteta, trajnosti i pouzdanosti.

Novi BMW M6 kupe i kabriolet - Predstavljanje

Novi BMW M6 kupe i kabriolet - Predstavljanje

Iz strasti ka elitnim performansama i uvažavanja ekskluzivnog stila nastaje privlačnost po kojoj su poznati svi automobili klase M, koji se sada mogu doživeti u dve forme. Novi BMW M6 Kupe i BMW M6 Kabriolet nude atribute vrhunskih performansi i ambijent definisan luksuzom i inovativnim odlikama udobnosti...

Nova Opel Cascada: Sportski, glamurozan kabriolet srednje veličine

Nova Opel Cascada: Sportski, glamurozan kabriolet srednje veličine

Povratak najintenzivnijem automobilskom iskustvu: vozite se dok vam sunce blago greje kožu; osećate kako vazduh postaje gušći u vašoj otvorenoj ruci kako se brzina pojačava; naginjete glavu unazad i otkrivate da nema ograničenja za vaš pogled, samo uronite u plavo nebo. Ovo su tipični momenti koje donosi Cascada...

Sajam automobila u Parizu: Toyota iQ EV

Sajam automobila u Parizu: Toyota iQ EV

On predstavlja spoj potpuno električnog agregata i pametnog dizajna Toyote iQ, pa stoga nudi prednost kompaktnog gradskog automobila za četiri putnika i jednostavne, bešumne vožnje sa nultim emisijama. iQ EV je konstruisan kao električno vozilo za upotrebu u urbanim sredinama – inženjerski program je završen i iQ EV je spreman za proizvodnju...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje