AutoMAGAZIN - Predstavljamo

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Opel Zafira Tourer imaće svetsku premijeru na 64. međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu od 15. do 25. septembra 2011. Kroz savršen spoj funkcionalnosti i udobnosti Zafira Tourer unosi vrhunske kvalitativne vrednosti i inovativne tehnologije Insignije kao i Opelovu konstruktorsku filozofiju – “spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti”...

Pojam “Tourer” u imenu vozila označava kvantni skok unapred. Sa značajno izmenjenim sistemom sedenja Flex7, treća generacija Opelovog kompaktnog monokeba postavlja nove standarde fleksibilnosti i kvaliteta kabine. Međutim preobražaj ide i dalje od ove poboljšane sposobnosti menjanja izgleda kabine: Ukupno iskustvo je podignuto na viši nivo. Opuštena vožnja, zahvaljujući prefinjenom dizajnu, osećaju prostranosti u kabini, unapređenoj šasiji i inovativnim tehnologijama koje poboljšavaju udobnosti i bezbednost.

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Pionir fleksibilnosti nudi putnicima na zadnjim sedištima nov, prvoklasni osećaj

Kada je izbačena na tržište 1999. godine, prva generacija modela Opel Zafira bila je ne samo prvi sedmosed u klasi, nego je i postavila nove standarde sa poptuno integrisanom unutrašnjom fleksibilnošću. To znači da nema potrebe da se uklanjaju i odlažu teška sedišta. Od 1999. godine, Opel je prodao više 2,2 miliona jedinica dve generacije Zafire u Evropi. Uz Merivu, vodeći model u klasi malih monokeb vozila u Evropi, Zafira je učvrstila vođstvo Opela u u postavljanju standarda fleksibilnosti i u monokeb segmentu.  

Vrhunska fleksibilnost je vizit karta nove Zafire Tourer. Opelovi inženjeri su značajno unapredili pametno osmišljen koncept sedenja Flex7. Dok se ceo treći red i dalje može preklopiti tako da bude u nivou sa podom prtljažnika, drugi red je potpuno preoblikovan: više nije u izvedbi kupea, nego se sada sastoji od tri odvojena, pojedinačna sedišta, koja se mogu potpuno preklopiti i pomerati nezavisno jedno od drugoga. Svako od sedišta ima mogućnost uzdužnog pomeranja od 210 mm.

Pored toga, putnici u drugom redu uživaju u prednostima jedinstvenog opcionog salonskog sistema sedenja, sa prostranošću i udobnošću svojstvenim limuzini. Zahvaljujući pametno osmišljenom mehanizmu preklapanja, zadnja strana srednjeg sedišta u drugom redu preklapa se na dole i okreće, kako bi pružila udobne rukonaslone putnicima na bočnim sedištima. Uzdužni pokret bočnih sedišta je u ovom slučaju produžen na  280 mm – 70 mm više nego kod standardne verzije i 80 mm više u odnosu na trenutno aktuelnu Zafiru. Pored toga, spoljna sedišta klize 50 mm prema središtu kabine, što je istinski novitet u segmentu.

Spoj uzdužnih i bočnih pokreta pruža prvoklasnu udobnost i jedinstven osećaj putovanja u „salonu na točkovima“ sa maksimalnim individualnim prostorom i ergonomijom, s obzirom na to da putnici mogu da menjaju položaj kako im odgovara tokom putovanja. Ovaj naglasak na ličnoj udobnosti čini Zafiru Tourer nečim što je mnogo više od porodičnog vozila. Opelovi konstruktori pretvorili su fleksibilni enterijer u oazu udobnosti, mesto za opuštanje i uživanje u prostranosti – bilo da vozilo služi za poslovni put ili dugo putovanje sa prijateljima.

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Jedinstvena svojstva dodatno unapređuju fleksibilnost Zafire Tourer

Zahvaljujući prostranosti kabine i fleksiblnom sistemu sedenja, Zafira Tourer nudi 710 litara prtljažnog prostora u izvedbi petoseda (65 litara više u odnosu na aktuelnu Zafiru), i do 1860 litara (+ 40 litara) kada su oborena sva sedišta.

Takođe pruža i izdašan prostor za odlaganje, uključujući revolucionarnu višenamensku konzolu FlexConsole, kao poboljšanje inovativnog FlexRail sistema koji je uveden prošle godine na modelu Meriva. Ova inovacija koja definiše standarde je samo još jedan primer vrhunske fleksibilnosti modela Zafira Tourer. Rukonaslon sa odeljkom za odlaganje stvari i nosač držača za čašu klize po aluminijumskim šinama do željenog položaja, dajući mogućnost fleksibilne upotrebe prostranog prostora za odlaganje stvari između prednjih sedišta – tačno tamo gde je to najpristupačnije i najkorisnije.

Druga generacija ekskluzivnog Opelovog integrisanog FlexFix nosača bicikla takođe ima premijeru na novoj Zafiri Tourer. Do danas je oko 60.000 kupaca Opela kupilo ovaj priznati nosač za bicikle koji je integrisan u zadnji branik i izvlači se prosto poput fioke. Nadograđujući iskustvo prve generacije, sistem je rekonstruisan i poseduje novi uređaj za učvršćivanje, koji ga čini funkcionalnijim i lakšim za upotrebu.

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Zafira Tourer se izdvaja svojim sportskim izgledom

Zafira je ikona Opelove fleksibilnosti i želeli smo da u njenu treću generaciju unesemo više emocije i vrhunskih kvaliteta”, kaže Mark Adams, Potpredsednik zadužen za dizajn u, Opel/Vauxhall-u. “ Opel Zafira Tourer zauzima stav svojim utegnutim sportskim izgledom i vrhunskim osećajem”.

Istaknut prednji deo sa smelom “bumerang” grafikom koja se pruža od vrha farova do donjeg dela maglenki, Opelov osoben središnji nabor i ponosna trapezoidna rešetka daju napredan izgled, neobičan za monokeb vozila, u skladu sa drugim modelima u liniji. Farovi su sa Opelovim tipičnim, krilovito oblikovanim dnevnim svetlima.

Probojna, aerodinamična karoserija Zafire Tourer daje vozilu siluetu koja podseća na super brze vozove. Pojasna linija pruža se prema gore na način na koji se udara hokejaškom palicom, i vizuelno potiskuje vozilo unapred, dok karakteristična Opelova „oštrica“ daje osećaj pokreta bočnoj strani vozila.

Krilovita grafika na farovima iskopirana je na zadnjim svetlima, koja mogu biti unapređena LED tehnologijom. Horizontalna hromirana letva sa Opelovim logom prostire se duboko u podeljenu svetlosnu grupu, dajući Zafiri Tourer širok sportski izgled u zadnjem delu i osećaj vrhunskog kvaliteta.

Kada je u pitanju enterijer, vidljivost na mestu vozača je dramatično povećana, zahvaljujući potpuno  izmenjenom izgledu prednjeg dela, sa uskim A stubovima, velikim bočnim staklima i izmeštenim retrovizorima, koji su sada postavljeni na vratima.

Kabinom visoko-kvalitetne izvedbe dominiraju dinamični, vajarski oblici i osećaj prostrane udobnosti. Svetla, prostrana salonska atmosfera u Zafiri Tourer može biti unapređena opcionim panoramskim vetrobranom – inovacijom koju je Opel uveo 2005. godine modelom Astra GTC. On se prostire u vidu širokog staklenog krova, koji se vizuelno pruža do zadnje strane vozila.

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Prilagodljivo FlexRide upravljanje šasijom unapređuje udobnost i sigurnost vožnje

Radi opuštenog osećaja u vožnji, Zafira Tourer mehatronička šasija izvedena je tako da pruži vrhunski nivo udobnosti i bezbednosti. U poređenju sa prehodnom generacijom, međuosovinsko rastojanje i tragovi su značajno povećani radi udobnosti vožnje i dinamičke stabilnosti: Međuosovinsko rastojanje je sada 2.760 mm (+ 57 mm), dok je prednji trag 1.584 mm (+ 96 mm) a zadnji 1.588 (+ 78 mm).

Zafira Tourer ima prednju osovinu Insignije, sa izolovanim podramom i Mekfirson podupiračem. Izgled zadnje osovine je jedinstven u monokeb segmentu. Kao kod Astre, reč je o spoju compound crank osovine sa Wattsonovom vezom. Ova izvedba ima višestruke prednosti: Pored izvrsne stabilnosti/upravljanja, udobnosti i zvučne izolacije, ona  je i lakša i kompaktnija nego multi-link osovina , kod koje, na primer, ne ostaje dovoljno prostora za postavljanje integrisanog FlexFix nosača bicikla, koji se nudi kod Zafire Tourer.

Inteligentan, potpuno prilagodljiv Flex-ride sistem upravljanja šasijom kod Zafire Tourer, koji je retkost u monokeb segmentu, poboljšava udobnost i sigurnost u vožnji. Automatski se prilagođava uslovima na putu, ugaonoj brzini, kretanju vozila i pojedinačnim stilovima vožnje kako bi se obezbedila maksimalna stabilnost, nudeći mogućnost izbora između tri vrste podešenja: uravnotežen Standard mod, “Tour” mod usredsređen na udobnost i aktivniji “Sport” režim.

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Veća bezbednost u vožnji zahvaljujući inteligentnim sistemima podrške

Inovativni sistemi podrške vozaču poboljšavaju udobnost u vožnji i ukupnu bezbednost u novoj Zafiri Tourer.

•    Novina u Opelovoj liniji, radarsko prilagodljivo upravljanje vožnjom (ACC) sa kočenjem koje sprečava sudare (CMB) konstantno prati kretanje vozila ispred. Ukoliko nije opažena određena bezbedna razdaljina, sistem automatski smanjuje brzinu vozila ili, u krajnjem slučaju, uključuje hitno kočenje kako bi sprečio sudar.

Prednji sistem kamera Opel Eye druge generacije takođe doživljava svoju premijeru u modelu Zafira Tourer. Mada i dalje poseduje poznati sistem za upozoravanje pri prelasku u drugu traku (LDW), funkcionalnost njegovog sistema za prepoznavanje saobraćajnih znaka (TSR) se popravila i znatno je proširena. Ova kamera podržava i nove funkcije kao što su:

  • Sistem za održavanje razmaka od vozila ispred (FDI) koji vizuelno obaveštava vozača o razdaljini od vozila ispred njega.
  • Sistem za upozorenje od frontalnog sudara (FCA) koji vozača upozorava putem vizuelnih i zvučnih znaka o predstojećem sudaru sa vozilom ispred njega.
  • Sistem inteligentnog osvetljenja (ILR) koji uvodi novu funkciju  sistema Bi- ksenonskog prilagodljivog prednjeg osvetljenja (AFL+): Prilagođava nizak svetlosni snop farova razdaljini od vozila ispred njega i konstantno ga prilagođava radi optimizacije osvetljenja puta bez zaslepljivanja.


Sledeći inovativni pomoćni sistemi takođe imaju debi u modelu Zafira Tourer:

  • Bočno obaveštavanje o slepoj tački (SBSA) upozorava vozača o mogućnosti sudara pri menjanju traka.
  • Kako bi olakšao manevrisanje prilikom parkiranja, unapređeni pomoćni sistem za parkiranje (APA) pomaže vozaču da nađe adekvatan prostor za parkiranje i navodi ga da uđe;  a kamera za zadnji deo čini da čak i teški manevri na malom prostoru budu dečija igra.

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Visoko efikasni dizel i benzinski motori na raspolaganju od izbacivanja na tržište

Prilikom izbacivanja na tržište ove jeseni, Opel Zafira Tourer će biti dostupna sa tri verzije 2,0-litarskog CDTI komon-rejl turbo dizel motora, koji je poznat iz modela Astra i Insignia. Izlazne snage tih motora su 81 kW/110 KS i 96 kW/130 KS, dok je najbolja jedinica u ovoj ponudi prerađena da može da postigne 121 kW/165 KS. Linija benzinaca uključuje dva smanjena, ekonomična 1,4 ECOTEC benzinska motora sa turbo punjenjem, sa 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS. Šestostepeni ručni i automatski sistemi prenosa su u ponudi.

Opelova nova Start/Stop tehnologija koja donosi dodatnu uštedu u potrošnji goriva, posebno u gradskom saobraćaju, je u ponudi kako sa 1,4-litarskim Turbo benzincem tako i sa 2,0-litarskim CDTI pogonskim sistemom.  


Ubrzo nakon debija, ponuda modela Zafira Tourer će biti proširena super ekonomičnim ecoFLEX modelom kao i verzijama koje koriste kompresovani prirodni gas (CNG) i tečni naftni gas (LPG). Nekoliko meseci nakon toga ćemo predstaviti i pogonske sisteme visokih performansi, uključujući i benzince potpuno nove generacije. 

Nova Opel Zafira Tourer: Prvoklasni transformer

Opelova proširena ponuda monokeb modela uključuje dva modela Zafire

Pošto je segment kompaktnih monokeb vozila nastavio rast od početka 2010. godine, očekuje se da će biti dodatno osnažen od strane Opela. Aktuelni model Opel Zafira će ostati u ponudi pored novog, prefinjenijeg modela Zafira Tourer, omogućivši tradicionalnim kupcima da imaju koristi od funkcionalnog, fleksibilnog kompaktnog monokeb modela po veoma pristupačnoj ceni.

Opelova linija monokeb modela se time sastoji iz modela mini Agila (dužina: 3,74 metra), male Merive (4,29 m), kao i kompaktne Zafire (4,47 m) i Zafira Tourer modela (4,66 m).

Oba modela Zafire će se proizvoditi ekskluzivno u Opelovoj fabrici u Bohumu, u Nemačkoj.  

Opel PR

Sajam automobila u Parizu: Toyota iQ EV

Sajam automobila u Parizu: Toyota iQ EV

On predstavlja spoj potpuno električnog agregata i pametnog dizajna Toyote iQ, pa stoga nudi prednost kompaktnog gradskog automobila za četiri putnika i jednostavne, bešumne vožnje sa nultim emisijama. iQ EV je konstruisan kao električno vozilo za upotrebu u urbanim sredinama – inženjerski program je završen i iQ EV je spreman za proizvodnju...

Lexus predstavlja novi LS

Lexus predstavlja novi LS

Lexus je u San Francisku, Kalifornija, predstavio novi asortiman LS modela, koji obuhvata LS 460, LS 600h i potpuno novi F SPORT model. Opremljen Lexus Hybrid Drive sistemom, LS 600h je i dalje najsnažniji hibridni V8 automobil na svetu. Nakon nedavno predstavljenih GS i ES modela, nova perjanica Lexusa predstavlja snažan spoj prefinjenosti i inovacija...

Opelov novi kompaktni OPC – najmoćnija Astra ikada

Opelov novi kompaktni OPC – najmoćnija Astra ikada

Opelova gama Astra vozila dobila je novog člana visokih performansi, moćnu Astru OPC od 206 kW / 280 ks, koja dopunjuje OPC liniju u kojoj se već nalaze mala Corsa OPC i srednja Insignia OPC. Sa dvolitarskim turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem, Astra OPC (Opel Performans Centar) razvija maksimalan obrtni momenat od 400 Nm...

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Novi Focus ST će isporučiti jedinstven spoj vrhunskih performansi, upravljivosti, prefinjenosti i stila u više od 40 država širom sveta, kao prvi Fordov svetski automobil visokih performansi. Opremljen 2,0-litarskim EcoBoost turbo motorom sa 250 KS, novi Focus ST bi trebalo da postigne ubrzanje od 0 do 100 km/h u 6,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 248 km/h.

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Najveći "magnet" na štandu Audi, na sajmu automobila u Ženevi, bez diskusije će biti najsnažniji derivat modelske serije A4, koji nosi tradicionalnu oznaku Audi RS4 Avant. Ovo je treća generacija najsnažnije verzije modelske serije A4, posle RS4 B7 (2006 - 2008) i RS4 B5 (2000 - 2001)...

Predstavljamo: Renault Scenic (2012)

Predstavljamo: Renault Scenic (2012)

Osvežen izgled i novi motori - to su glavne odlike modernizacije modela Renault Scenic i Grand Scenic. Kompaktni francuski MPV tim dobio je moderniji dizajn, a došlo je do promena kod ključnih motorizacija, što će sigurno podržati uspeh modela, koji su za dve godine postojanja u aktuelnoj generaciji, dostigli brojku od 400.000 prodatih primeraka...

Novi BMW Serije 3 – sajamsko predstavljanje u Detroitu

Novi BMW Serije 3 – sajamsko predstavljanje u Detroitu

Šesta generacija BMW serije 3, najprodavanijeg premium automobila na svetu, postavlja nove standarde u smislu sportskih karakteristika, elegancije i udobnosti. Premijerno sajamsko predstavljanje ovog automobila je održano na sajmu automobila u Detroitu, dok se premijera na Srpskom tržištu očekuje na proleće...

Predstavljamo: Audi A6 Allroad Quattro treće generacije

Predstavljamo: Audi A6 Allroad Quattro treće generacije

Audi A6 Allroad Quattro nastavlja tradiciju svojih prethodnika, koju su predstavljeni u dve generacije, 1998. i 2006. godine, najpre kao model Allroad Quattro. Ni novi Audi A6 Allroad Quattro nije terenski automobil, već samo karavan Audi A6 na "visokim nogama", sa pogonom na sve točkove. Audi A6 Allroad Quattro u nemačke salone stiže u proleće tekuće godine, a cena verzije 3.0 TDI (150 kW) iznosi 54.600 evra...

Volvo V60 Hybrid: u prodaji za nekoliko nedelja

Volvo V60 Hybrid: u prodaji za nekoliko nedelja

Kompanija Volvo će u predstojećim nedeljama, u Evropi započeti prodaju prvog serijskog hibridnog automobila, opremljenog dizel motorom, čije baterije mogu da se pune i pomoću eksternih izvora. Novi plug-in hibrid je razvijen na bazi karavan modela Volvo V60, a u ponudi će biti iskljčivo u vrhunskom paketu opreme Pure Limited...

Mercedes-Benz VISION EQS Concept
Slika nedelje