AutoMAGAZIN - Predstavljamo

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO

Stara planina – Toyota je juče objavila i obeležila početak prodaje nove generacije Rav4 test vožnjom za predstavnike medija na relaciji od Beograda do Hotela Falkensteiner na Staroj planini.  Na dvodnevnoj prezentaciji, medijima je predstavljena ponuda kao i sve karakteristike novog modela, koji smo imali priliku da isprobamo u različitim uslovima...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO

Pogledajte fotogaleriju Nova Toyota RAV4 stigla u Srbiju.

 

Toyota je stvorila novi segment

Toyota je veoma ponosna što je stvorila segment kompaktnih SUV vozila, lansiranjem prvog rekreativnog aktivnog vozila sa pogonom na 4 točka („Recreational Active Vehicle“ - RAV4) 1994. godine.

Predstavljen kao kompaktan (3.69 m) model sa 3 vrata, prvi gradski „terenac“ se je prilično razlikovao od tradicionalnih 4x4 vozila. On je imao relativno mali 2.0 litarski motor, postavljen transverzalno u monokok karoseriju, kao i potpuno nezavisno ogibljenje. Rođen je segment kompaktnih SUV vozila. Danas, postoji oko 20 različitih modela u ovom segmentu. Dostupan u preko 150 zemalja, RAV4 je tokom tri generacije prodat u više od 4.5 miliona primeraka, od čega je u Evropi prodato preko 1.2 miliona vozila.

Osnovni principi dizajna zaslužni za ovakav uspeh su u jednakoj meri prisutni i na modelu četvrte generacije. Kao i prethodnih 18 godina, novi RAV4 je razvijen da u potpunosti odgovori na rastuće zahteve kupaca u C-SUV segmentu: porodice koje vode aktivan stil života i koje žele prostor i svestranost.


Novi RAV4 se još više oslanja na tu porodičnu upotrebu i na tome zasniva svoje najvažnije odlike. Novi RAV4 kupcima nudi jedinstven sofisticirani stil, prefinjenu unutrašnjost premium kvaliteta, novi integrisani dinamični pogonski sistem, kao i zabavnu vožnju uz efikasne pogonske agregate.

Pogledajte vest Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini.

 

DIZAJN

 


Sofisticirani dizajn spoljašnjosti

Duži (+205* mm), širi (+30 mm) i niži (-25 mm) od svog prethodnika, Toyotin kompaktni i svestrani SUV četvrte generacije se odlikuje novom siluetom koja naglašava njegovu svestranost, prostranost i poboljšane dinamičke karakteristike.

Potpuno nova spoljašnjost je kombinacija sofisticiranih i elegantnih elemenata novog Toyotinog dizajnerskog jezika i mišićavog imidža koji se očekuje od vozila sa pogonom na četiri točka. Novo lice Toyote je spoj originalnog naglašenog dizajna prednje maske i farova i LED dnevnih svetala „prodornog izgleda“. „Naglašen“ dizajn se odlikuje velikom trapezoidnom donjom maskom, ugrađenom u prednji branik, i manjom gornjom maskom koja se proteže između novih farova.

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO

Gledano iz profila, novi RAV4 nasleđuje prostranost, visoke bočne panele i prepoznatljivu siluetu koji su zaštitni znak prethodnih generacija Toyotinog kompaktnog SUV-a. Na zadnjem kraju, kabina je oštro zakrivljena ka unutra, što stvara kontrast sa širokim donjim delom karoserije. Rezultat je stabilan i mišićav izgled vozila.

Ukrašena integrisanim krovnim spojlerom, nova zadnja vrata se sada otvaraju na gore, a rezervni točak je izostavljen kako bi se upotpunio čistiji i aerodinamičniji dizajn novog RAV-a 4.
Novi RAV4 će biti dostupan u devet boja karoserije, uključujući 3 nove: sivo-plavu metalik, tamnozelenu i crnu metalik.

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO

Inovativna unutrašnjost visokog kvaliteta

Kao spoj prostrane i udobne kabine sa okruženjem vozača u stilu kokpita, potpuno nova unutrašnjost se oslanja na urođenu praktičnost RAV-a 4, veću prostranost i prijatnije iskustvo vožnje. Horizontalan dizajn kontrolne table naglašava snagu i odražava širinu prednjeg dela vozila. Takođe, novi RAV4 je sada više usmeren na vozača.

Čista, sofisticirana elegancija novog dizajna kabine je dodatno naglašena visokokvalitetnim materijalima i mekim panelima na mnogim delovima koji dolaze u kontakt sa putnicima. Sveobuhvatna upotreba kože na kontrolnoj tabli stvara osećaj visokog kvaliteta kabine. Svi instrumenti i prekidači su sada osvetljeni novom bistrom plavom bojom; sveže i moderno osvetljenje koje novu unutrašnjost čini još prefinjenijom.

Usmeren i ergonomski položaj vozača

Kako je okruženje vozača u stilu kokpita, vozačevo sedište je dizajnirano da bude veoma ergonomično, kao i da pruži veću udobnost, bolju vidljivost i lepši doživljaj vožnje. Jastuk sedišta vozača je snižen za 5 mm, podešavanje visine sedišta je povećano za 15 mm, a upravljač spušten za 2.3 stepena. U isto vreme, poboljšana je vidljivost ka napred.

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO

Poslao sam vezu pod naslovom Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test.

 

 

Više prostora i praktičnost

 


Iako je zadržavanje kompaktnih spoljašnjih dimenzija bilo ključno za dobru okretnost, dužina novog RAV-a 4 od 4.57 m i međuosovinsko rastojanje od 2660 mm garantuju znatno veći unutrašnji prostor, pa udobnost kabine i prtljažni prostor mogu da pariraju većim vozilima iz D segmenta. 
  
Udaljenost između prednjeg i zadnjeg sedišta (970 mm) je sada najveća u klasi, a novi tanji dizajn naslona sedišta stvara još više prostora. Zadnja sedišta, deljiva i preklopiva u razmeri 60:40, su sada još udobnija, imaju veći jastuk i bolje bočne potpore.

Zahvaljujući jedinstvenom Toyotinom „easy flat“ sistemu, RAV4 je i dalje praktičan, fleksibilan i svestran, baš kao što to očekuju kupci kompaktnih SUV modela. Zadnje sedište može da se preklopi u razmeri 60:40 radi maksimalne fleksibilnosti, a svaki deo može nezavisno da se spusti. Dužina tovarnog prostora je povećana, pa sada zapremina prtljažnika iznosi 547 litara. Pregrade ispod poda prtljažnika su takođe povećane za 49 litara, sa 51 na 100 litara.

Elektronski sistem otvaranja - VIDEO:

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO

POGONSKI AGREGATI

Sa dva nova pogonska agregata, 2.0 litarskim dizelom za zapadnoevropsko tržište i 2.5 litarskim benzincem za rusko tržište, kao i 2.2 litarskim dizel motorom prvi put dostupnim u Rusiji, sveobuhvatna gama motora novog RAV-u 4 nudi nenadmašan spoj vrhunskih voznih performansi i najnižih u klasi emisija CO2 u svim varijantama motora.

Zapadnoevropski asortiman motora

Zapadnoevropski asortiman motora se sada sastoji od 2.0 litarskog benzinca snage 151 ks, novog 2.0 litarskog dizela snage 124 ks i snažnog 2.2 litarskog D-4D dizel motora snage 150 ks. Svaki motor u ovoj novoj gami ima smanjene emisije CO2, uz prosečno smanjenje od 12% za čitav asortiman. to je naročito važno, verzija 2.0 litarskog dizel motora sa pogonom na prednje točkove je opremljena Toyotinom Stop & Start tehnologijom koja smanjuje emisije CO2 na samo 127 g/km.

Zapadnoevropski asortiman motora    
 
2.0P    151    AWD    6MT    167
2.0P    151    AWD    CVT    166
2.0D    124    2WD    6MT    127
2.2D    150    AWD    6MT    147
2.2D    150    AWD    6AT    173

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO

VOZNE PERFORMANSE

Prethodne generacije RAV-a 4 su izgradile zavidnu reputaciju zbog svoje udobnosti, lakoće vožnje, okretnosti i sposobnosti da osvoje i najzahtevnije puteve. Novi RAV4 se oslanja na te ključne vrednosti, uz rekonstruisano prednje i zadnje ogibljenje, poboljšani sistem električnog servo upravljanja, novi integrisani dinamički pogonski sistem i potpuno novi Sport režim vožnje.

Zajedno, ova poboljšanja omogućavaju veću stabilnost i agilnost, kako na mokrim, tako i na suvim putevima, zbog čega kupci mogu da uživaju u pouzdanijoj, intuitivnijoj i zabavnijoj vožnji. Novi RAV4 je takođe dostupan sa sistemima za pomoć pri spuštanju niz i kretanju uz brdo. Ugrađen kao standardna oprema na svim modelima sa automatskim menjačem, sistem pomoći pri spuštanju niz brdo je naročito koristan na zaleđenim padinama ili onim prekrivenim snegom. On automatski bira stepen prenosa, kontroliše brzinu i individualno koči svakim točkom kako bi pomogao vozaču da zadrži kontrolu nad vozilom, prilikom spuštanja niz klizave padine.

Integrisani dinamički pogonski sistem

Integrisani dinamički pogonski sistem je sofisticirani, interaktivni sistem za upravljanje koji koordiniše rad nove dinamičke kontrole obrtnog momenta pogona na 4 točka, sistema kontrole stabilnosti vozila (VSC) i električnog servo upravljanja (EPS), kako bi povećao performanse, upravljivost i bezbednost ovog kompaktnog SUV-a. Nova dinamička kontrola obrtnog momenta pogona na 4 točka putem elektromagnetnog kvačila, postavljenog na prednji deo zadnjeg diferencijala, neprekidno nadgleda i kontroliše obrtni moment između prednjih i zadnjih točkova.

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO

Raspodela obrtnog momenta između prednjih i zadnjih točkova može da varira od 100:0 do 50:50, dok se u uslovima normalne vožnje automatski bira pogon na prednje točkove (100:0), kako bi se smanjila potrošnja goriva. Dinamička kontrola obrtnog momenta pogona na 4 točka koristi informacije od različitih senzora (brzina, zaokret upravljača, pritisak na gas i nivo zanošenja) kako bi automatski usmerila pogon na zadnje točkove, ako je to potrebno.

U normalnom načinu rada, kada nije aktivirano zaključavanje diferencijala ili Sport režim, obrtni moment se prenosi na zadnje točkove ne samo kada se detektuje zanošenje (kao što je bio slučaj na trećoj generaciji RAV-a 4), već i kada sistem detektuje podupravljanje tokom skretanja. Rezultat je veća agilnost i bolje performanse, kako na putu, tako i van njega.

Kada je odabran potpuno novi Sport režim (standard na AWD modelima), obrtni moment se usmerava na zadnje točkove čim se okrene upravljač. Nova dinamička kontrola obrtnog momenta pogona na 4 točka, zavisno od položaja upravljača, će automatski podesiti raspodelu snage između prednjih/zadnjih točkova u razmeri 90:10, kako bi se smanjilo opterećenje na prednjim gumama.

Osim što aktivira „dinamičnu“ raspodelu obrtnog momenta, novi Sport režim takođe modifikuje servo upravljanje, gas i menjač; smanjujući snagu servo upravljača, povećavajući odziv gasa i dopuštajući motoru da se vrti na većim obrtajima, radi dinamičnijeg, sportskog doživljaja vožnje. Za terensku vožnju, sistem ima dugme za zaključavanje pogona na 4 točka. To omogućava vozačima da fiksiraju raspodelu obrtnog momenta na 50:50, pri brzinama do 40 km/h.

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju + FOTO

BEZBEDNOST I TEHNOLOGIJA

Novi RAV4 ima veoma visoke standarde aktivne i pasivne bezbednosti putnika i zaštite pešaka od sudara, koji su evoluirali tokom tri generacije ovog vozila.
 
Sa novom, izuzetno čvrstom karoserijom, konstruisanom da putnicima i pešacima pruži optimalnu zaštitu od sudara, novi RAV4 je  dobio 5 zvezdica na rigoroznom Euro NCAP testu sudara za 2013.  Novi Toyotin SUV je standardno opremljen novim dizajnom sedišta koja sprečavaju trzajnu povredu vrata i sa 7 vazdušnih jastuka, uključujući vazdušni jastuk za kolena vozača i prednje bočne vazdušne jastuke sa dve komore.


Novi RAV4 takođe može da bude opremljen sa tri nove tehnologije: automatskim dugim svetlima, upozorenjem na napuštanje saobraćajne trake i monitorom mrtvih uglova, što dodatno povećava bezbednost i olakšava vožnju.

Automatska duga svetla

Sistem automatskih dugih svetala ima kameru koja prati put ispred vozila i automatski prebacuje između dugih i kratkih svetala, kada uoči nadolazeće vozilo.

Upozorenje na napuštanje saobraćajne trake

Sistem upozorenja na napuštanje saobraćajne trake koristi kameru ugrađenu u vrh vetrobrana kako bi odredio da li vozilo nenamerno napušta svoju traku. Sistem zatim upozorava vozača pomoću zvučnog signala i trepćuće ikone na multiinformacionom ekranu.

Monitor mrtvih uglova

Monitor mrtvih uglova obaveštava vozača ako postoji vozilo u susednoj traci u mrtvom uglu, tako što pali pokazivač u spoljašnjem retrovizoru. Sistem koristi radarski senzor ugrađen na obe strane zadnjeg dela RAV-a 4, koji nadgleda mrtve uglove iza vozača. Ako se uključi migavac, indikator treperi kako bi upozorio vozača.

* U poređenju sa kratkom karoserijom bez nosača rezervne gume na zadnjim vratima.

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Nova Opel Insignia – revolucija motora i info-zabavnog sistema

Ofanziva  Opelovih modela prelazi na sledeći nivo sa novom Opel Insignijom koja obeležava svoju svetsku premijeru na 65. Sajmu automobila u Frankfurtu (12. – 22. septembar 2013.). Insignia blista sa još privlačnijim stilom enterijera i eksterijera, dižući nagrađivanu filozofiju “Spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti” na sledeći nivo.

Novi Volvo S60, V60 i XC60: dosad najopsežnije osvežavanje

Novi Volvo S60, V60 i XC60: dosad najopsežnije osvežavanje

Opsežno osveženje Volvo modela za 2014. godinu pojačava dinamičan nastup vozila iz serije 60: novi dizajn s fokusom na kvalitet i pažnju posvećenu detaljima, smanjenje potrošnje na samo 4 l/100 km i emisije C02 od tek 106 g/km, udobnija sportska sedišta, Sensus Connected Touch sistem s jedinstvenim online mogućnostima, inovativne tehnologije..

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Kao najvažniji korak u ofanzivi na evropski C segment, novi Auris je prepoznatljiviji, dinamičniji, bolje opremljen i jeftiniji za upotrebu nego ikada ranije. Novi Auris je rezultat Toyotine rešenosti da napravi atraktivnije, dinamičnije i zabavnije automobile, a da se pri tom ne odrekne dugo građene reputacije kvaliteta, trajnosti i pouzdanosti.

Novi BMW M6 kupe i kabriolet - Predstavljanje

Novi BMW M6 kupe i kabriolet - Predstavljanje

Iz strasti ka elitnim performansama i uvažavanja ekskluzivnog stila nastaje privlačnost po kojoj su poznati svi automobili klase M, koji se sada mogu doživeti u dve forme. Novi BMW M6 Kupe i BMW M6 Kabriolet nude atribute vrhunskih performansi i ambijent definisan luksuzom i inovativnim odlikama udobnosti...

Nova Opel Cascada: Sportski, glamurozan kabriolet srednje veličine

Nova Opel Cascada: Sportski, glamurozan kabriolet srednje veličine

Povratak najintenzivnijem automobilskom iskustvu: vozite se dok vam sunce blago greje kožu; osećate kako vazduh postaje gušći u vašoj otvorenoj ruci kako se brzina pojačava; naginjete glavu unazad i otkrivate da nema ograničenja za vaš pogled, samo uronite u plavo nebo. Ovo su tipični momenti koje donosi Cascada...

Sajam automobila u Parizu: Toyota iQ EV

Sajam automobila u Parizu: Toyota iQ EV

On predstavlja spoj potpuno električnog agregata i pametnog dizajna Toyote iQ, pa stoga nudi prednost kompaktnog gradskog automobila za četiri putnika i jednostavne, bešumne vožnje sa nultim emisijama. iQ EV je konstruisan kao električno vozilo za upotrebu u urbanim sredinama – inženjerski program je završen i iQ EV je spreman za proizvodnju...

Lexus predstavlja novi LS

Lexus predstavlja novi LS

Lexus je u San Francisku, Kalifornija, predstavio novi asortiman LS modela, koji obuhvata LS 460, LS 600h i potpuno novi F SPORT model. Opremljen Lexus Hybrid Drive sistemom, LS 600h je i dalje najsnažniji hibridni V8 automobil na svetu. Nakon nedavno predstavljenih GS i ES modela, nova perjanica Lexusa predstavlja snažan spoj prefinjenosti i inovacija...

Opelov novi kompaktni OPC – najmoćnija Astra ikada

Opelov novi kompaktni OPC – najmoćnija Astra ikada

Opelova gama Astra vozila dobila je novog člana visokih performansi, moćnu Astru OPC od 206 kW / 280 ks, koja dopunjuje OPC liniju u kojoj se već nalaze mala Corsa OPC i srednja Insignia OPC. Sa dvolitarskim turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem, Astra OPC (Opel Performans Centar) razvija maksimalan obrtni momenat od 400 Nm...

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Novi Focus ST će isporučiti jedinstven spoj vrhunskih performansi, upravljivosti, prefinjenosti i stila u više od 40 država širom sveta, kao prvi Fordov svetski automobil visokih performansi. Opremljen 2,0-litarskim EcoBoost turbo motorom sa 250 KS, novi Focus ST bi trebalo da postigne ubrzanje od 0 do 100 km/h u 6,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 248 km/h.

Toyota GR Yaris
Slika nedelje