AutoMAGAZIN - Predstavljamo

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Petorovratni Cruze donosi jedinstven stil u kompaktni segment

Petorovratni Cruze donosi jedinstven stil u kompaktni segment

Od svog predstavljanja tržištu 2009. godine, Chevrolet Cruze osvojio je mnoge vozače širom sveta. Karakteristično sportski, sa snažnim linijama karoserije, predstavio je revolucionarnu dizajnersku filozofiju za Chevrolet kao brand...

Petorovratni Cruze donosi jedinstven stil u kompaktni segment

Dolaskom petorovratne verzije Cruze-a, Chevrolet će na evropskom inače vrlo konkurentom kompaktnom tržišnom segmentu biti prisutan u punom svetlu. Novi Cruze s pet vrata pruža kupcima stil i svestranost petorovratnog automobila i istovremeno sve kvalitete koje su povezivane s višestruko nagrađivanim Cruze sedanom.

„Verujemo da nam petorovratna verzija Cruze-a pruža pravu mogućnost da proširimo prisutnost Chevrolet-a i na kompaktni segment“, rekao je Wayne Brannon, predsednik i izvršni direktor kompanije Chevrolet Europe. „Ako pogledate šta smo postigli s limuzinskom verzijom,  globalno najbolje prodavanim Chevrolet modelom u 2010. godini, imamo puno razloga da verujemo da će i petorovratni model znatno doprineti trenutnom rastu Chevrolet-a u Evropi.“

Petorovratni Cruze donosi jedinstven stil u kompaktni segment

Kada su bili na početku zadatka stvaranja petorovratnog modela temeljenog na Cruze limuzini, Chevrolet inženjerski i dizajnerski timovi morali su da uzmu u obzir da je ciljana publika na tržištu kompaktnih petorovratnih vozila veoma heterogena. Rezultat je automobil koji potpuno samopouzdano može stati rame uz rame evropskoj mainstream-konkurenciji.

Petorovratni Cruze kojeg krasi dinamičan i izražajan Chevrolet dizajn kombinuje futuristički stilizovanu putničku kabinu s puno prostora i bogatu ponudu efikasnih benzinskih i dizel motora. I u području sigurnosti Cruze u petorovratnoj verziji nudi puno vrednosti – vrlo bogat paket sigurnosnih karakteristika standardno dolazi sa svim modelima.
„Chevrolet vozila su stvarni automobili za stvarne ljude. Naš je cilj uvijek bio da ponudimo proizvode koji se sviđaju ljudima iz svih aspekata života, bez obzira na njihov društveni status. Cruze u petorovratnoj verziji praktično je ostvarenje ove filozofije i nudi puno toga za svoju cenu. On nastoji da prenese jasan stav svojim dizajnom i stilom, bez kompromisa kada se radi o sigurnosti, praktičnosti i ekonomičnosti“, dodao je Brannon.

Petorovratni Cruze dolazi s poboljšanjima unutrašnjosti iz modelske godine 2011., a kupci mogu da biraju između tri različita paketa opreme: LS, LT i LTZ.

Petorovratni Cruze donosi jedinstven stil u kompaktni segment

Sporska silueta, puno prostora i tehničkih karakteristika

Spoljašnjost petorovratnog Cruze-a evocira pokret i kinetičku energiju. Glavni elementi dizajna na kojima počiva ovakav utisak su dinamična linija krova, lagano podignuta i udubljena linija ramena kao i prednja svetla sa svojim ušiljenim kućištima nalik na vrhove strela. Proporcije petorovratnog modela – njegovi kratki prednji i zadnji prepust i bočne stranice koje su nagnute prema spolja kada se gledaju iz profila – osnažuju robustan i čvrst stav ovog automobila.

„Upravo njegov dinamičan i sportski profil s robusnim stavom razlikuje petorovratni Cruze od mnogih njegovih statičnijih savremenika. Imali smo sreću da smo kao temelj za rad imali izvrsne dimenzije limuzinske verzije Cruze-a“, rekao je Martin Love, šef dizajnerskog tima Chevrolet Cruze-a.

Kao Cruze limuzina, i petorovratni model ima prednji kraj koji izgleda dojmljivo zahvaljujući vodoravno podeljenoj masci hladnjaka i dvostrukim halogenim sijalicama prednjih svetala. Kako se pomeramo prema zadnjem delu, krovni spojler i lagani nabor na nosaču koji se proteže do baze stražnjeg vetrobranskog stakla dodatno pojačavaju vizuelni utisak brzine. Skup zadnjih svetala upućuje da je posebna pažnja posvećena detaljima te pridonosi ukupnom luksuznom izgledu petorovratnog Cruze-a.

Petorovratni Cruze donosi jedinstven stil u kompaktni segment

Unutrašnjost Cruze-a karakteriše fluidan kabinski raspored, puno raspoloživog prostora i izvrsna svestranost. Inspirisan enterijerom legendarnog Chevrolet sportskog automobila Corvette, Cruze ima dvostruki kokpit podeljen integrisanim središnjim elementom koji se spaja sa središnjom konzolom. U skladu sa središnjim delom konzole s instrumentima, načinjenom od tekstila ili teksturisanog proteinskog vinila, i sa skupom brojčanika s LED pozadinskim osvetljenjem, ovi elementi čine da unutrašnjost izgleda zaista opuštajuće i udobno.

Kapacitet prtljažnika je 413 litara s podignutim naslonom sedišta, dok putnici na zadnjoj klupi mogu da uživaju u čak 974 mm prostora za glavu. Preklapanjem naslona sedišta u razmeri 60/40 kapacitet prtljažnika povećava se na 883 litre. Za spremanje različitih sitnica koje koristimo svakodnevno, npr. knjiga, CD-ova ili malih prenosnih računara, mogu da posluže razni pretinci, poput dvodelnog pretinca za rukavice, pretinaca na središnjoj konzoli, kao i džepova na vratima i naslonima sedišta.

Navigacioni sistem dolazi kao opcija uz sve nivoe opreme. Ostale tehnološke i karakteristike za povećanje udobnosti uključuju:

•    informaciono središte za vozača sa svim funkcijama koje su sada standard u svim paketima opreme
•    AM/FM/CD sistem, reprodukcija MP3 zapisa i digitalnog radiosignala; do šest zvučnika
•    dvobojni ili četvorobojni ekran multimedijalnog sistema (zavisno od paketa opreme)
•    USB priključak smešten na središnjoj konzoli kod paketa LT i LTZ, za spajanje MP3 player-a ili iPod-a
•    ručna klimatizacija s filterom za čestice kod paketa LS Plus; automatska klimatizacija kod srednjih i boljih paketa; automatska recirkulacija vazduha i senzor vlažnosti vazduha kod paketa LTZ

Petorovratni Cruze donosi jedinstven stil u kompaktni segment

Izbor efikasnih motora, izvrsno držanje podloge i upravljanje

Ispod poklopca moguća su tri izbora: ponuđena su dva benzinska i jedan dizel motor. Od početka 2012. biće dostupan još jedan, novi 1.7-litarski dizel motor. Svi motori su četvorocilindrični s upravljanjem pomakom bregastih osovina, 16 ventila i ubrizgavanjem goriva u više tačaka ili, u slučaju dizel motora, common-rail tehnologijom.

Oba benzinska motora, 1.6 i 1.8-litarski, funkcionišu uz stalno promjenjiv rad bregaste osovine. Promene za modelsku godinu 2012. uključuju nove usisne grane kod oba motora. Inženjeri zaduženi za razvoj motora zatim su povećali razmeru kompresije kod 1.6-litarske jedinice, te su prilagodili kontrolnu kalibraciju kod 1.8-litarskog motora.

Pri 6.200 obrtaja u minuti 1.6-litarski benzinski motor ima 124 KS kada je opremljen ručnim menjačem, dok 1.8-litarski motor nudi 141 KS pri 6.200 obrtaja. Njegov max obrtni moment iznosi 176 Nm pri 3.800 obrtaja. Oba motora troše 6,6 litara benzina na 100 km; 1.6-litarski emituje 153 g/km, a 1.8-litarski 155 g/km ugljen dioksida.

Jedan od najsnažnijih motora u kompaktnom segmentu, 2.0-litarski turbo dizel motor koji je dostupan sa svim novim petorovratnim modelima Cruze-a kao i limuzinama iz modelske godine 2011. ima veći max pritisak paljenja u komori za izgaranje i pogonski lanac umesto remena.

Među ključnim karakteristikama ovog motora su izvrstan odziv gasa, impresivan okretni moment od 360 Nm pri 1.750 obrtaja u minuti i usklađenost sa standardima Euro 5 (147 g/km CO2). Daje 163 KS pri 3.800 obrtaja – kada je uparen s ručnim menjačem postiže najveću brzinu od 205 km/h te mu treba 8,5 sekundi da ubrza do 100 km/h. Svi motori mogu se kombinovati s ručnim ili šestostepenim automatskim menjačem.

Petorovratni Cruze donosi jedinstven stil u kompaktni segment

Glavni razlog izvrsnog držanja podloge i karakteristika upravljanja Cruze-a u petorovratnoj verziji je njegovo široko oslanjanje, konstrukcija karoserije i napredan sistem prenosa. Petorovratni Cruze ima jedinstvenu integralnu strukturu karoserije i rama načinjenu od čelika visoke čvrstine koja je među najrobusnijima u segmentu.

Ovakva integralna struktura karoserije predstavlja izvanrednu podlogu za postizanje podatnog i responsivnog, a istovremeno opuštenog upravljanja kakvo se može iskusiti prilikom vožnje petorovratne verzije Cruze-a. Osim toga, olakšava primenu raznih metoda prigušivanja buke i vibracija.

Prednje oslanjanje je tipa McPherson i ima posebno oblikovane prednje opruge s kompenzacijom u slučaju bočnog opterećenja. Hidraulični ležajevi efikasno apsorbuju sve udare koji dolaze s puta, pružajući visok nivo izolacije prilikom vožnje. Dizajn složene polukrute torzijske osovine zadnjeg oslanjanja pridonosi spuštanju središta gravitacije, a takođe omogućava smanjenje mase i stalnu kontrolu otklona točkova od vertikalne ose.

Petorovratni Cruze opremljen je hidrauličkim ili električnim servo upravljačem što daje vozaču osećaj stabilnosti i upravljivosti.

Petorovratni Cruze donosi jedinstven stil u kompaktni segment

Sigurnost putnika je najveći prioritet

Kada se radi o korišćenim materijalima i kvalitetu izrade, petorovratna verzija Cruze-a predstavlja veliki napredak u odnosu na Chevrolet-ov prethodni kompaktni hatchback. Struktura Cruze-a petoroseda skoro je identična kao limuzinske verzije, koja je od NCAP-a dobila sigurnosnu ocenu od maksimalnih pet zvezdica.

U novi petorovratni model integrisan je čitav niz elektroničkih sistema kako bi se sprečilo da dođe do nezgode. U hitnom slučaju intervenisaće elektronska kontrola stabilnosti (ESC), kontrola proklizavanja (TCS) i sistem sprečavanja blokade kočnica (ABS) s elektronskom raspodelom sile kočenja (EBD) kako bi pomogli vozaču da održi smer vožnje, kao i prilikom zahtevnih manevara kočenja ili ubrzanja.

U srcu sigurnosne arhitekture petorovratne verzije Cruze-a nalazi se njegova integralna struktura karoserije i rama koja se sastoji od jedne jedine varene celine načinjene od prečki pune dužine, učvršćivača i pregrada. Prečke na vratima načinjene od čelika ultravisoke čvrstine osiguravaju izvrsnu zaštitu od bočnih udaraca.

Senzorski i dijagnostički modul automobila upravlja sa šest vazdušnih jastuka kao i sigurnosnim pojasevima sa 3 tačke zatezanja. Radi se o uređaju povezanim sa senzorima smeštenima na prednjem braniku i B-nosaču. Dečija sigurnosna sedišta mogu da se učvrste u skladu s ISOFIX standardima.

Kako bi se smanjila opasnost od ozleda vozača u slučaju nezgode, sklopiva struktura pedala kontrolisano se deformiše prilikom srednje jakih i ozbiljnijih udaraca. U međuvremenu, dizajn poklopca motora, koji ostavlja više prostora između elemenata čime se smanjuje mogućnost direktnog udarca bloka motora u telo pešaka, kao i sistem branika, poboljšan je, kako bi se smanjila opasnost od ozleđivanja pešaka.

Predstavljanje novog Cruze-a u petorovratnoj verziji na evropskim tržištima započelo je  u leto 2011.

Chevrolet

Sajam automobila u Parizu: Toyota iQ EV

Sajam automobila u Parizu: Toyota iQ EV

On predstavlja spoj potpuno električnog agregata i pametnog dizajna Toyote iQ, pa stoga nudi prednost kompaktnog gradskog automobila za četiri putnika i jednostavne, bešumne vožnje sa nultim emisijama. iQ EV je konstruisan kao električno vozilo za upotrebu u urbanim sredinama – inženjerski program je završen i iQ EV je spreman za proizvodnju...

Lexus predstavlja novi LS

Lexus predstavlja novi LS

Lexus je u San Francisku, Kalifornija, predstavio novi asortiman LS modela, koji obuhvata LS 460, LS 600h i potpuno novi F SPORT model. Opremljen Lexus Hybrid Drive sistemom, LS 600h je i dalje najsnažniji hibridni V8 automobil na svetu. Nakon nedavno predstavljenih GS i ES modela, nova perjanica Lexusa predstavlja snažan spoj prefinjenosti i inovacija...

Opelov novi kompaktni OPC – najmoćnija Astra ikada

Opelov novi kompaktni OPC – najmoćnija Astra ikada

Opelova gama Astra vozila dobila je novog člana visokih performansi, moćnu Astru OPC od 206 kW / 280 ks, koja dopunjuje OPC liniju u kojoj se već nalaze mala Corsa OPC i srednja Insignia OPC. Sa dvolitarskim turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem, Astra OPC (Opel Performans Centar) razvija maksimalan obrtni momenat od 400 Nm...

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Novi Focus ST će isporučiti jedinstven spoj vrhunskih performansi, upravljivosti, prefinjenosti i stila u više od 40 država širom sveta, kao prvi Fordov svetski automobil visokih performansi. Opremljen 2,0-litarskim EcoBoost turbo motorom sa 250 KS, novi Focus ST bi trebalo da postigne ubrzanje od 0 do 100 km/h u 6,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 248 km/h.

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Najveći "magnet" na štandu Audi, na sajmu automobila u Ženevi, bez diskusije će biti najsnažniji derivat modelske serije A4, koji nosi tradicionalnu oznaku Audi RS4 Avant. Ovo je treća generacija najsnažnije verzije modelske serije A4, posle RS4 B7 (2006 - 2008) i RS4 B5 (2000 - 2001)...

Predstavljamo: Renault Scenic (2012)

Predstavljamo: Renault Scenic (2012)

Osvežen izgled i novi motori - to su glavne odlike modernizacije modela Renault Scenic i Grand Scenic. Kompaktni francuski MPV tim dobio je moderniji dizajn, a došlo je do promena kod ključnih motorizacija, što će sigurno podržati uspeh modela, koji su za dve godine postojanja u aktuelnoj generaciji, dostigli brojku od 400.000 prodatih primeraka...

Novi BMW Serije 3 – sajamsko predstavljanje u Detroitu

Novi BMW Serije 3 – sajamsko predstavljanje u Detroitu

Šesta generacija BMW serije 3, najprodavanijeg premium automobila na svetu, postavlja nove standarde u smislu sportskih karakteristika, elegancije i udobnosti. Premijerno sajamsko predstavljanje ovog automobila je održano na sajmu automobila u Detroitu, dok se premijera na Srpskom tržištu očekuje na proleće...

Predstavljamo: Audi A6 Allroad Quattro treće generacije

Predstavljamo: Audi A6 Allroad Quattro treće generacije

Audi A6 Allroad Quattro nastavlja tradiciju svojih prethodnika, koju su predstavljeni u dve generacije, 1998. i 2006. godine, najpre kao model Allroad Quattro. Ni novi Audi A6 Allroad Quattro nije terenski automobil, već samo karavan Audi A6 na "visokim nogama", sa pogonom na sve točkove. Audi A6 Allroad Quattro u nemačke salone stiže u proleće tekuće godine, a cena verzije 3.0 TDI (150 kW) iznosi 54.600 evra...

Volvo V60 Hybrid: u prodaji za nekoliko nedelja

Volvo V60 Hybrid: u prodaji za nekoliko nedelja

Kompanija Volvo će u predstojećim nedeljama, u Evropi započeti prodaju prvog serijskog hibridnog automobila, opremljenog dizel motorom, čije baterije mogu da se pune i pomoću eksternih izvora. Novi plug-in hibrid je razvijen na bazi karavan modela Volvo V60, a u ponudi će biti iskljčivo u vrhunskom paketu opreme Pure Limited...

Mercedes-Benz VISION EQS Concept
Slika nedelje