AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Fiat 500X krosover

Novi Fiat 500X krosover

Nakon premijere na Salonu automobila u Parizu uz originalno predstavljanje, model 500X je danas, 10. Novembra, predstavljen međunarodnoj štampi u Italiji. Novi kompaktni krosover iz porodice 500 koji obeležava evoluciju brenda, kao dodatni izraz tehnološke zrelosti koja mu je u krvi...

Novi Fiat 500X krosover

Lepotan sa karakterom, ovaj novi automobil istražuje potpuno novu dimenziju pripadnosti porodici 500, gde – poput visoke mode –  zreli, elegantni, potpuno italijanski stil „odeva“ suštinu automobila koji je udoban, poseduje visoke performanse i uvek je u kontaktu sa ostatkom sveta: to je X strana lepote, to je duša modela Fiat 500X.

Kao naslednik modela Fiat 500 iz 1957. godine – okrugla svetla i klasični logo sa hromiranim „brkovima“ s prednje strane jasno upućuju na njegov stil – novi Fiat krosover obogaćuje porodicu 500, koja se sastoji od modela 500, 500C, 500L, 500L Trekking i 500L Living: automobili koji imaju različite namene i karaktere, ali dele zajedničke korene: legendarni Fiat 500. Sa proizvodnjom u modernizovanoj fabrici SATA u Melfiju (Potenza) i prodajom u preko 100 zemalja širom sveta, uključujući i SAD, novi Fiat 500X će biti dostupan u dve različite verzije sa dve različite duše – jedna je više „velegradska“, dok je druga idealna za terenske uslove – sa ekonomičnim benzinskim i dizel motorima, tri tipa sistema prenosa – manuelni, 9-stepeni automatski i 6-stepeni automatski sa dvostrukim kvačilom – kao i sa pogonom na prednjim točkovima, na sva četiri točka ili sa prednjim pogonom sa „Traction Plus“ sistemom.

Fiat 500X nije krosover samo po svojoj prirodi, već i po tome što je privlačan širokom spektru klijenata, uključujući muškarce i žene, različite generacije, različite potrebe i ukuse. U tom smislu, simbol „X“ predstavlja raskršće između nekoliko veoma važnih segmenata, od kojih svaki nastanjuju i mladi i zreli, i ljubitelji lepote i poznavaoci karaktera. To su dinamični ljudi, sa aktivnim društvenim životom koji gaje različite strasti i interesovanja. Ipak, ono što im je zajedničko jeste to da uživaju u zadovoljavajućem iskustvu vožnje i da svoju ličnost izražavaju na poseban način. Za sve njih, danas postoji jedan jasan, sveobuhvatan odgovor: Fiat 500X.

Model 500X dolazi u dve verzije: prva, u nivoima opreme Pop, Popstar, Lounge poseduje osoben, elegantan stil, sigurno će osvojiti mlade, dinamične i urbane kupce. S druge strane, druga verzija  u Cross, Cross Plus nivoi opreme poseduju izgled i tehnologiju koji su karakterističniji za terenca i idelano je rešenje za one koji slobodno vreme vole da provode na otvorenom, ali ne žele da ostanu uskraćeni za jedinstveni stil modela Fiat 500.  Novi Fiat 500X krosover biće dostupan od 2015. godine.

Novi Fiat 500X krosover

Dizajniran od strane Centro Stile Fiat, novi 500X predstavlja novu dimenziju nepogrešivog modela 500 u kom se sudaraju legendarni stil i moderan koncept krosovera, uz zavidne terenske sposobnosti na verziji koja je savršena za doživljaje na otvorenom.

Stil i dimenzije

Kao nedvosmislen izraz dizajna „Made in Fiat“, 500X nudi fleksibilnost, racionalnost i kvalitet, i sve to upakovano u kompaktne dimenzije, sa prostranim enterijerom i izvorom vrhunskih materijala i tkanina, kao i najsofisticiranijom tehnologijom u službi bezbednosti, udobnosti i ugođaja tokom vožnje. Fiat 500X je opušteno, zabavno vozilo koje se može „nositi“ svaki dan, originalni odevni predmet mekih oblika za maksimalnu slobodu kretanja, koji će zasigurno odražavati ličnost svog vozača zahvaljujući mnoštvu dostupnih mogućnosti prilagođavanja.

Novi Fiat 500X krosover

Čvrst i robustan izgled ovog automobila stilski je savršeno izbalansiran skladnim linijama, koje izranjaju iz dimenzija idealnih za kupce koji žele udobnost, prostor i opremu tipične za kompaktne limuzine. Istovremeno, novi 500X je namenjen i onima koji svakog dana moraju da se bore sa gradskim saobraćajem, zahvaljujući svojim skromnim dimenzijama: dug je 4,25 metara (2 cm više na terenskoj verziji), širok 1,8 metara i visok 1,6 metara (ili 1,61 sa krovnim nosačima, odnosno 1,62 metra za verziju sa pogonom na sva četiri točka).
Kompaktan spolja, izdašan iznutra: prostrano, bezbedno okruženje sa širokom upotrebom visoko-kvalitetnih materijala i kvalitetnom obradom, kao i mnoštvom praktičnih odeljaka za skladištenje. Udoban putnički deo je nepogrešivo „Made in Italy“, i dostupan je u najmanje sedam konfiguracija enterijera, koje se sastoje u izboru različitih tkanina, kože, završne obrade i boja. Optimalnu funkcionalnost omogućavaju podesiva sedišta i prostran prtljažni odeljak (350 litara). Na kraju, kupci mogu da izaberu neku od 12 različitih boja kako bi naglasili senzualnu formu modela Fiat 500X, koju dodatno naglašava i neki od osam različitih dizajna za 16, 17 i 18-inčne alu-felne.

Novi Fiat 500X krosover

Verzije motora

Zavisno od tržišta EMEA (Evropa, Bliski istok, Afrika) regiona, 500X je dostupan u različitim kombinacijama motora, menjača i sistema prenosa kako bi zadovoljio sve korisničke potrebe, a svaka od kombinacija pruža zaštitu za životnu sredinu i maksimalnu efikasnost po pitanju performansi, potrošnje i emisija.

U momentu puštanja na tržište biće dostupni 1.4 Turbo MultiAir2 sa 140 KS (pogon na prednje točkove i 6-stepeni manuelni menjač), 1.6 MultiJet II sa 120 KS (pogon na prednje točkove i 6-stepeni manuelni menjač) kao i 2.0 MultiJet II sa 140 KS (9-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka).

Paleta motora će dobiti pojačanje i u vidu benzinskih motora 1.6 „E-torQ“ sa 110 KS (5-stepeni manuelni menjač i pogon na prednje točkove), 1.4 Turbo MultiAir2 sa 170 KS (9-stepeni automatski menjač i pogon na sva četiri točka), kao i moćnog 2,4-litarskog Tigershark MultiAir2 motora sa 187 KS (9-stepeni automatski prenos i pogon na sva četiri točka).  Motor 140 KS 1.4 Turbo MultiAir II takođe će biti dostupan sa prednjim pogonom i 6-stepenim automatskim prenosom sa dvostrukim kvačilom. Naime, ovaj inovativni automatski i sekvencijalni sistem prenosa sa dvostrukim kvačilom obezbeđuje veću udobnost tokom vožnje i sportskiji osećaj u pogledu brzine menjanja brzina, i pruža veću efikasnost i optimizovanu potrošnju. Što se tiče konstrukcije, sastoji se od dva paralelna sistema prenosa koji omogućavaju izuzetno brzo menjanje brzina, tako što se jedno kvačilo otpušta u momentu kada se drugo aktivira.

Biće dostupne i sledeće turbodizel pogonske jedinice: 1.3 MultiJet II sa 95 KS (5-stepeni manuelni menjač i pogon na sva četiri točka), kao i 2.0 MultiJet II motor sa 140 KS (6-stepeni manuelni menjač i pogon na sva četiri točka).

Novi Fiat 500X krosover

Devetostepeni automatski sistem prenosa

Krosover 500X je prvi Fiatov automobil koji nudi devetostepeni automatski sistem prenosa. Ovaj prenos, koji je dostupan uz benzinski motor 1.4 Turbo MultiAir II sa 170 KS i turbodizel motor 2.0 MultiJet II sa 140 KS poseduje mnoge prednosti, uključujući i odlične mogućnosti ubrzanja i ravnomeran dotok snage. Novi elektronski upravljani devetostepeni sistem automatskog prenosa poseduje posebno mapiranje, uz mogućnost prelaska na manuelno-sekvencijalni režim rada.

Pogon na sva četiri točka i sistem isključivanja zadnje osovine
 
Novi Fiat 500X dostupan je i u konfiguraciji sa pogonom na dva, i na sva četiri točka. Posebna karakteristika pogona na sva četiri točka na novom Fiatovom krosoveru jeste uvođenje sistema za isključivanje zadnje osovine kojim se smanjuje rasipanje energije usled proklizavanja kada pogon na sva četiri točka nije neophodan, što dovodi do manje potrošnje goriva. Kao jedino vozilo u svom segmentu koje poseduje ovu funkciju (izuzev modela Jeep Renegade), 500X pomoću sistema isključivanja zadnje osovine neprimetno prelazi sa pogona na sva četiri točka na pogon na dva točka kako bi obezbedio adekvatno upravljanje obrtnim momentom, i to bez ikakve intervencije od strane vozača.

Novi Fiat 500X krosover

„Mood Selector“ i „Traction Plus“

Novi 500X poseduje „Mood Selector“ – sistem za odabir vrste pogona, koji utiče na motor, kočnice, upravljački sistem i menjač (kod automatskog sistema prenosa), i omogućava tri vrste ponašanja vozila u zavisnosti od stila vožnje koji najviše odgovara situaciji na putu ili površini po kojoj se vozi: režim Auto (za najbolje performanse po pitanju udobnosti, potrošnje i CO2 emisija), režim Sport (za pogon koji je usredsređen na visoke performanse) i All Weather (za maksimalnu bezbednost čak i u uslovima slabog prianjanja za kolovoz).
Na terenskim verzijama, režim „All Weather“ zamenjen je funkcijom „Traction“, koja na verziji sa pogonom na sva četiri točka ubrzava prenos obrtnog momenta na zadnju osovinu. Na verzijama sa pogonom na prednjim točkovima, ova funkcija aktivira kontrolni sistem „Traction Plus“, koji poboljšava prianjanje na teškom, klizavom terenu, za ekonomičniji i čistiji rad u odnosu na konvencionalan pogon na sva četiri točka, i povećava efikasnost pri umerenom svakodnevnom terenskom korišćenju.

Upravljanje i bezbednost

Opremljen „MacPherson“ zadnjim vešanjem na svim verzijama, Fiat 500X omogućava savršenu ravnotežu između dobrog upravljanja i udobnosti. Štaviše, kako bi zagarantovao bezbednost putnika, novi Fiatov krosover kombinuje konstrukciju karoserije prema najmodernijim kriterijumima i aktivne i pasivne bezbednosne sadržaje u cilju pružanja izvanrednih performansi. Mnoštvo sadržaja standardno je dostupno na celoj liniji modela, poput šest vazdušnih jastuka (prednji, na prozorima i sa strane), farova sa funkcijom za dnevnu vožnju i svetlima za skretanje i maglu, kao i ESC sistem (elektronska kontrola stabilnosti). Pored toga, u zavisnosti od verzije i tržišta, standardno ili na zahtev dostupni su i „Lane Assist“ sistem za upozorenje na promenu trake i „Blind Spot Assist“ sistem koji pomaže pri promeni trake tako što prati mrtav ugao iza vozila. Pored toga, 500X može dodatno biti opremljen i zadnjom kamerom „ParkView“ i „Brake Control“ sistemom za pomoć pri kočenju.

Novi Fiat 500X krosover

Uconnect™ info-zabavni sistem

Po pitanju udobnosti i ugodnosti, Fiat 500X nudi najbolji sadržaj u svojoj kategorij, zahvaljujući sofisticiranim sistemima Uconnect™ sa 5 ili 6,5-inčnim ekranima osetljivim na dodir koji omogućavaju pristup radiju, medijima, telefonu i Uconnect™ LIVE uslugama. Obe verzije dolaze u kompletu sa Bluetooth interfejsom, Aux-in i USB ulazima i glasovnom komandom. Pored toga, uređaj Uconnect Radio Nav 5’’ nudi TomTom 2.5D navigaciju, dok 6,5-inčni Uconnect Radio Nav poseduje satelitsku navigaciju sa 3D mapama, postepeno navođenje i „One Shot Voice Destination Entry“ za unošenje adresa putem glasovne komande.

Pomoću ekrana u boji osetljivog na dodir, ovaj sistem omogućava pristup svim glavnim funkcijama: od analognog i digitalnog radija (DAB) do svih glavnih multimedijalnih izvora (medija plejer, iPod, iPhone, pametni telefon) koji mogu da se priključe putem USB ili Aux-in ulaza, ili korišćenjem Bluetooth audio prenosa. Svemu ovome može direktno da se pristupi putem tastera na samom upravljaču, tako da ni u jednom momentu ne morate da skidate oči sa puta niti ruke sa upravljača.

Novi sistem Uconnect Live vozačima takođe omogućava – kroz integraciju sa njihovim pametnim telefonima – da koriste mnoštvo aplikacija putem već ugrađenog sistema. Mogu da budu u kontaktu sa svojim prijateljima na Facebook-u i Twitter-u, da slušaju milione pesama na Deezer-u kao i preko 100.000 internet radio stanica pomoću aplikacije TuneIn, da dobijaju najnovije vesti sa Rojtersa u realnom vremenu kao i informacije o saobraćaju, lokacijama radara i vremenskoj prognozi zahvaljujući TomTom Live uslugama.
Pored svega toga, Fiat 500X nudi eco:Drive™, koji omogućava uštedu goriva od 16% uz smanjenje CO2 emisija, kao i uslugu my:Car™ sa interaktivnim uputstvom za upotrebu koje pomaže kod održavanja vozila i u vanrednim situacijama. Što se tiče zvuka, ekskluzivni Hi-Fi Beats Audio sistem dostupan je na zahtev – razvijen je u saradnji sa „Beats by Dr. Dre“ i prvi put se pojavio na modelu 500L – i pružiće revolucionarno muzičko iskustvo na novom modelu Fiat 500X.

Novi Fiat 500X krosover

Linija modela (EMEA region)

U momentu pojavljivanja na tržištu biće dostupne 2 verzije jedna urbanija a druga za opušteniju vožnju, 5 nivoa opreme  Pop, Popstar, Lounge, Cross i Cross Plus. 3 motora (1.4 Turbo MultiAir II sa 140 KS, 1.6 MultiJet II sa 160 KS i 2.0 MultiJet II sa 140 KS), 3 pogonska sistema (prednji, prednji sa sistemom „Traction Plus“ i pogon na sva četiri točka), 2 menjača (manuelni sa šest brzina i automatski sa devet brzina), 12 boja karoserije, 8 vrsta dizajna za alu-felne (16, 17 i 18-inča) i 7 različitih konfiguracija enterijera.
U zavisnosti od datog tržišta, modele linije Fiat 500X odlikovaće određene razlike u sadržaju (i standardnom i dodatnom) kako bi se najbolje izašlo u susret potrebama različitih zemalja.

Fiat Automobila Srbija

Novi Audi A6 je stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Novi Audi A6 je stigao u Srbiju - cene poznate (FOTO)

Audi nastavlja svoju inicijativu među modelima u luksuznoj klasi: nakon novog modela Audi A8 i novog modela Audi A7 Sportback, ovaj premijum brend sada predstavlja sledeću generaciju modela Audi A6 i postaje prepoznatljiv ambasador novog Audi dizajnerskog potpisa...

Nova Mercedes Benz G-Klasa - Ikona je ponovo rođena.

Nova Mercedes Benz G-Klasa - Ikona je ponovo rođena.

Novi Mercedes-Benz G-Klase predstavio se u vrhunskoj formi. Na putu i van njega, u bilo kojim uslovima vožnje, ovo terensko vozilo zadivljuje svojim performansama, najnovijim sistemima podrške, izvanrednom upravljivošću i bezbednošću...

Opel Mokka X: Potpuno digitalno povezana avanturistkinja za sve terene

Opel Mokka X: Potpuno digitalno povezana avanturistkinja za sve terene

Nova Opel MOKKA X je možda malih dimenzija (duga samo 4,28 metara), ali je ovaj SUV iz B segmenta definitivno velik kada je popularnost u pitanju. Prethodnik najnovijeg hita proizvođača iz Riselshajma, prva generacija Mokke, već je zabeležila više od 600.000 porudžbina od lansiranja na tržište, 2012. godine...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje