AutoMAGAZIN - Predstavljamo

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Kao najvažniji korak u ofanzivi na evropski C segment, novi Auris je prepoznatljiviji, dinamičniji, bolje opremljen i jeftiniji za upotrebu nego ikada ranije. Novi Auris je rezultat Toyotine rešenosti da napravi atraktivnije, dinamičnije i zabavnije automobile, a da se pri tom ne odrekne dugo građene reputacije kvaliteta, trajnosti i pouzdanosti.

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Novi model nudi atraktivniji i odvažniji dizajn, kvalitetniju unutrašnjost, poboljšane dinamičke karakteristike, kao i dodatna poboljšanja tehnički napredne, potpuno hibridne verzije. Bolja aerodinamika, manja težina i unapređeni motori omogućili su nižu potrošnju goriva i emisije CO2 u čitavom asortimanu ovog modela, što je dodatno smanjilo troškove korišćenja i ukupni trošak vlasništva. Toyota je vodeći svetski proizvođač automobila iz C segmenta, sa preko 39 miliona vozila prodatih u 140 zemalja, od uvođenja Corolle 1966. godine.

Dizajniran za Evropu, njegovo najveće tržište, novi Auris će se proizvoditi u „Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK)“ fabrici u Ujedinjenom kraljevstvu, uporedno sa modelom Avensis, što osnažuje nastup kompanije na Evropskom tržištu. Fabrika TMUK ove godine slavi dvadesetu godišnjicu i proizvedenih 3.265.000 vozila od početka rada 1992. godine. Trenutni kapacitet proizvodnje modela Auris je 418.000 jedinica.

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Bolje karakteristike

Dugačak 4.275 mm, novi modela Auris je duži za 30 mm od prethodnika, iako je zadržano međuosovinsko rastojanje od 2.600 mm. Deo ispred prednjih i iza zadnjih točkova je povećan za samo 15 mm, pa Auris ostaje jedan od najkompaktnijih automobila u svojoj klasi. Ne manje važno, prednja projektovana površina je smanjena za 4% u odnosu na trenutni model, a bez ugrožavanja udobnosti putnika ukupna visina je smanjena za 55 mm (kabina za 45 mm i visina do tla za 10 mm), što ga čini najnižim vozilom u ovom segmentu. Zajedno ove promene nude značajne aerodinamične prednosti, što je dovelo do manje potrošnje goriva i dinamičnijih voznih karakteristika.

Široka primena čelika visoke zatezne čvrstoće u konstrukciji šasije smanjila je težinu novog Aurisa za 40 kg, dok je ukupno smanjenje visine takođe smanjilo centar gravitacije. Visina sedišta je smanjena za 40 mm, a ugao upravljača za 2 stepena, što stvara aktivniji doživljaj vožnje, uz nizak položaj sedenja u nivou kukova. Nova konstrukcija prednjih sedišta omogućila je 20 mm veći prostor za kolena putnika na zadnjim sedištima, a ovećana je i širina otvaranja zadnjih bočnih vrata. Dužina prtljažnog prostora je povećana za 50 mm, a širina otvora vrata prtljažnika za 90 mm. Uz dodatnu fleksibilnost poda prtljažnika, sa dva nivoa, i deljenje naslona zadnjih sedišta u razmeri 60:40, sve verzije, uključujući hibridnu, imaju veći kapacitet prtljažnika od 360 litara.

Dinamičniji dizajn spoljašnjosti

Dizajniran kako bi se u potpunosti iskoristila manja ukupna visina i niži centar gravitacije, novi Auris ima potpuno novi izgled, odvažnijeg, uglađenijeg i dinamičnijeg stila. Nigde nije odvažnost i agilnost nove generacije Aurisa primetna kao u dizajnu prednjeg dela. On je kombinacija ‘prioritetnog’ dizajna prednje maske i ‘urednog izgleda’ farova i LED dnevnih svetala, kao dinamičnih detalja koji ostavljaju dinamičniji i snažniji utisak na putu.

Ovaj ‘prioritetni’ dizajn je prepoznatljiv po velikoj trapezoidnoj donjoj maski unutar prednjeg branika i manjoj gornjoj maski koja se proteže čitavom širinom između novih prednjih svetala. Ispod niskog izduženog poklopca motora, kojim dominira novi veći Toyotin znak, postavljen niže nego kod prethodnika, nalazi se gornja maska, koja sadrži središnju, hromiranu horizontalnu traku, koja se vizualno utapa u sklopove prednjih svetala kako bi se naglasila širina vozila.

U sklopu užih, istaknutijih prednjih svetala, horizontalna hromirana traka ulazi u 'obrve' koje naglašavaju izuzetno uski razmak između poklopca motora i bi-ksenon farova visokog intenziteta ili halogenih prednjih svetala. Ovaj veoma inovativan sklop prednjih svetala takođe sadrži LED dnevna poziciona svetla (DRL). Kao deo standardne opreme svih modela, ona novom Aurisu obezbeđuju jedinstveni vizualni identitet. Ukrašena svetlima za maglu sa hromiranim obrubom, velika prednja rešetkasta maska je napravljena u kombinaciji klavirske crne završne obrade sa „plutajućim“ hromiranim elementom prednjeg donjeg spojlera. Time je istaknuta širina novog modela Auris i naglašena njegova snažna pojava. Gledajući sa strane, ispod oštro zakošenog vetrobranskog stakla, koje bez prekida ulazi u nisku aerodinamičnu liniju krova, uočljiva je jednako dramatična promena stila u vidu produženih bočnih stakala u tri dela, iznad snažnije, istaknutije i izdignutije bočne linije.

Spoljašnji retrovizori su pomereni ka nazad, a B stub ima klavirsku crnu završnu obradu. Zajedno sa hromiranom bočnom linijom i izvučenim, dinamičnijim zadnjim stubovima, ovi detalji dodatno naglašavaju nisku i elegantnu siluetu novog modela Aurisa, uz dašak sportskog stila. Udaljenost novog Aurisa od tla smanjena je za 10 mm, što je suzilo razmak između lukova točkova i guma i pomerilo točkove bliže karoseriji, kako bi se dodatno naglasio uglađeniji i izduženiji izgled novog vozila. Ponuda točkova uključuje nove 15 i 16-inčne čelične točkove sa ratkapnama, kao i 16 i 17-inčne aluminijumske naplatke.

Pozadi, šira zadnja vrata prtljažnika imaju upečatljive konveksne i konkavne površine. Iznad njih se nalazi integrisani krovni spojler, a tu su i nova zadnja svetla, koja naglašavaju oblik zadnjeg bočnog dela i zadnjeg stakla. Novodizajnirani branik sa integrisanim katadiopterima u uglovima naglašava široku, stabilnu i sportsku pojavu novog Aurisa. Novi Auris će moći da se poruči u deset boja karoserije, od kojih su nove siva, avangardna bronzana, tamnočelična i plava. Biserno bela boja je ekskluzivno dostupna na potpuno hibridnim modelima.

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Najaerodinamičniji u klasi

Rezultat potpuno novog dizajna spoljašnjosti nove generacije Aurisa je odlična aerodinamika, što doprinosi stabilnije upravljanju i smanjenoj potrošnji goriva.U kombinaciji sa manjom ukupnom visinom za 55 mm, 4-procentno smanjenje prednje poprečne površine ima značajan uticaj na smanjenje otpora vazduha. Nastavljajući se na neprekidnu liniju donjeg dela poklopca motora i oštro zakošeno vetrobransko staklo, novi profil krova dodatno smanjuje otpor vazduha, dok je zadnji spojler sada potpuno integrisan u liniju krova. On se tečno spaja sa stražnjim nosačem krova kako bi se minimalizovale turbulencije protoka vazduha oko zadnjeg dela vozila. Osim toga, jednaka pažnja je posvećena što uglađenijem protoku vazduha ispod novog Aurisa. Donji postroj uključuje prednji spojler, donji apsorber, pokrov motora, prednje zavesice iza točkova, poklopce na sredini poda automobila, pokrov ispod rezervoara goriva i zadnjeg dela poda i zadnje zavesice iza točkova. Sve to služi da maksimalno poveća aerodinamičku efikasnost.

Ove aerodinamične karakteristike donjeg postroja su dodatno unapređene postavljanjem vertikalnih krilaca na središnje i bočne podne pokrove, radi dodatnog usmeravanja protoka vazduha ispod vozila, kako bi se osigurala bolja upravljivost i stabilnost pri višim brzinama. Kao rezultat sveobuhvatnih aerodinamičnih mera, koeficijent otpora vazduha (Cd) novog Aurisa je smanjen sa 0,292 na samo 0,28.

Kvalitetnija i ujednačenija unutrašnjost

Nudeći više prostora i veću udobnost za putnike, dizajn nove unutrašnjosti stavlja naglasak na veći taktilni kvalitet. Kroz ujednačeno osvetljenje, izgled, boje i završnu obradu, stvara se osećaj ujednačenosti i premium doživljaj. Novi, čistiji dizajn uključuje istaknute oblike, odličnu funkcionalnost i kvalitetnije materijale. Kontrolna tabla ima horizontalan dizajn kako bi se dobio osećaj širine i prostranosti kabine. Instrumenti i prekidači su ergonomski postavljeni i usmereni na vozača. Pravi primer dizajna usmerenog na vozača je tabla s instrumentima koja se „preliva“ ka središnjoj konzoli. Na taj način prostor oko vozača je vizuelno naglašen.
Tabla sa instrumentima ima čist jednostavan dizajn sa dva ili tri instrumenta sa belim kazaljkama i brojkama. Svi prekidači imaju jednak oblik, a tabla sa instrumentima i središnja konzola su pozadinski osvetljeni čistom plavom bojom, radi postizanja premium izgleda i potpune vizualne konzistentnosti. Nova unutrašnjost je snažno vizuelno usaglašena. Okviri merača, središnji prekidači, okvir tunela menjača, kontrole klima i audio uređaja, pa i ručke vratima su obrađeni u istovetnoj, satenskoj srebrnoj boji visokog kvaliteta.

Ventilacioni otvori, komande audio sistema, prostor oko menjača, obruč upravljača i ručica menjača imaju detalje u srebrnoj boji. Na višim paketima opreme, sama prednja konzola je presvučena kožom. Taktilni kvalitet i vizuelna harmonija nove unutrašnjosti je dodatno unapređena materijalima koji su lepši na dodir, pa je posebna pažnja posvećena teksturi svake površine sa kojom će putnici doći u kontakt. Gornja površina table s instrumentima i gornji elementi obloga vrata su presvučeni materijalima mekanim na dodir, dok su unutrašnji delovi prednjih stubova presvučeni tkaninom. Glava ručice menjača ima novi dizajn, a obruč upravljača je presvučen napa kožom vrhunskoj kvaliteta sa jednostrukim bejzbol šavom. Ručke za pridržavanje i rukohvati u vratima su napravljeni od mekanih materijala, dok su nasloni za ruke u vratima tapacirani.

Sa većom mogućnošću pomeranja ka napred ili nazad i podešavanjem visine, nova konstrukcija sedišta je izuzetno udobna. Kao deo standardne opreme u Style paketu, novorazvijena sportska sedišta nude bolju bočnu potporu tela. Sedišta u osnovnom i srednjem paketu opreme su presvučena tkaninom visokog kvaliteta; sedišta u Sport paketu imaju crvene detalje, a u visokom paketu opreme su presvučena crnim velurom sa bočnim elementima od prave kože. Kompletne presvlake od crne kože su dostupne kao opcija u modelima sa visokim paketom opreme, dok su ledeno sive kožne presvlake rezervisane za hibridne modele.

Novi Auris biti će dostupan u novoj crnoj šemi unutrašnjosti sa mat teksturama. Mat tekstura izgleda poput prave kože, a nastala je kombinovanjem geometrijskog uzorka tačaka i teksture prirodne kože. Praktičnost unutrašnjosti novog Aurisa naglašena je funkcionalnim odlikama i velikim brojem mesta za odlaganje sitnica. To uključuje pregradu ispred suvozača, držač za sunčane naočare, kuke za odeću, pregradu za sitan novac, 4 držača za čaše i 4 za flaše, klizni naslon za ruke u središnjoj konzoli sa držačem za dokumenta, pregrade za male predmete u prednjoj i središnjoj konzoli, tri 12-voltne utičnice i AUX priključak za spoljašnje audio uređaje, policu prtljažnika koja može da se izvadi, kuke u prtljažniku i pod prtljažnika u dva nivoa.

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Unapređena dinamika vožnje

Novi Auris ima povećanu čvrstoću karoserije, unapređeno ogibljenje i upravljanje, bolji položaj vozača i smanjen nivo buke, vibracija i zveckanja, kako bi vozači uživali u udobnijoj i zabavnijoj vožnji. Novi spojevi i ojačanja donjeg postroja, prednjih i zadnjih struktura, kao i prednjeg ogibljenja povećavaju čvrstoću karoserije. Sveobuhvatna upotreba čelika visoke zatezne čvrstoće pomogla je da se težina novog Aurisa smanji za gotovo 40 kg. Uz ovo smanjenje težine, ukupno smanjenje visine vozila za 55 mm, udaljenosti do tla za 10 mm i visine prednjih sedišta za 40 mm, spušten je centar gravitacije novog Aurisa, što je dodatno unapredilo stabilnost pri visokim brzinama i agilnost u krivinama.

Niži centar gravitacije takođe omogućava smanjivanje tvrdoće amortizera i prečnika stabilizatora, što je dovelo do veće udobnosti vožnje, bolje kontrole karoserije i odziva upravljača. Ponovo su konstruirane različite komponente prednjeg MacPherson ogibljenja, uključujući konstrukciju gornjeg nosača, ublaživača udaraca, spiralnu opruge i amortizera. Tvrdoća opruga je smanjena, a amortizeri su fino podešeni kako bi se postigla udobnost koja je najbolja u klasi, uz veću stabilnosti i odličan odziv upravljača. Modeli s 1,33 litarskim benzinskim i 1,4 litarskim dizel motorima imaju zadnje ogibljenje sa torzionom šipkom, dok modeli sa 1,6 litarskim, 2,0 litarskim i hibridnim agregatom imaju zadnje ogibljenje sa dvostrukom viljuškom.

Poboljšan je i sam sistem električnog servo upravljanja (EPS). Stup upravljača sada ima kruće nosače kako bi se obezbedio linearni osećaj upravljanja, dok nova kontrolna jedinica ovog sistema smanjuje promene u sili upravljanja radi veće linearnosti. Veći prenosni odnos osigurava bolji odziv upravljača. Sve u svemu, ove promene na EPS sistemu omogućavaju direktan odziv i brže okretanje, što povećava agilnost vozila. Sveobuhvatna mere zaštite od buke i vibracija, osiguravaju da nova Toyota ne samo da nudi udobniju vožnju, nego je i uočljivije tiša. Sveobuhvatna zaštita od buke unutar prostora motora, prednjih lukova točkova i prednje table, smanjila je buku motora kao i buku sa puta.

Efikasni benzinski i dizel motori

Prosečan nivo emisija celog asortimana Aurisa ravnomerno se je smanjivao tokom poslednjih godina. Kada je 2007. godine predstavljena prva generacija Aurisa, prosečan nivo emisija je bio 152 g/km. To je 2009. palo na 142 g/km, a 2011. na 125 g/km, kada je predstavljen pionirski potpuno hibridni model. Sada, sa predstavljanjem novog modela Aurisa, prosečan nivo emisija CO2 će pasti na samo 109 g/km, što je dodatno smanjenje od 13% u odnosu na prethodnu generaciju.

To je postignuto potpuno novim pristupom konstrukciji vozila radi smanjenja emisija i potrošnje goriva, uz istovremeno poboljšanje voznih i dinamičkih karakteristika. Ključ tih dostignuća je proširena ponuda motora novog modela Aurisa, koji sada nudi izbor između potpuno hibridnog pogona, dva benzinska i dva dizel motora. Svi ovi pogonski agregati nude prednosti Toyotine Optimal Drive filozofije, koje se ogledaju u performansama i ekonomičnosti.

Prilikom predstavljanja, očekuje se da će svaki od ovih pogonskih agregata činiti oko 1/3 prodaje Aurisa u Evropi. To ne samo da demonstrira široku ponudu koju nudi ovaj model, nego i činjenicu da je potpuno hibridni model jednak drugim modelima, dostupan najširem mogućem krugu kupaca, a ne kao odvojeni proizvod.

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Toyota Optimal Drive filozofija

Toyota Optimal Drive filozofija obuhvata širok raspon naprednih tehnologija i poboljšanja, čiji je cilj da optimizuju ravnotežnu između performansi, užitka u vožnji,  ekonomične potrošnje goriva i niskog nivoa emisija. Ove različite tehnologije se fokusiraju na tri ključna aspekta razvoja motora:

Prvo, smanjenje mase pogonskih sklopova kroz upotrebu super-laganih i jako kompaktnih komponenata motora i menjača u čitavom asortimanu novog modela Aurisa.

Drugo, minimalizovanje mehaničkih gubitaka 1,6 litarskog benzinskog motora pomoću Valvematic sistema – dodatno unapređene VVT-i tehnologije, nove tehnologije aktivatora ventila, manjih, lakših klipova u oba benzinska motora, ulja niskog viskoziteta i 6-brzinskih ručnih menjača dostupnih u svim modelima Aurisa.

Treće, maksimalizovanje efikasnosti sagorevanja. To je kod benzinskih motora novog Aurisa postignuto primenom većeg stepena kompresije od 11,5:1, upotrebom Valvematic tehnologije, finim podešavanjem usisne grane i konstrukcije komora za sagorevanje, kao i hlađenjem klipova mlazom ulja. Svi dizel motori u novom Aurisu koriste nizak stepen kompresije, optimizovane dimenzije komora za sagorevanje i veću efikasnost sklopa za recirkulaciju izduvnih gasova (EGR).

1,33 litarski Dual VVT-i benzinski motor

Osim inovativnom Stop & Start tehnologijom, ovaj 1,33 litarski benzinski motor je opremljen dvostrukim sistemom inteligentnog upravljanja ventilima (VVT-i) i visokim stepenom kompresije od 11,5:1, što povećava njegovu toplotnu efikasnost. On isporučuje maksimalnu snagu od 73 kW/99 KS i maksimalni obrtni moment od 128 Nm pri 3.800 o/min. Sjajne dinamičke performanse dolaze u kombinaciji sa potrošnjom goriva od 5,4 l/100 km i emisijama CO2 od 125 g/km, što je smanjenje za 0,4 l/100 km i 11 g/km u odnosu na trenutni model.

Korišćenjem Toyotinog bogatog iskustva iz motosporta, ovaj motor malog promera i dugog hoda klipova je izuzetno lagan i kompaktan, što je poboljšalo odnos snage u odnosu na masu ovog modela. On uključuje poklopac glave cilindra i glavnu usisnu granu od kompozitnih materijala, a usisni kanal je uglađeniji, radi postizanja optimalnog protoka vazduha i efikasnijeg sagorevanja.

Dual VVT-i tehnologija povećava odziv u čitavom rasponu broja obrtaja, tako što menja  vreme aktiviranja usisnih i izduvnih ventila, koje će u svakom trenutku odgovarati ulovima opterećenja motora. Dodatno, zbog povećanja obrtnog momenta pri niskim i srednjim obrtajima motora, ovaj sistem takođe smanjuje emisije i potrošnju goriva.

1,6 litarski Valvematic benzinski motor

Uz efikasnost, snagu i obrtni moment koji su vodeći u klasi, Valvematic tehnologija predstavlja dodatni razvoj Toyotinog veoma uspešnog dvostrukog sistema inteligentnog upravljanja ventilima (Dual VVT-i). Valvematic tehnologija podiže VVT-i sistem na viši nivo dodatnom kontrolom visine i trajanja podizanja usisnih ventila. To poboljšava upravljanje zapreminom i brzinom protoka ulaznog vazduha, a time i procesom sagorevanja, kako bi se osiguralo više snage uz manju potrošnju goriva, kao i smanjenje emisija CO2. Korišćenje Valvematic tehnologije dodatno smanjuje gubitke zbog trenja i pumpanja pri niskim opterećenjima motora, što dodatno smanjuje potrošnju goriva.

Efikasnost Valvematic sistema je dodatno poboljšana primenom usisne grane promenljive dužine. To ubrzava protok vazduha pri niskim i srednjim obrtajima motora radi postizanja optimalne efikasnosti sagorevanja. Pri višim obrtajima motora usisna grana je potpuno otvorena. To omogućuje kretanje vazduha kraćim putem, što maksimalizuje zapreminu vazduha koji ulazi u komoru za sagorevanje, a time i snagu motora. Dostupan sa šestostepenim ručnim ili MultiDrive S automatskim menjačem, ovaj 1,6 litarski Valvematic motor razvija 97 kW/132 KS snage i maksimalni obrtni moment od 160 Nm pri samo 4.400 o/min. Kada je opremljen ručnim menjačem, ovaj motor u kombinovanom ciklusu vožnje troši 5,9 l/100 km i ispušta emisije CO2 od samo 138 g/km, što predstavlja smanjenje za 0,7 l/100 km, odnosno 12 g/km. MultiDrive S mjenjač dodatno smanjuje potrošnju goriva i emisije na 5,7 l/100 km i 134 g/km.

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

1,4 litarski D-4D dizel motor

Dostupan sa šestostepenim ručnim ili MultiMode mjenjačem, ovaj 1,4 litarski D-4D motor razvija 66 kW/90 KS snage i maksimalni obrtni moment od 205 Nm između 1.800 i 2.800 o/min. Ovaj 1,4 D-4D 90 turbodizel motor takođe koristi unapređenu Toyota Optimal Drive tehnologiju, što maksimalizuje performanse i vozne karakteristike uz minimalizovanje potrošnje goriva, emisija CO2 i emisije čestica čađi. U poklopac lanca za pokretanje ventila ugrađen je novi hidraulični kontrolni ventil sa 2 stepena. On smanjuje trenje kada je hidraulični pritisak nizak, tako što otvara i zatvara izduvni ventil na osnovu uslova vožnje.

Vreme zagrevanja motora je minimalizovano preko ugradnje novog zaobilaznog sistema rashladne tečnosti koji smanjuje gubitak toplote rashladne tečnosti tokom zagrevanja motora. Nova generacija piezoelektričnih brizgaljki preciznije kontroliše zapreminu i vreme ubrizgavanja goriva. Kratko vreme reakcije piezoelektričnih brizgaljki omogućava brže ubrizgavanja u više faza. Rezultat toga je smanjena brzina ekspanzije sagorevanja i temeljnije sagorevanje, što dodatno smanjuje emisiju čestica, NOx i CO2. Uz viši pritisak „common rail“ sistema od 160 Mpa, to dovodi do kraćeg vremena ubrizgavanja, bržeg odziva motora, kao i niže potrošnje goriva i smanjene emisije CO2. Ove karakteristike su tako uspešno postignute da to nije uticalo na specifikaciju opreme ovog modela, pa kupci još uvek mogu da uživaju u standardnoj opremi kao što su aluminijumski naplaci i jednozonski klima uređaj.

2,0 litarski D-4D dizel motor

Spojen sa šestostepenim ručnim menjačem, ovaj 2,0 litarski D-4D turbodizel motor snage 124 KS je temeljno rekonstruisan i sada ima Stop & Start tehnologiju kao deo standardne opreme. Motor je dobio novi turbo punjač sa sistemom ležajeva niskog trenja i električni aktivator. Poboljšanja na sistemu podmazivanja i hlađenja, radi smanjenja emisije CO2, uključuju dvostepenu pumpu pod visokim pritiskom i poboljšanim mlazom ulja, optimizovanu vodenu pumpu sa smanjenim protokom i dvokomorni karter kako bi se povećala brzina zagrevanja motora.
Nivo emisija je dodatno smanjen pomoću nove strategije kontrole grejača, kao i poboljšanja u konstrukciji i premazu filtera za čestice dizela (DPF).

Korišćenje kompozitnih materijala za poklopac glave cilindara, nosač hladnjaka ulja i creva za vodu, smanjilo je masu motora za 3 kg. Smanjenje trenja pomoću vakuumske pumpe niskog trenja, lanca ventila niskog trenja i ulja niskog viskoziteta, dodatno doprinosi smanjenju potrošnje goriva. Efikasnije sagorevanje zbog novog oblika glave klipova i nove strategije upravljanja grejačima, znatno je smanjilo nivo vibracija i buke. Kao rezultat toga, motor je tiši, veći je obrtni moment, a emisije CO2 su smanjene za 19%, sa 138 na 112 g/km u kombinovanom ciklusu vožnje. Potrošnja goriva u jednakom ciklusu vožnje je takođe pala sa 5,2 na 4,3 l/100 km.

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

MultiMode menjač

Dostupan na 1,4 D-4D 90 dizel varijanti novog modela Aurisa, MultiMode menjač je automatizovani ručni menjač sa potpuno automatskim prebacivanjem brzina i bez papučice kvačila. Vozaču nudi dva, potpuno automatska načina promene brzina ili ručni, sekvencijalni način promene sa polugama iza upravljača.

Odabirom E (ekonomičan), M (ručni) ili R (vožnja u nazad) položaja, automobil se kreće kao sa konvencionalnim automatskim menjačem. U E položaju, menjač menja prenosne odnose kako bi se postigla što niža potrošnja goriva. Odabirom ES (sport) položaja, promene brzina se dešavaju pri višem broju obrtaja motora, što omogućava sportski stil vožnje.

MultiDrive S menjač

Dostupan sa 1,6 Valvematic benzinskim motorom na novom modelu Aurisa, MultiDrive S je kontinuelno-varijabilni menjač (CVT) sa potpuno automatskim načinom rada ili sekvencijalnim, 7-stepenim sportskim načinom rada. U automatskom načinu rada, sistem je optimizovan za tih rad i nisku potrošnju goriva, precizno nameštajući menjanje brzina prema opterećenju motora, nadziranjem ugla papučice gasa, brzine vozila i sile kočenja.


U sportskom načinu rada, sistem je optimizovan za brži odziv i direktniju kontrolu motora. Ovaj 7-stepeni CVT menjač koristi kratke prenosne odnose kod prebacivanja u više stepene, odnosno direktno prebacivanje u niže stepene, prilikom kočenja i usporavanja.

Sportski način rada takođe ima preciznu kontrolu u krivinama. Nakon što detektuje usporavanje, sistem prebacuje u niži stepen i aktivira kočenje motorom kako bi se olakšalo kočenje vozila. U sredini krivine, sistem prekida prebacivanje kada se detektuje poprečna G-sila. Na izlasku iz krivine, inteligentna kontrola prebacivanja u niži stepen prenosa osigurava optimalni prenosni odnos za potreban stepen ubrzanja.

Stop & Start tehnologija

Kao deo standardne opreme na 2,0 litarskom D-4D dizel motoru, Toyotin Stop & Start sistem automatski gasi motor kada se vozilo zaustavi. Uz trenutno paljenje motora bez ikakvih vibracija ili buke, ovaj sistem omogućava značajno smanjenje emisija CO2 tokom gradske vožnje, kao i smanjenje prosečne potrošnje goriva do 3%, zavisno od uslova vožnje. Stop & Start sistem automatski gasi motor kada se ručica menjača pomeri u neutralan položaj i otpusti papučica kvačila, što smanjuje potrošnju goriva. Motor će se u roku od pola sekunde automatski upaliti, kada se ponovo pritisne papučica kvačila.

Toyotin Stop & Start sistem omogućava nesmetan rad klima uređaja.  Uz uključen klima uređaj, motor se neće ugasiti ako nije postignuta željena temperatura kabine. Kada se postigne ova temperatura, klima uređaj će se prebaciti na 'ekološki' način rada, što omogućava automatsko gašenje motora. Motor će se automatski upaliti u slučaju slabe napunjenosti akumulatora ili radi bezbednosti, ako vozilo počne da se kreće. Kako bi vozača obavestio o radu Stop & Start sistema, tokom svakog automatskog gašenja motora upaliće se 'ECO' pokazivač. Tokom svake vožnje ECO brojač takođe prikazuje proteklo vreme sa ugašenim motorom, a ECO brojač kilometara s poništavanjem prikazuje ukupno akumulisano vreme vožnje sa ugašenim motorom. Napomena: Svi podaci o potrošnji goriva i nivou emisija su informativni i kao takvi predmet su konačne homologacije.

Potpuni hibrid - još privlačniji izbor

Dizajniran za Evropsko tržište i proizveden u „Toyota Motor Manufacturing UK“ proizvodnom pogonu, model Auris Hybrid je predstavljen 2010, što je Toyotu učinilo jedinim proizvođačem automobila koji nudi tri vrste pogonskih sklopova u C segmentu. Od trenutka predstavljanja prodato je oko 60.000 hibridnih varijanti Aurisa, što ga čini drugim najpopularnijim potpunim hibridnim modelom, posle modela Prius. HSD pogonski sklop novog Auris Hybrid-a je poboljšan kako bi se dodatno unapredilo Toyotino jedinstveno iskustvo vožnje potpuno hibridnog modela.

Unapređena je logika koja upravlja linearnim, planetarnim menjačem Hybrid Synergy Drive sistema kako bi se osigurao uglađeniji, prirodniji osećaj prilikom ubrzavanja vozila, uz bolje podudaranje brzine vozila i broja obrtaja motora. Uz mogućnost nezavisnog i kombinovanog rada, 1,8 litarski VVT-i benzinski motor i električni motor snage 60 kW isporučuju maksimalnu snagu od 136 KS, što modelu Auris Hybrid omogućava ubrzanje od 0-100 km/h za 10,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 180 km/h.

Zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici i manjoj masi nove generacije ovog modela, izuzetno nizak nivo emisija CO2 iznosi samo 89 g/km (sa 15" točkovima). Dodatno, Auris Hybrid ima znatno niži nivo emisija NOx gasova i NO čestica od dizel modela s ekvivalentnim performansama. Dodatno, kada se vozi u jedinstvenom EV načinu vožnje, koji može da se po potrebi uključi, a koji nije dostupan u polu-hibridnim vozilima, Auris Hybrid ima nulte emisije CO2, NOx i čestica čađi. U ovom načinu vožnje, zavisno od napunjenosti baterije i uslova vožnje, Auris može preći do dva kilometra brzinom oko 50 km/h. Pogonski sklop modela Auris Hybrid-a je konstruisan da u gradskoj vožnji što je više moguće smanji upotrebu benzinskog motora. Toyotini podaci pokazuju da kumulativni efekat rada u potpuno hibridnom načinu vodi do većeg udela vožnje sa nultom emisijama, odnosno EV načina vožnje. Kod modela Auris Hybrid, baterije su smeštene ispod zadnjeg sedišta, dok je kapacitet prtljažnika sada ekvivalentan ostalim modelima u ponudi. Novi Auris Hybrid nudi izvanrednu vrednost za uloženi novac. CO2 emisije ispod 89 g/km nude znatne poreske olakšice, izuzetak od plaćanja naknade za vožnju u centrima gradova i izuzetno niske troškove vožnje.

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Specifični dizajn hibrida

Auris Hybrid deli dinamične promene dizajna karoserije i značajna poboljšanja unutrašnjosti sa ostalim Auris modelima. Spolja, ovaj novi Toyotin potpuni hibrid dodatno ima jedinstvene detalje, kako bi odmah bio uočljiv kao predvodnik ove linije modela, a u unutrašnjosti mogu da se pronađu instrumenti, prekidači i presvlake specifični za hibrid.

Donja rešetka i zadnji, donji difuzor branika su ofarbani u ekskluzivnu grafitno sjajnu boju, a Toyotin znak i oznaka na zadnjim vratima su izrađeni u hibridnoj plavoj boji. Postoje hibridni znakovi na prednjim blatobranima, kao i hibridna oznaka na vratima prtljažnika. Sklopovi zadnjih svetala imaju specifične LED sijalice. Jedinstveno za model Auris Hybrid, proizvedeni su 15 i 17-inčni grafitni aluminijumski naplaci s novim 'turbine' dizajnom. U kabini, Auris Hybrid ima ekskluzivni dizajn merača i „Eco Drive Support“ ekrana u tabli s instrumentima, hibridno plavu ručicu automatskog menjača i ekskluzivan izgled kontrolne table.
Srednji paket opreme ima kontrolnu tablu sa hibridno plavim umecima od brušenog aluminijuma, dok visoki paket opreme nudi izbor umetaka od ledeno plave ili crne kože.

Napomena: Svi podaci o potrošnji goriva i nivou emisija su informativni i kao takvi predmet su konačne homologacije.

Strategija paketa opreme

Novi Toyota Auris biti će dostupan u četiri paketa opreme; osnovni, srednji, sport i visoki, s tim da će srednji paket opreme zauzimati nekih 65% ukupne prodaje. Svaki paket opreme se jasno razlikuje po nivou opremljenosti, vanjskom i unutrašnjem stilu.

Na primjer, kontrolna tabla je dostupna u šest varijanti, kako bi se jasno razlikovali paketi opreme; metalik crna za osnovni paket, metalik srebrna za srednji paket, karbonska crna za sportski paket i prava koža za modele s visokim paketom opreme. Auris Hybrid modeli imaju metalik ledeno sive detalje u srednjem paketu opreme i pravu kožu u ledeno sivoj ili crnoj boji u visokom paketu opreme.

Bogatija oprema

Čak i u osnovnom paketu, unapređene su specifikacije opreme novog modela Aurisa, kako bi se pojednostavio i unapredio život u kabini, uz dodatak regulatora brzine i podesivog limitera brzine (za CVT modele), „Follow Me Home“ funkcije prednjih svetala i sistema pomoći pri kretanju uz brdo. Srednji paket opreme ima po visini podesivo sedište suvozača, zadnji središnji naslon za ruke i Toyota Touch napredni multimedijalni sistem sa USB/iPod priključkom i zadnjom kamerom. Sveobuhvatni popis naprednih opcija za unapređenje udobnosti i praktičnosti uključuje bi-ksenon prednja svetla visokog intenziteta, sistem prilagodljivih prednjih svetala (AFS), funkciju automatske regulacije dugog svetla (AHB), automatski klima uređaj, sistem pametnog ulaska i pokretanja, panoramski krov, Toyota Touch & Go navigacioni sistem, JBL premium audio sistem, a u modelima sa visokim paketom opreme i jednostavni sistem za pomoć pri parkiranju (SIPA).

Novi Auris zadržava Toyotine visoke standarde aktivne i pasivne bezbednosti i planira da dobije 5 zvezdica na Euro NCAP testu bezbednosti za 2013. Bez obzira na znatno snižavanje linije poklopca motora, nije ugrožena zaštita pešaka prilikom udara, dok niz komponenti za apsorbovanje energije, uključujući nosač branika i donji poprečni element pomažu u minimalizovanju energije sudara. Auris je opremljen ABS sistemom sa EBD funkcijom, sistemom kontrole stabilnosti vozila (VSC) i signalom kočenja u slučaju nužde. Opremljen je vazdušnim jastukom za vozača, suvozača, vazdušnim jastukom za kolena, bočnim vazdušnim jastucima i vazdušnim zavesama.

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Toyota Touch sistem

Dostupan od srednjeg paketa opreme, Toyota Touch sistem u novom Aurisu uključuje 6,1-inčni ekran u boji osetljiv na dodir, koji predstavlja potpuno novu verziju široko dostupnih multimedijalnih sistema.
Sistem sadrži AM/FM radio sa opcionim DAB+ prijemnikom, CD/MP3 plejer, Bluetooth sistem za telefoniranje i prenos muzike, kao i AUX i USB priključak za spajanje prenosivih audio uređaja, sa funkcijom prikaza iPod izgleda albuma. Na ovom ekranu mogu da se prikazuju ekran protoka energije hibridnog sustava, kao i informacije o potrošnji goriva, a zadnja kamera je deo standardne opreme.

Toyota Touch & Go sistem

Koristeći Toyota Touch kao osnovnu multimedijalnu jedinicu, dodatni Toyota Touch & Go sistem kupcima nudi navigaciju sa kompletnim kartama. On predstavlja najbolju vrednost za novac na tržištu, ima funkciju olakšanog povezivanja na internet, kao i pristup „online“ sadržajima i aplikacijama, uključujući novu Twitter aplikaciju.
Obuhvatajući sve najpopularnije navigacione funkcije, kao što su napredna saobraćajna funkcija sa obiljem informacijama u 10 Evropskih država i upozorenja na kamere za kontrolu brzine (ako je zakonom dozvoljeno), ovaj nadograđeni navigacioni sistem sada takođe ima slike raskrsnica, slike tunela i automatsku funkciju povećavanja, te unapređene funkcije upozorenja na kamere za kontrolu i ograničenje brzine.

Sistem je unapređen kako bi pružio preciznije informacije o vremenu dolaska na odredište, bolji odabir rute pomoću baze podataka kretanja saobraćaja (na osnovu ranije prikupljenih podataka), a što mu omogućava uzimanje u obzir prosečne brzine na ruti na osnovu vremena, dana i meseca u godini. U vezi sa tim, sistem sada ima nove saobraćajne funkcije, koje nude pouzdanije povratne informacije o saobraćaju na koji vozač može da naiđe.
Koristeći kompatibilni mobilni telefon i Bluetooth tehnologiju, Toyota Touch & Go takođe nudi mogućnost spajanja na „Google Local Search“ aplikaciju, najveću i najbolje ažuriranu bazu podataka na svetu.
Osim pet miliona tačaka interesa u bazi podataka, Toyota Touch & Go takođe kao deo standardne opreme nudi pristup „Google Local Search“, „Yandex“ i drugim TBD alatima za pretraživanje, koristeći kompatibilni mobilni telefon i Bluetooth povezivanje.

Ugradnja Touch & Go sistema takođe nadograđuje osnovnu multimedijalnu jedinicu sa funkcijom slanja i primanja SMS poruka preko ekrana i prikaz slike sagovornika sa kompatibilnog Bluetooth pametnog telefona.
Već je dostupno preuzimanje nekoliko aplikacija, uključujući cene goriva, informacije o vremenu i parkingu, a razvijena je i nova Twitter aplikacija kako bi vlasnicima Toyote tokom putovanja omogućila da ostanu u kontaktu sa 500 miliona Twitter korisnika.  Od kraja ove godine, jedinstveno u C segmentu vozila, ova Twitter aplikacija će biti dostupna u svim vozilima opremljenim Touch & Go sistemom. Tokom vožnje korisnici mogu da „tvituju“ sa nizom ličnih i sistemskih unapred napisanih obrazaca (slobodan unos teksta i URL linkovi su blokirani radi bezbednosti). Kako je aplikacija u potpunosti integrisana u navigacioni sistem, ovi obrasci mogu da sadrže odredište i informacije o vremenu dolaska.Toyota Touch & Go sistem je konstruisan da bude prihvatljiv i fleksibilan. Sistem može lako da se nadogradi sa novim funkcijama, ažuriranim kartama i najnovijim aplikacijama, čim postanu dostupni.

Unapređeni Toyota Touch & Go Plus sistem

Dostupan u modelima sa visokim paketom opreme, Touch & Go Plus sistem donosi razne nove, tehnološki napredne funkcije u ovaj Toyotin izuzetni multimedijalni sistem sa ekranom osetljivim na dodir.  To uključuje napredni sistem prepoznavanja glasa za unos adrese odredišta, unos odredišta jednim potezom, pretraživanje i reprodukciju muzike, kao i traženje i pozivanje telefonskog kontakta.

Kada je sinhronizovan sa kompatibilnim Bluetooth mobilnim telefonom, sistem može da šalje i prima e-mail poruke i prikazuje vaš kalendar obaveza. Takođe ima funkciju prebacivanja teksta u govor za vaše SMS, e-mail i ostale poruke. Go Plus sistem dodatno sadrži Gracenote bazu podataka koja omogućava precizan odabir različitih audio datoteka spremljenih u prenosivi uređaj pomoću glasovnih komandi, kao i praktičnu 'Play More Like This' funkciju sviranja muzike. Unapređeni sistem će sada podržavati istovremeno pokretanje više aplikacija. Unapređene karte satelitske navigacije uključuju 3D modeliranje većih gradova i značajnih mesta, ako se ona nalaze u bazi podataka. Sistem ima trogodišnje besplatno ažuriranje karti i softvera, a korisnici mogu da ažuriraju sistem kod lokalnog partnera Toyote ili na portalu my.toyota.eu.

JBL GreenEdge Premium audio sistem

Novi Auris može biti opremljen JBL Premium audio sistemom sa 9 zvučnika, koji uključuje GreeEdge tehnologiju. GreenEdge tehnologije su holistički izvedene kako bi se obezbedilo da zvučnici, pojačalo, ekvilajzer, pa čak i raspored komponenti zajednički rade kao kohezivan i efikasan sistem. Rezultat su niska potrošnja električne energije i visok kvalitet zvuka.

U srcu sistema nalazi se kompaktno, snažno JBL GreenEdge pojačalo. Kako „Tracking Power“ funkcija pojačala u realnom vremenu meri jačinu ulaznog audio signala, za pojačavanje se koristi samo neophodna električna energija. To znatno smanjuje gubitke kroz toplotu, a troši se za 50% manje električne energije iz alternatora vozila. Veoma efikasni JBL GreenEdge zvučnici stvaraju dvostruko jači zvuk od konvencionalnih zvučnika, uz jednaku potrošnju energije. Oni imaju posebno konstruisana akustička sočiva za emitovanje snažnijeg zvuka u još širem rasponu frekvencija.

Jednostavni sistem za pomoć pri parkiranju (SIPA)

Kao standardni deo visokog paketa opreme i opcija u srednjem paketu opreme, novi Auris ima jednostavni sistem za pomoć pri parkiranju (SIPA), sa „Easy Set“ funkcijom koja olakšava i ubrzava njegovu upotrebu. Sistem koristi zadnju kameru i ultrazvučne senzore na bočnim stranama prednjeg branika za detekciju odgovarajućih parking mesta. Nakon toga automatski aktivira pravilnu sekvencu okretanja upravljača za manevar parkiranja u željeno parking mesto; vozač samo treba da kontroliše brzinu vozila.

Toyota Srbija

Novi Volvo S60, V60 i XC60: dosad najopsežnije osvežavanje

Novi Volvo S60, V60 i XC60: dosad najopsežnije osvežavanje

Opsežno osveženje Volvo modela za 2014. godinu pojačava dinamičan nastup vozila iz serije 60: novi dizajn s fokusom na kvalitet i pažnju posvećenu detaljima, smanjenje potrošnje na samo 4 l/100 km i emisije C02 od tek 106 g/km, udobnija sportska sedišta, Sensus Connected Touch sistem s jedinstvenim online mogućnostima, inovativne tehnologije..

Novi BMW M6 kupe i kabriolet - Predstavljanje

Novi BMW M6 kupe i kabriolet - Predstavljanje

Iz strasti ka elitnim performansama i uvažavanja ekskluzivnog stila nastaje privlačnost po kojoj su poznati svi automobili klase M, koji se sada mogu doživeti u dve forme. Novi BMW M6 Kupe i BMW M6 Kabriolet nude atribute vrhunskih performansi i ambijent definisan luksuzom i inovativnim odlikama udobnosti...

Nova Opel Cascada: Sportski, glamurozan kabriolet srednje veličine

Nova Opel Cascada: Sportski, glamurozan kabriolet srednje veličine

Povratak najintenzivnijem automobilskom iskustvu: vozite se dok vam sunce blago greje kožu; osećate kako vazduh postaje gušći u vašoj otvorenoj ruci kako se brzina pojačava; naginjete glavu unazad i otkrivate da nema ograničenja za vaš pogled, samo uronite u plavo nebo. Ovo su tipični momenti koje donosi Cascada...

Sajam automobila u Parizu: Toyota iQ EV

Sajam automobila u Parizu: Toyota iQ EV

On predstavlja spoj potpuno električnog agregata i pametnog dizajna Toyote iQ, pa stoga nudi prednost kompaktnog gradskog automobila za četiri putnika i jednostavne, bešumne vožnje sa nultim emisijama. iQ EV je konstruisan kao električno vozilo za upotrebu u urbanim sredinama – inženjerski program je završen i iQ EV je spreman za proizvodnju...

Lexus predstavlja novi LS

Lexus predstavlja novi LS

Lexus je u San Francisku, Kalifornija, predstavio novi asortiman LS modela, koji obuhvata LS 460, LS 600h i potpuno novi F SPORT model. Opremljen Lexus Hybrid Drive sistemom, LS 600h je i dalje najsnažniji hibridni V8 automobil na svetu. Nakon nedavno predstavljenih GS i ES modela, nova perjanica Lexusa predstavlja snažan spoj prefinjenosti i inovacija...

Opelov novi kompaktni OPC – najmoćnija Astra ikada

Opelov novi kompaktni OPC – najmoćnija Astra ikada

Opelova gama Astra vozila dobila je novog člana visokih performansi, moćnu Astru OPC od 206 kW / 280 ks, koja dopunjuje OPC liniju u kojoj se već nalaze mala Corsa OPC i srednja Insignia OPC. Sa dvolitarskim turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem, Astra OPC (Opel Performans Centar) razvija maksimalan obrtni momenat od 400 Nm...

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Novi Focus ST će isporučiti jedinstven spoj vrhunskih performansi, upravljivosti, prefinjenosti i stila u više od 40 država širom sveta, kao prvi Fordov svetski automobil visokih performansi. Opremljen 2,0-litarskim EcoBoost turbo motorom sa 250 KS, novi Focus ST bi trebalo da postigne ubrzanje od 0 do 100 km/h u 6,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 248 km/h.

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Najveći "magnet" na štandu Audi, na sajmu automobila u Ženevi, bez diskusije će biti najsnažniji derivat modelske serije A4, koji nosi tradicionalnu oznaku Audi RS4 Avant. Ovo je treća generacija najsnažnije verzije modelske serije A4, posle RS4 B7 (2006 - 2008) i RS4 B5 (2000 - 2001)...

Predstavljamo: Renault Scenic (2012)

Predstavljamo: Renault Scenic (2012)

Osvežen izgled i novi motori - to su glavne odlike modernizacije modela Renault Scenic i Grand Scenic. Kompaktni francuski MPV tim dobio je moderniji dizajn, a došlo je do promena kod ključnih motorizacija, što će sigurno podržati uspeh modela, koji su za dve godine postojanja u aktuelnoj generaciji, dostigli brojku od 400.000 prodatih primeraka...

BMW M8 Competition Convertible (2020)
Slika nedelje