AutoMAGAZIN - Predstavljamo

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Novi Focus ST će isporučiti jedinstven spoj vrhunskih performansi, upravljivosti, prefinjenosti i stila u više od 40 država širom sveta, kao prvi Fordov svetski automobil visokih performansi. Opremljen 2,0-litarskim EcoBoost turbo motorom sa 250 KS, novi Focus ST bi trebalo da postigne ubrzanje od 0 do 100 km/h u 6,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 248 km/h.

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Ove beskompromisne performanse su dopunjene unapređenom dinamičnošću i širokim spektrom opreme koja pomaže vozaču. EcoBoost štedljiv motor takođe znači da se očekuje da Focus ST „okrene“ 100 km sa 7,2 l goriva uz emisiju CO2 od 169 g/km; 20 odsto poboljšanja u odnosu na prethodni evropski Focus ST.

"Ovo je automobil čije su performanse očekivali Fordovi zaljubljenici širom sveta", rekao je Matijas Ton /Matthias Tonn/, glavni inženjer proizvodnog programa u Ford Evropa. "Naporno smo radili kako bismo obezbedili da vozači iskuse pravu suštinu onoga što predstavlja oznaka ST – ma gde god da su oni."

ST (Sport Technologies) oznaka je prvi put predstavljena u Evropi 1997. i bila je rezervisana za sportski podešene varijante ključnih Fordovih modela. Klijenti koji su stekli ove automobile cene jedinstven Ford ST bedž – oznaku za ravnotežu visokih performansi u realnom svetu praktičnosti i prefinjenosti.

Jedan Ford

Strategija Jedan Ford omogućila je pojavu potpuno novog, svetskog Ford Focusa, koji je otvorio put za novi Focus ST.

Fordova grupa za svetska vozila visokih performansi ustanovila je poseban DNK za model ST kao ključni deo svoje globalne strategije za performantne automobile, sledeći blisku saradnju između Ford Team RS u Evropi i tima za specijalna vozila (Special Vehicles Team -SVT) u Sjedinjenim Američkim Državama. Fordovim inženjerima iz azijsko-pacifičkog regiona takođe je omogućeno da sarađuju da bi se obezbedilo da svi novi modeli ST-a zadovolje vozače na svim Focusovim ključnim tržištima.

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

"To je svuda isti automobil, od motora do oslanjanja sa stilom - sve do točkova", rekao je Diter Švarc /Dieter Schwarz/, direktor Ford Team RS. "Sada ćete biti u mogućnosti da vozite Focus ST u Pekingu i to će biti isti dinamičan doživljaj vožnje baš kao u Los Anđelesu, Londonu ili Rimu."

"Naša performantna strategija se zasniva na činjenici da zaljubljenici u performanse u čitavom svetu žele istu stvar", dodao je Švarc. "Za Focus ST to podrazumeva kombinaciju nagrađivanjog iskustva u vožnji sa mogućnošću da se komforno vozi i za obavljanje svakodnevnih poslova."

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Najmoćniji ST

Novi Focus ST pokreće verzija 2,0-litarskog EcoBoost Fordovog motora sa 250 KS koji isporučuje snagu kao veća pogonska jedinica, ali sa ekonomičnom potrošnjom goriva manjeg motora. To se postiže kombinacijom visokog pritiska direktnog ubrizgavanja, turbo punjačem niske inercije, varijabilnim vremenom otvarvanja ventila (Variable Cam Timing - Ti-VCT), kao i redizajniranim usisnim i izduvnim sistema i jedinstvenom kalibracijom.

Očekuje se da sve to pomogne da ST postigne ubrzanje 0-100 km/h za 6,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 248 km/h. Takođe se očekuje da sa 7,2 litra „okrene“ 100 km, uz emisiju CO2 od 169 g/km. To predstavlja poboljšanje od 20 odsto u emisiji CO2 i potrošnji goriva u odnosu na prethodni evropski Focus ST. Motor takođe nudi snažan nivo obrtnog momenta u širokom rasponu, sa ravnom krivom čiji je vrhunac na 360 Nm.

Zahvaljujući specijalno prilagođenoj transmisiji, šestostepeni manuelni menjač u Focusu ST proizvodi maksimalni efekat iz svake promene stepena prenosa. Šesta „brzina“ pomaže vozaču da postigne odličnu ekonomičnost na dužim relacijama.

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Karakterističan zvuk

Motor takođe emituje karakterističan zvuk, projektovan da bude cenjen, bez obzira da li se čuje unutar ili izvan automobila. Za one u kolima, novopodešeni „zvučni“ releji prenose zvuk direktno iz izduvnog sistema u kabinu.

"Ovi kanali prenose zaista sportske note u kabinu", rekao je Ton. "To uverava vozača da nema sumnje da je to poseban automobil. Novi Focus ST je poboljšan u odnosu na prethodni evropski model u svakom kutku, zato smo obezbedili da i zvuk za vozača takođe bude uzbudljiv".

Izduvni sistem, sa jedinstvenom dvostrukom šestougaonom centralnom izduvnom cevi, takođe je podešen da pruži pravi zvuk u pravo vreme, rafinisano na nižim broju obrtaja i odlučno - sa poznatim promuklim „glasom“ - kada rastu obrtaji.

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Dinamička sposobnost

Novi sportski sistem za upravljanje sa varijabilnom promenom odnosa u letvi upravljača smanjuje osetljivost prilikom vožnje na pravoj liniji i povećava osetljivost kada je vozilo u krivinama. Točak upravljača se može uključiti u režim sa skoro punom blokadom, bez potrebe da ga pomera vozač, kada je, recimo, potrebno da ukloni ruku da bi promenio poziciju, obezbeđujući istovremeno veću kontrolu kroz tesne zavoje i serpentine.

Elektronska servo asistencija u upravljačkom sistemu (Electronic Power Assisted Steering - EPAS) je specijalno kalibrisana za novog Focusa ST, detektuje i beleži brojeve obrtnog momenta koristeći agresivniju verziju Fordovog sistema Torque Steer Compensation -TSC. Elektronski program za kontrolu stabilnosti (ESP) nudi tri različita režima rada- vozači mogu da uključe ESP sa podešenim programom koji se može pronaći u svim verzijama Focusa; smanjenom ili funkcijom sa više klizanja, koja onemogućava kontrolu prijanjanja i ESP aktivira samo kada je apsolutno neophodno i, konačno, ESP se može isključiti u potpunosti.

Novi Focus ST takođe ima sistem posebne kontrole oslanjanja Torque Control Vectoring-TVC, koji se uključuje kada je neki od unutrašnjih točkova u poziciji podupravljanja. Sistem Cornering Under Steer Control-CUSC uključuje se da bi obuzdao vozilo prilikom skretanja sa pravca, pre aktivacije ESP-a, kako u uslovima povećane tako i smanjene snage.

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Sportsko oslanjanje

Podešavanje oslanjanja novog Focusa ST upotpunjuje napredne funkcije upravljačkog programa pomoći i specijalno je razvijeno za Goodyear Eagle pneumatike. Preciznost skretanja je povećana uvođenjem unapređenih amortizera i opruga, a sve zajedno snižava donji postroj („šasiju“) za 10 mm u poređenju sa drugim Focus modelima.

Zadnje ogibljenje je takođe revidirano, sa većim brojem novih delova razvijenih specijalno za Focus ST. Unapređeni zglobni spojevi oslanjanja i potpuno novi anti-rol bar napravljeni su da pruže izvanredne povratne informacije i kontrolu.

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Jedinstven ST stli

Novi Focus ST će biti dostupan u „formatu“ hečbeka sa petoro vrata, dok evropska tržišta takođe dobijaju i karavan varijantu. U obe verzije je prisutna mišićavost dodata kinetičkom dizajnu standardnog Focusa.

Mandarina „krik“ (Tangerine Scream), novi potpis u boji, odgovara uzbudljivom i energičanom karakteru Focus ST-a. Duh plava, crvena „trkačka“, crna, bela i srebrna su takođe dostupne boje.

Agresivni aerodinamički dizajn Focusa ST ima „tumačenje“ kroz Fordov potpis na jednodelnoj trapezoidnoj maski hladnjaka, kroz bočne „suknjice“ koje štrče i dinamičan zadnji branik sa istaknutim otvorima difuzer stila u donjem delu. Krovni usmerivač vazduha („spojler“) poboljšava stabilnost pri velikim brzinama i smanjuje otpor vazduhu.

Novi Ford Focus ST ističe performanse, upravljivost, uglađenost, stil

Elegantna sportska unutrašnjost

Focus ST ima specijalno dizajnirano kolo upravljača („volan“), ručicu menjača i pedale. Tamnije ručice i useći na stubovima, sastavni deo DNK dizajna na modelu ST, dodaju snažniji osećaj performansama u vožnji.

Ford je intenzivno sarađivao sa proizvođačem sedišta Recaro da bi kupcima Focusa ST obezbedio izvanrednu udobnost i podršku. Spuštena sedišta nude ekskluzivne premium opcije, uključujući prilagođavanja dužine (po čemu je prvi u segmentu) i nagib jastuka. Potpuno nova zadnja klupa, napravljena sa posebnom penom, čini da nema kompromisa u komforu putnika pozadi.

Opcije za uređenje unutrašnjosti su ST1 , ST2 i ST3 (u zavisnosti od tržišta):

•    ST1 nudi ST podne tepihe, automatsku kontrolu farova , automatsko zatamnjivanje unutrašnjeg retrovizora i automatsko uključivanje brisača u verziji za tržišta sa upravljačem na levoj strani, a Thatcham alarm i ST spojler u verziji za tržišta sa upravljačem na desnoj strani

•    ST2 dodaje delimične kožne aplikacije, Recaro sedišta i dvozonski elektronski sistem za automatsku kontrolu temperature (EATC ) u verziji za tržišta sa upravljačem na levoj strani; verzija za tržišta sa upravljačem na desnoj strani pored ovoga dobija i ST patosnice, automatsku kontrolu prednjih svetala, automatsko zatamnjivanje retrovizora i automatsku aktivaciju brisača

•    ST3 dodaje ekskluzivna, kožna Recaro sedišta sa grejačima, osmosmernom prilagodljivošću i jastuk koji se izvlači, plus novorazvijenu Recaro zadnja klupu i bi-ksenon prednja svetla .

Svi kupci ST-a će moći da naruče i 'Performance Pack', koji nudi naplatke u sivoj boji sa visokim kontrastom crvenog „finiša“ na čeljustima unapređenih kočionih performansi.

Novi Focus ST se sada može naručiti u Evropi, krajem leta će biti lansiran u Severnoj Americi, a do kraja godine će biti u prodaji na odabranim tržištima u ostalim delovima sveta.

Automagazin.rs

Novi Volvo S60, V60 i XC60: dosad najopsežnije osvežavanje

Novi Volvo S60, V60 i XC60: dosad najopsežnije osvežavanje

Opsežno osveženje Volvo modela za 2014. godinu pojačava dinamičan nastup vozila iz serije 60: novi dizajn s fokusom na kvalitet i pažnju posvećenu detaljima, smanjenje potrošnje na samo 4 l/100 km i emisije C02 od tek 106 g/km, udobnija sportska sedišta, Sensus Connected Touch sistem s jedinstvenim online mogućnostima, inovativne tehnologije..

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Nova Toyota Auris - Predstavljamo

Kao najvažniji korak u ofanzivi na evropski C segment, novi Auris je prepoznatljiviji, dinamičniji, bolje opremljen i jeftiniji za upotrebu nego ikada ranije. Novi Auris je rezultat Toyotine rešenosti da napravi atraktivnije, dinamičnije i zabavnije automobile, a da se pri tom ne odrekne dugo građene reputacije kvaliteta, trajnosti i pouzdanosti.

Novi BMW M6 kupe i kabriolet - Predstavljanje

Novi BMW M6 kupe i kabriolet - Predstavljanje

Iz strasti ka elitnim performansama i uvažavanja ekskluzivnog stila nastaje privlačnost po kojoj su poznati svi automobili klase M, koji se sada mogu doživeti u dve forme. Novi BMW M6 Kupe i BMW M6 Kabriolet nude atribute vrhunskih performansi i ambijent definisan luksuzom i inovativnim odlikama udobnosti...

Nova Opel Cascada: Sportski, glamurozan kabriolet srednje veličine

Nova Opel Cascada: Sportski, glamurozan kabriolet srednje veličine

Povratak najintenzivnijem automobilskom iskustvu: vozite se dok vam sunce blago greje kožu; osećate kako vazduh postaje gušći u vašoj otvorenoj ruci kako se brzina pojačava; naginjete glavu unazad i otkrivate da nema ograničenja za vaš pogled, samo uronite u plavo nebo. Ovo su tipični momenti koje donosi Cascada...

Sajam automobila u Parizu: Toyota iQ EV

Sajam automobila u Parizu: Toyota iQ EV

On predstavlja spoj potpuno električnog agregata i pametnog dizajna Toyote iQ, pa stoga nudi prednost kompaktnog gradskog automobila za četiri putnika i jednostavne, bešumne vožnje sa nultim emisijama. iQ EV je konstruisan kao električno vozilo za upotrebu u urbanim sredinama – inženjerski program je završen i iQ EV je spreman za proizvodnju...

Lexus predstavlja novi LS

Lexus predstavlja novi LS

Lexus je u San Francisku, Kalifornija, predstavio novi asortiman LS modela, koji obuhvata LS 460, LS 600h i potpuno novi F SPORT model. Opremljen Lexus Hybrid Drive sistemom, LS 600h je i dalje najsnažniji hibridni V8 automobil na svetu. Nakon nedavno predstavljenih GS i ES modela, nova perjanica Lexusa predstavlja snažan spoj prefinjenosti i inovacija...

Opelov novi kompaktni OPC – najmoćnija Astra ikada

Opelov novi kompaktni OPC – najmoćnija Astra ikada

Opelova gama Astra vozila dobila je novog člana visokih performansi, moćnu Astru OPC od 206 kW / 280 ks, koja dopunjuje OPC liniju u kojoj se već nalaze mala Corsa OPC i srednja Insignia OPC. Sa dvolitarskim turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem, Astra OPC (Opel Performans Centar) razvija maksimalan obrtni momenat od 400 Nm...

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Audi RS4 Avant: Supersnažni A4 treći put

Najveći "magnet" na štandu Audi, na sajmu automobila u Ženevi, bez diskusije će biti najsnažniji derivat modelske serije A4, koji nosi tradicionalnu oznaku Audi RS4 Avant. Ovo je treća generacija najsnažnije verzije modelske serije A4, posle RS4 B7 (2006 - 2008) i RS4 B5 (2000 - 2001)...

Predstavljamo: Renault Scenic (2012)

Predstavljamo: Renault Scenic (2012)

Osvežen izgled i novi motori - to su glavne odlike modernizacije modela Renault Scenic i Grand Scenic. Kompaktni francuski MPV tim dobio je moderniji dizajn, a došlo je do promena kod ključnih motorizacija, što će sigurno podržati uspeh modela, koji su za dve godine postojanja u aktuelnoj generaciji, dostigli brojku od 400.000 prodatih primeraka...

BMW M8 Competition Convertible (2020)
Slika nedelje