AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Svetska premijera: Novi 2015 Alfa Romeo 4C Spider

Svetska premijera: Novi 2015 Alfa Romeo 4C Spider

Pored legendarne trkačke istorije brenda Alfa Romeo i uzbudljivog iskustva vožnje na otvorenom, najnoviji 2015 Alfa Romeo 4C Spider debituje sa panoramskim pogledom uz karakteristični zvuk izduvnog sistema, kao i suštinski sportski karakter sa nagrađivanog modela 4C Coupe...

Svetska premijera: Novi 2015 Alfa Romeo 4C Spider

...ručno izrađen u Modeni u Italiji; revolucionarni i zavodljivi italijanski stil, vrhunska monokok šasija od ugljeničnih vlakana inspirisana Formulom 1 koja omogućava neverovatan odnos snage i težine; napredne tehnologije, uključujući potpuno aluminijumski motor zapremine 1750 cc sa turbopunjačem, direktnim ubrizgavanjem, međuhladnjakom i varijabilnim pomeranjem ventila koji pružaju performanse na nivou super-automobila.

“4C” i nasleđe brenda Alfa Romeo

Ime Alfa Romeo 4C Spider podseća na veliku sportsku tradiciju ovog brenda: oznake 8C i 6C tokom ’30-ih i ’40-ih godina prošlog veka,  označavale su trkačke i drumske automobile opremljene moćnim osmocilindarskim i šestocilindarskim motorima. Kao i kod nagrađivanog modela 4C Coupe, oznaka najnovijeg modela 2015 Alfa Romeo 4C Spider predstavlja povratak „velikim modelima Alfa Romea“, i nastavak tradicije sa inovativnim potpuno aluminijumskim četvorocilindarskim motorima zapremine 1750 cc sa turbopunjenjem, direktnim ubrizgavanjem i međuhladnjakom, koji isporučuje impresivnih 136 konjskih snaga po litri.

Sa dva sedišta, panoramskim pogledom i „muzikom“ italijanski naštimanog motora i izduvnog sistema, Spider-i spadaju u najuzbudljivija iskustva automobilizma – i predstavljaju samu srž nasleđa i DNK brenda Alfa Romeo.

4C Spider prirodan nastavak porodice koja uključuje neke od najboljih namenski građenih sportskih modela koji ilustruju lakoću i efikasnost uz nepogrešivi stil brenda Alfa Romeo: 8C 2900 B Touring sa aluminijumskom karoserijom iz 1938. godine; 1900 C52 „leteći tanjir“ iz 1952. godine, koji je postizao preko 230 km/h; i pre svega legendarni 33 Stradale iz 1967. godine sa centralno postavljenim motorom i šasijom od legure magnezijuma i čeličnih cevi „zaodenutom“ revolucionarnim stilom koji je funkcionalan i nepogrešivo italijanski. Sada je došao red na 4C Spider da pruži uzbuđenje, perfomanse i nezoboravne emocije koje samo Alfa Romeo Spider može da izazove.

Revolucionarni italijanski stil

Kao nastavak na temu tehnologije, performansi i italijanskog stila, novi 2015 Alfa Romeo 4C Spider nastavlja putovanje ovog brenda započeto modelima 8C Competizione (2008.), 8C Spider (2009.), 4C Coupe (2015.), i najskorije, 4C Spider Concept, koji je debitovao na 84. međunarodnom sajmu automobila u Ženevi.

Inspirisan modelom 33 Stradale, novi Alfa Romeo 4C Spider prevazilazi oblik karoserije tog legendarnog trkačkog modela i nastavlja tradiciju performansi zasnovanih na funckionalnom i lakom dizajnu od presovanih kompozitnih listova (SMC) kojima je oblikovan zavodljivi italijanski dizajn i „zaodenuta“ vrhunska monokok karoserija od ugljeničnih vlakana i potpuno aluminijumski motor sa turbopunjenjem i direktnom ubrizgavanjem zapremine 1750 cc.

„Lupajuće srce“ ovog italijanskog super-automobila pokriveno je poklopcem sa tri funkcionalna odvoda toplote i aerodinamičnim spojlerom. A upravo na „lupajuće srce“ modela 4C Spider nastavljaju se svi ostali elementi dizajna: dva moćna luka oivičavaju zadnji kraj automobila i podižu karoseriju iznad pojasne linije kabine što stvara snažan vizuelni utisak i osnovu za crni ili dodatno dostupni ugljenični „oreol“. Zadnja maska i okrugla LED stop svetla stapaju se sa moćnim zadnjim krilima i daju vozilu snažan stav, istovremeno stilski obuhvatajući i velike funkcionalne otvore za vazduh koji služe za hlađenje motora. Nešto niže, dvostruki izduvni sistem montiran u uglovima naglašava izgled super-automobila modela 4C Spider. Inspirisan modelom 4C Spider Concept, potpuno novi dvostruki, centralno montirani izduvni sistem Akrapovič visokih performansi biće dodatno dostupan na modelu 4C Spider (naknadno dostupan).
Na bočnim stranama nojnovijeg modela 4C Spider, izvajani usisnici vazduha mišićavih i dinamičnih linija elegantno vode do farova. Ram vetrobranskog stakla od ugljeničnih vlakana naglašava egzotičnu monokok konstrukciju, pružajući snagu i malu težinu, kao i tačke spajanja za odvojivi platneni krov koji se lako sprema, ili dodatno dostupni čvrsti krov od ugljeničnih vlakana (naknadno dostupan).

Svetska premijera: Novi 2015 Alfa Romeo 4C Spider

Niz vetrobransko staklo modela 4C Spider i njegovu haubu protežu se dve snažne forme koje se prirodno spajaju na prepoznatljivoj rešetci hladnjaka u obliku štita i zaštitnim znakom brenda Alfa Romeo. Uz dva bočna usisnika vazduha na prednjoj maski, 4C Spider oblikuje čuveni „Trilobo“, bitan deo prepoznatljivog dizajna brenda Alfa Romeo.

Kabina usredsređena na performanse

Kabina novog 2015 Alfa Romeo 4C Spider crpi inspiraciju od trkačkih modela, namenski izgrađena samo sa najneophodnijim vozačkim komponentama integrisanim u stilsku celinu.
Alfa Romeo 4C Spider poseduje dva sportska sedišta kompozitnih ramova standardno obloženih kožom, uz izloženi ugljenični monokok kao primer trkački inspirisane tehnologije. Pored toga, vozački prilagođena kabina sa kožnim upravljačem ravne donje strane i ručicama menjača, kao i aluminijumske papučice dokaz su trkačkog duha ovog brenda. Za prefinjeniji izgled, potpuno kožni enterijer sa kontrastnim šavovima standardno je dostupan na modelu Alfa Romeo 4C Spider, kao i jedinstveni okviri otvora ventilacije od ugljeničnih vlakana. Kao primer korišćenja naprednih tehonologija, tu je 7-inčni informacioni ekran u boji, koji prikazuje lako uočljive informacije o vozilu koje omogućavaju vozaču da pažnju drži na putu, ili stazi ispred sebe.
Novina na liniji Alfa Romeo 4C je vrhunski audio sistem Alpine. Dizajniran za prave ljubitelje zvuka, ovaj novi uređaj omogućava modelu 4C Spider da svojim putnicima pruži vrhunski kvalitet zvuka i višestruke mogućnosti povezivanja i izbora medijuma, uključujući hendsfri telefonsku vezu preko funkcije Bluetooth, audio reprodukciju preko Bluetooth-a, USB ulaz, interfejs za iPod i mogućnost reprodukcije CD/MP3 formata. Pored toga, audio sistem Alpine pruža i pristup visoko-kvalitetnom radio prenosu putem HD radio i SiriusXM Radio.

Svetska premijera: Novi 2015 Alfa Romeo 4C Spider

Šarolik izbor boja, materijala i detalja dizajna

Ono što posedovanje jednog Alfa Romea čini još uzbudljivijim jesu mogućnosti prilagođavanja koje svaki kupac može da izabere. Za 4C Spider dostupno je sedam boja eksterijera, uključujući: Rosso Alfa, bela, metalik bazaltno-siva, troslojna Rosso Competizione, troslojna Madreperla bela i potpuno nova Giallo (žuta). Eksterijer modela 4C Spider upotpunjuje šest kombinacija enterijera, koje podrazumevaju i izbor između dva modela materijala: crna koža sa crvenim kontrastnim šavovima i crvena koža sa naglašenim crvenim šavovima, i ekskluzivno za paket opreme Track – crna trkačka kožna sedišta sa umecima od mikrofibera i crvenim ili žutim kontrastnim šavovima.

Za izgled izrađen po meri, kao potpuni novitet na liniji modela 4C, kasnije u toku godine biće dostupan enterijer sa kožom u boji duvana i crnim detaljima. Ova vrhunska konfiguracija imaće dvobojnu izradu instrument table, tapacirunga vrata i upravljača.
Dolazak modela 4C Spider donosi i četiri potpuno nova dizajna točkova, koji uključuju i konstrukciju sa manjim prednjim alu-felnama od 17x7,0 inča i većim zadnjim felnama od 18x8,0 inča u srebrnoj ili tamnoj završnoj obradi. Za još više stila i performansi, tu su još veće prednje felne od 18x7,0 inča i šire zadnje čelične felne od 19x8,5 u srebrnoj ili tamno sivoj završnoj obradi. Upečatljiv izgled upotpunjuje i izbor od četiri boje kočionih klješta, uključujući standardne srebrne i dodatno dostupne crvene, žute i crne.

Svetska premijera: Novi 2015 Alfa Romeo 4C Spider

Centralno postavljen motor i jedinstven skup tehničkih rešenja

Zahvaljujući rasporedu sa centralno postavljenim motorom, naprednoj tehnologii i kompaktnoj veličini, novi 2015 Alfa Romeo 4C Spider demonstrira svoju preciznost, okretnost i zavidne performanse sa maksimalnom brzinom od 257 km/h i ubrzanjem od 0 do 95 kmh za 4,1 sekundu, 1,1 g bočnog ubrzanja i 1,25 maksimalnog usporavanja pri kočenju.
 
Za postizanje ultra-lake arhitekture neophodne za maksimalne performanse i dinamičnu efikasnost, inženjeri Alfa Romea ugledali su se na Formulu 1 i isključivo na najnaprednije super-automobile sa vrhunskim materijalima. Rezultat toga je monokok šasija, u celosti izrađena od prednapregnutih ugljeničnih vlakana sa ručno postavljenim slojevima za izvanrednu čvrstoću i krutoću. Sa 107 kg, ova krajnje egzotična ugljenična monokok karoserija omogućava performanse materijala tri puta jačeg i sedam puta lakšeg od čelika. Visoko-kvalitetnu arhitekturu upotpunjuju strukture prednje i zadnje šasije i postolje motora izrađeno od lakog aluminijuma.

Zahvaljujući krutosti svojstvenoj monokok konstrukciji, inženjeri Alfa Romea uspeli su znatno da smanje strukturne razlike između modela 4C Spider i 4C Coupe. Za tehnički izgled, veću čvrstoću i niži centar gravitacije, 4C Spider poseduje jednodelni ram vetrobranskog stakla od ugljeničnih vlakana koji je pričvršćen i zašrafljen na monokok šasiju. Pored toga, posebno oblikovan zaštitni luk od aluminijuma (ispod crnog ili ugljeničnog „oreola“) pruža tačke za pričvršćivanje novog zadnjeg poklopca, dok jedinstveni nosači gornje konstrukcije i čelično unakrsno ojačanje nosača motora maksimalno povećavaju torzionu krutost.

Svetska premijera: Novi 2015 Alfa Romeo 4C Spider

Inženjeri Alfa Romea nastavili su upotrebu vrhunskih materijala tako što su stvorili karoseriju u celosti izrađenu od presovanih kompozitnih listova (SMC), kompozitnog materijala male gustine i velike čvrstine koji je 20 posto lakši i dimenzijski krući od čelika. Inženjeri su čak optimizovali i vetrobransko staklo i bočne prozore modela Alfa Romeo 4C Spider tako što su koristili 10% tanje staklo kako bi težinu smanjili za 15 posto.

I na kraju, dva sedišta poseduju kompozitnu strukturu od ugljeničnih vlakana ojačanu fiberglasom kako bi se postigla čvrstina i položaj sedenja neophodnog za zahtevnu vožnju.

Srce i duša automobila — potpuno aluminijumski motor sa turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem zapremine 1750 cc

Motor predstavlja „srce“ svakog automobila marke Alfa Romeo, a u novom modelu 2015 4C Spider, ono kuca u obliku inovativnog, potpuno aluminijumskog motora sa turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem zapremine 1750 cc, sa međuhladnjakom i dvostrukim varijabilnim pomeranjem ventila (usisnih i izduvnih), i kontinuiranim varijabilnim pomeranjem ventila koji pruža 237 konjskih snaga – ili impresivnih 136 konjskih snaga po litri.
U cilju oiguranja vanserijskih performansi i upravljivosti na trkačkoj stazi ili gradskim ulicama, turbo motor zapremine 1750 cc poseduje najsavremenije tehnologije. Direktno ubrizgavanje pod visokim pritiskom (2.900 psi / 200 bar) sa diznama sa više otvora omogućava ravnomernije raspršivanje. Za poboljšanje performansi uz smanjenje potrošnje ulja i emisija štetnih gasova, dizajn ulaza na glavi cilindara je optimizovan, dok je kućište cilindra izrađeno od tankog livenog gvožđa. Dodavanje električnog termostata omogućilo je kraće vreme zagrevanja turbo motora zapremine 1750 cc i manje emisije izduvnih gasova. Za maksimalno smanjenje vibracija pri većem broju obrtaja, motor poseduje radilicu sa osam kontra-tegova. I na kraju, usisni i izduvni sistemi optimizovani su za raspored sa centralno postavljenim motorom modela Alfa Romeo 4C Spider.

Svetska premijera: Novi 2015 Alfa Romeo 4C Spider

Turbopunjač nove generacije poseduje izduvnu granu sa konvertorom impulsa koji pomaže u iskorišćavanju pritiska i povećanju obrtnog momenta pri manjim brzinama motora.  Rasteretni ventil turbopunjača prilagođava turbo pritisak i povećava efikasnost motora. Napredna turbo tehnologija omogućava modelu Alfa Romeo 4C Spider da maksimalno poveća obrtni momenat pri malom broju obrtaja i da omogući bolji odziv motora poboljšanjem efikasnosti sagorevanja i brzine turbine, istovremeno smanjujući turbo kašnjenje. Rezultat toga je momentalna isporuka obrtnog momenta, sa maksimalnih 350 Nm; od kojih je 80% dostupno pri samo 1.700 rpm.

Tri dostupna izduvna sistema, uključujući novi sistem Akrapovič sa dva režima
Od koncepta 4C Spider do proizvodne verzije, najnoviji Alfa Romeo 4C Spider ponudiće najzagriženijim obožavateljima automobilizma najnoviji izduvni sistem od Akrapoviča sa dva režima, za karakteristični rezonantni zvuk automobila Alfa Romeo. (Naknadno dostupno)

Razvijen od Akrapoviča u saradnji sa trkačkim ekspertima, vrhunski izrađen sistem od titanijuma poseduje dve centralno montirane izduvne cevi, kompjuterski optimizovane asimetrične prigušivače sa dvorežimskim sistemom i cevi sa rezonatorom za eliminaciju brujanja u kabini. Za tehnički izgled koji naglašava laku konstrukciju modela 4C Spider okvir od ugljeničnih vlakana okružuje krajeve izduvnih cevi.

Svetska premijera: Novi 2015 Alfa Romeo 4C Spider

Kao i 4C Coupe, i Alfa Romeo 4C Spider će takođe ponuditi i standardni izduvni sistem kao i trkački izduvni sistem. Slično dizajniran, dodatno dostupan trkački izduvni sistem nema prigušivač, već poseduje jedinstveno dizajniranu Y-granu iza katalizatora. Za još više stila, trkački izduvni sistem poseduje integrisane dvostruke koncentrične završetke cevi.

Napredna tehnička rešenja: Alfa TCT dvostruko kvačilo i Alfa DNA selektor čine da 4C Spider bude produžetak svog vozača.

Potpuno aluminijumski turbo motor od 1750 cc uparen je sa TCT sistemom prenosa sa dvostrukim kvačilom kojim se upravlja ručicama na volanu i koji je posebno podešen za novi Alfa Romeo 4C Spider. Sa jedinstveno kalibrisanim softverom koji se usklađuje sa sistemom selektora Alfa DNA, menjač Alfa TCT je dizajniran tako da postaje najagresivniji u režimima vožnje Dynamic i Race. Ono što još više čini ovaj Alfa Romeo produžetkom vozača jeste menjač usklađen sa brojem obrtaja i precizno menjanje brzina od samo 130 milisekundi pri punom gasu.

Za ugodnu vožnju u režimima Dynamic, Natural i All-weather, menjač Alfa Romeo TCT može da primeni režim „auto“.

Novi inovativni selektor Alfa DNA momentalno optimizuje performanse modela Alfa Romeo 4C Spider. Sa četiri režima, uključujući i trkački režim Race, selektor Alfa DNA omogućava optimizaciju motora, sistema prenosa, Alfa Electronic Q2 diferencijala i elektronske kontrole stabilnosti (ESC) kalibracijom na novi koji je potreban vozaču. Jednim dodirom selektora Alfa DNA, dinamika vožnje modela Alfa Romeo 4C Spider može da se promeni na (po redosledu povećanja performansi):

• All-weather – režim dizajniran da pruži maksimalnu upravljivost u lošim vremenskim uslovima i da omogući nežnije ubrzanje i posebnu kontrolu logike motora i kočnica u skladu sa brzinom kretanja u cilju sprečavanja proklizavanja.

• Natural – režim koji omogućava udobnost na dužim putovanjima i ujednačenu vožnju sa menjačem Alfa TCT.

• Dynamic – ovaj režim pruža poboljšane performanse vožnje uz agresivniju kalibraciju pogonskog agregata i manji uticaj ESC sistema.
 
• Race – ovaj režim je dostupan u režimu Dynamic, kao izbor za najekstremnije performanse koji vozaču daje potpunu kontrolu nad vozilom u trkačkim uslovima. ESC sistem i regulacija proklizavanja (ASR) su isključeni kako bi vozač mogao da kontroliše vuču pomoću papučice gasa. Sistem kontrole diferencijala Alfa Electronic Q2 ostaje aktiviran radi bržeg izlaska iz oštrih krivina.

• U režimu Race, kontrola ubrzanja može da se deaktivira, što omogućava da Alfa Romeo 4C Spider ubrza od 0 do 95 km/h za samo 4,1 sekundu čim vozač otpusti kočnicu.
Vešanje za maksimalnu stabilnost

Svetska premijera: Novi 2015 Alfa Romeo 4C Spider

Novi Alfa Romeo 4C Spider usvaja trkački inspirisana rešenja kako bi omogućio maksimalnu agilnost i stabilnost na putu. Prednje vešanje se sastoji iz konfiguracije sa duplom viljuškom za direktan i nefiltriran odziv. Pozadi, napredno MacPherson vešanje omogućava izvanrednu stabilnost vožnje – čak i pri najekstremnijim manevrima. I zadnje i prednje vešanje izrađeni su od aluminijuma i čelika velike čvrstoće. Za tržište Severne Amerike, Alfa Romeo 4C Spider je izrađen sa krućim oprugama, većim prednjim i zadnjim stabilizatorima i rekalibrisanim amortizerima.

 

Paket opreme „Track“

Za najbolju upravljivost, potpuno novi Alfa Romeo 4C Spider dostupan je i u paketu opreme Track. Ovaj paket podrazumeva amortizere visokih performansi sa velikim prednjim i zadnjim stabilizatorima, povećanim točkovima sa manjim prednjim alu-felnama od 18 x 7 inča i većim zadnjim felnama od 19 x 8,5 inča dostupnim sa Pirelli P-Zero AR Racing gumama, trkačkim volanom sa ravnom donjom stranom i umecima od mikrofibera, spoljnim retrovizorima od ugljeničnih vlakana i ugljeničnim okvirom instrument table, uz dodatno dostupna crna kožna sedišta sa umecima od mikrofibera i crvenim ili žutim naglašenim šavovima.

„Manuelni“ upravljač za entuzijaste

U skladu sa ultra-lakim dizajnom modela Alfa Romeo 4C Spider i željom za maksimalnom okretnošću i mogućnošću da se najbolje oseti put, konvencionalni električni servo volan je potpuno odsutan. Sa manuelnim upravljačen i brzim odnosom skretanja od 15.7:1, Alfa Romeo 4C Spider omogućava vozaču da maksimalno oseti put. Pored toga, prikladno opterećenje upravljača omogućava i mala sveukupna težina automobila.

Velika zaustavna moć – do 1,25 g kod usporavanja pri kočenju

Sistem kočenja na Alfa Romeo 4C Spider-u dizajniran je za trkačke uslove, gde je neophodno odlučno kočenje, čak i u najzahtevnijim uslovima. Za najveću zaustavnu moć i 1,25 g kod usporavanja pri kočenju, ovaj Alfa Romeo opremljen je sa četiri samo-ventilirajuća perforirana kočiona diska i Brembo aluminijumskim klještima sa četiri klipa na prednjim točkovima.

Izuzetnost ručno izrađena u Modeni u Italiji

Alfa Romeo 4C Spider predstavlja kombinaciju dva izuzetna faktora – trkačke performanse i veštinu inženjeringa brenda Alfa Romeo, uz vrhunsku i prefesionalnu izradu Maseratija.

Vrhunska tehnička i industrijska ekspertiza brendova Alfa Romeo i Maserati upotrebljena je za razvoj modela 4C Coupe i novog 4C Spider-a. Timski rad dva brenda podrazumevao je udruživanje snaga Alfa Romeo Centro Stile sa nadaleko poznatim umećem izrade radionice brenda Maserati. Pored toga, Alfa Romeo 4C Coupe i 4C Spider poboljšani su i tehnološkim doprinosom italijanskih dobavljača, koji su svetski lideri u proizvodnji komponenti visokih performansi.

To je karakteristika koja Alfa Romeo izdvaja od drugih, kao brend čija stogodišnja istorija nastavlja da bude jedan od najpoznatijih i najpopularnijih ambasadora italijanskih proizvoda širom sveta.

Fiat Automobili Srbija

Novi Mercedes-Benz GLB: za porodicu i prijatelje

Novi Mercedes-Benz GLB: za porodicu i prijatelje

Snažne proporcije sa kratkim prepustima uz off-road orjentisan dizajn i opcioni 4MATIC pogon na sve točkove i specijalna funkcija off-road svetala, omogućavaju da se prepreka detektuje istog momenta kada se pojavi ispred vozila pri malim brzinama kretanja...

Audi A4 (2020): još više sportski i tehnološki napredan

Audi A4 (2020): još više sportski i tehnološki napredan

Audi A4 predstavlja jezgro marke Audi – nakon četiri godine razvoja, Audi je učinio ovaj uspešan model srednje klase još naprednijim. Njegova spoljašnjost je integrisana u novi dizajnerski jezik ove marke. Veliki MMI ekran osetljiv na dodir nudi iskustvo kotišćenja koje klijenti poznaju sa njihovih pametnih telefona...

Nova Toyota Prius sa AWD-i pogonom

Nova Toyota Prius sa AWD-i pogonom

Toyota Prius je originalni i najprodavaniji hibridni automobil na svetu koji se napaja sam, s nasleđem tehničkih inovacija i liderstva koje traje duže od 20 godina...

12345678. . .15
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje