Novi Porsche Cayenne stigao u Beograd - prvi naši utisci
Nemački proizvođač sportskih i luksuznih automobila, u Beogradu je predstavio treću generaciju popularnog modela Porsche Cayenne...
Prva generacija modela Porsche Cayenne predstavljena je 2002. godine, i prodata je u 270 000 primeraka. 2010. godine stigla je druga generacija, koja je bila dvostruko uspešnija. Treća generacija, koja je otkrivena u avgustu tekuće godine, predstavljala je evoluciju dizajna i revolucija tehnologije.
Kao što i sam Porsche ističe, dizajn je evolucija prethodnika. Novitet ćete prepoznati po značajno većim usisnicima za vazduh, čistijim bočnim linijama i novim dizajnom felni.
Promene je pretrpeo i enterijer, koji je dobio potpuno novi infotaiment sa velikim displejom i novi multifunkcionalni volan. Najveći broj funkcija, pa čak i one koje se odnose na kontrolu klima uređaja, nalaze se na tastaturi centralne konzole. Zanimljivo je, da su pokazivači broja obrtaja i brzine ostali analogni!
Cayenne je u odnosu na prethodnika za 63 mm duži, za 23 mm širi i za 9 mm niži. Naravno, povećanje dimenzija uticalo je na povećanje prostranosti u enterijeru, ali i na viši komfor i veći prtljažnik, iako litri sigurno nisu presudan element prilikom kupovine ovog automobila. U odnosu na prethodnika, smanjena je i masa, koja je za 55 kg manja kod Cayenna, za 65 kg manja kod Cayenna S, a kod verzije Cayenne Turbo uspeli su da smanje masu za 10 kilograma.
Porsche Cayenne nove generacije razvijen je sa posebnom pažnjom na sportse osobine, komfor u vožnji i praktičnost. U tome mu pomažu sistem pogona na sve točkove, trokomorno vazdušno oslanjanje, elektronski program stabilnosti sa kontrolom naginjanja karoserije, upravljanje zadnjim točkovima (sa tehnikom "pozajmljenom" od 911), kočioni sistem PSCB... Zanimljivost je i aktivni krovni spojler - iz Stuttgarta poručuju da skraćuje zaustavni put pri 250 km/h za 2 metra.
Osnovnu motorizaciju predstavlja 3.0 V6 Turbo motor maksimalne snage 340 KS. Sledi Cayenne S opremljen 2,9-litarskim šestocilindarskim motorom i Twin-turbom, koji razvija 440 KS. Trenutni vrhunac ponude predstavlja Cayenne Turbo, kojeg pokreće 4.0 V8 motor maksimalne snage 550 KS.
Foto: Milomir Bošković